مقالات

اتاق پیش سرد کشتارگاه

اتاق پیش سرد کشتارگاه

اتاق پیش سرد کشتارگاه نوعی سردخانه بالای صفر می باشد که پس از کشتار برای جلوگیری از بیماری های مختلف از این اتاق ها استفاده می نمایند با انتقال سریع دام پس از کشتار به درون این اتاق ها از فعالیت باکتری ها جلوگیری می شود و از کهنه شدن بافت گوشت و عوض شدن طعم و رنگ آن جلوگیری می شود.

سرما باعث کاهش فعالیت باکتری ها می شود سرد نمودن سریع گوشت پس از ذبح دام از فاسد شدن و آلوده شدن گوشت جلوگیری می نماید به همین دلیل تمامی کشتارگاه های صنعتی و غیر صنعتی باید مجهز به اتاق پیش سرد کشتارگاه باشند.

یکی دیگر از مزایای اتاق پیش سرد کشتارگاه جلوگیری از افت وزن گوشت تازه و تغییر رنگ آن می باشد که این عامل باعث حفظ کیفیت و تازگی گوشت می شود و محصولی با کیفیت بالا به دست مشتری خواهد رسید و همچنین اتاق پیش سرد کشتارگاه به دلیل جلوگیری از خراب شدن گوشت مانع خسارت دیدن کشتارگاه ها می شود کمک شایانی به این مجموعه ها می نماید.

در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم تا با اتاق پیش سرد کشتارگاه بیشتر آشنا شوید.

صنایع برودتی نوری از بزرگترین مجریان اتاق پیش سرد کشتارگاه می باشد و شما می توانید برای استعلام هزینه اتاق پیش سرد کشتارگاه به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت  با ما در ارتباط باشید.

اتاق پیش سرد کشتارگاه

اتاق پیش سرد کشتارگاه صنعتی دام

همانطور که گفتیم این اتاق یک نوع سردخانه بالای صفر می باشد و مجهز به تجهیزات برودتی برای کاهش دمای هوا می باشد در این اتاق برای کاهش سریع دمای لاشه دام نیاز به هوای با دمای پایین با سرعت گردش بالا به همراه رطوبت نسبی بالا می باشیم تا هم کیفیت گوشت حفظ شود و هم دمای آن کاهش یابد و در اتاق پیش سرد کشتارگاه می توان دمای لاشه ها را در مدل زمان 16 الی 48 ساعت به دمای مورد نظر که 7 درجه سانتی گراد می باشد رساند.

مدت زمان رسیدن به دمای مطلوب بر اساس تجهیزات برودتی مورد استفاده در ساخت اتاق پیش سرد کشتارگاه و ابعاد لاشه متفاوت می باشد که می توان آن را بر اساس نیاز شما طراحی و اجرا نمود.

در ادامه بررسی تجهیزات برودتی مورد استفاده در ساختار اتاق پیش سرد کشتارگاه می پردازیم.

اتاق پیش سرد کشتارگاه

برای نگهداری طولانی مدت گوشت آن را با استفاده از تونل انجماد فریز می نمایند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تونل انجماد گوشت مراجعه نمایید.

تجهیزات اتاق پیش سرد کشتارگاه

تجهیزات مورد استفاده در ساخت اتاق پیش سرد به دو بخش تجهیزات برودتی و تجهیزات مورد نیاز برای چیدن لاشه تقسیم می شوند که معمولا لاشه ها توسط قلاب درون اتاق پیش سرد کشتارگاه بر روی ریل هایی آویزان می شوند.

تجهیزات برودتی اتاق پیش سرد کشتارگاه

در ساخت اتاق پیش سرد از تجهیزات برودتی مختلفی استفاده می شود که در ادامه برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

کمپرسور 

یکی از مهمترین بخش های اتاق پیش سرد کشتارگاه کمپرسور آن می باشد و این دستگاه در سیکل تبرید تراکمی وظیفه فشرده سازی گاز مبرد و به گردش در آوردن آن در سیکل تبرید را بر عهده دارد. کمپرسور های در ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و در اتاق پیش سرد کشتارگاه بر اساس ابعاد اتاق و میزان حجم گوشت ورودی محاسباتی انجام می شود و کمپرسور در ظرفیت مناسب انتخاب می شود.

کمپرسور ها توسط کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا تولید می شوند و برترین برندهای تولید کننده کمپرسور برودتی عبارتند از کمپرسور بیتزر، دانفوس، کوپلند، دورین و چند برند مطرح دیگر که محصولاتی با کیفیت و تکنولوژی بسیار بالایی تولید می نمایند و سبب افزایش ظریب اطمینان اتاق پیش سرد کشتارگاه شما می شود.

کندانسور 

یکی دیگر از مهمترین قطعات مورد استفاده در ساختار سیکل تبرید تراکمی اتاق پیش سرد کشتارگاه کندانسور می باشد این دستگاه وظیفه کاهش دمای گاز مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد این دستگاه در مدل های مختلفی چون آبی، هوایی و تبخیری تولید می شود که هر کدام از این مدل ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی را ارائه می دهند و انتخاب این دستگاه باید توسط یک کارشناس و متخصص در این زمینه بر اساس شرایط جوی منطقه شما انجام شود.

اواپراتور 

از دیگر تجهیزات و قطعات مهم استفاده شده برای کاهش دمای هوای محیط اتاق پیش سرد کشتارگاه اواپراتور می باشد این دستگاه تاثیر بسزایی در کیفیت هوای داخل اتاق پیش سرد دارد. این دستگاه ها که گرمای هوای اتاق پیش سرد را جذب می نماید و به صورت مستقیم سبب کاهش دمای اتاق می شود.

اواپراتور شامل دو بخش مهم فن و کویل می باشد که فن هوا اتاق را از روی کویل دستگاه عبور می دهد و هنگام عبور هوا تبادل حرارت انجام می شود و دمای هوا کاهش می یابد میزان جریان باد اواپراتور بر روی کیفیت گوشت تاثیر بسزایی دارد و همچنین نوع کویل اواپراتور تاثیر بسزایی بر روی میزان رطوبت هوا دارد و باید اواپراتور اتاق پیش سرد کشتارگاه را با دقت بالایی انتخاب نمود تا محصولات در مدت زمان مناسب با حفظ کیفیت به دمای مورد نظر ما برسند.

شرایط نگهداری لاشه در سردخانه کشتارگاه صنعتی دام

دمای محیط اتاق پیش سرد باید حدود صفر درجه سانتی گراد باشد و از منفی یک درجه کمتر نشود تا گوشت دچار یخ زدگی نشود و به بافت های آن آسیبی وارد نشود و سرعت گردش هوا در اتاق پیش سرد کشتارگاه خالی باید حدود 1 تا 1.5 متر بر ثانیه باشد و در صورتی که سرعت گردش هوا را افزایش دهیم سرعت کاهش دمای گوشت کاهش می یابد ولی باعث افت وزن لاشه نیز می شود.

اتاق پیش سرد کشتارگاه

هزینه ساخت اتاق پیش سرد کشتارگاه

قیمت اتاق پیش سرد کشتارگاه بر اساس نوع و ظرفیت و ابعاد آن متفاوت می باشد و صنایع برودتی نیک نوری از برترین مجریان ساخت اتاق پیش سرد کشتارگاه می باشد و شما می توانید برای اجرا و ساخت اتاق پیش سرد کشتارگاه خود با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های نگهداری گوشت به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “اتاق پیش سرد کشتارگاه
  1. آواتار علیرضا علیرضا گفت:

    سلام، خسته نباشید، میبخشید برای رساندن یک محیط به مساحت 325 متر به دمای 10 یا 12 درجه سانتیگراد به عنوان اتاق پیش سرد از چه دستگاه یا روشی که مقرون به صرفه هم باشه باید استفاده کنیم، و بفرمایید چقدر هزینه میبرد. ممنون

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      شما می توانید اتاق پیش سرد کشتارگاه را با استفاده از سیستم چیلر یا سردخانه بالاصفر به دمای مورد نظر برسانید.
      اگر محیط صنعتی هست میتونیم سیستم سردخانه بالای صفر با طراحی تهویه بسازیم و مقرون به صرفه میشود یک دستگاه یونیت ۱۵ اسب با هزینه حدود ۴۵۰ میلیون تومان
      در غیر اینصورت سیستم چیلر ۱۵ تن با فن کویل با هزینه حدود ۶۰۰ میلیون تومان میتوانیم نصب کنیم.

  2. آواتار سعید حبیبی سعید حبیبی گفت:

    سلام، هزینه کلی ساخت و نصب یک واحد سردخانه برای کشتارگاه با ظرفیت روزانه 250 لاشه گوسفند و 20 لاشه گاو رو میفرمائید چقدر میشه، ممنون

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      برای کشتارگاه نیاز به چندین واحد سردخانه ای می باشد که با توجه به نحوه کاری شما این سردخانه ها طراحی و آماده می شوند. واحد های احتمالی مورد نظرتون را در زیر بررسی نمایید و سپس با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      1- اتاق پیش سرد کشتارگاه گوسفند
      2- اتاق پیش سرد کشتارگاه گاو
      3- اتاق نگهداری لاشه های مشکوک بر اساس ظرفیت مورد نظر و استاندارد بهداشت
      4- سردخانه نگهداری گوشت تازه
      5- سردخانه نگهداری جگر
      6- سردخانه نگهداری کله پاچه
      7- سردخانه نگهداری سایر اجزا
      در صورتی که در مجموعه شما گوشت به صورت بسته بندی و فریز شده نیز ارائه می شود علاوه بر اتاق های پیش سرد و سردخانه های معرفی شده نیاز به سالن های زیر نیز دارید.
      1- سالن بسته بندی
      2- تونل انجماد
      3- سردخانه زیر صفر برای نگهداری گوشت منجمد
      برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ساخت واحد های مختلف برای کشتارگاه خود با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *