تونل انجماد

تونل انجماد سبزیجات

تونل انجماد سبزیجات

در طی سالیان گذشته با روش های بسیار زیادی برای منجمد کردن مواد غذایی و سبزیجات آشنا شده اید. اما به نظر شما کدام یک از این روش ها برای منجمد کردن مواد غذایی بهتر بوده است؟ بدون تردید تونل های انجماد بهترین و سریعترین روش برای منجمد کردن مواد غذایی تاکنون شناخته شده اند. نکته جالب این است که امروزه طراحی تونل انجماد سبزیجات منجر شده است تا بتوان این دسته از مواد غذایی را نیز با کیفیت بالا منجمد کرده و مورد استفاده قرار داد.

تونل انجماد سبزیجات در دو دسته انجماد آهسته و سریع طراحی و ساخته می شوند، یک انتخاب عالی برای منجمد کردن سبزیجات و دیگر مواد غذایی به شمار می روند. معمولا دمای تونل انجماد سبزیجات برای منجمد کردن و نگهداری این دسته از مواد، 18- درجه سانتی گراد است. کارخانه های تولید کننده و عرضه کننده این دسته از محصولات، بدون تخریب کردن بافت مواد غذایی به راحتی این محصولات را منجمد کرده و به بازار عرضه می کنند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت تونل انجماد سبزیجات همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

تونل انجماد سبزیجات

افرادی که تمایل دارند بدانند منظور از فرایند انجماد سریع سبزیجات چیست، باید بدانند که این روش فوق العاده عالی بدون این که آسیبی در بافت مواد غذایی و سبزیجات ایجاد کند، منجر به منجمد شدن این دسته از مواد می گردد. از این رو سبزیجات بعد از انجماد در حالت تازگی قرار گرفته و مدت زمان طولانی تری می توان از آنها نگهداری کرد.

 

ابعاد تونل انجماد سبزیجات بسته به میزان ظرفیت طراحی و تولید این سیستم ها متغیر است. از این رو ممکن است تونل ها در ابعاد مختلفی طراحی و تولید شوند. البته تجهیزاتی که در تونل انجماد سبزیجات به کار برده می شود نیز بسته به ابعاد طراحی شده تونل ها متغیر خواهند بود و این مسئله در هزینه ساخت تونل ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. از این رو بهتر است بسته به ابعاد تونل ها انجماد اقدام به تهیه تجهیزات تونل انجماد سبزیجات نمایید.

جهت استعلام قیمت تونل انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

کاربرد تونل انجماد سبزیجات

تمامی میوه ها و سبزیجات لازم است پس از آنکه کاملا رسیدند، چیده شوند. برای این که بتوان این مواد غذایی را در بهترین شرایط نگهداری کرد و از بروز هرگونه تغییر شیمیایی نامطلوب بر روی سبزیجات، جلوگیری نمود، لازم است آنها را با استفاده از روش های مناسب منجمد نمود. بهترین روش برای انجماد میوه ها و سبزیجات، استفاده از تونل های انجماد است.

قبل از آنکه از تونل انجماد سبزیجات برای منجمد کردن این دسته از مواد غذایی استفاده کنید، لازم است بر روی آنها عملیاتی انجام شود. اولین قدم تمیز کردن و شستن سبزیجات برای برطرف کردن هرگونه آلودگی و کثافات از روی سبزیجات است. پس از تمیز کردن سبزیجات، می توان آنها را در تونل انجماد قرار داده و با بالاترین کیفیت منجمد کرد.

کاربرد تونل های انجماد بسیار زیادی است. زیرا می توان با منجمد کردن مواد غذایی و سبزیجات، به راحتی برای مدت زمان طولانی تری اقدام به نگهداری از این مواد غذایی نمود. برای این فرایند نیاز به دمای 18- درجه خواهید بود تا بدون نیاز به تخریب بافت سبزیجات، بتوان از طریق روش های مختلف اقدام به منجمد کردن آنها نمود.

در واقع باید بگوییم استفاده از تونل انجماد سبزیجات بهترین و ساده ترین روش برای انجماد میوه و سبزیجات به شمار می رود که با روش انجماد سریع، بدون ایجاد تغییر در بافت سبزیجات این فرایند انجام می شود.

تونل انجماد سبزیجات

قطعات تونل انجماد سبزیجات

برای طراحی و ساخت انواع تونل های انجماد، لازم است از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شود. از جمله مهمترین و پرکاربردترین تجهیزاتی که می توانیم برای تونل های انجماد استفاده کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کمپرسور تونل انجماد سبزیجات :

کمپرسورها در اصل یکی از سه عضو اصلی سیستم های سیکل تبریدی به شمار می روند که بر روی دستگاه های برودتی از آنها استفاده می شود. البته از میان انواع کمپرسورهای تولید شده، تنها از کمپرسور 2 مرحله ای برای ساخت تونل انجماد استفاده می کنند. در اصل با استفاده از کمپرسور می توان میزان فشار مبرد سیکل را افزایش داد. از این رو لازم است بسته به ابعاد تونل های انجماد، اقدام به تهیه و استفاده از کمپرسورها نمود.

  • اواپراتور تونل انجماد سبزیجات :

یکی دیگر از تجهیزات اصلی که در تونل های انجماد استفاده می شود، اواپراتورها هستند. این سیستم با جذب هوای گرم محیط، اقدام به سرما سازی نموده و عمل خنک کاری داخل تونل های انجماد را انجام می دهد. در اصل اواپراتور دستگاهی به شمار می رود که گرما را به خود جذب کرده و آن را با گاز، سیالات فراری یا مایع مبادله می کند که منجر به کاهش دمای محیط می شود.

 

  • کندانسور تونل انجماد سبزیجات:

در انتها باید به کندانسور به عنوان دیگر اجزای اصلی سیستم های سیکل تبریدی و تونل های انجماد اشاره کنیم. کندانسورها نوعی مبدل حرارتی هستند که حرارت اضافی مبرد را به خود جذب کرده و فاز مبرد را از حالت گاز به مایع تبدیل می کنند. با وجود نمونه کندانسورهای عرضه شده به بازار، لازم است بدانید تنها از کندانسور آبی در ساخت تونل های انجماد استفاده می شود.

انواع تونل انجماد سریع سبزیجات کدامند؟

تونل انجماد IQF سبزیجات یکی از بهترین  نمونه های تونل انجماد سبزیجات به شمار می رود. تونل انجماد سبزیجات با کاهش زمان کریستالیزاسیون، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به منجمد کردن سبزیجات و میوه جات می نمایند. در اصل باید بگوییم استفاده از تونل های انجماد سریع علاوه بر حفظ کیفیت و تازگی سبزیجات، به منجمد شدن سریع این دسته از مواد غذایی نیز کمک بسیار زیادی می نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تونل انجماد سریع IQF می توانید به صفحه محصول تونل انجماد مراجعه نمایید.

تونل های انجماد سریع سبزیجات را باید در دو نوع خطی و مارپیچی دسته بندی کنیم. از تونل های انجماد خطی بیشتر برای منجمد کردن سبزیجات غیر برگی همچون لوبیا سبز، باقالی، هویج، کلم، ذرت، نخود فرنگی و … استفاده می شود. در حالی که نمونه تونل انجماد سریع مارپیچی یا اسپیرال فریزر بیشتر برای مواد غذایی غیر سبزیجات از جمله گوشت، همبرگر، مرغ، ماهی و .. استفاده می شود.

تونل انجماد سبزیجات

هزینه ساخت تونل انجماد سبزیجات

قیمت تونل انجماد سبزیجات بسته به تجهیزات و ظرفیتی که دارد متغیر است. مثلا تونل های انجمادی که از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند و در ابعاد بزرگی تولید می شوند، نسبت به تونل های انجماد با ابعاد کوچک، هزینه ساخت بیشتری را دربر می گیرند. از این رو باید بگوییم هزینه ساخت تونل انجماد کوچک سبزیجات نسبت به تونل های بزرگ با ظرفیت بالا، مناسب تر است.

البته لازم است بسته به محلی که نیاز به استفاده از تونل انجماد سبزیجات خواهد بود، تونل مناسب را تهیه کرد. پس بهتر است به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید.

دیدگاهی در مورد “تونل انجماد سبزیجات

  1. آواتار اسماعیلی اسماعیلی گفت:

    سلام یک تونل انجماد سبزیجات برای مشهد نیاز داریم ، شرایط ساخت تونل در این شهر به چه صورت است.

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، شرکت ما صفر تا صد ساخت تونل انجماد سبزیجات را انجام می دهد.
      کافیست با همکاران من در سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا با توجه به ظرفیت و بار برودتی مورد نیاز شما را برای احداث تونل انجماد سبزیجات راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *