چیلر

طراحی و ساخت چیلر تراکمی

طراحی و ساخت چیلر تراکمی

در ساخت چیلر تراکمی برای کاربردهای صنعتی و خانگی باید به معیار های مختلفی توجه شود تا بتوان طراحی چیلر تراکمی را به درستی انجام داد و دستگاهی مناسب با نیاز مصرف کننده تولید نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع چیلر تراکمی می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب و خرید چیلر تراکمی مناسب و استعلام بهترین قیمت چیلر تراکمی با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

در اینجا قصد داریم شما را با مراحل ساخت چیلر تراکمی آشنا نماییم و مدل های مختلف آن را به شما معرفی نماییم.

مراحل طراحی و ساخت چیلر

در ادامه به بررسی مراحل مختلف طراحی و ساخت چیلرهای تراکمی اشاره می نماییم.

1- مشخص نمودن نوع چیلر تراکمی

برای ساخت و طراحی چیلر تراکمی ابتدا باید نوع چیلر را مشخص نماییم. چیلر های تراکمی در دو مدل هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شوند و هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی هر کدام و نحوه انتخاب آنها می پردازیم.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلرهای تراکمی هوا خنک استهلاک بسیار پایینی دارند و در اکثر شرایط آب و هوایی عملکرد مناسبی دارند. در طراحی این دسته از چیلر ها از کندانسور هوایی استفاده می شود به این معنی که گرما را به هوای محیط منتقل می نمایند. چیلر تراکمی هوا خنک در مناطق گرم و خشک راندمان پایینی دارند به همین استفاده از آنها در این شرایط پیشنهاد نمی شود و بهتر است که از چیلر آب خنک استفاده شود.

طراحی چیلر تراکمی

 

چیلر تراکمی آب خنک

در طراحی این چیلر از کندانسور آبی استفاده شده است و راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد. چیلر آب خنک در همه شرایط آب و هوایی عملکرد خوبی دارد. این چیلر نیاز به یک منبع تامین آب خنک برای کندانسور خود دارد که معمولا توسط برج خنک کننده یا منابع آزاد آبی تامین می شود. در صورتی که در مناطق گرم و مرطوب مانند مناطق حاشیه خلیج فارس قرار دارید راندمان برج خنک کننده کاهش می یابد و تامین آب خنک با این شیوه مشکل می باشد.

ساخت چیلر تراکمی

 

2- مشخص نمودن کاربرد چیلر تراکمی

پس از مشخص نمودن نوع چیلر حالا باید کاربرد آن را مشخص نماییم که در نوع چیلر نیز تاثیر گذار می باشد. در ادامه بررسی کاربرد چیلر می پردازیم.

ساخت چیلر تراکمی صنعتی

یکی از کاربرد های چیلر استفاده از آن در صنعت می باشد. از چیلر در صنایع مختلفی چون پزشکی، تولید لوازم پلاستیکی و خوراکی و غیره استفاده می شود. برای طراحی چیلر صنعتی محاسبات ظرفیت چیلر بر اساس دمای آب خنک مورد نیاز و دمای آب گرم برگشتی احتیاج داریم و همچنین باید دبی آب مورد نیاز و شرایط آب و هوایی منطقه را بررسی نماییم تا بتوانیم چیلری متناسب با نیاز شما طراحی کنیم.

در ساخت چیلر های صنعتی می توان از کمپرسور های پیستونی، اسکرو، اسکرال، روتاری و غیره استفاده نمود و تجهیزات و لوازم جانبی آن می تواند بر اساس درخواست مشتری متفاوت باشد.

ساخت چیلر تراکمی خانگی

در طراحی و ساخت چیلر تراکمی خانگی برای محاسبه ظرفیت علاوه بر بررسی شرایط آب و هوایی منطقه باید ابعاد محیط را در نظر بگیریم تا بتوانید دستگاهی متناسب با نیاز شما و سیستم تهویه مطبوعی که دارید طراحی و تولید نماییم.

استفاده از چیلر برای سیستم تهویه مطبوع مزایای فراوانی دارد که به شما پیشنهاد می کنیم از به مقاله چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

در ساخت چیلرهای خانگی معمولا از کمپرسور اسکرال یا روتاری استفاده می شود البته در چیلرهای مرکزی ساختمان از کمپرسور اسکرو نیز استفاده می شود اما از کمپرسورهای پیستونی به دلیل صدای زیادی که دارند استفاده نمی شود.

3- انتخاب قطعات و اجزای چیلر تراکمی

با بررسی مواردی که در بالا ذکر کردیم مهمترین مراحل اولیه را پیش رفتیم و حال نوبت به ساخت و انتخاب قطعات می باشد. که در ادامه این تجهیزات را نام می بریم و برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه هر کدام از آنها می توانید در قسمت جستجو آنها را پیدا نمایید.

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • اواپراتور
  • اویل سپراتور
  • رسیور
  • اکسپنشن ولو
  • مایع شکن
  • گیج فشار
  • شیر برقی
  • های اند لو
  • ترموستات
  • سایت گلاس
  • پمپ آب
  • تابلو برق

انتخاب این قطعات بر اساس برآورد ها و بررسی های ابتدایی انجام می شود. هر کدام از این تجهیزات در ظرفیت و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که بررسی و انتخاب همه این موارد نیاز به تخصص بالایی دارد. انتخاب این قطعات بر اساس ظرفیت چیلر انجام می شود و طی محاسبات خیلی دقیقی کارشناسان ما این تجهیزات را انتخاب می نمایند.

4- نصب تجهیزات

اخرین مرحله ساخت چیلر تراکمی مونتاژ تجهیزات و شارژ گارز مبرد می باشد که باید به درستی و دقت بالایی در کنار یکدیگر نصب  شوند تا چیلر شما راندمان بالایی داشته باشد. همچنین تجهیزات و دستگاه های مختلف آن به درستی عمل نمایند تا عمر مفید دستگاه شما افزایش یابد.

هزینه ساخت چیلر تراکمی

هزینه ساخت چیلر تراکمی به عوامل مختلفی بستگی دارد که چند مورد آنها می پردازیم.

راندمان چیلر

برای افزایش راندمان چیلر باید از تکنولوژی و علم روز و از مواد اولیه و تجهیزات با کیفیت بالا استفاده شود تا راندمان دستگاه افزایش یابد. به همین دلیل کمپانی های معروف تولید کننده چیلر که تجهیزات با راندمان بالا تولید می نمایند قیمت تمام شده آنها بیشتر می باشد.

هزینه ساخت چیلر تراکمی

برند قطعات و تجهیزات

استفاده از قطعات و تجهیزات از برندهای معروف که کیفیت ساخت بالایی دارند سبب افزایش قیمت و کیفیت چیلر می شود. استفاده از شیرآلات برند دانفوس و کستل یا استفاده از کمپرسور های کوپلند، دانفوس و بیتزر با اواپراتور و کندانسور های نیک سبب افزایش کیفیت ساخت چیلر می شود.

قطعات محافظتی و کنترلجات

برخی از قطعات و تجهیزات استفاده شده در ساخت چیلر تراکمی به صورت اپشنال می باشد و سبب کنترل و مدیریت بهتر چیلر می شود که برخی تولید کنندگان این تجهیزات را جهت کاهش هزینه تولید چیلر از دستگاه حذف می نمایند و همچنین برخی تجهیزات محافطتی مانند های اند لو در برخی چیلر ها وجود ندارد که احتمال خرابی و آسیب رسیدن به کمپرسور چیلر را افزایش می دهند.

در خرید چیلر باید ویژگی ها و قطعات استفاده شده در آن دقت نماییم و استعلام قیمت چیلر و مقایسه قیمتی را بر اساس این ویژگی ها انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “طراحی و ساخت چیلر تراکمی
  1. آواتار جمشید جمشید گفت:

    سلام، قطعات اصلی چیلر تراکمی چه عناصری هستند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، قطعات اصلی چیلر تراکمی شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، اویل سپراتور، رسیور، اکسپنشن ولو، مایع شکن، گیج فشار، شیر برقی، های اند لو، ترموستات، سایت گلاس، پمپ آب، تابلو برق و … می‌باشد. این قطعات با همکاری و هماهنگی به عنوان تجهیزات اساسی در ساخت چیلر تراکمی به کار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *