سردخانه

تجهیزات سردخانه صنعتی

تجهیزات سردخانه صنعتی

تجهیزات سردخانه صنعتی شامل قطعات مختلفی می باشد که در اینجا در رابطه با اصلی ترین و مهمترین آن ها صحبت می کنیم تا شما با این تجهیزات کلیدی در ساخت سردخانه آشنا شوید.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع تجیهزات سردخانه صنعتی می باشد و شما می توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت تجهیزات سردخانه صنعتی با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

تجهیزات انواع سردخانه صنعتی

قطعات سردخانه صنعتی را می توان به دو گروه کلی تقسیم نمود که در ادامه بیشتر شرح می دهیم.

  • تجهیزات سردخانه صنعتی فریونی
  • تجهیزات سردخانه صنعتی آمونیاکی

ممکن در برخی متن ها دسته بندی تجهیزات سردخانه را بر اساس دمای سردخانه انجام دهند به این دلیل که قطعات استفاده شده در سردخانه بالای صفر و زیر صفر متفاوت می باشد و به عنوان مثال کمپرسور سردخانه زیر صفر با کمپرسور سردخانه بالای صفر متفاوت می باشد ولی تجهیزاتی مانند کندانسور فقط ظرفیت های متفاوتی دارند و طراحی ویژه برای سردخانه زیر صفر و بالای صفر ندارند.

به همین دلیل دسته بندی بر اساس دما انجام نمی دهیم و دسته بندی کلی بر اساس نوع مبرد انجام می دهیم.

تجهیزات سردخانه صنعتی آمونیاکی

در ساخت تجهیزات سردخانه صنعتی آمونیاکی امکان استفاده از فلزات رنگی وجود ندارد و معمولا این تجهیزات را از آهن یا استیل تولید می کنند به این دلیل که آمونیاک با فلزات رنگی مثل مس واکنش می دهد و آنها را در خود حل می کند.

به دلیل عدم امکان استفاده از آلیاژ مس در ساخت اواپراتور و کندانسور سردخانه صنعتی راندمان این تجهیزات کاهش می یابد و باید آنها را در ابعاد بزرگتری طراحی و تولید نماییم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نصب این سردخانه ها به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه نصاب سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات سردخانه صنعتی فریونی

قطعات سردخانه فریونی را معمولا از جنس مس تولید می کنند به این دلیل که راندمان ساخت و فرم دهی مس آسان می باشد و همچنین از ضریب انتقال حرارت بالایی برخوردار می باشد.

جهت سفارش و ساخت سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه پیمانکار ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

انواع تجهیزات سردخانه صنعتی

در ادامه به بررسی برخی از قطعات مهم سردخانه می پردازیم و شما می توانید برای آشنایی و اطلاعات از ریز تجهیزات و قطعات سردخانه با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

کمپرسور :

مهمترین قطعه سردخانه کمپرسور می باشد که وظیفه مکش و فشرده سازی مبرد را بر عهده دارد کمپرسور یا همان موتور سردخانه مبرد را در سیکل تبرید به گردش در می آورد و گرمای درون سردخانه را به خارج از محیط منتقل می کند.

تجهیزات سردخانه صنعتی

کمپرسور سردخانه در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرو، اسکرال، باز، دو مرحله ای و چندین مدل دیگر طراحی و تولید می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در ظرفیت های متنوعی تولید می شوند.

کندانسور :

کنداسور سردخانه وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارد این دستگاه در سیکل تبرید کنار کمپرسور قرار میگیرد و مبرد تصفیه شده در اویل سپراتور وارد کندانسور می شود. درون این دستگاه عملیات دفع گرما انجام می شود و مبرد به دلیل فشار بالایی که دارد از حالت گاز به مایع تبدیل و از کندانسور خارج می شود.

تجهیزات سردخانه صنعتی

کندانسور ها انواع مختلفی دارند و می توان آنها را به سه دسته کلی هوایی، آبی و تبخیری دسته بندی نمود که هر کدام از این دستگاه ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارند و باید به صورت اصولی انتخاب شوند.

اواپراتور :

اواپراتور سردخانه وظیفه جذب گرمای محیط داخل سردخانه را بر عهده دارد و نحوه کار این قطعه به این صورت می باشد که مبرد مایع خارج شده از کندانسور با عبور از شیر انبساط دچار افت فشار شدید می شود و به حالت ناپایدار می رسد و سپس وارد اواپراتور می شود که در این مرحله مبرد با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و باعث خنک شدن محیط سردخانه می شود.

تجهیزات سردخانه صنعتی

اواپراتور سردخانه تشکیل شده از یک کویل حرارتی که بر روی آن یک یا چند فن قرار گرفته است که بر روی کویل سیستم دیفراست هم نصب شده است که به صورت گازی یا برقی می باشد تا برفک های تشکیل شده روی کویل را ذوب نماید.

انتخاب تجهیزات سردخانه صنعتی باید کاملا اصولی و بر اساس اطلاعات کافی انجام گیرد به عنوان مثال انتخاب اواپراتور سردخانه باید بر اساس دما، رطوبت و نوع محصول انتخاب شود تا عملکرد اواپراتور با مشکل مواجه نشود. در سردخانه ها میوه که باید رطوبت هوا حفظ شود پیشنهاد می شود که از اواپراتور با فاصله فین زیاد استفاده شود تا طراوت و تازگی میوه ها حفظ شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

یک نمونه از سردخانه های پرکاربرد سردخانه پیاز می باشد که به شما پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی با نحوه ساخت این نوع سردخانه به صفحه ساخت سردخانه پیاز مراجعه نمایید.

ترموستات :

در بین تجهیزات سردخانه صنعتی ترموستات یکی از کاربردی ترین قطعات کنترلی می باشد که عملکرد کلی سردخانه را کنترل می کند و کنترل جریان مبرد و خاموش و روشن شدن کمپرسور را کنترل می نماید.

ترموستات ها کارایی مختلفی دارند و در بخش های مختلف سردخانه استفاده می شوند تا عملکرد کلی سردخانه را کنترل نمایند.

شیرآلات :

در ساخت سردخانه از شیرآلات مختلفی استفاده می شود که به ما امکان کنترل و مدیریت کامل بخش های مختلف سردخانه را می دهد این شیرآلات ویژگی های خاصی دارند که امکان تنظیم نمودن فشار و جریان مبرد را در سیکل تبرید به ما می دهند.

تابلو برق :

تابلو برق سردخانه یکی از بخش های مهم برای کنترل عملکرد و رفع ایراد های سردخانه می باشد درون تابلو برق علاوه بر فیوز ها و تجهیزات برقی دیگر تجهیزات کنترل وجود دارد که به شما امکان کنترل کامل سردخانه را می دهد. فرمان هایی چون تنظیم دمای سردخانه، روشن کردن فن ها و خیلی دیگر از فرمان ها از طریق تابلو برق انجام می شود.

برای راه اندازی و نصب تابلو برق باید به نصب سردخانه آشنا باشید به این دلیل که نصب تابلو برق سردخانه با دیگر تابلو برق ها متفاوت می باشد و تجهیزات کنترلی آن را باید بشناسید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانی به صفحه نصب سردخانه مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل :

ساندویچ پانل مصالح ساختمانی نوینی می باشد که توانایی زیادی در جلوگیری از هدر رفت انرژی دارد و عایق حرارتی بسیار قوی می باشد. ساندویچ پانل های مورد استفاده در سردخانه معمولا از دو لایه ورق تشکیل شده که میان آن توسط یک عایق پر شده است و هرچه ضخامت و دانسیته آن بالاتر باشد میزان عایق بودن آن افزایش می یابد.

درب سردخانه :

درب سردخانه از دیگر تجهیزات سردخانه صنعتی می باشد که باید عایق قوی باشد تا هنگام بسته شدن از خروج و ورود هوا به سردخانه جلوگیری نماید. طراحی درب های سردخانه به صورت های مختلفی انجام می شود و در برخی مدل ها درون درب از المنت استفاده می شود تا در صورت یخ زدن درب آن را ذوب کند و درب به راحتی باز شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه سردخانه مراجعه نمایید.

فروش تجهیزات سردخانه صنعتی

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع تجهیزات سردخانه صنعتی می باشد و شما می توانید برای استعلام موجودی تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تجهیزات اصلی سردخانه صنعتی شامل خنک‌کننده‌ها، پانل‌های عایق حرارتی، سیستم‌های کنترل دما و دما، درب‌ها و سیستم‌های تهویه می‌باشند.

بله، تجهیزات سردخانه صنعتی باید به استانداردها و مقررات مربوطه از جمله استانداردهای ایمنی، بهره‌وری انرژی و کیفیت برابری با معیارهای ملی و بین‌المللی انطباق داشته باشند.

قیمت خرید تجهیزات سردخانه معمولاً به صورت یکباره است، اما هزینه‌های نگهداری، مصرف انرژی و تعمیرات ممکن است به صورت ماهانه یا سالانه هزینه‌های اضافی را ایجاد کنند.

دیدگاهی در مورد “تجهیزات سردخانه صنعتی

  1. آواتار علی زینلی علی زینلی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من اواپراتور برای سردخانه سیب می خواستم لطفا منو راهنمایی می کنید که چه نوع اواپراتور باید خریداری کنم.

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      در سردخانه سیب باید از اواپراتور با دور فن پایین و فاصله فین زیاد استفاده نمایید تا کیفیت محصول حفظ شود و از چروک شدن سیب جلوگیری شود. بر اساس ظرفیت سردخانه سیب شما باید از یک یا چند اواپراتور استفاده نمایید و اواپراتورها را در قسمت های مختلف سردخانه نصب نمایید تا دمای محیط به صورت یکنواخت کاهش یابد.
      ظرفیت اواپراتور سردخانه سیب با توجه به ظرفیت سردخانه محاسبه و انتخاب می شود که شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق در این زمینه با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

  2. آواتار فواد ضرغام فواد ضرغام گفت:

    سلام
    شما فروش تجهیزات سردخانه صنعتی در کشور افغانستان رو هم انجام می دهید ؟
    من قصد خرید اواپراتور، کندانسور و کمپرسور در افغانستان رو دارم مرا راهنمایی بفرمایید.

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      صنایع برودتی نوری انواع تجهیزات سردخانه را در افغانستان ارائه می دهد و شما می توانید برای خرید قطعات سردخانه در افغانستان از طریق چت آنلاین سایت یا واتساپ درج شده در منو شناور سمت راست با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.
      برای مشاهده نمونه تجهیزات و قطعات سردخانه ارسالی به افغانستان می توانیم نمونه های زیادی را در شهر های افغانستان به شما معرفی نمایید.

  3. آواتار ستار سعیدی ستار سعیدی گفت:

    سلام روز بخیر
    قیمت تجهیزات سردخانه زیر صفر و بالای صفر تفاوت زیادی با هم دارند ؟
    در صورتی که همه شرایط یکسان باشد از جمله ظرفیت و محل اجرا
    از لوازم سردخانه زیر صفر می توان برای سردخانه بالای صفر استفاده نمود ؟

    1. آواتار AMINMOHAMMAD GHALAMDAST AMINMOHAMMAD GHALAMDAST گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      با توجه به قیمت تجهیزات سردخانه می توان گفت که اختلاف قیمت این لوازم خیلی زیاد نمی باشد و می توان آن را حدود 10 درصد در نظر گرفت. قطعات سردخانه زیر صفر مناسب سردخانه بالای صفر نمی باشد و بهتر است که برای تجهیزات سردخانه صنعتی با توجه به نوع سردخانه توسط متخصص انتخاب شوند تا عملکرد سردخانه با مشکل مواجه نشود و تعمیر و نگهداری سردخانه به راحتی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *