سردخانه

ساخت سردخانه در جیرفت

ساخت سردخانه در جیرفت

سردخانه چیست؟

سردخانه سازه ایست که کاربردهای متنوعی در زمینه سردسازی دارد. کاربردهای سردخانه برای نگهداری موادغذایی فاسدشدنی می باشد. در واقع سردخانه را می توان یک یخچال بزرگ در نظر گرفت که تولید برودت می کند. برای ساخت سردخانه در جیرفت باید دو موضوع را به صورت کلی در نظر گرفت:

تجهیزات ساخت سردخانه در جیرفت

قبل از هر چیز باید با تمامی جزئیات به کار رفته در ساخت سردخانه در جیرفت آشنا شوید. مکانیزم عملکرد سردخانه به طور تقریبی به یک بخچال شباهت دارد.

ساخت سردخانه در جیرفت

کمپرسور سردخانه در اصل قلب سردخانه می باشد. می توان کمپرسور را به موتور یخچال تشبیه کرد. با وجود شباهت هایی که در مکانیزم یخچال و سردخانه وجود دارد، اما در سردخانه های صنعتی کمی متفاوت تر است. وظیفه کمپرسور، اینست که گاز عبوری از اواپراتور که حامل گرمای جذب شده از اتاق سردخانه است را می مکد و با متراکم کردن آن را آماده سیکل تبرید می نماید.

کمپرسور تنها گاز را می مکد و فشرده می کند دفع گرما توسط کندانسور انجام می شود.

گازی که دمای آن افزایش پیدا کرده است را به کندانسور پمپاژ می کند. در نتیجه دمای گاز درون کندانسور کاهش پیدا می کند.

جهت سفارش ساخت سردخانه در جیرفت به همراه مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

صنایع برودتی نوری دارای تیم فنی فعال در جیرفت می باشد و نیاز شما سریعا برآورده می نماید.

کندانسور سردخانه

همان طور که در بالا توضیح دادیم ساخت سردخانه در جیرفت کندانسور وظیفه خنک کردن گازی که از کمپرسور به آن روانه می شود را بر عهده دارد. این قطعات انواع متفاوتی دارند و به دو صورت هوا خنک و آب خنک در بازار موجود و مورد استفاده فراوان هستند. به عبارت دیگر کار کندانسور این است که گاز مبرد را به حالت مایع مبدل سازد.

اواپراتور سردخانه

در ساخت سردخانه در جیرفت اپراتور هم در این سیستم بعد از کندانسور نقش مهمی را ایفا می کند. اپراتور مایع مبرد را به فاز گازی مبدل می سازد و محیط اطراف را سرد می کند. در واقع برخلاف کار کندانسور را انجام می دهد. کاری که اپراتور انجام می دهد اینست که گاز مبرد را در دمای پایین تر از دمای محیط می جوشاند و گرمای فضای اطراف اپراتور را جذب می کند. گرما از محیط با دمای بالاتر به مبرد با دمای پایین تر منتقل می شود.

جهت برآورد هزینه ساخت سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

ساخت سازه سردخانه در جیرفت

ساختمان و فضای سردخانه بخش مهم دیگری از طراحی و ساخت سردخانه در جیرفت به شمار می روند. در صورتی که بی نقص ترین تجهیزات ساخت سردخانه در جیرفت را هم در دست داشته بشید اما سازه ای خوب و استاندارد در اختیار نداشته باشید نمی توانید از طراحی و ساخت سردخانه خود در جیرفت نتیجه مطلوبی اتخاذ کنید. برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سردخانه های صنعتی ابتدا با مشاوره های متخصصان در این زمینه نیاز خود را روشن کنید و فضای مناسب برای ساخت سردخانه در جیرفت را در اختیار سازندگان قرار دهید.

هرچه ابعاد سردخانه کوچک تر باشد هزینه ساخت آن هم کاهش می یابند به عنوان مثال می توانید به صفحه برآورد هزینه ساخت سردخانه 50 تنی مراجعه نمایید و قیمت آن را بررسی نمایید.

ساخت سردخانه در جیرفت

هر چه فضا بزرگتر از نیاز شما و میزان کالاهایی که در سردخانه برای نگهداری در نظر گرفته شده اند ، باشد اتلاف انرژی در محیط سردخانه و تبادل هوای سردخانه با محیط بیرون بالا می رود . ضررهای فراوانی به شما و مجموعه شما خواهد رسید.

سازه های سردخانه باید طراحی مناسبی داشته باشد تا عملکرد سردخانه در مراحل ذخیره سازی، حمل، بارگیری و تخلیه مثبت و بی نقص باشد و به آسانی قابل انجام باشد. سازه های سردخانه از اتاق هایی با دمای بالای صفردرجه سانتی گراد و پایین صفر درجه تشکیل شده اند و این ها به صورت مجزا در سردخانه تشکیل شده اند و فعالیت می کنند.

همچنین سردخانه سکویی دارد تا هنگام بارگیری یا تخلیه بار به سهولت انجام شود و تونل انجماد و آماده گاه نیز از اجزای تشکیل دهنده سردخانه در جیرفت هستند.

یکی از انواع سردخانه ها، سردخانه میوه می باشد که کاربرد فراوانی دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و  استعلام قیمت و هزینه های مربوط به ساخت سردخانه میوه به صفحه محاسبه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

پیش سرد اولیه چیست؟

در ساخت سردخانه در جیرفت اتاقکی وجود دارد به نام آماده گاه. آمادگاه اتاقکی است که دمای آن از اتاق های داخل سردخانه کمی بالاتر است و محصولات و کالاهایی که قرار است در سردخانه حفظ و نگهداری شوند قبل از ورود به سردخانه ، باید وارد آماده گاه شوند. در این اتاق دمای کالاها به تدریج کاهش می یابد و برای ورود به سردخانه آماده می شوند. سپس محصول و کالاها را وارد فضای اصلی سردخانه می کنند. با این کنترل دمای محیطی که محصول در آن قرار دارد از عرق کردن محصول، خراب شدن بسته بندی و فاسد شدن آن جلوگیری به عمل می آید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت این سازه به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه سردخانه صنعتی مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه در جیرفت

سوله سردخانه

سوله سردخانه شامل طراحی سازه ، اجرای ساخت سوله، کفسازی، ساخت دیوارها، سقف و تاسیسات سردخانه است. این موارد همگی برای ساخت سردخانه در جیرفت در سایز کوچک نیز باید رعایت شوند.

مواردی از قبیل سالن تولید، انبارها، ساختمان های اداری و سرویس های بهداشتی، نمازخانه، آزمایشگاه، ساختمان تاسیسات و مدیریت و همچنین اتاقک سرایداری و نگهبانی به سوله های سردخانه های بزرگ باید اضافه گردند زیرا برای ساخت سردخانه در جیرفت در سایز بزرگتر نیاز به تجهیزات پیشرفته تری دارند.

همچنین عایق بندی کف و دیوارها از موارد مهمی است که در همه اتاق ها و سالن های سردخانه باید رعایت گردند . عایق بندی با چسب کاری، قیرگونی، آجرچینی و عایق حرارتی انجام می شود. اگر عایق بندی انجام نشود هیچ گونه تبادل حرارتی با محیط بیرون در سالن های مختلف سردخانه کنترل نمی شود و هزینه ای گزاف انرژی سرمایه شما را تهدید خواهد کرد.

برای مشاوره صفر تا صد طراحی، اجرا و ساخت سردخانه در جیرفت بهترین انتخاب شما گروه صنایع برودتی نوری خواهد بود که با پیشرفته ترین تجهیزات مناسب ترین سردخانه ها را با توجه به نیاز شما برایتان فراهم می کنند.

در برخی موارد که نیاز به سردخانه های کوچک و قابل حمل می باشد از سردخانه کانتینری استفاده می شود که نیاز به ساخت سوله ندارد شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع سردخانه ها به صفحه قیمت سردخانه کانتینری مراجعه نمایید.

پارامترهای موثر در ساخت سردخانه در جیرفت

برای راه اندازی و ساخت سردخانه در جیرفت عوامل مختلفی در قیمت و هزینه تمام شده ، موثر هستند. به طور کلی برای ساخت یک سردخانه از صفر تا صد باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • کاهش سرمایه گذاری اولیه
  • تجهیزات مناسب برای کاهش مصرف انرژی
  • حفظ محیط زیست
  • سهولت در راه اندازی تجهیزات

در طراحی سردخانه مواد غذایی که در دمای بالای صفر و زیر صفر حفظ و نگهداری می شوند، باید جداگانه نگهداری شوند. این مساله با توجه به وسعت زمین سردخانه و نیاز مشتری طراحی می شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های زیر صفر و نجوه طراحی آنها به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه ساخت سردخانه زیر صفر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه در جیرفت

  1. آواتار ایمانی ایمانی گفت:

    سلام ، برای ساخت سردخانه در جیرفت با دمای بالای صفر برای نگه داری میوه و سبزی چه تجهیزاتی لازم است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام تجهیزات ساخت سردخانه در جیرفت بستگی به ظرفیت سردخانه ، نوع مبرد و … می توان تجهیز ات لازم را تعیین کرد ، پیشنهاد میکنم با همکاران من در سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره و راهنمایی شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *