کمپرسور

کمپرسور تونل انجماد

کمپرسور تونل انجماد

تونل های انجماد که سالهای زیادی است که به عنوان یکی از سیستم های عالی برای انجماد مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، از تجهیزات خاصی برخوردار هستند. کمپرسور تونل انجماد یکی از مهمترین قطعات و تجهیزاتی است که در این تونل ها استفاده می شوند و باید این قطعه را به عنوان قلب سیستم های سرمایشی معرفی کنیم.

کمپرسورها گاز عبوری از اواپراتورها را که حامل گرمای جذب شده از محیط داخل تونل هستند را مکش و فشرده می نماید و سپس به سمت کندانسور هدایت می شود تا خنک شده و به مایع تبدیل شود و آماده ورود مجدد به اواپراتور شود.

استفاده از این قطعه در سیستم های سرمایشی تراکمی و تونل های انجماد لازم و ضروری است. اما آیا می دانید موتور تونل انجماد چند نوع هستند و هر یک از چه ساختار و عملکردی برخوردار می باشند؟ مزایا و معایب استفاده از کمپرسورها در تونل انجماد چیست و هر نوع کمپرسور تونل انجماد دارای چه میزان ظرفیت و بازدهی است؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان به همراه استعلام بهترین قیمت کمپرسور تونل انجماد همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتگوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

کمپرسور تونل انجمادمعرفی کمپرسور مناسب تونل انجماد

اگر بخواهیم تاریخچه استفاده از کمپرسورها را بررسی کنیم، باید به سالهای طولانی قبل از میلاد مسیح بازگردیم. زمانی که برای اولین بار انسان ها اقدام به ذوب کردن فلزات نمودند، از سیستم هایی برای فشرده سازی گاز و دمیدن به سمت شعله ها استفاده کردند. که این آغازی برای ساخت کمپرسورها در میان انسان ها بود.

پس از آن در سال 1785 شخصی به نام بنجامین فرانکلین موفق شد با استفاده از الکل و یک دمنده، دمای یک جسم را به راحتی کاهش دهد. به گونه ای که این کاهش دما تا میزان یخ زدگی نیز ادامه یافت. این فرایند مسیر را برای طراحی سیستم های خنک کاری مکانیکی هموار ساخت. در ادامه از اواسط قرن نوزدهم انسان ها سیستمی مشابه موتور تونل انجماد برای سیکل های تبریدی طراحی نمودند که با دریافت گرما آن را به گاز تبدیل می کرد.

در سالهای بعد فناوری طراحی و ساخت کمپرسور تونل انجماد پیشرفت بیشتری نمود و انسان ها موفق شدند کمپرسورهای پیچیده تری با بازدهی بالاتر را طراحی کنند. از میان کمپرسورهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند باید به موتور های دو مرحله ای اشاره کنیم. کمپرسور دو مرحله ای (two stage )مناسب می باشد و می توان از آن در تونل های انجماد استفاده کرد.

جهت استعلام قیمت تونل انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

معرفی انواع کمپرسور تونل انجماد 

کمپرسورهای تونل انجماد که امروزه طراحی و تولید می شوند دارای برندهای مختلف و متنوعی هستند. در ادامه به معرفی انواع موتور  تونل انجماد فریونی می پردازیم و در مطالب بعدی اطلاعات کامل تری در مورد کمپرسور های تونل انجماد آمونیاکی برای شما می آورد و در مورد مزایای این سیستم ها صحبت خواهیم کرد:

  • کمپرسور تونل انجماد بیتزر :

کمپرسورهای دو مرحله ای بیتزر نمونه دیگر از موتور تونل انجماد هستند که در چند مدل مختلف طراحی و تولید می شوند. از جمله مدلS4G-12.2 ( سه فاز)، مدل)S6J-16.2 سه فاز)، مدل S6H-)20.2 سه فاز)، مدل )S6G-25.2 سه فاز) و مدل S6F-30.2 ( سه فاز). تمامی این کمپرسورها ویژگی خاصی داشته و برای سیستم سیکل تبریدی مخصوص استفاده می شوند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این برند کمپرسور می توانید به صفحه کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

  • کمپرسور تونل انجماد کوپلند :

از دیگر کمپرسورهای تونل انجماد باید به کمپرسورهای کوپلند اشاره کنیم. این موتور در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرال و اسکرو طراحی و تولید شده که از مدل پیستونی دو مرحله ای برای تونل های انجماد استفاده می شود که دارای ظرفیت مشخصی بین 1.5 تا 60 اسب بخار هستند.

کمپرسور تونل انجماد

 

  • کمپرسور تونل انجماد دورین :

شرکت دورین از دیگر شرکت های تولید کننده کمپرسورهای دو مرحله ای در جهان است که موفق شده است با امتیاز بالایی نسبت به نمونه برندهای دیگر به محبوبیت برسد. موتور های تونل انجماد دورین دارای تنوع بالایی هستند که از جمله کمپرسورهای دو مرحله این برند باید به مدل 2S-H1500، مدل 2S-H2000، مدل 2S-H2500 و … اشاره کنیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این برند کمپرسور می توانید به صفحه کمپرسور دورین مراجعه نمایید.

  • کمپرسور تونل انجماد بوک :

کمپرسورهایی که توسط کمپانی بوک طراحی و تولید می شوند دارای بازدهی بالایی بوده و می توان از سری HGZ آن در تونل های انجماد استفاده کرد. این کمپرسورها دارای طراحی خاصی بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

  • کمپرسور تونل انجماد فراسکلد :

موتور های دو مرحله ای پیستونی که توسط برند فراسکلد طراحی و تولید می شوند، نمونه دیگری از کمپرسورهای مناسب برای تونل های انجماد به شمار می روند. مدل های 2Z15-60.30Y، 2Z25-84.42Y و 2Z30-102.51Y از جمله کمپرسورهای دو مرحله ای فراسکلد به شمار می روند.

کمپرسور تونل انجماد

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این برند کمپرسور می توانید به صفحه کمپرسور فراسکلد مراجعه نمایید.

  • کمپرسور تونل انجماد رفکامپ :

در انتها نیز باید به کمپرسورهای طراحی و تولید شده برند رفکامپ اشاره کنیم که برای تونل های انجماد مورد استفاده قرار می گیرند. کمپرسور رفکامپ 7.5 اسب مدل 2H080E و کمپرسور رفکامپ 7.5 اسب مدل 2H0800 را می توانیم از جمله کمپرسورهای پرطرفدار تونل های انجماد در ایران به شمار آوریم.

برندهای متنوع موتور  به شما این حق انتخاب را می دهند تا بر اساس ظرفیت و بودجه ای که دارید بتوانید بهترین کمپرسور مناسب کار خود را انتخاب نمایید موتور تونل انجماد دو مرحله ای بیتزر را می توان در بین برند هایی که در بالا ذکر شده بهترین انتخاب در ایران به شمار اورد به این دلیل که هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همچنین وجود نمایندگی های داخلی برای این کمپرسور و وجود تمامی قطعات و تجهیزات جانبی برای تعمیر و نگهداری آن در ایران موجود می باشد و شما می توانید با خیالی راحت از کمپرسور تونل انجماد دو مرحله ای بیتزر استفاده نمایید.

کمپرسور تونل انجماد

البته دیگر برندهای ذکر شده در بالا هم از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و نمایندگی های برخی از این برند ها هم در ایران وجود دارد که می توانید با کمی تحقیق و دریافت مشاوره از کارشناسان ما بهترین انتخاب  را برای خرید کمپرسور تونل انجماد خود داشته باشید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این برند موتور می توانید به صفحه کمپرسور رفکامپ  مراجعه نمایید.

انتخاب کمپرسور تونل انجماد 

برای این که بتوانید بهترین کمپرسور تونل انجماد را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید، لازم است در مورد نوع عملکرد تمامی کمپرسورها اطلاعات به دست آورید. علاوه بر آن بهترین برند موتور ها و قطعات سیستم های تراکمی را شناسایی نموده و با تهیه آنها تونل انجماد مناسبی طراحی و بسازید. همانطور که می دانیم کمپرسورها مهمترین قطعاتی هستند که در تونل های انجماد مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب این تجهیزات دانش و اطلاعات بالایی داشته باشید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تونل های انجماد به شما توصیه می کنیم به صفحه تونل انجماد مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “کمپرسور تونل انجماد
  1. آواتار ملکی ملکی گفت:

    بهترین برندکمپرسور تونل انجماد کدام برند است؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام از بهترین برند های کمپرسور تونل انجماد به کمپرسور بیتزر و دانفوس می توانیم اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *