ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

در اینجا قصد داریم به تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن بپردازیم و هر کدام از این عایق ها را به شما معرفی نماییم.

همانطور که می دانید ساندویچ پانل ها از یک یا دو لایه ورق که میان آن توسط نوعی عایق پر شده تشکیل شده اند و تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در نوع عایق میانی می باشد و هر کدام از این عایق ها ویژگی متفاوتی دارند.

عایق میانی ساندویچ پانل در ضخامت های مختلفی تولید می شود که هرچه ضخامت بیشتر باشد عایق بهتری برای صدا و گرما خواهد بود و همچنین انتخاب نوع عایق در این ویژگی ها تاثیر گذار می باشد که در اینجا قصد داریم شما را با این ویژگی ها آشنا نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل های پلی یورتان و پلی استایرن می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه و استعلام بهترین قیمت ساندویچ پانل با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

پلی استایرن چیست ؟

پلی استایرن محصولی قابل بازیافت می باشد و به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند این محصول خود بر اساس میزان فشردگی یا همان دانسیته در 3 مدل مختلف تولید می شود :

  • معمولی
  • منبسط EPS
  • فشرده XPS

به طور کلی این محصول در مقایسه با پلی یورتان از دانسیته بالایی برخوردار نمی باشد و به همین دلیل ساختار محکمی ندارد و عایق قوی حرارت نمی باشد اما عایق قوی صوت می باشد به همین دلیل معمولا از این محصول در ساخت سازه هایی که نیاز به عایق حرارتی دارند استفاده نمی شود به عنوان مثال برای ساخت سردخانه نمی توان از این محصول استفاده نمود به این دلیل که باعث اتلاف انرژی می شود و از این محصول بیشتر در ساخت سوله، کلین روم و غیره استفاده می شود.

 پلی یورتان چیست ؟

پلی یورتان ها خود در مدل مختلف تولید می شوند که ویژگی ها کدام را در زیر شرح می دهیم.

  • ساندویچ پانل پلی یورتان پایه پلی‌استر
  • دارای مقاومت بالا در برابر سایش
  • قابلیت تحمل حرارت بالا که سبب مقاومت بالای آن در مقابل حریق می باشد و آن را به محصولی نسوز یا دیر سوز تبدیل نموده است.
  • پلی استر ها خاصیت ارتجاعی بالایی دارند
  • مقاوم در برابر پارگی و استحکام کششی بالا
  • مقاومت شیمیایی بهبود یافته و در مقابل واکنش های شیمیایی که سبب خرابی آن می شود بسیار مقاوم می باشد.

ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت ساندویچ پانل ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محاسبه قیمت ساندویچ پانل سقفی مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل پلی یورتان پایه پلی اتر

  • پلی اتر ها در مقابل اشعه UV  و سایش بسیار مقاوم می باشند
  • مقاومت آن نسبت به گرما در مقایسه با پلی اورتان کمتر می باشد.
  • شوک و ضربه را در خود جذب می نماید
  • ضد آب
  • امکان رشد کپک و قارچ در آن وجود ندارد.

در مقایسه تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن متوجه می شوید که پلی یورتان ها محصولی با کیفیت بالاتری می باشند و علاوه بر مقاومت و ویژگی های شیمیایی که در بالا برای دو نوع آن ذکر شد می توان به این موضوع اشاره نمود که این محصول در دانسیته بالا تولید می شود و عایق بسیار قوی حرارت می باشد به همین دلیل می توان از آن در ساخت سردخانه استفاده نمود و از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

تفاوت پلی یورتان و پلی استایرن

برای بررسی تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن باید به بررسی این عایق ها بپردازیم و با توجه به توضحاتی که در بالا ارائه نمودیم متوجه شدین که پلی استایرن دانسیته پایینی دارد به همین دلیل وزن آن سبک می باشد و عایق صوتی خوبی می باشد و از سمت دیگر پلی یورتان ها مقاوم تر می باشند و عایق حرارتی بسیار خوبی می باشند و با استفاده از این دو محصول ساندویچ پانل های دیواری و سقفی تولید می شود که دارای کاربری های مختلفی هستند.

تفاوت مقاومت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان با پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن را بر اساس معیار های مختلفی در ادامه شرح می دهیم.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در قیمت

ساندویچ پانل های پلی استایرن به لحاظ قیمتی ارزانتر از ساندویچ پانل های پلی یورتان می باشد به این دلیل که قیمت مواد اولیه آن کمتر می باشد و همچنین ساخت آن را راحت تر می باشد اما به دلیل ویژگی های برتری که ساندویچ پانل پلی یورتان دارد مقرون به صرفه می باشد که در همه پروژه ها از ساندویچ پانل پلی یورتان استفاده شود.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در ضریب عایق حرارتی

ساندویچ پانل های پلی استایرن عایق حرارتی می باشند ولی ساندویچ پانل پلی یورتان عایق قوی تری می باشد و ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین تر از ساندویچ پانل پلی استایرن می باشد و هرچه ضخامت و دانسیته عایق بیشتر باشد ضریب عایق حرارتی آن افزایش می یابد.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در ضریب عایق صوتی

این دو نوع ساندویچ پانل هر دو عایق صوتی قوی می باشند اما مقایسه کلی در این زمینه نمی توان انجام داد و به دلیل تولید ساندویچ پانل در دانسیته های مختلف این ضریب متفاوت می باشد.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در مقاومت فشاری

ساندویچ پانل های پلی یورتان به دلیل بافت فشرده ای که دارند مقاومت فشاری خوبی دارند و استحکام سازه را افزایش می دهند ولی ساندویچ پانل های پلی استایرن از مقاومت فشاری پایین تری برخوردار می باشند و به دلیل بافت شکننده که دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در برابر حرارت

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در هنگام آتش سوزی

در بررسی تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن مقاومت این عایق ها در برابر حرارت بسیار مهم می باشد. ساندویچ پانل های پلی یورتان مقاومت بالایی در مقابل آتش سوزی دارند و برخی از مدل های آن تا دمای 100 الی 110 درجه دچار حریق نمی شوند و به همین به آنها نسوز یا کند سوز می گویند که سبب افزایش ایمنی سازه می شود ولی ساندویچ پانل های پلی استایرن سریع دچار آتش سوزی می شوند و همچنین هنگام سوختن از خود گاز سیانور آزاد می نماید که سبب مرگ انسان ها می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل به صفحه محصول ساندویچ پانل مراجعه نمایید و اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب نمایید.

 

دیدگاهی در مورد “تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

  1. آواتار عاملی عاملی گفت:

    سلام، چه تفاوت‌هایی بین ساندویچ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن وجود دارد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، از تفاوت‌هایی بین ساندویچ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:
      ماده اصلی:
      پلی‌یورتان: این نوع ساندویچ پانل از مواد پلی‌یورتان به عنوان هسته مرکزی استفاده می‌کند. پلی‌یورتان یک جنس سبک با خواص عایق حرارتی و صوتی بالا است.
      پلی‌استایرن: هسته اصلی این ساندویچ پانل از مواد پلی‌استایرن است که نیز یک جنس خواص عایق حرارتی و سبک دارد.
      چگونگی ساختار:
      پلی‌یورتان: مواد پلی‌یورتان به صورت یکپارچه و سفت ساخته می‌شوند و به عنوان یک لایه یا هسته مرکزی برای ساندویچ پانل استفاده می‌شود.
      پلی‌استایرن: پلی‌استایرن نیز به صورت یکپارچه و متراکم در ساختار ساندویچ پانل وارد می‌شود.
      ویژگی‌های عایق حرارتی:
      پلی‌یورتان: دارای خواص عایق حرارتی بالا و مقاومت به انتقال حرارت است.
      پلی‌استایرن: نیز دارای خواص عایق حرارتی خوبی است، اما ممکن است کمی پایین‌تر از پلی‌یورتان باشد.
      مقاومت مکانیکی:
      پلی‌یورتان: به دلیل ساختار متراکم و مقاومت مکانیکی بالا، معمولاً برای پروژه‌هایی که نیاز به استحکام بالا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
      پلی‌استایرن: در مقایسه با پلی‌یورتان، ممکن است مقاومت مکانیکی کمتری داشته باشد.
      قابلیت‌های صوتی:
      پلی‌یورتان: به دلیل ساختار چگال، معمولاً برخی از نسخه‌های پلی‌یورتان خواص عالی عایق صوتی دارند.
      پلی‌استایرن: نیز به دلیل ساختار سبک، خواص خوبی در عایق صوتی دارد.
      به طور کلی، انتخاب بین پلی‌یورتان و پلی‌استایرن بستگی به نیازهای خاص پروژه، مقاومت مکانیکی مورد نظر و خصوصیات عایق حرارتی و صوتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *