سردخانه

هزینه احداث سردخانه

هزینه احداث سردخانه

هزینه احداث سردخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید هنگام احداث سردخانه به این نکات توجه نمایید در ادامه قصد داریم شما را با فاکتور های تاثیر گذار اساسی و جزئی که شاید شما به آنها توجهی نداشته باشید اشاره نماییم و شما را در احداث سردخانه یاری نماییم.

صنایع برودتی نوری امکان احداث سردخانه در سراسر داخل و خارج از کشور را فراهم آورده است و شما می توانید برای استعلام هزینه احداث سردخانه به همراه مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

عوامل تاثیر گذار در هزینه احداث سردخانه

عوامل تاثیر گذار در هزینه احداث سردخانه را به صورت تفکیک شده در ادامه شرح می دهیم.

هزینه احداث سردخانه : ظرفیت

مهمترین عامل تاثیرگذار در هزینه احداث سردخانه ظرفیت آن می باشد به این علت که با افزایش ظرفیت باید از تجهیزات برودتی قوی تر، زمین بزرگ تر و مصالح بیشتری برای ساخت سازه سردخانه استفاده نماییم.

همانطور که می دانید سردخانه ها مجهز به سیستم های برودتی می باشند که وظیفه خنک سازی و کاهش دمای سردخانه را بر عهده دارند این تجهیزات در ظرفیت های مختلفی طراحی و در سردخانه های نصب می شوند که بر اساس دمای مورد نیاز و ابعاد سردخانه ظرفیت و نوع این تجهیزات متفاوت می باشد.

هزینه احداث سردخانه

همچنین در ساخت سازه سردخانه از مصالح ساختمانی متفاوتی استفاده می شود که مهمترین آن ساندویچ پانل می باشد و هرچه ابعاد سردخانه افزایش یابد نیاز به مصالح بیشتری می باشد.

در نتیجه با افزایش ظرفیت یا همان ابعاد سردخانه هزینه احداث سردخانه افزایش می یابد و البته سردخانه های بزرگ سودآوری بیشتری نسبت به سردخانه های کوچک دارد.

هزینه احداث سردخانه : دما

دما از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در هزینه احداث سردخانه می باشد همانطور که می دانید سردخانه ها را به دو صورت زیر صفر و بالای صفر طراحی می نمایند هرچه دمای محیط سردخانه پایین تر باشد نیاز به تجهیزات برودتی قوی تری می باشد و در نتیجه هزینه ساخت آن افزایش می یابد.

جهت کسب اطلاعات دقیق در زمینه قیمت سردخانه به شما پیشنهاد می نماییم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

هزینه احداث سردخانه : نوع مبرد

سردخانه ها را معمولا به دو صورت آمونیاکی و فریونی طراحی و تولید می نمایند که معمولا سردخانه ها در ابعاد بزرگ را به صورت آمونیاکی پیاده سازی می نمایند چون احداث سردخانه آمونیاکی در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد و هزینه ساخت بالایی دارد.

هزینه احداث سردخانه فریونی با افزایش ابعاد آن بیشتر می شود و این نوع سردخانه را می توان در ابعاد کوچک و بزرگ طراحی و اجرا نمود و که معمولا ساخت سردخانه های کوچک به صورت فریونی می باشد.

پس باید برای احداث سردخانه بر اساس ابعاد هزینه احداث سردخانه را در دو حالت فریونی و آمونیاکی برآورد نمایید و سپس بر اساس نیاز و قیمت تمام شده هر سردخانه اقدام به اجرای آن نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های آمونیاکی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه سردخانه آمونیاکی مراجعه نمایید.

هزینه احداث سردخانه : محصول

در احداث سردخانه باید مشخص نماییم که چه محصولی را قرار است در آن نگهداری نماییم چون نگهداری مواد غذایی مختلف علاوه بر دما نیاز به شرایط محیطی متعددی چون رطوبت، نور، کنترل گاز های موجود در هوا و غیره دارد.

پس از مشخص نمودن نوع محصول جهت نگهداری در سردخانه باید تجهیزات و لوازم را بر این اساس تهیه نماییم به عنوان مثال جهت نگهداری برخی از میوه ها در سردخانه نیاز به رطوبت بالایی می باشد به همین دلیل باید از اواپراتور با فاصله فین زیاد استفاده نماییم تا رطوبت محیط را نکاهد و یا از تجهیزاتی چون مه پاش در محیط سردخانه استفاده نماییم.

هزینه احداث سردخانه : برند تجهیزات

همانطور که می دانید در احداث سردخانه از تجهیزات و قطعات فراوانی استفاده می شود که هر کدام از این تجهیزات و قطعات بر روی عملکرد یکدیگر تاثیرگذار می باشند و بهتر است که از تجهیزات و قطعات با کیفیت بالا که دارای برندی شناخته شده و معتبر می باشند استفاده شود که البته هزینه احداث سردخانه را افزایش می دهد اما هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه بسیار کاهش می دهد و همچنین ضریب اطمینان سردخانه را افزایش می دهد.

 

هزینه احداث سردخانه

در ایجا برخی از قطعات مورد استفاده در سردخانه را نام می بریم و برندها مطرح و با کیفیت در این زمینه را به شما معرفی می نماییم.

کمپرسور

کمپرسور مهمترین بخش هر سردخانه می باشد و  انتخاب کمپرسور در ظرفیت و مدل مناسب تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح سردخانه دارد کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا این موتور را تولید می نمایند که برخی از برندهای معروف و با کیفیت عبارتند از بیتزر، مایکوم، دانفوس، دورین، کوپلند و غیره که استفاده از این برندها در ساخت سردخانه سبب افزایش ضریب اطمینان و عملکرد سردخانه می شود.

کندانسور

از دیگر تجهیزات برودتی سردخانه کندانسور آن می باشد که وظیفه کاهش دمای گاز مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد در ساخت سردخانه ها از 3 مدل کندانسور هوایی، آبی و تبخیری استفاده می نمایند که هر کدام از این کندانسور ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارند و باید انتخاب این دستگاه بر اساس بررسی محل احداث سردخانه انجام شود.

از کندانسور های مرغوب و با کیفیت می توان به برند نیک نوری اشاره نمود که در ساخت کندانسور های خود از جدید ترین متود روز دنیا استفاده می نماید و همچنین مناسبت ترین آلیاژ ها را جهت ساخت بخش های مختلف کندانسور استفاده می نماید که استفاده از این کندانسور سبب کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه شما می شود.

اواپراتور

در احداث سردخانه ها از اواپراتور هوایی استفاده می شود این دستگاه درون محیط سردخانه نصب می شود و وظیفه جذب گرمای محیط را بر عهده دارد اواپراتور ها تاثیر بسزایی بر روی کیفیت محصولات مورد نگهداری سردخانه دارند و باید طراحی مناسبی برای سردخانه داشته باشند.

هزینه احداث سردخانه

کمپانی نیک نوری سابقه درخشانی در تولید انواع اواپراتور دارد و بر اساس علم روز اروپا دستگاه های خود را تولید می نماید و با استفاده از این تجهیزات کیفیت محصولات مورد نگهداری در سردخانه خود را افزایش دهید.

اواپراتور ها تاثیر بسزایی در کیفیت محصولات مورد نگهداری در سردخانه مخصوصا میوه ها دارد شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل مرغوب و با کیفیت شاید هزینه احداث سردخانه را کمی افزایش دهد اما سبب کاهش هزینه انرژی و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری مجموعه شما می شود برای احداث سردخانه همیشه از ساندویچ پانل با دانسیته 40 واقعی استفاده می شود ضخامت آن با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و دمای محیط سردخانه مشخص می شود.

شیرآلات و کنترل جات

استفاده از شیرآلات و کنترل جات برندهای معروف چون دانفوس و کستل قطعا هزینه احداث سردخانه را افزایش می دهد اما به دلیل نقش اساسی که این تجهیزات در عملکرد صحیح و ایمن سیکل تبرید سردخانه دارند از بروز خسارت های سنگین به مجموعه شما جلوگیری می نمایند.

هزینه احداث سردخانه

همانطور که در بالا برای شما شرح دادیم هزینه احداث سردخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که به دلیل گستردگی که دارد امکان توضیح همه آنها وجود ندارد اما ما برای شما مشاوره تخصصی رایگان در نظر گرفته ایم تا شما را بیشتر در این زمینه یاری نماییم.

دیدگاهی در مورد “هزینه احداث سردخانه

  1. آواتار علامه علامه گفت:

    سلام ، هزینه احداث سردخانه 10 تنی بالای صفر برای مشهد چقدر است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، هزینه احداث سردخانه 10 تنی بالای صفر برای مشهد بستگی به قیمت و نوع تجهیزات سردخانه انتخابی دارد.
      با همکاران من در سایت نیک نوری تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *