مقالات

آیس بانک تهویه مطبوع

آیس بانک تهویه مطبوع

آیس بانک تهویه مطبوع دستگاهی می باشد که در کنار سیستم تهویه مطبوع چیلر مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه در طول شب در مخزن خود یخ تولید می نماید تا در طول روز از این یخ برای سیستم تهویه مطبوع چیلر استفاده شود.

آیس بانک تهویه مطبوع مانند باتری های خورشیدی می باشند که در شب فعال می شوند و با استفاده از برق با بهای پایین در مخزن خود یخ تولید می نمایند تا مصرف انرژی چیلر کاهش یا نیاز خرید چیلر در ظرفیت بسیار بالا کاهش یابد.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع آیس بانک تهویه مطبوع می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت آیس بانک تهویه مطبوع به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

در ادامه به صورت کامل این دستگاه را شرح می دهیم.

کاربرد آیس بانک تهویه مطبوع

همانطور که در بالا اشاره نمودیم از آیس بانک تهویه مطبوع در کنار چیلرهای تراکمی استفاده می شود تا بخشی از بار سرمایشی مورد نیاز سیستم تهویه را تامین نمایند. این دستگاه در طول شب تولید یخ می نمایند و در طول روز از بار برودتی یخ تولید شده برای کاهش دمای آب سیستم تهویه مطبوع استفاده می نماید.

آیس بانک ها در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و به دو منظور مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد آیس بانک تهویه مطبوع

یکی کاهش مصرف انرژی چیلر که خود دو دلیل دارد اولین دلیل که استفاده از برق در ساعت کم باری می باشد که هزینه پایینی دارد و دوم عملکرد با راندمان بالا در شب که به دلیل پایین بودن دمای هوای در این ساعات  راندمان کندانسور افزایش می یابد.

دلیل دوم استفاده از آیس بانک تهویه مطبوع کاهش ظرفیت چیلر می باشد با استفاده از این دستگاه می توان ظرفیت چیلر را در حالت حداقل در نظر گرفت و برای شرایط کاری که نیاز به بار برودتی زیادی می باشد ظرفیت آیس بانک تهویه مطبوع را در نظر گرفت.

مزایای آیس بانک تهویه مطبوع

همانطور که در بالا اشاره نمودیم آیس بانک تهویه مطبوع دارای دو مزیت اساسی می باشد یکی کاهش هزینه برق مصرف کننده و دیگری کاهش ظرفیت چیلر که باعث کاهش قیمت دستگاه چیلر می شود.

نحوه کار آیس بانک تهویه مطبوع

آیس بانک تهویه مطبوع در ساعاتی که مصرف برق کاهش می یابد و هزینه برق کمتر می باشد به صورت اتوماتیک روشن می شود و با استفاده از سیکل تبرید تراکمی که دارد آب درون مخزن خود را به یخ تبدیل می نماید.

هرچه مخزن آیس بانک تهویه مطبوع بزرگتر باشد ظرفیت آن بیشتر می باشد و نیاز به سیکل تبرید قوی تری دارد تا بتواند در مدت زمان مناسب یخ با دمای مورد نظر را تولید نماید.

درون مخزن آیس بانک تهویه مطبوع اواپراتور سیکل تبرید وجود دارد که گرما آب را خود جذب می نماید و سبب یخ زدن آن می شود. در این مخزن نیز کویل دیگری وجود دارد که مربوط به جریان آب سیستم تهویه مطبوع می باشد که در طول روز آب در این مسیر جریان پیدا می کند و گرمایی که از محیط ساختمان جذب نموده است را به یخ منتقل می نماید.

قیمت آیس بانک تهویه مطبوع

قیمت آیس بانک تهویه مطبوع با توجه به ظرفیت و مدل آن متفاوت می باشد. ظرفیت اولین عامل تاثیر گذار در قیمت می باشد که هرچه ظرفیت بیشتر باشد هزینه ساخت آیس بانک تهویه مطبوع بیشتر می شود.

در ساخت این دستگاه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در قیمت آن تاثیر گذار می باشد. هرچه قطعات استفاده شده در ساخت این دستگاه از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. در ادامه به بررسی قطعات و تجهیزات اصلی استفاده شده در این دستگاه میپردازیم.

قیمت آیس بانک تهویه مطبوع

مخزن

در ساخت آیس بانک تهویه مطبوع نیاز به یک مخزن آب که عایق حرارت نیز باشد داریم. برای ساخت این مخزن معمولا از ساندویچ پانل استفاده می نمایند و یا مخزن را با استفاده از دو لایه فلز تولید و سپس میان آن را با عایق هایی چون فوم پلی یورتان یا پلی استایرن پر می کنند.

ساخت این مخزن باید با توجه به انبساط و انقباض آب به درستی انجام شود و همچنین ضخامت عایق حداقل 8 سانتی متر در نظر گرفته شود تا از نفوذ گرما به دورن مخزن جلوگیری شود و یخ تولید شده توسط گرمای محیط به آب تبدیل نشود.

طراحی یکپارچه مخزن و استفاده از عایق با دانسیته بالا باعث افزایش راندمان آیس بانک تهویه مطبوع می شود و همچنین عمر مفید آن افزایش می یابد.

کمپرسور

کمپرسور مهمترین بخش سیکل تبرید تراکمی می باشد. کمپرسورها دارای مدلهای مختلفی چون پیستونی، اسکرال و اسکرو می باشند که بر اساس نوع طراحی دستگاه مورد استفاده قرار میگیرند. هر کدام از این کمپرسورها مزایای خاص خود را دارند و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه محصول کمپرسور برودتی مراجعه نمایید.

کندانسور

دستگاه دیگری که در ساخت آیس بانک تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد کندانسور می باشد. این دستگاه دارای 3 مدل هوایی، آبی و تبخیری می باشد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این دستگاه به صفحه محصول کندانسور مراجعه نمایید.

کویل اواپراتور

در ساخت آیس بانک تهویه مطبوع در قسمت مخزن یک کویل قرار میگیرد که دمای آب را کاهش و به یخ تبدیل می نماید. این کویل باید بر اساس ابعاد مخزن و با استفاده از لوله با ضخامت مناسب ساخته شود تا بر اثر انبساط آب دچار شکستگی یا آسیب نشود.

کویل آیس بانک تهویه مطبوع

شیرآلات و کنترلجات

استفاد از شیرآلات و کنترلجات مرغوب مانند دانفوس و کستل باعث عملکرد بهتر آیس بانک تهویه مطبوع می شود برندهای نام برده از برترین محصولات موجود در بازار می باشند و قیمت آنها نسبت به مدل های چینی و سایر برندها بیشتر می باشد به همین دلیل استفاده از این تجهیزات باعث افزایش قیمت آیس بانک تهویه مطبوع می شود.

خرید آیس بانک تهویه مطبوع

برای خرید این دستگاه ابتدا باید ظرفیت مناسب آیس بانک را با توجه به نیاز خود مشخص نمایید که برای این کار ما برای شما مشاوره تخصصی رایگان در نظر گرفته ایم تا بتوانید انتخاب دستگاه خود را به بهترین شکل انجام دهید و خریدی آسان را تجربه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آیس بانک ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول آیس بانک مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “آیس بانک تهویه مطبوع
  1. آواتار فرزاد فرزاد گفت:

    سلام، چرا در ساخت مخزن برای آیس بانک تهویه مطبوع از ساندویچ پانل استفاده می‌شود؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، ساندویچ پانل به دلیل ویژگی‌های عایق حرارتی بالا و ساختار چندلایه‌ای که از ورق‌های فلزی و مواد عایق استفاده می‌کند، به عنوان یک جزء اصلی در ساخت مخزن برای آیس بانک تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پانل‌ها از انتقال حرارت جلوگیری کرده و از ثبات حرارتی مخزن بهره‌مند می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *