مقالات

نحوه نصب و تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

پرشر سوئیچ دانفوس در مدل های مختلفی تولید می شود و رنج گسترده ای از نیاز ها را برآورده می نماید و تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس در مدل های مختلف شباهت زیادی به یکدیگر دارد و پس از یادگیری تنظیم هر کدام، دیگر ها مدل ها را می توانید به راحتی تنظیم و نصب نمایید.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع پرشر سوئیچ دانفوس می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت پرشر سوئیچ دانفوس با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

پرشر سوئیچ دانفوس از محصولات باکیفیت موجود در بازار می باشد و استفاده از آن بر روی کندانسینگ یونیت های سردخانه و چیلر بسیار رایج می باشد و با توجه به دقت بالای این دستگاه می توان به خوبی از سیستم برودتی خود محافظت نمایید.

در کندانسینگ یونیت های استاندارد پرشر سوئیچ دانفوس به صورت پیش فرض نصب شده می باشد و شما ممکن لازم باشد که آن را مجدد تنظیم نمایید اما در یونیت هایی که این دستگاه نصب نمی باشد به شما پیشهاد می کنیم که حتما برای افزایش ایمنی سیستم برودتی خود پرشر سوئیچ مناسب با دستگاه خود را نصب نمایید.

نصب پرشر سوئیچ دانفوس

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرشر سوئیچ دانفوس می توانید به صفحه پرشر سوئیچ دانفوس مراجعه نمایید و اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب نمایید.

نحوه نصب پرشر سوئیچ دانفوس

برای نصب پرشر سوئیچ دانفوس بهتر است که از لوازمی که درون بسته آن هست استفاده نماییم که معمولا این تجهیزات شامل لوازمی چون بسط L شکل شیاردار، پیچ و اتصال جدا گانه می باشد که البته در برخی مدل ها این تجهیزات متفاوت می باشد.

هنگام نصب پرشر سوئیچ دانفوس باید بسیار مراقب دستگاه اصلی باشید تا هنگام نصب و خارج کردن آن از بسته بندی آسیبی به دستگاه وارد نشد چون این دستگاه به صورت بسیار دقیقی کالیبره شده است و ضربه باعث بهم خوردن کالیبره دستگاه می شود.

اگر یونیت شما از قبل راه اندازی شده است و اکنون قصد اضافه کردن پرشر سوئیچ را دارید قبل از نصب دستگاه ابتدا باید برق کل سیستم را قطع نمایید و شیرهای سرویس یونیت را ببندید تا از خروج گاز مبرد جلوگیری شود و همچنین وصل بودن برق سیستم باعث آسیب رسیدن به پرشر سوئیچ می شود.

برای نصب پرشر سوئیچ دانفوس می توانید از رزوه 1/4 با گام دنده G و یا رزوه 1/4 با گام دنده Flare استفاده نمایید و با توجه به رزوه هایی که استفاده نموده اید می توانید از اتصال فابریک یا اتصال جداگانه ای که در جعبه دستگاه قرار دارد استفاده نمایید.

هنگام نصب پرشر سوئیچ دانفوس باید اتصالات را کاملا محکم با عایق کاری دقیقی انجام دهید تا سیستم شما دچار نشتی نشود و بهتر است پس از نصب کامل پرشر سوئیچ سیستم را با گاز ازت مورد آزمایش قرار دهید.

 

نصب بسط L شکل به این صورت می باشد که شیارها باید به سمت چپ یا سمت راست قرار بگیرند تا از لغرش پرشر سوئیچ جلوگیری شود در صورتی که بسط L شکل به صورت صحیح نصب نشود و اتصالات محکم نباشد درصد خطا دستگاه افزایش می یابد به این دلیل که این دستگاه دارای ساختار دیافراگمی می باشد و لرزش های مربوط به روشن و خاموش شدن کمپرسور و دیگر تجهیزات متحرک مانند فن های کندانسور سبب افت دقت دستگاه می شود.

پس از نصب کامل پرشر سوئیچ و اطمینان از اتصالات حال نوبت تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

برای تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس باید سیستم را دشارژ نمایید و فشار سیستم را خالی نمایید و سپس برق کل سیستم را قطع نمایید و تا زمانی تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس کامل نشده است برق را وصل نکنید.

برای تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس ابتدا باید قاب آن را باز نمایید تا به قسمت ترمینال ها دسترسی پیدا کنیم

در هنگام تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس باید مراقب باشید که با انگشتان خود قسمت های بدون پوشش و حساس دستگاه را لمس نکنید.

قبل از شروع تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس سیستم را به فشار سنج متصل نمایید و با استفاده از آن تنظیمات را در هر مرحله به صورت دقیق کنترل نمایید.

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 5

برای شروع تنظیمات ابتدا پیچ های قفل کننده را باز می نماییم

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 2

پس از باز نمودن پیچ های قفل کننده تنظیمات به سراغ تنظیم لو پرشر سوئیچ می رویم در این مرحله با استفاده از پیچ گوشتی مناسب دو سو پیچ مربوط به تنظیم لو پرشر را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم که این کار باعث کاهش فشار می شود و برای افزایش فشار می توانید پیچ تنظیم را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 3

برای تنظیم فشار تفاضلی که به آن دیفرنشیال نیز می گویند می توانید مطابق شکل زیر با چرخاندن پیچ تنظیم در جهت ساعت گرد مقدار را افزایش دهید.

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 1

 

برای تنظیم های پرشر باید مطابق شکل زیر پیچ تنظیم را در جهت ساعتگرد بچرخانیم تا پرشر به میزان لازم بیشتر شود.

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 6

 

پس از اتمام تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس باید پیچ های قفل کننده تنظیم را ببندیم  تا تنظیمات تغییر نکند.

 

تنظیم کلید ریست پرشر سوئیچ دانفوس

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس 4

پرشر سوئیچ دانفوس مدل KPU 16 دارای کلید ریست 4 حالته می باشد که با چرخاندن بادامک روی دستگاه می توان آن را تنظیم نمود و شما می توانید برای تنظیم آن بر اساس شکل زیر عمل نمایید.

نصب پرشر سوئیچ دانفوس 1

در موقعیت اول ریست های پرشر و لو پرشر به صورت دستی انجام می شود.

نصب پرشر سوئیچ دانفوس 2

 

 

در موقعیت دوم ریست لو پرشر به صورت اتوماتیک و ریست های پرشر به صورت دستی انجام می شود.

نصب پرشر سوئیچ دانفوس 3

در موقعیت سوم ریست لو پرشر و های پرشر هر دو به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

نصب پرشر سوئیچ دانفوس 4

در موقعیت چهارم ریست لو پرشر به صورت دستی و ریست های پرشر به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

در اینجا شما را با نحوه نصب و تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس آشنا نمودیم و امیداواریم که توضیحات کامل و شفاف بوده باشد و در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای نصب و راه اندازی این دستگاه دارید می توانید با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات در زمینه کمپرسورهای تولیدی این کمپانی به صفحه کمپرسور دانفوس مراجعه نمایید.

 

دیدگاهی در مورد “نحوه نصب و تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس
  1. آواتار محمد خزائی زاده محمد خزائی زاده گفت:

    سلام ،چگونه پرشر سوئیچ دانفوس نصب می‌شود؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، برای نصب پرشر سوئیچ دانفوس، به مراحل زیر توجه کنید:

      آماده‌سازی: قبل از هر کاری، اطمینان حاصل کنید که تجهیزات برق قطع شده و ایمنی کامل را رعایت می‌کنید.

      انتخاب مکان نصب: مکان نصب باید در محدوده دسترسی باشد و به سیستم‌های مورد نظر قابل دسترسی باشد.

      نصب پرشر سوئیچ: پرشر سوئیچ دانفوس باید به طور محکم بر روی سطح نصب شود. اطمینان حاصل کنید که پیچ‌ها یا اتصالات نصب به درستی انجام شده‌اند.

      اتصال الکتریکی: اتصالات الکتریکی به سوئیچ دانفوس را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات به مطابقت با نمودار و دستورالعمل تولیدکننده است.

      تنظیم پارامترها: پارامترهای پرشر سوئیچ را با توجه به نیازهای سیستم تنظیم کنید. این ممکن است شامل تنظیم حداقل و حداکثر فشار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *