تونل انجماد

تونل انجماد لبنیات

تونل انجماد لبنیات

تونل انجماد لبنیات دستگاهی می باشد که با استفاده از آن می توان محصولات لبنی مانند بستنی، پنیر پیتزا، خامه و سایر محصولات لبنی را منجمد نمود.

شما می توانید برای خرید تونل انجماد لبنیات و استعلام بهترین قیمت به همراه مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان ما از طریق شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

نحوه کار تونل انجماد لبنیات

در تونل انجماد لبنیات دمای محیط را به حدود منفی 40 درجه می رساند و با افزایش سرعت گردش هوا فرایند انجماد را سریعتر می نمایند. این تونل ها دارای سیکل تبرید تراکمی می باشند و با استفاده از این تجهیزات عملیات انجماد محصولات لبنی انجام می شود.

سیکل تبرید تراکمی دارای قسمت های مهمی چون کمپرسور یا موتور تونل انجماد، کندانسور و اواپراتور می باشد. که عملیات جذب حرارت محیط یا همان کاهش دما و افزایش سرعت گردش هوا توسط اواپراتور انجام می شود. کندانسور نیز وظیفه دفع حرارت و کمپرسور وظیفه فشرده سازی گاز مبرد را بر عهده دارد.

تونل انجماد بستنی

تونل های انجماد دارای مدل های مختلف می باشند و این دستگاه را به سه مدل تونل انجماد خطی، سالنی و اسپیرال دسته بندی می نمایند.

تونل انجماد خطی لبنیات

در این نوع تونل محصولات بر روی یک نوار نقاله مخصوص قرار میگیرند و هوای خنک از جهت های مختلف با سطح محصول در تماس می باشد به همین دلیل در این نوع تونل عملیات خنک سازی با سرعت بالاتری نسبت به سایر تونل ها انجام می شود.

تونل انجماد سالنی لبنیات

تونل های انجماد سالنی به این صورت می باشند که محصولات درون آن چیده می شوند و سپس در سالن بسته می شود و عملیات انجماد سریع شروع می شود. درون این سالن ها اواپراتور های بسیار قوی وجود دارد که هوای محیط را با سرعت بالایی به گردش در می آورند و همچنین گرمای محصولات را با سرعت بالایی جذب می نماید به همین دلیل عملیات انجماد با سرعت بالایی انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تونل های انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه تونل انجماد سریع مراجعه نمایید.

تونل انجماد اسپیرال لبنیات

در این تونل انجماد محصولات در دستگاه در حال چرخش می باشند و باد خروجی از اواپراتور در محیط گردش می نماید و به صورت مستقیم با سطح محصولات در تماس می باشد.

تونل انجماد اسپیرال لبنیات

تونل انجماد خامه

محصولی مانند خامه نیز برای نگهداری طولانی مدت نیاز به منجمد شدن دارد. با استفاده از تونل انجماد می توان این محصول را با حفظ کیفیت منجمد نمود و برای نگهداری طولانی مدت آماده نمود.

برای انجماد سریع خامه می توان از انواع تونل های انجماد استفاده نمود و با توجه به نیاز مشتری می توان دستگاه مناسبی طراحی و تولید نمود.

تونل انجماد پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نیز مانند سایر محصولات لبنی برای نگهداری طولانی مدت نیاز به منجمد شدن دارد. این محصول پس از تولید سریعا منجمد و سپس بسته بندی می شود. پنیر پیتزا منجمد را در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد می توان تا 6 ماه نگهداری نمود.

تونل انجماد بستنی

با استفاده از تونل انجماد بستنی می توان این محصول را به سرعت منجمد نمود و سرعت تولید بستنی را افزایش داد. در این تونل انجماد بستنی کاملا سفت می شود و اماده بسته بندی می شود و همچنین فرم و شکل ظاهری بستنی حفظ می شود.

معمولا برای منجمد نمودن بستنی از تونل انجماد IQF استفاده می نمایند تا فرایند تولید با سرعت بالاتری انجام شود. این نوع تونل به صورت کاملا اختصاصی برای کارخانه تولید می شود و امکان تولید انواع بستنی های چوبی و قیفی را برای کارخانه فراهم می آورد.

تونل انجماد لبنیات بستنی

برای آشنایی بیشتر با تونل انجماد بستنی و انواع آن شما می توانید به صفحه تونل انجماد بستنی مراجعه نمایید.

هزینه ساخت تونل انجماد لبنیات

قیمت تونل انجماد لبنیات بر اساس مدل و ظرفیت آن متفاوت می باشد. هزینه ساخت تونل انجماد لبنیات با ظرفیت آن رابطه مستقیمی دارد و در هر مدل با افزایش ظرفیت قیمت تونل نیز افزایش می یابد. مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت تونل انجماد کمپرسور آن می باشد.

برای محاسبه دقیق قیمت این دستگاه ابتدا باید مشخص شود که چه نوع و میزانی از محصول قرار است در آن منجمد شود سپس می توان بار برودتی دستگاه را محاسبه و با توجه به آن قیمت دستگاه را برآورد نمود.

برای بررسی قیمت این دستگاه و قیمت تجهیزات آن به صفحه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

خرید تونل انجماد لبنیات

برای خرید تونل انجماد لبنیات باید دستگاهی متناسب با محصول و نیاز خود خریداری نمایید. همانطور که می دانید برای انجماد بستنی، پنیر پیتزا، خامه یا هر محصول لبنی دیگر باید دستگاه متناسب با تولید کارخانه و نیاز محصول خریداری شود تا کیفیت محصول در بهترین حالت حفظ شود.

دیدگاهی در مورد “تونل انجماد لبنیات
  1. آواتار سعادت سعادت گفت:

    سلام، چگونه تونل انجماد لبنیات کار می‌کند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام،تونل انجماد لبنیات دمای محیط را به حدود منفی 40 درجه می‌رساند و با افزایش سرعت گردش هوا، فرایند انجماد را سریع‌تر می‌نماید. این تونل‌ها دارای سیکل تبرید تراکمی هستند و با استفاده از این تجهیزات، عملیات انجماد محصولات لبنی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *