سردخانه

ساخت سردخانه سوسیس و کالباس

ساخت سردخانه سوسیس و کالباس

سردخانه سوسیس و کالباس  یک نوع سردخانه بالای صفر می باشد که به دلیل افزایش تولید این نوع محصولات کارایی فراوانی دارد و کارخانجات تولید سوسیس و کالباس برای نگهداری محصولات خود نیاز به سردخانه مناسبی دارند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا و سالم به مشتریان خود ارائه دهند که در ادامه قصد داریم شما را با این نوع سردخانه آشنا نماییم و نحوه ساخت و تجهیزات استفاده شده در آن را توضیح دهیم.

صنایع برودتی نوری از بزرگترین مجریان و سازندگان سردخانه می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه ساخت سردخانه خود و استعلام بهترین قیمت هزینه ساخت سردخانه سوسیس و کالباس با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

ساخت سردخانه سوسیس و کالباس

ساخت سردخانه سوسیس و کالباس بر اساس ظرفیت و حجم محصول مورد نظر برای نگهداری طراحی و اجرا می شود این نوع سردخانه باید توانایی کاهش دمای محیط را به بین 0 الی 2 درجه سانتی گراد داشته باشد و رطوبت محیط را حدود 75 درصد حفظ نماید.

این نوع سردخانه باید به صورت کاملا بهداشتی باشد تا بتوان این محصولات غذایی را در آن نگهداری نمود و در ادامه به بررسی دو نوع سردخانه سوسیس و کالباس می پردازیم.

انواع سردخانه سوسیس و کالباس

این سردخانه را می توان بر اساس نوع مبرد به دو دسته آمونیاکی و فریونی دسته بندی نماییم که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

سردخانه سوسیس و کالباس آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی معمولا در ابعاد برزگ و صنعتی طراحی و اجرا می شوند به این دلیل که ساخت این نوع سردخانه ها در ابعاد کوچک هزینه ساخت بالایی دارد و توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل باید در ابعاد بزرگتری طراحی و اجرا شوند. این نوع سردخانه راندمان بالایی دارد و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد به همین دلیل بیشتر سردخانه های صنعتی به صورت آمونیاکی اجرا می شوند.

سردخانه سوسیس و کالباس

سردخانه سوسیس و کالباس فریونی

سردخانه های فریونی را می توان در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و اجرا نمود و معمولا سردخانه ها با ظرفیت پایین را به صورت فریونی طراحی و اجرا می نمایند. هزینه ساخت سردخانه سوسیس و کالباس فریونی بر اساس ظرفیت آن متغیر می باشد و با افزایش ظرفیت قیمت آن نیز افزایش می یابد.

تجهیزات سردخانه سوسیس و کالباس

در ساخت سردخانه های سوسیس و کالباس از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم.

کمپرسور سردخانه صنعتی سوسیس و کالباس

یکی از مهمترین قطعات استفاده شده در ساخت سردخانه کمپرسور می باشد این دستگاه وظیفه فشرده سازی گاز مبرد و به گردش درآوردن آن در سیکل تبرید را بر عهده دارد. کمپرسور ها تحت فشار کاری بالایی کار می نمایند و بیشترین مصرف انرژی سردخانه ها مربوط به کمپرسور سردخانه می باشد.

کمپرسور ها در مدل های مختلفی چون اسکرو، اسکرال و پیستونی طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این مدل ها ویژگی های متفاوتی دارند و همچنین نحوه فشرده سازی گاز مبرد در آنها متفاوت می باشد که البته در ساخت سردخانه ها بیشتر کمپرسور های پیستونی مورد استفاده قرار میگیرند.

هزینه ساخت سردخانه سوسیس و کالباس

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

کندانسور سردخانه صنعتی سوسیس و کالباس

کندانسور سردخانه از دیگر تجهیزات اصلی می باشد که کمپرسور نیز بر روی یونیت آن قرار دارد این دستگاه وظیفه کاهش دمای گاز مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد. کندانسور ها در مدل های مختلفی چون هوایی، آبی و تبخیری طراحی و تولید می شوند که هر کدام راندمان و عملکرد مناسبی دارد و باید بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه احداث سردخانه به درستی انتخاب شوند تا راندمان سردخانه افزایش یابد.

 

اواپراتور سردخانه صنعتی سوسیس و کالباس

اواپراتور سردخانه سوسیس و کالباس وظیفه کاهش دمای محیط سردخانه را بر عهده دارد این دستگاه که درون سردخانه نصب می شود با جذب گرمای هوای محیط سرخانه و به گردش در آوردن هوا در محیط سبب کاهش دمای محصولات می شود.

مایع مبرد قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط عبور می نماید و دچار افت فشار شدیدی می شود و به حالت ناپایداری می رسد و درون اواپراتور تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و با دریافت گرمای نهای تبخیر خود از محیط اطراف به گاز تبدیل می شود و سبب کاهش دمای محیط می شود.

ساندویچ پانل سردخانه

برای ساخت سازه سردخانه از ساندویچ پانل استفاده می نمایند این محصول عایق قوی حرارت می باشد و از نفوذ گرما به درون سردخانه جلوگیری می نماید. ساندویچ پانل ها در مدل های مختلف با ضخامت و دانسیته متفاوتی ارائه می شوند و برای ساخت سردخانه بالای صفر معمولا از ساندویچ پانل با ضخامت 8 الی 12 سانتی متری با عایق پلی یورتان دانسیته 40 استفاده می شود که بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب می شود.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه قیمت ساندویچ پانل سقفی مراجعه نمایید.

نگهداری سوسیس و کالباس در سردخانه

سوسیس و کالباس باید در سردخانه در دمای مناسب بین 0 الی 2 درجه سانتی گراد نگهداری شود و رطوبت محیط باید حدود 75 درصد باشد تا از رشد باکتری در درون این محصول حساس جلوگیری شود و همچنین بهتر است که شرایط دمایی این محصولات ثابت باشد.

در صورتی که دمای نگهداری این نوع محصولات به بالای 10 درجه سانتی گراد برسد باکتری ها شروع به تکثیر و رشد می نماید و سبب فاسد شدن محصول می شوند.

قیمت سردخانه سوسیس و کالباس

به شما پیشنهاد می کنیم که برای احداث سردخانه سوسیس و کالباس و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احداث سردخانه ها به صفحه مشاوره احداث سردخانه مراجعه نمایید.

قیمت سردخانه سوسیس و کالباس

هزینه ساخت سردخانه سوسیس و کالباس بر اساس ظرفیت، نوع سردخانه، دمای محصول ورودی و شرایط اقلیمی محل احداث سردخانه متفاوت می باشد به این دلیل که این عوامل در سردخانه سازه سردخانه و انتخاب تجهیزات سردخانه تاثیر گذار می باشند.

انتخاب تجهیزات مناسب بر اساس شرایط تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح و کاهش هزینه های نگهداری سردخانه می شود و در صورتی که برای کاهش هزینه ها تجهیزات بر اساس محاسبات دقیق انتخاب نشوند و یا برخی از تجهیزات کنترلی و محافظتی نصب نشوند باعث افزایش هزینه های نگهداری سردخانه می شود.

برای استعلام قیمت سردخانه سوسیس و کالباس باید درخواست لیست کامل تجهیزات و قطعاتی که در سردخانه نصب می شوند را درخواست نمایید و شما می توانید برای افزایش اطمینان خود در خرید سردخانه سوسیس و کالباس با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید تا علاوه بر مشاوره تخصصی رایگان، بهترین قیمت سردخانه را استعلام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه های صنعتی به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه سوسیس و کالباس

  1. آواتار خانساری خانساری گفت:

    سلام چه دمایی باید سردخانه سوسیس و کالباس حفظ کند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، سردخانه سوسیس و کالباس باید توانایی کاهش دمای محیط را به بین 0 الی 2 درجه سانتی گراد داشته باشد.

  2. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    سوسیس و کالباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *