چیلر

دستگاه چیلر خانگی

دستگاه چیلر خانگی

دستگاه چیلر خانگی وسیله ای می باشد که از آن به عنوان سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها استفاده می نمایند دستگاه چیلر خانگی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود که در اینجا قصد داریم شما را با این موارد آشنا نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع دستگاه چیلر خانگی می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت دستگاه چیلر خانگی و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

دستگاه چیلر خانگی چیست ؟

دستگاه چیلر خانگی تولید آب خنک در حجم بالا می نماید و آب خنک تولید شده به سمت تجهیزات و دستگاه هایی چون فن کویل و هواساز منتقل می شود درون این دستگاه ها تبادل حرارت بین آب و هوا انجام می شود که سبب کاهش دمای هوا و افزایش دمای آب می شود و آب پس از دریافت گرمای هوا به سمت چیلر منتقل می شود تا مجدد دمای آن کاهش یابد و آماده استفاده مجدد شود.

دستگاه چیلر خانگی دارای سیکل تبرید تراکمی می باشد و دارای 3 بخش اصلی کمپرسور، کندانسور و اواپراتور می باشد و درون این سیکل گاز مبردی وجود دارد که توانایی جذب گرما در قسمت اواپراتور و دفع آن در قسمت کندانسور را بر عهده دارد.

این سیکل به این صورت عمل می کند که گاز مبرد ابتدا درون کمپرسور فشرده می شود و سپس به سمت کندانسور هدایت می شود درون کندانسور دمای گاز مبرد کاهش می یابد و در دمایی کمتر از دمای تقطیر به مایع تبدیل می شود که دلیل آن فشار بالای گاز می باشد.

دستگاه چیلر خانگی

پس از تبدیل گاز به مایع از کندانسور خارج می شود و به سمت اواپراتور هدایت می شود که قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط عبور می نماید و دچار افت فشار شدیدی می شود سپس وارد اواپراتور می شود که به دلیل فشار بسیار پایینی که دارد تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از محیط اطراف از حالت مایع به گاز تبدیل می شود.

 

انواع دستگاه چیلر خانگی

چیلرهای خانگی را می توان بر اساس نوع کندانسور به دو گروه کلی تقسیم نمود که در ادامه ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.

دستگاه چیلر خانگی هوا خنک

دستگاه چیلر خانگی هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی می باشد و برای کاهش دمای گاز مبرد از هوای محیط استفاده می کند به همین دلیل راندمان این دستگاه به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد این نوع چیلر استهلاک بسیار پایینی دارد به همین دلیل انتخاب اول خریداران می باشد.

چیلر تراکمی هوا خنک در مناطق گرم و خشک راندمان پایینی دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود که در این مناطق از چیلر تراکمی آب خنک استفاده نمایید.

چیلرهای تراکمی هوا خنک بهترین گزینه برای انتخاب چیلر مرکزی می باشد به این دلیل که هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد و نگهداری از این نوع چیلر آسان می باشد. شما می توانید برای بررسی قیمت چیلرهای مختلف و استعلام بهترین قیمت چیلر به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

دستگاه چیلر خانگی

یکی از برترین برندهای تولید کننده چیلر در ایران کمپانی نیک می باشد و شما می توانید برای آشنایی با انواع چیلرهای این کمپانی به صفحه چیلر نیک مراجعه نمایید.

دستگاه چیلر خانگی آب خنک

چیلر آب خنک همانطور که از اسم آن مشخص می باشد مجهز به کندانسور آبی می باشد و برای خنک سازی گاز مبرد از آب استفاده می نماید و به همین دلیل چیلر آب خنک راندمان بالایی دارد که در نتیجه مصرف انرژی آن در مقایسه با نمونه هوایی پایین تر می باشد اما این دستگاه علاوه بر برق به یک منبع تامین آب نیاز دارد تا آب مورد نیاز کندانسور آبی را تامین نماید.

در چیلر آب خنک به دلیل گردش دائمی آب در قسمت کندانسور فرسایش و رسوب گذاری اتفاق می افتد و باید کندانسور چیلر را به صورت منظم سرویس و شستشو داد تا راندمان دستگاه کاهش نیابد به همین دلیل این نوع چیلر هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد و نگهداری از آن به راحتی چیلر هوا خنک نیست.

چیلرهای آب خنک نیاز به یک منبع تامین آب دارند و برج های خنک کننده بهترین گزینه می باشند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه برج خنک کننده چیلر مراجعه نمایید.

ویژگی های دستگاه چیلر خانگی

دستگاه چیلر در مقایسه با دیگر تجهیزات تهویه مطبوع برتری های زیادی دارد که در ادامه به بررسی دو مورد آن می پردازیم.

مصرف انرژی چیلر:

مصرف انرژی چیلر در مقایسه با کولرهای گازی و اسپلیت بسیار کمتر می باشد و با توجه به افزایش هزینه برق استفاده از کولر های گازی توجیه اقتصادی ندارد و پیشنهاد می شود که از چیلر ها استفاده نمایید.

کیفیت هوای چیلر:

چیلرها کیفیت هوای مطلوبی برای محیط زندگی ما فراهم می آورند با استفاده از این دستگاه هوای خنک و مطلوب در همه بخش ها به طور یکنواخت در گردش می باشد و باعث افزایش یا کاهش بیش از حد رطوبت هوا نمی شود ولی دستگاه های تهویه مطبوع دیگر مانند کولر گازی باد بسیار سرد و موضعی دارند و همچنین رطوبت محیط را بیش از حد کاهش می دهند و از سمت دیگر کولرهای آبی باعث افزایش بیش از حد رطوبت محیط می شوند و همچنین در برخی مناطق توان و کارایی لازم جهت کاهش دما را ندارند.

شما میتوانی برای بررسی بیشتر چیلرهای منزل مسکونی به مقاله چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

دستگاه چیلر خانگی

قیمت دستگاه چیلر خانگی

قیمت دستگاه چیلر خانگی بر اساس ظرفیت، نوع، امکانات و کیفیت ساخت آن متفاوت می باشد صنایع برودتی نوری در ساخت چیلر های خود برترین قطعات و تجهیزات استفاده می نماید به عنوان مثال در ساخت چیلر از کمپرسور های بسیار با کیفیت برندهای مطرح دنیا چون بیتزر، کوپلند و دانفوس استفاده می نماید و همچنین شیرآلات و تجهیزات کنترلی کاملی بر روی چیلرهای تولیدی کمپانی برودتی نوری وجود دارد که از برندهای معروف دانفوس و کستل می باشد.

برای مقایسه قیمت چیلر ها باید به تمامی نکاتی که در بالا توضیح دادیم دقت نمایید و خرید چیلر را پس از بررسی دقیق جزئیات انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید تا با جزئیات بیشتر آن آشنا شوید.

دیدگاهی در مورد “دستگاه چیلر خانگی

  1. آواتار عاملی عاملی گفت:

    سلام، قیمت دستگاه چیلر خانگی برای افغانستان میخوام ،ارسال دستگاه چیلر خانگی به افغانستان را انجام می دهید ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ،قیمت دستگاه چیلر خانگی بر اساس ظرفیت، نوع، امکانات و کیفیت ساخت آن متفاوت است ،برای دریافت قیمت دستگاه چیلر خانگی با همکاران من تماس بگیرید تا شما را رهنمایی کنند.
      در خصوص سول دوم بله ما ارسال دستگاه چیلر خانگی به افغانستان را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *