مقالات

دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی

یخساز پولکی

دستگاه یخ ساز پولکی وسیله ای بسیار کاربردی می باشد که کمک شایانی به صنعتگران حوزه مواد غذایی می نماید این دستگاه توانایی تولید یخ های باریک مسطح یا پولکی می نماید و دلیل نام گذاری دستگاه نیز به همین دلیل می باشد و برای تولید این نوع یخ سیستم مخصوصی دارد که در اینجا در رابطه با آن صحبت می نماییم.

به صورت کلی یخ ساز های صنعتی خود در چند مدل مختلف تولید می شوند که عبارتند از یخ ساز پودری، یخ ساز قالبی و یخ ساز پولکی که در این مقاله شما را با این محصول کاملا آشنا می نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع دستگاه های یخ ساز پولکی می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب دستگاه مناسب و استعلام بهترین قیمت یخ ساز پولکی با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

دستگاه یخ ساز پولکی

دستگاه یخ ساز پولکی در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود و نیاز صنایع مختلفی را بر آورده می نماید این دستگاه مجهز به سیکل تبرید تراکمی می باشد که به اواپراتور مخصوصی متصل می شود و به کمک درام و تیغه یخ های پولکی مورد نیاز را تولید می نماید.

دستگاه یخ ساز پولکی

اجزا دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی

تجهیزات استفاده شده در ساخت یخ ساز پولکی به دو دسته کلی تجهیزات برودتی و تجهیزات مورد نیاز برای شکستن و نگهداری یخ تقسیم می شوند که در ادامه تجهیزات برودتی آن را معرفی می نماییم.

کمپرسور

کمپرسور مهمترین بخش سیکل تبرید تراکمی یخ ساز می باشد این دستگاه وظیفه فشرده سازی و به گردش در آوردن مایع مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

کندانسور

کندانسور وظیفه دفع گرمای گاز مبرد را بر عهده دارد و گاز مبرد فشرده و داغ خروجی از کمپرسور را خنک و از حالت گاز به مایع تبدیل می نماید. کندانسور ها در مدل های مختلفی چون هوایی، آبی و تبخیری تولید می شوند که معمولا در ساخت یخ ساز ها از نوع هوایی و آبی استفاده می شود که راندمان این دستگاه در شرایط آب و هوایی مختلف، متفاوت می باشد.

شما می توانید برای آشنایی کامل با کندانسور ها به صفحه محصول کندانسور مراجعه نمایید.

اواپراتور یا درام

در اواپراتور گاز مبرد از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و گرمای مورد نیاز تبخیر را از محیط اطراف جذب می نماید و به این صورت مبرد دمای آب موجود روی سطح درام را کاهش می دهد و سبب یخ زدن آن می شود و بر روی سطح درام یک لایه نازک یخ ایجاد شود.

نحوه عملکرد یخ ساز پولکی چگونه است؟

عملکرد دستگاه یخ ساز پولکی به این صورت می باشد که آب بر روی درام یا همان اواپراتور اسپری می شود و مبرد درون اواپراتور گرمای آب را به خود جذب می نماید و آب به صورت یک لایه نازک بر روی درام از حالت مایع به جامد یا همان یخ تبدیل می شود و سپس لایه یخ ایجاد شده توسط تیغه از روی درام به راحتی جدا می شود و تکه های باریک و کوچک یخ پولکی را تولید می نماید.

انواع دستگاه یخ ساز پولکی

دستگاه های یخ ساز پولکی به صورت کلی در دو مدل مختلف تولید می شود که می تواند بر اساس ایده و نو آوری های تولید کننده به شیوه دیگری نیز تولید شود که در ادامه این دو مدل رایج را به شما معرفی می کنیم.

یخ ساز پولکی با درام ثابت و تیغه متحرک

در این نوع دستگاه درام ثابت می باشد و تیغه متحرک یخ ها را از درام جدا می نماید.

یخ ساز پولکی با تیغه ثابت و درام متحرک

در این مدل تیغه ثابت بوده و درام حرکت چرخشی دارد و با حرکت چرخش درام تیکه های یخ از درام جدا می شود.

دستگاه یخساز صنعتی

مزایای یخ ساز پولکی چیست ؟

  • تولید یخ با جذب گرما بیشتر در مقایسه با یخ های درشت
  • تولید یخ خشک و بهداشتی
  • تولید یخ با سرعت بالا
  • امکان نگهداری و حمل آسان
  • تولید در ضخامت مناسب
  • عدم چسبندگی یخ ها به یکدیگر به دلیل خشک بودن و دمای بسیار پاییین
  • ابعاد کوچک

کاربرد یخ ساز پولکی

یخ ساز های پولی مزایای متعددی دارند و علاوه بر صنایع غذایی در دیگر صنایع مورد استفاده قرار میگیرند با استفاده از این دستگاه تولید و نگهداری بسیاری از مواد غذایی و صنعتی امکان پذیر شده است که برای درک بهتر این موضوع کاربرد دستگاه یخ ساز پولکی را در صنایع مختلف توضیح می دهیم.

کاربرد دستگاه یخ ساز پولکی در صنعت ماهیگیری

از یخ پولکی برای تازه نگهداشتن آبزیان پس از صید استفاده می شود با استفاده از این نوع یخ می توان دمای گوشت آبزیان را سریعا کاهش داد و آن را به صورت تازه نگهداری نمود و همچنین با استفاده از یخ پولکی می توان این محصولات را به نقاط مختلفی ارسال نمود به این صورت می توان میزان صید را افزایش داد و دیگر نیازی به منجمد نمودن تمام محصولات نمی باشد و می توان مصرف آبزیان را برای سراسر کشور به صورت تازه فراهم آورد.

کاربرد دستگاه یخ ساز پولکی در کشتارگاه ها

در کشتارگاه های مرغ و گوشت قرمز از این نوع یخ استفاده فراوانی می شود و پس از ذبح دام با استفاده از یخ پولکی دمای ان را سریعا کاهش می دهند و از فاسد شدن گوشت در مراحل آماده سازی جلوگیری می شود.

کاربرد دستگاه یخساز صنعتی در صنعت بتن سازی

از دستگاه یخساز صنعتی برای تولید یخ در ساخت بتن استفاده می شود به این دلیل که هنگام مخلوط نمودن بتن گرما تولید می شود و سبب تبخیر شدن آب و افت کیفیت بتن می شود که برای جلوگیری از تبخیر آب بتن به آن یخ اضافه می نمایند تا دمای آن کاهش یابد. این مشکل در فصل های گرم سال و مناطق گرم سیر بسیار رایج می باشد به همین دلیل استفاده از یخ پولکی در تولید بتن بسیار لازم می باشد.

کاربرد دستگاه یخ ساز پولکی در تولید سوسیس و کالباس

در کارخانجات تولید کالباس و سوسیس از یخ ساز پولکی در بخش های مختلفی استفاده می شود که مهمترین مرحله آن خرد نمودن فرآورده های پروتئینی می باشد که از افزایش دمای محصول جلوگیری می نماید و همچنین باعث مخلوط شدن بهتر این مواد غذایی می شود.

قیمت دستگاه یخ ساز پولکی خرید دستگاه یخ ساز پولکی

برای خرید دستگاه یخ ساز پولکی باید به عوامل مختلفی دقت نمایید یکی از مهمترین معیارها داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه یخ ساز پولکی می باشد و همچنین کیفیت ساخت بدنه و تجهیزات برودتی استفاده شده در ساختار آن می باشد. پس بررسی دقیق قطعات و تجهیزات استفاده شده در ساختار آن می توانید قیمت دستگاه یخ ساز پولکی را بر اساس قیمت و ظرفیت با برندهای مختلف بررسی نمایید که کار نسبتا دشواری می باشد و به شما پیشنهاد می کنیم که برای این کار از کارشناسان ما کمک بخواهید تا شما را در خرید این دستگاه یاری نمایند.

قیمت دستگاه یخ ساز پولکی

قیمت دستگاه یخ ساز پولکی بر اساس ظرفیت و ویژگی های آن متفاومت می باشد و شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت دستگاه یخ ساز پولکی و دریافت اطلاعات فنی دستگاه به همکاران ما از طریق شماره های درج شده در پایین سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهی در مورد “دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی

  1. آواتار خادمی خادمی گفت:

    سلام، چگونه یک دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی کار می‌کند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی به‌طور کلی از چند بخش اصلی تشکیل شده است و فرآیند تولید یخ در آن به صورت زیر است:
      سیستم تزریق آب:
      ابتدا، دستگاه آب را از یک منبع تزریق می‌کند. این آب باید با کیفیت مناسب و بدون ذرات جامد باشد.
      یخ سازنده:
      آب وارد یک واحد سازنده یخ می‌شود که دارای یک سیستم سرد کننده و پمپ‌های مخصوصی است. در اینجا، آب به سرعت سرد می‌شود تا به دمای انجماد برسد.
      سیستم پخش آب:
      آب سرد شده به وسیله یک سیستم پخش، به صورت پولک‌های کوچک و ابریشمی درآمده و به مرحله بعد انتقال پیدا می‌کند.
      سیستم انجماد:
      پولک‌های آب سرد در این مرحله به تدریج به دیواره‌های یک دستگاه انجماد می‌زنند. این دیواره‌ها دارای سیستم سردکننده‌ای هستند که باعث انجماد سریع آب و تشکیل لایه‌های یخ می‌شوند.
      تخلیه یخ:
      یکبار که لایه‌های یخ به اندازه کافی شکل گرفتند، یخ به صورت خودکار از دیواره‌ها جدا می‌شود و به تنهایی به سطح پایین می‌افتد.
      سیستم تخلیه:
      یخ تولید شده به سیستم تخلیه هدایت می‌شود که به وسیله آن به سطح جمع‌آوری یا سیلندر‌های ذخیره‌سازی منتقل می‌شود.
      سیستم جمع‌آوری:
      در انتها، یخ در سطح جمع‌آوری قرار می‌گیرد و می‌تواند به وسیله سیستم هدایت یا سیستم نقاله به سایر بخش‌ها یا ذخیره‌سازها منتقل شود.
      در دستگاه یخ ساز پولکی صنعتی، این فرآیند به صورت مداوم ادامه پیدا می‌کند تا مقدار مورد نیاز یخ تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *