تونل انجماد

تونل انجماد بستنی و شکلات

تونل انجماد بستنی و شکلات

تونل انجماد بستنی و شکلات برای انجماد سریع این محصولات و افزایش کیفیت و زیبایی محصول تولیدی استفاده می شود. در کارخانجات تولید بستنی و شکلات ابتدا محصول فرم دهی و قالب گیری می شود و سپس با استفاده از تونل انجماد بستنی و شکلات کاملا منجمد می شود.

از تونل انجماد بستنی برای تولید و از سردخانه بستنی یا شکلات برای نگهداری این محصولات استفاده می شود که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سردخانه بستنی به صفحه آن مراجعه نمایید.

تونل های انجماد که برای منجمد کردن مواد غذایی بسیار متنوعی استفاده می شوند، دارای قدرت سرمایشی بالایی در حد 30- تا 60- درجه سانتی گراد هستند. این تونل ها بسته به نوع عملکردی که دارند، برای محصولات و مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا تونل انجماد بستنی و شکلات با تونل انجماد گوشت، ماهی و دیگر مواد غذایی دارای عملکرد متفاوتی است. از این رو لازم است در زمان خرید این تونل ها به این مسئله توجه نمایید.

دمای تونل انجماد بستنی و شکلات بسته به ظرفیت آن و درجه انجماد بستنی و شکلات می تواند بین 18- تا 40- درجه سانتی گراد متغیر باشد. تونل های انجماد در واقع ظرفیت بالایی داشته و به سخت شدن و انجماد سریع بستنی و شکلات کمک می کنند. این تونل ها در ابعاد و مقیاس های مختلف ساخته می شوند و در کارخانه های تولید بستنی و شکلات مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت تونل انجماد بستنی و شکلات همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

تونل انجماد بستنی و شکلات

از این رو ابعاد تونل انجماد بستنی و شکلات ممکن است بسته به میزان حجم  محصول ورودی، متغیر باشند. می توان به راحتی با استفاده از این تونل های انجماد بستنی، کیک بستنی، شکلات، بستنی دولایه و موارد دیگر را منجمد کرده و برای مدت زمان طولانی از آن در محیط استفاده کرد.

فرایند انجماد سریع بستنی و شکلات چیست؟ 

تونل های انجمادی که برای انجماد فوق سریع بستنی و شکلات استفاده می شوند، قابلیت بالایی برای انجماد سریع بستنی و شکلات داشته و زمانی که مواد غذایی بر روی صفحات این تونل ها قرار می گیرند، به سرعت سرد شده و عمل انجماد بر روی آنها انجام می شود. این تونل ها از روش های انجماد مختلفی استفاده می کنند. از جمله روش انجماد با کنوکسیون اجباری، انجماد با کنکسیون طبیعی، انجماد به روش غیر مستقیم و انجماد با سیستم غوطه ور کردن محصول در مایع انجماد.

روش غوطه ور کردن محصول در مایع برای فریز کردن گوشت، ماهی، میگو و موارد دیگر استفاده می شود. اما تونل انجماد بستنی و شکلات کنوکسیون طبیعی انتخاب مناسبی برای منجمد کردن این دسته از محصولات است. زیرا در این تونل های انجماد بستنی در فضای سرد قرار گرفته و به دو روش سریع و فوق سریع و در دمای 30- تا 40- درجه سانتی گراد، تمام محصولات را فریز می کنند.

تونل های انجماد کنوکسیون اجباری که از وزش هوا برای سرد کردن و منجمد نمودن محصولات استفاده می کنند، معمولا در سیستم تونل های انجماد معمولی، IQF و سریع کاربرد دارند. در این روش محصولات به صورت باکس بر روی چرخ چیده شده و در داخل تونل برای انجام فرایند فریز شدن قرار می گیرند. می توانیم این تونل ها را نیز به عنوان یکی از نمونه های تونل انجماد بستنی و شکلات مورد استفاده قرار دهیم.

جهت استعلام قیمت تونل انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

تونل انجماد بستنی و شکلات

کاربرد تونل انجماد بستنی و شکلات

می دانیم که تمامی محصولات غذایی و شکلات ها و بستنی هایی که در کارخانه ها تولید می شوند، قابلیت نگهداری طولانی مدت در دمای طبیعی را ندارند. لازم است این محصولات در دستگاه ها و تونل های انجماد فریز شوند، تا بتوان آنها را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. به این منظور بیشتر تولید کنندگان بستنی و شکلات از تونل های فوق سریع برای فریز کردن بستنی ها و شکلات های تولید شده استفاده می کنند.

قطعات تونل انجماد بستنی و شکلات

تونل های انجماد نیز همچون دیگر تجهیزات صنعتی، از تجهیزات و قطعات مختلفی ساخته می شوند. از جمله مهمترین این قطعات باید به اواپراتور، کندانسور، کمپرسور و موارد دیگر اشاره نماییم.

  • کمپرسور تونل های انجماد:

کمپرسور تونل انجماد بستنی و شکلات که در اصل مهمترین جزء در تونل های انجماد است، در انواع دو مرحله ای، اسکرال، تراکمی و اسکرو که مناسب برای دمای زیر صفر هستند، استفاده می شوند. لازم است از این تجهیزات در تمامی تونل های انجماد و سیستم های سیکل تبریدی استفاده شود.

  • اواپراتور و کندانسور تونل های انجماد:

علاوه بر کمپرسورها، باید به اواپراتور تونل انجماد بستنی و شکلات اشاره کنیم که که لازم است به گونه ای طراحی شده باشند که برفک نگیرند و از تجهیزات مناسبی نیز برخوردار باشند. این تجهیزات در کنار یک کندانسور تونل انجماد بستنی و شکلات مناسب از نوع هوایی، آبی یا تبخیری، می تواند به منجمد کردن بستنی و شکلات کمک بسیاری نمایند.

می دانیم که تجهیزات استفاده شده در ساخت تونل ها و سردخانه ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زیرا اگر یکی از این تجهیزات برای تونل یا سردخانه مناسب نباشد، می تواند به محصولات و مواد غذایی آسیب زیادی وارد کند. از سوی دیگر نیز عملکرد مناسبی نداشته و قادر نخواهد بود فرایند انجماد را به درستی انجام دهد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با تجهیزات و قطعات برودتی استفاده شده در ساخت تونل انجماد بستنی به صفحه تجهیزات تونل انجماد مراجعه نمایید.

تونل انجماد بستنی و شکلات

در ساخت سیکل تبرید تونل انجماد می توان از سیستم سرمایش مرکزی رک برای تولید بار برودتی مورد نیاز استفاده نمود. با استفاده از سیستم سرمایش مرکزی رک می توان چند تونل انجماد بستنی را با یک سیکل تبرید طراحی و اجرا نمود که در کارخانجات تولیدی این نوع سیستم بسیار کاربردی می باشد.

انواع تونل انجماد سریع بستنی و شکلات

تونل های انجمادی که برای منجمد کردن بستنی و شکلات استفاده می شوند، در دو نوع کلی طراحی و ساخته شده اند. از جمله تونل انجماد IQF بستنی و شکلات و تونل انجماد مارپیچی یا اسپیرال. تونل های انجماد IQF تونل هایی هستند که انجماد سریع به صورت مجزا انجام می دهند. این دستگاه ها از میزان ظرفیت های متنوعی برخوردار هستند و اصولا در خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

از سوی دیگر تونل های انجماد مارپیچی وجود دارند که به شکل مارپیچی اقدام به منجمد کردن مواد غذایی می کنند. ظرفیت این نوع تونل های انجماد با تونل های انجماد IQF متفاوت بوده و بیشتر در صنایع کشاورزی، شکلات سازی، نظامی و صنعتی از آنها استفاده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تونل انجماد سریع IQF می توانید به صفحه محصول تونل انجماد IQF مراجعه نمایید.

هزینه ساخت تونل انجماد بستنی و شکلات

قیمت تونل انجماد بستنی و شکلات بستگی به تجهیزاتی که برای ساخت این تونل ها استفاده می شود، کاربردی که دارد و ظرفیت آن می تواند متغیر باشد. زیرا می دانیم که تجهیزات مورد استفاده در این تونل ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن اقدام به انجماد شکلات و بستنی نمایند. به طور کلی می توانیم بگوییم هزینه ساخت تونل انجماد کوچک بستنی و شکلات نسبت به نمونه های بزرگ تر کمتر بوده و انتخاب مناسبی نیز برای منجمد کردن بستنی و شکلات در میزان محدود هستند. می توان با خرید تونل های انجماد به راحتی اقدام به انجماد بستنی نمود و برای مدت زمان طولانی از آن نگهداری کرد.

علاوه بر تونل های انجماد باید به دستگاه های دیگری همچون بستنی سفت کن و دستگاه بستنی ساز بار سفت کن اشاره کنیم که از جمله ماشین های بستنی ساز در مدل ها و ظرفیت های متنوع هستند. می توان با ساخت این دستگاه ها اقدام به تهیه چند کیلو بستنی در کوتاه ترین زمان ممکن نمود. که اصولا برای محیط هایی همچون تولیدی های بستنی و بستنی فروشی ها مناسب است.

دیدگاهی در مورد “تونل انجماد بستنی و شکلات
  1. آواتار قربانی قربانی گفت:

    سلام هزینه ساخت تونل انجماد بستنی و شکلات در مشهد حدودا چقدر میشه ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام هزینه ساخت تونل انجماد بستنی و شکلات در مشهد یا دیگر شهرها به ظرفیت، توان بار برودتی، برند تجهیزات و … بسنگی دارد.
      برای دریافت هزینه ساخت تونل انجماد بستنی و شکلات با همکاران من در سایت نیک نوری تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *