مقالات

گیج فشار

گیج فشار

گیج فشار یا پرشر گیج وسیله ای می باشد که در صنعت کاربرد فراوانی دارد و با استفاده از آن می توان تجهیزات مختلفی را طراحی و تولید نمود. این قطعه که در دسته تجهیزات اندازه گیری قرار میگیرد برای محافظت از سیستم ها نیز استفاده می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در زمینه این قطعه به شما ارائه می دهیم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع گیج فشار یا پرشر گیج می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب گیج مناسب و استعلام بهترین قیمت گیج فشار با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

گیج فشار چیست ؟

گیج فشار یا پرشر گیج وسیله ای برای اندازه گیری فشار سیالات در یک سیکل یا محفظه بسته می باشد و از آن در تاسیسات و مخازن مختلفی استفاده می شود این قطعه به ما کمک می کند تا تجهیزات مختلفی را طراحی و تولید نماییم و از عملکرد صحیح آنها اطمینان یابیم به عنوان مثال از این گیج در ساخت سردخانه و تجهیزات برودتی مختلف در سیکل تبرید تراکمی مورد استفاده قرار میگیرد و کمک شایانی به راه اندازه و محافظت از سیکل تبرید می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه ها و کابرد آنها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

قیمت پرشر گیج

انواع مختلف گیج فشار

این قطعه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی می باشد که در ادامه هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

گیج فشار خشک یا پرشر گیج خشک

این نوع گیج جزو رایج ترین مدل ها در بازار می باشد و درون محفظه آن کاملا خشک و خالی می باشد و به همین دلیل ممکن است که لرزش قسمت های متحرک دستگاه دقت این قطعه را کاهش دهد به این دلیل که لرزش به فشار سنج منتقل می شود و سبب لرزش عقربه دستگاه می شود.

این دستگاه قیمت مناسبی دارد و معمولا بر روی مخزن های تحت فشار مانند مخزن کمپرسور هوا و همچنین دیگر قطعات و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. گیج های فشار را معمولا از جنس آلومینیوم، استیل یا کروم تولید می شوند که کمپانی های تولید کننده بر اساس نیاز از این آلیاژ ها استفاده می نمایند.

خرید پرشر گیج

مزایای گیج فشار خشک

  • قیمت مناسب

معایب گیج فشار خشک

  • لرزش عقربه و کاهش دقت
  • ورود رطوبت به صفحه نمایش و مشکل در خواندن عدد ها

گیج فشار روغنی (پرشر گیج روغنی)

در این نوع گیج فشار درون محفظه آن با گلیسیرین یا سیلیکون پر شده است که باعث می شود عقربه نشانگر فشار دچار لرزش نشود و میزان فشار سیستم را به صورت دقیق به شما نشان دهد

درون محفظه این قطعه از سیالات با ویسکوزیته بالا مانند روغن استفاده می شود تا ارتعاشات سیستم را دفع نماید و به عقربه نشانگر منتقل نکند. این نوع فشار سنج ها معمولا دارای بدنه از جنس استیل با روکش کروم می باشند و جنس صفحه آنها از شیشه یا طلق می باشد و معمولا با پورت برنجی تولید می شوند.

خرید گیج فشار

گیج فشار بوردون تیوب

این نوع گیج فشار مجهز به یک لوله خمیده می باشد که به آن بردون می گویند. عملکرد این لوله به این صورت می باشد که بر اثر فشار داخلی یا خارجی تغییر شکل می دهد و هنگامی که فشار داخلی افزایش یابد لوله از حالت خمیده به کشیده تغییر شکل می دهد و هنگامی که فشار کاهش یابد لوله مجددا به حالت خمیده باز می گردد.

پرشر گیج بوردون تیوب محدوده کاری وسیعی دارد و از آن می توان برای اندازه گیری فشار های مثبت و منفی استفاده نمود.

مزایای گیج فشار بوردون تیوب

  • حساسیت بالا
  • عملکرد سریع حدود 0.1 ثانیه
  • محدوده عملکرد وسیع
  • اندازه گیری مستقیم فشار

 

معایب فشار سنج بوردون تیوب

  • کاهش عمر مفید بر اثر ضربه و شوک
  • حساس به تغییرات دمایی که باید با استفاده از بی متال ها این مشکل کاهش یابد
  • عدم عملکرد دقیق در سیستم هایی که دارای شوک یا فرآیند سریع می باشد.
  • امکان استفاده فقط به صورت محلی یا به عبارتی Local

 

گیج فشار دیافراگمی

مدل دیگر گیج های فشار به صورت دیافراگمی طراحی و تولید می شوند که از یک غشاء انعطاف پذیر برای اندازه گیری فشار استفاده می شود که به این غشاء انعطاف پذیر دیافراگم می گویند و بر اساس تغییر حالتی که دیافراگم می دهد می توان فشار را اندازه گیری نماید.

دیافراگم در مدل های مختلفی به صورت صاف یا دارای موج های متحد المرکز تولید می شود و قسمت ورودی سیال را از بخش نمایشگر فشار جدا می سازد این قطعه طراحی مدرن و دقیق دارد به همین دلیل مشکلات اندازه گیری ناچیزی دارد.

از این نوع قطعه معمولا در ساخت تجهیزات با سیالات گازی که نیاز به دقت بسیار بالایی دارد استفاده می شود همچنین می توان از گیج فشار دیافراگمی در تجهیزات پنوماتیک فشار پایین و پمپ های وکیوم استفاده نمود.

مزایای گیج فشار دیافراگمی

  • محدوده کاری وسیع
  • حساسیت و دقت بالا
  • مناسب برای فشارهای پایین

کاربرد فشار سنج دیافراگمی

از این نوع گیج فشار می توان در سیستم های مختلفی استفاده نمود و در برخی از سیستم ها عملکرد بهتری نسبت به مدل های دیگر دارد. به عنوان مثال در سیستم هایی که دارای سیال خورنده می باشند و نیاز به تعویض مکرر گیج باشد و در مواقعی که سیال موجود در سیستم دارای ذرات معلق و جامد باشد باید از این فشار سنج استفاده نمود همچنین در مواقعی که احتمال یخ زدن و جامد شدن سیال وجود دارد بهتر است از این نوع فشار سنج استفاده نمود.

انواع گیج های دیافراگمی

این نوع گیج ها به دو صورت طراحی و تولید شده اند در یک مدل دیافراگم دقیقا در کنار گیج قرار می گیرد و مدل دیگر به وسیله بست دیافراگمی به گیج متصل می شود.

مدلی که مجهز به بست دیافراگمی می باشد دارای لوله کشی کاپیلاری یا فلنج می باشد و دیافراگرم را به گیج ارتباط می دهد و در این اتصال از یک سیال پر کننده استفاده می نمایند که فشار را از دیافراگم به گیج منتقل می نمایند و معمولا در سیستم هایی که تجهیزات اندازه گیری و دیافراگم جدا کننده از هم فاصله دارند استفاده می شود.

گیج اختلاف فشار

این نوع گیج فشار برای اندازه گیری اختلاف فشار سیال در دو قسمت سیستم استفاده می شود به عنوان مثال اویل پرشر استفاده شده در ساخت سیکل های تبرید تراکمی نوعی گیج اختلاف فشار می باشد که فشار روغن کمپرسور را در دو نقطه بررسی می نماید و در صورت افزایش یا کاهش اختلاف بیشتر از مقدار مشخص شده هشدار می دهد.

قیمت گیج فشار

گیج فشار دیجیتال

این نوع پرشر گیج طراحی مدرن و جدیدی دارد و اطلاعات را به صورت دیجیتالی با استفاده از سنسور های پیشرفته به ما نشان می دهد و دارای دقت بالایی حدود 0.05 درصد می باشد و از آن می توان برای تست دقیق دیگر گیج ها نیز استفاده نمود. این نوع گیج خود در مدل های مختلفی چون دو ورودی، تک ورودی، تفاضلی، تابلویی و مطلق طراحی و تولید می شوند.

پرشر گیج

نکات مهم در خرید گیج فشار

خرید گیج فشار باید بر اساس نیاز شما انجام شود و انتخاب قطعه مناسب با عملکرد صحیح نیاز به بررسی دقیقی دارد که به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید این محصول از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان ما بهره ببرید.

تست گیج فشار

تست گیج فشار نوعی فشار سنج با دقت بسیار بالا می باشد و در دو مدل دیجیتال و آنالوگ طراحی و تولید می شوند که با استفاده از آن ها می توان تجهیزات اندازه گیری را کالیبره نمود و از آنها می توان برای تست دقت گیج های فشار صنعتی استفاده نمود.

قیمت گیج فشار

همانطور که در بالا توضیح دادیم این قطعه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و قیمت گیج فشار نیز بر اساس مدل، نوع، برند و دیگر ویژگی های آن متغیر می باشد به همین دلیل شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید و همچنین از مشاوره تخصصی رایگان ما جهت انتخاب صحیح گیج استفاده نمایید.

دیدگاهی در مورد “گیج فشار
  1. آواتار عادل عادل گفت:

    چه محدوده‌ای از فشار تا چند اتمسفر در سوئیچ فشار دیافراگمی قابل اندازه‌گیری است؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام سوئیچ فشار دیافراگمی برای اندازه‌گیری فشار تا 10 اتمسفر مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *