کندانسور

اجزای کندانسور را بهتر بشناسید

اجزای کندانسور

کندانسور ها دارای مدل های مختلفی می باشند و ساختار هر کدام با دیگری متفاوت می باشد به همین دلیل اجزای تشکیل دهنده کندانسور های مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشند. هر چند که همه کندانسور های کار یکسان خنک سازی مبرد و تبدیل آن به مایع را انجام می دهند اما شیوه هر کدام متفاوت می باشد که در اینجا قصد داریم هر کدام را به صورت مجزا برای شما توضیح دهیم.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان به همراه استعلام بهترین قیمت کندانسور همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتگوی آنلاین با ما در ارتباط باشید.

ابتدا کندانسور ها را برای شما دسته بندی می کنیم و سپس هر کدام را توضیح و اجزای کندانسور فوق را شرح می دهیم.

قطعات انواع کندانسور

کندانسور ها را می توان به 3 گروه اصلی مختلف دسته بندی نمود که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

  • کندانسور هوایی
    • کندانسور هوایی با جریان طبیعی هوا
    • کندانسور هوایی با جریان اجباری هوا
  • کندانسور آبی
    • کندانسور دو لوله ای
    • کندانسور کویل مارپیچ
    • کندانسور پوسته و لوله
  • کندانسور تبخیری

در بالا شمای کلی دسته بندی کندانسور ها را می توانید مشاهده کنید و در ادامه به بررسی جزئیات آنها می پردازیم.

اجزای کندانسور هوایی با جریان طبیعی هوا

اجزای کندانسور هوایی با جریان طبیعی هوا شامل یک کویل حرارتی می باشد که شامل ردیف های لوله های مسی یا دیگر آلیاژ ها که مبرد درون آن گردش دارد و بر روی این لوله ها فین های آلومینیومی قرار دارد در این مدل کندانسور فاصله بین فین ها زیاد می باشد تا جریان هوا به خوبی در آن گردش نماید.

اجزای کندانسور

تجهیزات کندانسور هوایی با جریان اجباری هوا

اجزای کندانسور هوایی شامل کویل حرارتی به همراه تعدادی فن می باشد که جریان هوا را با سرعت بالایی از روی فین ها عبور دهد این نوع کندانسور ها معمولا بر روی یک شاسی قرار میگیرند به این دلیل که ابعاد آن بزرگ می باشد و نیاز دارند که کویل بر روی آن قرار بگیرد و همچنین وجود فن ها نیاز به محکم بسته شدن آن را افزایش می دهد.

در ساخت کویل حرارتی این کندانسور امکان قرار دادن فین ها با فاصله کم امکان پذیر می باشد به این دلیل که فن ها جریان هوا را در هر صورت از بین آنها عبور می دهد و همچنین این فاصله کم بین فین ها باعث می شود ظرفیت کندانسور افزایش یابد.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان کندانسور در کشور شرکت نیک می باشد برای آشنایی با کندانسور های این شرکت می توانید به صفحه کندانسور نیک مراجعه نمایید.

اجزای کندانسور آبی دو لوله ای

اجزای کندانسور فوق شامل دو لوله می باشد که یکی درون لوله دیگر قرار گرفته است و همچنین تعداد زیادی بست و فلنج دارد که به همین دلیل استفاده از این نوع کندانسور منسوخ شده است و استهلاک و خرابی بالای این کندانسور باعث شده است که جزو کندانسور های کم استفاده بازار قرار بگیرند.

اجزای کندانسور دو لوله ای به این صورت می باشد که دو لوله درون یکدیگر قرار میگیرند و دارای پیچ و خم های متعددی می باشد تا فضای زیادی را اشتغال نکند درون این کندانسور مبرد در لایه بیرونی و سیال خنک کننده در لوله داخلی در گردش می باشد تا عملیات خنک سازی و تقطیر انجام شود.

اجزای کندانسور آبی کویل و مارپیچ

اجزای کندانسور کویل و مارپیچ همانگونه که از اسم آن مشخص است شامل یک کویل و مارپیچ می باشد اجزای این کندانسور خیلی ساده می باشد و همچنین ظرفیت و رادمان این کندانسور پایین می باشد به همین دلیل جزو کندانسور های کم استفاده بازار می باشند.

قطعات کندانسور آبی پوسته و لوله

اجزای کندانسور پوسته و لوله شامل یک پوسته و تعدادی لوله مسی می باشد از ریز اجزای کندانسور می توان به تیوب شیت، بافل ها  و همچنین بسته به نوع طراحی این کندانسور می تواند اجزای کندانسور افزایش یابد هز کدام از اجزای کندانسور وظیفه خاص مربوط به خود را دارند که به ترتیب برای شما شرح می دهیم.

پوسته که یکی از اجزای کندانسور می باشد تمامی قطعات درون آن قرار دارد و همچنین مبرد درون پوسته در گردش می باشد و در اثر برخورد با لوله های مسی حرارت خود را به سیال درون لوله منتقل می کند و به مایع تبدیل می شود.

جهت دریافت اطلاعات فنی بیشتر در زمینه کندانسور های سردخانه و استعلام قیمت آن به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

اجزای کندانسور

وجود بافل در بین اجزای کندانسور باعث می شود که مبرد درون پوسته از روی تمامی لوله های مسی عبور کند تا سطح انتقال حرارت افزایش یابد و ظرفیت کندانسور افزایش یابد.

این اجزای کندانسور در کنار یکدیگر باعث می شوند که عملیات انتقال حرارت و تقطیر مبرد به راحتی انجام شود تا در بین دیگر کندانسور های آبی و هوایی از راندمان و ظرفیت بالاتری برخوردار باشد.

از دیگر شرکت های تولید کننده کندانسور برند صابکول می باشد و شما می توانید برای آشنایی با کندانسور های این شرکت به صفحه کندانسور صابکول مراجعه نمایید.

تجهیزات کندانسور تبخیری 

کندانسورهای تبخیری ترکیبی از کندانسورهای آبی و هوایی می‌ باشند. در این نمونه کندانسورها آب به وسیله افشانک روی کویل پاشیده می شود و از سوی دیگر هوا را از روی آن به بهترین نحو ممکن عبور می‌ دهد. در رابطه با اجزای تشکیل دهنده کندانسور تبخیری باید بدانید که کندانسورهای تبخیری نیز دارای مدل های متفاوتی می باشند و هر یک از آنها از بخش‌ های گوناگونی طراحی شده ‌اند. کندانسورهای تبخیری در دمای تقطیر بسیار پایین کار می‌ کنند.

کندانسور تبخیری دارای قطعات زیاد و متنوعی می باشد و اجزای کندانسور تبخیری نسبت به دو مدل دیگر بیشتر می باشد که با توضیح عملکرد آن با این اجزای کندانسور آشنا می شوید.

اجزای کندانسور

لیست اجزای کندانسور تبخیری به همراه وظیفه و عملکرد هر کدام :

کویل : کویل که از اجزای اصلی تمامی کندانسور ها می باشد درون آن مبرد در گردش می باشد معمولا در ساخت کویل کندانسور تبخیری از لوله های گالوانیزه استفاده می شود تا در طولانی مدل دچار مشکل نشوند.

نازل آب : از دیگر اجزای کندانسور تبخیری می توان به نازل آب اشاره کرد این نازل ها سطح کویل را همیشه خیس نگه میدارد تا ظریب انتقال حرارت مبرد افزایش یابد و همچنین پس از جذب گرمای مبرد آب تبخیر می شود و حرارت از محیط خارج می شود که این عملیات به کمک وزش باد از زیر کویل انجام می شود.

موتور الکتریکی : موتور الکتریکی برای به گردش در آوردن پره های سانترفیوژی می باشد این موتور به کمک یک تسمه پره را به حرکت در می آورد و خودش از آسیب رطوبت و گرمای دستگاه و همچنین محیط در امان می باشد.

تسمه : این تسمه در بین اجزای کندانسور تبخیری وظیفه انتقال نیرو از موتور الکتریکی به پره را بر عهده دارد.

پره سانترفیوژی : این پره وظیفه انتقال باد از پایین دستگاه به درون محفظه ای که کویل قرار گرفته است را بر عهده دارد این فن سانترفیوژی حجم انتقال هوای بالایی دارد و همچنین میزان صدا کمتری تولید می کند.

کابین : تمامی اجزای کندانسور تبخیری درون این کابین قرار گرفته اند و جنس آن معمولا از فولاد که گالوانیزه گرم شده می باشد و بهتر است که تمامی اجزا مانند پیچ و مهره ها هم از گالوانیزه باشند.

تشتک : تشتک در قسمت پایین کابین زیر کویل حرارتی قرار دارد و آب اضافی اسپری شده بر روی کویل درون این محفظه جمع می آوری می شود و مجدد مورد استفاده قرار میگیرد.

قطره گیر : قطره گیر در بالای کابین و بالای کویل حرارتی قرار میگیرد وظیفه این قطعه جلوگیری از مصرف بیش از حد آب می باشد و باعث می شود آب اضافه که به صورت قطرات می باشد از کندانسور خارج نشود و به درون تشتک باز گردد.

جهت دریافت اطلاعات فنی در زمینه انواع کندانسور ها به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه کندانسور مراجعه نمایید.

فروش قطعات کندانسور 

خرید قطعات کندانسور باید از مراکز معتبر و نمایندگی های معتبر فروش اجزا کندانسور که ارائه دهنده خدمات پس از فروش برند کندانسور شما می باشند انجام شود تا از اصالت قطعه خریداری شده اطمینان داشته باشید و همچنین اجزا کندانسور شما به درستی بر روی دستگاه نصب شود.

قیمت قطعات کندانسور

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع قطعات کندانسور می باشد و شما می توانید اجزا کندانسور برندهای مختلف را با تضمین بهترین قیمت از ما خریداری نمایید.

 

دیدگاهی در مورد “اجزای کندانسور را بهتر بشناسید

  1. آواتار صالحی صالحی گفت:

    سلام بین کندانسور هوایی یا کندانسور آبی خرید کدام را پیشنهاد می کتید ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، اینکه کندانسور آبی یا هوایی را خریداری کنید بستگی به کاربرد شما دارد، پیشنهاد می کنم با همکاران من در سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا با توجه به نیاز شما ، پیشنهاد خرید کندانسور آبی یا هوایی را به شما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *