مقالات

قیمت اویل پرشر دانفوس MP55 و آلکو

اویل پرشر

اویل پرشر یکی از قطعات مهم در ساخت سیستم های تبریدی می باشد و این قطعه از بروز مشکل در سیکل تبرید ما را مطلع و از خراب شدن کمپرسور جلوگیری می نماید که در اینجا قصد داریم به صورت کامل در این زمینه صحبت کنیم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع اویل پرشر می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت اویل پرشر با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

اویل پرشر چیست ؟

اویل پرشر دستگاهی می باشد که فشار روغن را در دو قسمت خروجی پمپ روغن و کارتر بررسی می نماید و در صورتی که فشار این دو بخش از حالت استاندارد خارج شود کمپرسور را خاموش می نماید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

قیمت اویل پرشر دانفوس

این قطعه با بررسی فشار این دو قسمت متوجه کاهش حجم روغن می شود و در صورتی که میزان روغن کاهش یابد پس از 120 ثانیه کمپرسور را خاموش می نماید که البته باید این قطعه به درستی تنظیم شده باشد.

وظیفه اویل پرشر چیست ؟

وظیفه اصلی اویل پرشر محافظت از کمپرسور در برابر کاهش حجم روغن می باشد و این قطعه اختلاف فشار ناشی از کاهش سطح روغن را شناسایی می نماید و سپس کمپرسور را خاموش می نماید. در صورتی که اویل پرشر با بروز خطا کمپرسور را خاموش نمود نباید تا زمانی که مشکل اصلی برطرف شده دستگاه را مجدد راه اندازی نمایید.

بررسی عملکرد صحیح اویل پرشر

اختلاف فشار میان روغن درون کارتر با روغن درون کمپرسور 0.05 یا 5 درصد می باشد که باید فشار روغن کمپرسور بیشتر باشد و برای بررسی عملکرد صحیح اویل پرشر می توانید از گیج های فشار استفاده نمایید و یکی را به پمپ روغن متصل و دیگری را به شیر سرویس مکش یا کارتر متصل نمایید و در صورتی که اخلاف فشار از میزان مشخص شده بیشتر بود اویل پرشر باید اخطار دهد و در غیر اینصورت اویل پرشر مشکل دارد و باید تعویض یا تنظیم گردد.

قیمت اویل پرشر آلکو

چه عواملی باعث آلارم اویل پرشر می شود ؟

کاهش حجم روغن کمپرسور عامل اصلی اعلام خطا دستگاه می باشد که عوامل مختلفی سبب کاهش سطح روغن می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

انتقال روغن به سیکل تبرید که مشکلات فراوانی را ایجاد می نماید.

روشن شدن مکرر کمپرسور

عدم عملکرد صحیح اویل سپراتور

فشار روغن کارتر بالاتر از فشار مکش باشد

در صورتی که سرعت مبرد در لوله ساکشن پایین باشد روغن به دورن کمپرسور برگشت نمی نماید.

اگر روغن دچار مشکل شود و به صورت کف در بیاید.

اگر روغن کمپرسور در ابتدای کار به صورت صحیح و کامل شارژ نشده باشد.

افزایش دمای روغن بیش از میزان استاندارد به دلیل وجود مشکل در بخش های مختلف سیستم

اویل پرشر دانفوس

انواع اویل پرشر سوئیچ

اویل پرشر ها توسط برند های مختلفی طراحی و تولید می شود که در اینجا شما را با 3 برند مختلف تولید کننده این قطعه که کیفیت ساخت بالایی دارند آشنا می نماییم.

اویل پرشر جانسون کنترل 12c

این قطعه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشد و از آن می توان در سیکل های تبرید فریونی استفاده نمایید این دستگاه دارای ویژگی های مختلفی چون امکان ریست دستی، نصب در حالت های مختلف، رله تاخیری 120 ثانیه ای و غیره می باشد و تا فشار کاری 425 psi امکان عملکرد دارد.

معرفی اویل پرشر سوئیچ دانفوس MP55

اویل پرشر دانفوس MP55 کیفیت ساخت و دقت بالایی دارد و این قطعه کمپرسور را از کمبود روغن محافظت می نماید. در ادامه ویژگی های این قطعه را به شما معرفی می نماییم.

عملکرد در دمای 40- تا 65 درجه سانتی گراد

عملکرد تا تغییر ولتاژ 15- تا 10 درصد

تنظیم فشار گسترده بین 8 الی 32 بار

دارای دیفرانسیل قابل تنظیم

اتصال 4 سیم استاندارد

دقت بالای دیفرنشیال سوئیچ

جنس بدنه از فولاد ضد زنگ می باشد و طول عمر بالایی دارد

دارای استاندارد UL USA and Canada E31024

قابل استفاده با مبرد های HCFC و HFC غیر قابل اشتعال

حداکثر فشار تست 22 بار

قیمت اویل پرشر

اویل‌ پرشر دانفوس چگونه کار می‌کند؟

برای تنظیم و نصب اویل پرشر دانفوس ابتدا باید به آن ولتاژ کافی برسانید و سپس برای فعال کردن آن باید تنظیمات اولیه را فقط و فقط یکبار انجام دهید چون برای دفعات بعدی خودش تنظیمات لازم را دارد.

پس از تنظیم اویل پرشر چراغ سیگنالی آن خاموش می شود و زمانی که اختلاف فشار در کمپرسور را شناسایی کند مجدد این چراغ روشن می شود.

مدار فرمان دستگاه در صورتی که اختلاف فشار روغن به کمتر از میزان تنظیم شده برسد کنتاکت دستگاه از کار می افتد و مدار فرمان قطع می شود که برای راه اندازی مجدد آن می توان دستگاه را ریست نمود و البته قبل از آن باید مشکل روغن کمپرسور را رفع نمایید و پس از اطمینان کامل بودن میزان روغن کمپرسور و عدم وجود مشکل برای برگشت روغن به محفظه دستگاه را روشن نمایید تا از آسیب رسیدن به کمپرسور جلوگیری شود.

اویل‌پرشر آلکو

از دیگر برندهای تولید کننده اویل پرشر کمپانی آلکو می باشد که زیر مجموعه شرکت امرسان آمریکا می باشد و محصولات این کمپانی کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و قطعات مختلفی را برای تامین نیاز تجهیزات برودتی را تولید می نماید.

اویل پرشر آلکو

کاربرد اویل پرشر

از این دستگاه باید در کنار کمپرسور های سیستم های تبرید تراکمی استفاده شود تا کمپرسور دستگاه را محافظت نماید این قطعه معمولا در ساخت چیلر، سردخانه، تونل انجماد، یخ ساز و دیگر تجهیزات برودتی بسیار استفاده می شود. برخی از تحهیزات برودتی ممکن است فاقد این قطعه باشند که به دلایل اقتصادی از سیکل تبرید حذف شده اند و مشکل خاصی برای عملکرد سیکل ایجاد نمی کنند ولی بهتر است که در همه سیستم های تبرید تراکی از این قطعه استفاده شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها به صفحه ساخت سردخانه  مراجعه نمایید.

تنظیم اویل پرشر

قیمت اویل پرشر

قیمت اویل پرشرها بر اساس مدل و ویژگی هایی که دارد متفاوت می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان جهت خرید اویل پرشر مناسب با کمپرسور و سیستم برودتی خود با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید و سپس استعلام بهترین قیمت اویل پرشر را از ما بگیرید تا خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

این دستگاه تاثیر بسزایی در مراقبت از کمپرسور شما دارد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما از تجهیزات با برند معتبر و اصلی استفاده نمایید.

دیدگاهی در مورد “قیمت اویل پرشر دانفوس MP55 و آلکو

  1. آواتار حسنی حسنی گفت:

    سلام، چه اثراتی اگر فشار روغن از حد استاندارد خارج شود، بر کمپرسور ایجاد می‌شود؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، اگر فشار روغن از حد استاندارد خارج شود، ممکن است به کمپرسور آسیب وارد شود. برای جلوگیری از این موضوع، اویل پرشر اقدام به خاموش کردن کمپرسور می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *