چیلر

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده کاربردهای متنوعی دارد و یکی از کاربرد های آن تامین آب خنک مورد نیاز کندانسور چیلر آبی می باشد برج خنک کننده چیلر تنها برای چیلر های آبی که مجهز به کندانسور آبی می باشند مورد نیاز می باشد و چیلر های هوایی نیاز به برج خنک کننده ندارند.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع برج خنک کننده چیلر می باشد و برای شما مشاوره تخصصی رایگان جهت انتخاب و آشنایی با انواع برج های خنک کننده را فراهم آورده است شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت برج خنک کننده چیلر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

کارکرد برج خنک کننده چیلر

کارکرد برج خنک کننده به این صورت می باشد آب با دمای بالاتر از دمای محیط از سمت کندانسور چیلر آبی وارد برج خنک کننده می شود و توسط نازل هایی بر روی سطح حرارتی پاشیده می شود و سپس بر اثر جریان هوایی که از روی سطح حرارتی جریان دارد عملیات تبخیر آب انجام می شود.

برج خنک کننده چیلرعملیات تبخیر در برج خنک کننده چیلر به این صورت می باشد که بخشی از آب با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از محیط اطراف که آب می باشد تبخیر می شود و بخش دیگر باقی مانده می شوند و دلیل آن برخورد ذرات ریز آب با جریان هوا می باشد.

آب باقی مانده در تشتک پایین برج خنک کننده چیلر جمع می شود و اماده استفاده مجدد در کندانسور چیلر می شود در این عملیات دمای آب تقریبا 2 الی 3 درجه از دمای هوای محیط کمتر می شود که قابل استفاده در کندانسور می باشد.

این آب در مداری بین کندانسور چیلر و برج خنک کننده جریان دارد و همیشه مقداری از آن کاسته و تبخیر می شود که این میزان مجدد از منبع خارجی آب تامین می شود و وارد این سیکل می شود.

چیلرهای آبی راندمان بالاتری نسبت به چیلر های هوایی دارند و همچنین برج خنک کننده قیمت پایین و عملکرد ساده ای دارد به همین دلیل استفاده از این دستگاه رایج شده است.

در صورت وجود منابع آزاد آبی می توان بدون استفاده از برج خنک کننده از چیلر آبی استفاده نمود که سبب کاهش هزینه اولیه و نگهداری چیلر آبی می شود.

راندمان برج خنک کننده در مناطق با شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب کمی افت می کند و دلیل آن هم کاهش میزان تبخیر آب و همچنین دمای بالای هوا می باشد که سبب می شود میزان خنک شوندگی آب کاهش یابد.

در قسمت خروج رطوبت و هوای گرم برج خنک کننده چیلر قطره گیر هایی نصب شده است تا از خروج قطرات آب تبخیر نشده جلوگیری نماید تا مصرف آب دستگاه کاهش یابد و از هدر رفت آب جلوگیری نماید.

جریان هوای درون برج خنک کننده توسط یک یا چند فن ایجاد می شود که سبب افزایش سرعت تبخیر آب می شود و معمولا از دو نوع فن آکسیال و سانتریفیوژی در ساخت آن استفاده می شود که فن های سانترفیوژی راندمان بهتری نسبت به فن های آکسیال دارند.

در ساختار برج خنک کننده باید از فلز هایی استفاده شود که در اثر رطوبت و آب دچار فرسایش نشوند و معمولا استفاده از ورق گالوانیزه شده سبب افزایش طول عمر برج خنک کننده می شود.

جهت استعلام قیمت چیلر و آشنایی با عوامل تاثیر گذار در آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر مراجعه نمایید.

انواع برج خنک کننده چیلر

برج های خنک کننده دارای مدل ها مختلفی می باشند که بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی می شوند یکی از دسته بندی های برج خنک کننده بر اساس جریان هوا می باشد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

  • برج خنک کننده با جریان القایی
  • برج خنک کننده با جریان اجباری
  • برج خنک کننده با جریان طبیعی
  • برج خنک کننده با جریان مکانیکی
  • برج خنک کننده با جریان مرکب

در این پنج مدل ذکر شده در بالا معمولا از دو نوع برج خنک کننده با جریان القایی و اجباری که زیر مجموعه برج خنک کننده با جریان مکانیکی می باشد استفاده می شود.

برج خنک کننده چیلر

از برج خنک کننده در کنار چیلرهای مرکزی ساختمان ها استفاده می شود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه چیلر مرکزی مراجعه نمایید.

برج خنک کننده چیلر با جریان اجباری

در این نوع برج خنک کننده فن در قسمت ورودی هوا قرار میگیرد و معمولا از فن های سانتریفوژی در ساختار آن استفاده می شود این نوع فن میزان هوای بیشتر را وارد دستگاه می نمایند و همچنین فشار استاتیکی بالایی دارد و هوا را به صورت یکسان بر روی سطح حرارتی عبور می دهد اما امکان ایجاد جریان هوای خود به خودی در دستگاه را افزایش می دهد ولی به دلیل قرار گیری فن ها در پایین دستگاه رطوبت و باران به فن آسیبی وارد نمی کند و سبب افزایش طول عمر فن می شود.

از برج های خنک کننده می توان در کنار چیلرهای خانگی آبی نیز استفاده نمود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چیلر خانگی مراجعه نمایید.

برج خنک کننده چیلر با جریان القایی

در این نوع برج خنک کننده فن در بالای دستگاه قرار میگیرد و باعث افزایش فشار و جریان هوا در قسمت خروجی برج خنک کننده می شود و فن مورد استفاده در برج خنک کننده چیلر با جریان القایی از نوع اکسیال یا همان محوری می باشد.

در این نوع برج خنک کننده جریان خود به خودی هوا ایجاد نمی شود اما به دلیل قرار گیری فن در قسمت خروج باد گرم و مرطوب دستگاه و همچنین به دلیل بارش برف و باران بر روی آن احتمال خراب شدن این فن ها بیشتر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر های آب خنک به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر آبی  مراجعه نمایید.

برج خنک کننده چیلر

قیمت برج خنک کننده چیلر

قیمت برج خنک کننده چیلر بر اساس معیار های مختلفی مشخص می شود که مهمترین آن ظرفیت می باشد عوامل دیگری چون مدل، کیفیت و طراحی ساخت، نوع فن، آلیاژ بدنه، امکانات جانبی و چندین معیار دیگر مشخص می شود که شما می توانید برای خرید برج خنک کننده چیلر با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید تا دستگاهی متناسب با نیاز و ظرفیت دقیق به شما پیشنهاد نمایند و بهترین قیمت برج خنک کننده چیلر را به شما اعلام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “برج خنک کننده چیلر

  1. آواتار جمشید جمشید گفت:

    سلام ، برج خنک کننده چیلر به چه صورت محاسبه می شود ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، قیمت برج خنک کننده چیلر ممکن است بسیار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مرتبط با نوع، اندازه، کارایی، مواد ساخت، ظرفیت خنک کنندگی و نوع بازار مرتبط باشد. برخی از عوامل کلیدی که ممکن است بر قیمت برج خنک کننده چیلر تأثیر بگذارند،عبارتند از:
      1. ظرفیت خنک کنندگی: برج خنک کننده با ظرفیت بالاتر قیمت بیشتری دارد.
      2. جنس و مواد ساخت: استفاده از مواد با کیفیت و پایدار برای ساخت برج خنک کننده ممکن است قیمت را افزایش دهد.
      3. اندازه و ابعاد: برج خنک کننده‌های بزرگتر معمولاً قیمت بیشتری دارند.
      4. فناوری‌ها و ویژگی‌های اضافی: ویژگی‌هایی مانند کنترل دیجیتال، سیستم‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، و سیستم‌های خودکار می‌توانند قیمت را تحت تأثیر قرار دهند.
      5. بازار و منطقه جغرافیایی: شرایط بازار محلی و قیمت‌های محلی در مناطق مختلف جهان ممکن است باعث تغییر در قیمت برج خنک کننده چیلر شوند.
      6. هزینه نصب و نگهداری: هزینه‌های نصب، تأمین آب، نگهداری و تعمیرات نیز باید در محاسبه قیمت نهایی مد نظر قرار گیرد.
      برای دریافت قیمت دقیق و مناسب برای برج خنک کننده چیلر، توصیه می‌شود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *