سردخانه

ساخت سردخانه مرغ و گوشت

ساخت سردخانه مرغ

ساخت سردخانه مرغ و گوشت برای نگهداری مرغ منجمد و تازه طراحی متفاوتی دارد و قیمت سردخانه گوشت و مرغ منجمد با تازه نیز متفاوت می باشد. ساخت سردخانه گوشت و مرغ مشابه یکدیگر می باشند و می توان از این سردخانه برای نگهداری هر دو محصول استفاده نمود.

ساخت سردخانه مرغ و گوشت برای نگهداری طولانی مدت این محصول پر مصرف امری بسیار ضروری می باشد ساخت سردخانه مرغ و گوشت در مدل ها و ابعاد مختلفی انجام می شود تا بتوان این محصول را برای یک هفته یا چندین ماه نگهداری نمود.

صنایع برودتی نوری تولید کننده انواع سردخانه گوشت و مرغ در ظرفیت و مدل های مختلف می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه ساخت سردخانه و یا استعلام هزینه ساخت سردخانه مرغ و گوشت با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

سردخانه گوشت و مرغ

سردخانه گوشت و مرغ چیست ؟

سردخانه گوشت و مرغ یک نوع سردخانه زیر صفری می باشد که در آن می توان محصولات پروتئینی مانند گوشت و مرغ را در آن نگهداری نمود. سردخانه گوشت و مرغ یا به عبارتی سردخانه مواد پروتئینی معمولا برای رنج گسترده از محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.

احداث سردخانه گوشت و مرغ به دلیل کارایی بالایی که دارد برای سردخانه داران سودمند می باشد و معمولا به صورت صنعتی با سالن های متعدد برای نگهداری گوشت، مرغ، ماهی، سوسیس، کالباس، پنیرپیتزا و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت سردخانه مرغ و گوشت

قیمت سردخانه گوشت و مرغ به عوامل مختلفی چون ظرفیت، نوع سردخانه(زیر صفر و بالای صفر)، مدل سردخانه (فریونی یا آمونیاکی) و چند عامل دیگر بستگی دارد که در ادامه تاثیر هر کدام از این عوامل را در قیمت برای شما توضیح می دهیم.

انواع سردخانه گوشت و مرغ

مرغ را در سردخانه ها به دو صورت تازه و منجمد نگهداری می نمایند که برای این منظور باید ساخت سردخانه مرغ و گوشت بر اساس شرایط لازم انجام شود به همین دلیل سردخانه های مرغ را به دو صورت زیر صفر و بالای صفر طراحی و اجرا می نمایند که در ادامه هر کدام را شرح می دهیم.

نوع دیگر از سردخانه گوشت و مرغ وجود دارد که به آن اتاق پیش سرد می گویند. اتاق پیش سرد کشتارگاه برای کاهش دمای گوشت قرمز و مرغ استفاده می شود و سپس محصول آماده انتقال به تونل انجماد می شود.

ساخت سردخانه گوشت و مرغ تازه

ساخت سردخانه گوشت و مرغ تازه برای نگهداری کوتاه مدت گوشت می باشد که دمای آن نباید کمتر از منفی 1 درجه باشد چون باعث یخ زن گوشت می شود دمای ایده مناسب برای این سردخانه صفر الی 4 درجه می باشد که بر اساس نوع گوشت متفاوت می باشد و همچنین میزان رطوبت بالایی لازم دارد تا گوشت تازه بماند.

ساخت سردخانه مرغ و گوشت بالای صفر برای عرضه مستقیم گوشت به بازار می باشد و معمولا ابعاد آن کوچک می باشد البته برخی کشتارگاه های بزرگ سفارش ساخت سردخانه گوشت در ابعاد بسیار بزرگ را دارند تا بتوانند حجم زیاد محصولات خود را تا قبل از ارسال به فروشگاه ها نگهداری نمایند.

ساخت سردخانه مرغ و گوشت بالای صفر

در سردخانه مرغ بالای صفر می توان این محصول را به مدت 2 الی 3 روز نگهداری نمود و برای نگهداری طولانی مدت باید از سرخانه زیر صفر استفاده نمود.

سردخانه های مرغ بالای صفر معمولا در ابعاد کوچیک طراحی و اجرا می شوند و این دسته از سردخانه ها معمولا در مراکز پخش و توزیع مرغ تازه و یا رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت سردخانه مرغ

ساخت سردخانه گوشت و مرغ منجمد

ساخت سردخانه گوشت منجمد به ما کمک می کند تا بتوانیم گوشت را به مدت یکسال نگهداری نمود دمای این سردخانه ها منفی 18 درجه سانتی گراد می باشد و می توان گوشت ها را پس از منجمد شدن درون این سردخانه ها نگهداری نمود.

ساخت سردخانه گوشت زیر صفر به ما کمک می کند تا بتوانیم در بازه های زمانی که حجم تولیدات بالا می باشد گوشت را به درون سردخانه منتقل نمود و در زمان مورد نیاز به بازار عرضه نمود.

ساخت سردخانه گوشت منجمد

این سردخانه ها در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند که بر اساس نیاز مشتری به صورت کاملا حرفه ای طراحی و پس از تایید اجرا می شود این سردخانه ها را می توان به دو صورت فریونی و آمونیاکی اجرا نمود.

نکته مهمی که وجود دارد باید گوشت به صورت کاملا منجمد وارد این سردخانه ها شود به این دلیل که اگر گوشت منجمد نباشد در این سردخانه به صورت تدریجی منجمد می شود و خواص خود را از دست می دهد.

شما می توانید برای احداث سردخانه گوشت خود و کسب اطلاعات دقیق در این زمینه به صفحه مشاوره احداث سردخانه مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه مرغ و گوشت زیر صفر

ساخت سردخانه مرغ و گوشت زیر صفر برای نگهداری طولانی مدت مرغ منجمد استفاده می شود در این سردخانه، مرغ پس از منجمد شدن در تونل انجماد وارد سردخانه می شود و در دمای 18- سانتی گراد نگهداری می شوند.

مدت زمان نگهداری مرغ زیر صفر در سردخانه بر اساس نحوه کشتار و بسته بندی می توانید بین 6 الی یک سال باشد و دمای نگهداری هم نباید نوسان و تغییری داشته باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه و هزینه ها آن به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تونل انجماد مرغ و گوشت چیست ؟

تونل انجماد مرغ برای منجمد نمودن سریع مرغ استفاده می شود تا از افت کیفیت مرغ چه به لحاظ ارزش غذایی و طعم جلوگیری شود انجماد سریع محصولات در مقایسه با انجماد آهسته تفاوت های بسیاری دارد که سبب شده تمامی محصولات را به روش انجماد سریع با تونل های انجماد آماده نگهداری نمایند و سپس به سردخانه گوشت و مرغ زیر صفر منتقل نمایند.

استفاده از روش انجماد سریع سبب شده است که هزینه ساخت سردخانه هم کاهش یابد به این دلیل که محصول وارد شده منجمد می باشد و نیازی به تجهیزات و قطعات با بار برودتی زیاد برای کاهش دمای مرغ نیست که در نتیجه قیمت سردخانه مرغ را کاهش می دهد.

ساخت سردخانه مرغ و گوشت آمونیاکی

سردخانه های مرغ آمونیاکی معمولا در ابعاد بزرگ و صنعتی طراحی و اجرا می شوند این نوع سردخانه ها معمولا به صورت زیر صفر می باشند و توانایی نگهداری حجم زیادی از محصولات را دارند.

دلیل ساخت سردخانه های آمونیاکی در ابعاد بزرگ به این علت می باشد که قطعات استفاده شده در ساخت آن بسیار گران می باشد و ساخت سردخانه مرغ آمونیاکی در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

ساخت سردخانه گوشت و مرغ فریونی

سردخانه مرغ فریونی معمولا در ابعاد کوچک در مراکز پخش و رستوران ها ساخته می شود و این نوع سردخانه را می توان به صورت زیر صفر و بالای صفر در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و اجرا نمود و هزینه ساخت سردخانه گوشت و مرغ فریونی با افزایش ظرفیت بیشتر می شود.

برای احداث سردخانه مرغ خود و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه مشاوره احداث سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه مرغ و گوشت

در ساخت سردخانه گوشت و مرغ از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در قیمت و عملکرد سردخانه تاثیر بسزایی دارد قطعات و تجهیزات اصلی سردخانه عبارتند از کمپرسور، کندانسور و اواپراتور که استفاده از برندهای معروف و با کیفیت تولید کننده این تجهیزات تاثیر مثبتی در عملکرد سردخانه دارد.

قطعات و تجهیزات دیگری در ساخت سردخانه استفاده می شود که تاثیر مهمی در عملکرد صحیح دیگر بخش ها دارند که عبارتند از اکسپنشن ولو، اویل سپراتور، رسیور، های اند لو پرشر، ترموستات و غیره که این تجهیزات توسط شرکت های مختلفی در دنیا تولید می شوند اما استفاده از قطعات برندهای معروف مانند دانفوس و کستل می تواند هزینه قطعات را تا 2 الی 3 برابر بیشتر کند که البته این هزینه بسیار ضروری می باشد به این دلیل که تجهیزات معرفی شده باید بسیار دقیق باشند و عملکردی درستی داشته باشند تا سردخانه شما به درستی کار کند و در صورتی که هر کدام از این قطعات دچار ایراد شود خسارت بسیار زیادی به شما وارد می کند.

در ادامه برخی دیگر از تجهیزات و قطعات استفاده شده در ساخت سردخانه را به شما معرفی می نماییم.

کندانسور سردخانه گوشت و مرغ

برای ساخت سردخانه گوشت نیاز به یک یا چند کندانسور داریم که بر اساس ظرفیت سردخانه تعبیه می شوند کندانسور وظیفه تبدیل مبرد از حالت گاز به مایع می باشد که مبرد پس از فشرده سازی دمای آن بسیار افزایش می یابد و سپس وارد کندانسور می شود که در این مرحله کندانسور با دفع حرارت مبرد باعث تبدیل آن به مایع می شود و مایع خنک شده را به سمت اواپراتور منتقل می کند.

تجهیزات سردخانه گوشت

اواپراتور سردخانه گوشت و مرغ

نقش اواپراتور در سردخانه گوشت خنک سازی محیط سردخانه می باشد که این کار را از طریق جذب گرمای محیط انجام می دهد و نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت می باشد که مبرد مایع خارج شده از کندانسور ابتدا از شیر انبساط عبور می کند و دچار افت فشار بسیار شدیدی می شود.

مبرد پس از افت فشار به حالت ناپایداری می رسد که باعث می شود تمایل به تبخیر شدن پیدا کند و برای این منظور گرمای نهان تبخیر خود را از محیط اطراف میگیرد و سپس به گاز تبدیل می شود و از اواپراتور خارج می شود که در نهان منجر به خنک شدن سردخانه می شود.

صنایع برودتی نوری امکان تعمیر و سرویس انواع سردخانه ها را در سراسر کشور فراهم آورده است و شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت تعمیر سردخانه خود به صفحه تعمیر سردخانه مراجعه نمایید.

تابلو برق

در ساخت سردخانه مرغ تابلو برق نقش کلیدی دارد به این دلیل که کنترل کل سردخانه از طریق تابلو برق انجام می شود و امکان مدیریت و اطلاع از مشکل در عملکرد سردحانه و تجهیزات برودتی توسط تابلو برق مدیریت و انجام می شود.

ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل جهت ساخت سازه سردخانه مرغ استفاده می شود این محصول نوین در کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت ساخت سردخانه بسیار تاثیر گذار می باشد. ساندویچ پانل ها دارای مزایای فراوانی از جمله عایق قوی حرارت، بهداشتی و قابل شستشو، سبک، نصب آسان، امکان استفاده مجدد، ضد رطوبت و آب و مزیت های بسیار بیشتری می باشد.

ساندویچ پانل ها در ضخامت، دانسیته و مدل های مختلفی تولید می شوند و پاسخگو نیاز ساخت انواع سردخانه ها می باشند در ساخت سردخانه گوشت و مرغ باید از ساندویچ پانل با دانسیته 40 استفاده نمود که ضخامت آن با توجه به دمای هوای محل نصب سردخانه و دمای درون سردخانه متفاوت می باشد به عنوان مثال در ساخت سردخانه های بالای صفر در مناطق سردسیر می توان از ساندویچ پانل 8 سانت به بالا استفاده نمود و برای ساخت سردخانه های زیر صفر باید از ساندویچ پانل های 15 الی 20 سانت استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل های سردخانه ای و ویژگی های آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساندویچ پانل سردخانه مراجعه نمایید.

کمپرسور

مهمترین بخش هر سردخانه کمپرسور آن می باشد که به آن موتور سردخانه هم گفته می شود کمپرسور وظیفه به گردش در آوردن مبرد و متراکم نمودن آن در سیکل تبرید را بر عهده دارد کمپرسور ها دارای مدل های مختلفی می باشند و سه گروه اصلی و مهم آن عبارتند از کمپرسور های پیستونی، اسکرال و اسکرو که در ساخت سردخانه های صنعتی معمولا از کمپرسور های پیستونی و اسکرو استفاده می شود و در ساخت سردخانه های کوچک می توان از همه مدل های کمپرسور استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه کمپرسور سردخانه مراجعه نمایید.

کمپرسور سردخانه مرغ

کمپرسور های اسکرو و پیستونی قابل تعمیر می باشند ولی کمپرسور های اسکرال به دلیل طراحی هرمتیک که دارند غیر قابل تعمیر می باشند معروف ترین برندهای تولید کننده کمپرسور بیتزر، کوپلند، دانفوس، فراسکلد، دورین و مایکوم می باشند که کیفیت ساخت بالایی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سردخانه ها و کاربرد آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه مرغ و گوشت
  1. آواتار جمالیان جمالیان گفت:

    سلام، اتاق پیش سرد در سردخانه گوشت و مرغ چه نقشی ایفا می‌کند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، اتاق پیش سرد در سردخانه گوشت و مرغ برای کاهش دمای گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌شود. این اتاق، مرحله ای است که قبل از انتقال محصولات به تونل انجماد، دمای گوشت و مرغ را کاهش داده و آماده‌سازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *