چیلر

قطعات و اجزای چیلر تراکمی

قطعات و اجزای چیلر تراکمی

اجزای چیلر تراکمی بر اساس مدل و ظرفیت متفاوت می باشند در اینجا قصد داریم تا شما را با قطعات چیلر تراکمی آشنا نماییم. همچنین شما را با نحوه کار اجزای چیلر تراکمی و اهمیت هر کدام آشنا می نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع قطعات چیلر می باشد و برای شما مشاوره تخصصی رایگان جهت انتخاب و آشنایی با انواع قطعات چیلر فراهم آورده است شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت قطعات چیلر تراکمی و خرید مطمئن با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

اجزای چیلر تراکمی

معرفی اجزای چیلر تراکمی

در ادامه برخی از تجهیزات مورد استفاده در چیلرهای تراکمی را به صورت کامل شرح می دهیم و برخی تجهیزات مانند سایت گلس، های اند لو، فیلتر درایر وچند قطعه دیگر را در مقالات دیگری ارائه نمودیم و مهمترین قطعات که همیشه در ساخت چیلر استفاده می شود به شرح زیر می باشند.

کمپرسور چیلر

کمپرسور مهمترین بخش چیلر تراکمی می باشد و به آن موتور چیلر نیز می گویند این قطعه در بین قطعات چیلر از همه گران تر می باشد پس باید در انتخاب آن کاملا دقت نماییم. کمپرسور ها در ظرفیت و مدل های مختلفی تولید می شوند که سه مدل رایج آن پیستونی، اسکرو و اسکرال می باشد که البته در حال حاضر مدل های اسکرال و اسکرو بیشترین کاربرد را دارند.

همانطور که گفتیم باید در انتخاب کمپرسور بسیار دقت نماییم و خرید کمپرسور از برندهای مطرح اروپایی و امریکا مانند بیتزر، دانفوس، کوپلند و دورین سبب افزایش عمر مفید چیلر و ضریب اطمینان دستگاه می شود این کمپانی ها در ساخت کمپرسورهای خود از نوآوری ها و فناوری های جدیدی استفاده می کنند که سبب افزایش راندمان و کیفیت محصولات این شرکت ها می شود.

جهت اطلاع از قیمت چیلر 70 تن با کمپرسور در ظرفیت مناسب بر روی لینک صفحه آن کلیک نمایید.

اویل سپراتور چیلر

اویل سپراتور از دیگر اجزای چیلر تراکمی می باشد که بین کمپرسور و کندانسور نصب می شود و کار آن تفکیک گاز از مخلوط گاز و روغن خروجی از کمپرسور می باشد همانطور که می دانید در کمپرسور های چیلر به جز کمپرسور های نسل جدید که بدون روغن کار می کنند دیگر مدل ها درون خود دارای روغن می باشند که عملیات روانکاری قطعات کمپرسور را انجام می دهد و این روغن با گاز مبرد مخلوط می شود و همراه با مبرد از کمپرسور خارج می شود.

اگر روغن خارج شده به بخش های مختلف سیکل تبرید منتقل شود عملکرد مبدل های حرارتی و دیگر تجهیزات را مختل می نمایند و کارکرد کلی سیکل تبرید با مشکل مواجه می شود.

از برندهای معتبر اویل سپراتور می توان به کمپانی های دانفوس، کستل و اواند اف اشاره نمود که کیفیت بسیار بالایی دارند و استفاده از این تجهیزات پیشنهاد می شود.

کندانسور چیلر

یکی دیگر از قطعات چیلر کندانسور می باشد که به دو دسته کلی تقسیم می شود که در ادامه هر کدام را شرح می دهیم.

اجزای چیلر تراکمی هوا خنک

قطعات چیلر تراکمی هوا خنک مانند دیگر چیلر های تراکمی می باشد با این تفاوت که کندانسور استفاده شده در آن از نوع هوایی یا همان هوا خنک می باشد و برای کاهش دمای مبرد از هوای محیط استفاده می نماید.

قطعات چیلر تراکمیاز برترین برندهای ارئه دهنده کندانسور هوایی می توان به کمپانی نیک نوری اشاره نمود که در ساخت کندانسور های هوایی خود از بهترین آلیاژ ها و جدیدترین متود ها و تکنولوژی ها روز اروپا استفاده می نماید تا دستگاهی با راندمان و کیفیت بالا ارائه نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید چیلر برای منزل مسکونی به شما پیشنهاد می کنیم که بر روی لینک آن کلیک نمایید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

اجزای چیلر تراکمی آب خنک

قطعات چیلر تراکمی آب خنک همانند دیگر چیلرهای تراکمی می باشد و تفاوت اصلی آن کندانسور آبی استفاده شده در آن می باشد که این نوع چیلر ها نیاز به یک منبع آبی برای کندانسور خود می باشند تا عملیات خنک سازی مبرد به درستی انجام شود در این نوع چیلر ها به دلیل جریان دائمی آب در قسمت کندانسور فرسایش و رسوب گذاری انجام می شود که نیاز به سرویس و شستشو منظم کندانسور می باشد و هزینه های تعمیر و نگهداری این نوع چیلر بیشتر از چیلر هوا خنک می باشد.

آب مورد نیاز کندانسور های آبی معمولا توسط دستگاه برج خنک کننده یا منابع آزاد آبی تامین می شود.

کمپانی نیک نوری در تولید کندانسورهای آبی نیز برترین برند موجود در بازار می باشد که وجود این کندانسور در چیلر انتخابی شما نشان از کیفیت و راندمان بالای چیلر شما خواهد بود.

از معروف ترین شرکت های ارائه دهنده چیلر با کیفیت بالا کمپانی نیک نوری می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه چیلرهای تولیدی این کمپانی به صفحه چیلر نیک مراجعه نمایید.

شیر انبساط چیلر ( اکسپنشن ولو )

شیر انبساط در سیکل تبرید چیلر تراکمی قبل از اواپراتور قرار میگیرد و مایع مبرد خارج شده از کندانسور قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط که به آن اکسپنشن ولو نیز می گویند عبور می کند و سبب افت فشار شدید مایع مبرد می شود این قطعه در مدل های مختلفی چون حرارتی، برقی، اتومات و غیره تولید می شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

از معروف ترین و برترین برندهای تولید کننده اکسپنشن ولو می توان به برند دانفوس اشاره نمود که بهتر است این قطعه در چیلر شما استفاده شود.

اواپراتور چیلر

از دیگر قطعات چیلر تراکمی می توان به اواپراتور آن اشاره نمود این قطعه وظیفه کاهش دمای آب را بر عهده دارد و با ورود مبرد به درون آن با فشار بسیار پایین تبخیر می شود که برای تبخیر شدن مبرد گرمای نهان تبخیر خود را از محیط اطراف جذب می کند و به گاز تبدیل می شود و از اواپراتور آبی خارج می شود.

قیمت قطعات چیلر تراکمیدر ساخت چیلر ها معمولا از اواپراتور آبی پوسته و لوله یا اواپراتور آبی صفحه ای استفاده می شود که معمولا اواپراتور صفحه در چیلرهای کوچک و اواپراتور پوسته و لوله در چیلرهای بزرگ استفاده می شود و از برندهای معروف این دو نوع اواپراتور می توان به اواپراتور صفحه ای دانفوس و اواپراتور پوسته و لوله نیک اشاره نمود که هر دو از کیفیت و راندمان بسیار بالایی برخوردار می باشند.

جهت نیاز به خرید چیلر جدید می توانید برای استعلام قیمت آن به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

تابلو برق چیلر

تابلو برق چیلر جهت مدیریت و کنترل عملکرد چیلر می باشد و برخی قطعات کنترلی چیلر در آن نصب می شود و برای عیب یابی و یا تنظیم چیلر استفاده می شود.

در تابلو برق چیلر قطعات و تجهیزات مختلفی نصب می شود که بر اساس طراحی تولید کننده متفاوت می باشد و هرچه امکانات بیشتری در تابلو برق چیلر وجود داشته باشد هزینه چیلر شما افزایش می یابد.

فروش قطعات چیلر تراکمی

خرید اجزای با برند اصلی و اورجینال از یک منبع معتبر به شما اطمینان می دهد که هزینه های تعمیر و نگهداری چیلر شما کاهش می یابد و همچنین راندمان و ضریب اطمینان دستگاه شما افزایش می دهد که در نهایت سبب افزایش رفاه شما می شود.

صنایع برودتی نوری فروش قطعات چیلر تراکمی را با تضمین بهترین کیفیت و اصالت برند انجام می دهد و شما می توانید با خیالی آسوده از ما خرید نمایید که سابقه طولانی و درخشان صنایع برودتی نوری نشان اعتماد مشتریان به این مجموعه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع چیلرها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “قطعات و اجزای چیلر تراکمی

  1. آواتار حداد حداد گفت:

    سلام، کمپرسور چیلر چه نقشی در چیلر تراکمی دارد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، کمپرسور در چیلر تراکمی مسئول فشرده‌سازی گاز مبرد است. این دستگاه مهمترین بخش چیلر است و وظیفه فشرده‌سازی گاز را برعهده دارد. انتخاب کمپرسور با کیفیت و مناسب به افزایش عمر مفید چیلر و بهبود راندمان دستگاه کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *