تونل انجماد

تونل انجماد مرغ

خرید تونل انجماد مرغ

تمام مواد غذایی که در کارخانه های مختلف تولید می شوند، برای این که مدت زمان طولانی نگهداری شوند باید منجمد شوند. بهترین دستگاه برای منجمد کردن این مواد غذایی تونل های انجماد هستند. می توان از تونل انجماد مرغ، تونل انجماد گوشت، تونل انجماد سبزیجات و … برای منجمد کردن تمامی این مواد غذایی تولید شده استفاده کرد.

اما به نظر شما تونل انجماد مرغ چه هستند؟ ابعاد تونل انجماد مرغ باید در چه اندازه ای باشد؟ و آیا می توان از روش انجماد سریع و انجماد فوق سریع نیز برای منجمد کردن مرغ استفاده کرد؟ باید بگوییم استفاده از تونل های انجماد مرغ یکی از سریع ترین و بهترین روش ها برای منجمد کردن مرغ به شمار می رود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت تونل انجماد مرغ همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

تونل انجماد مرغ

تنظیمات تونل انجماد مرغ به این صورت است که این مواد پروتئینی را در دمای 40- درجه سانتی گراد منجمد کرده و به سردخانه ها منتقل می کند. زیرا لازم است مرغ و دیگر مواد پروتئینی پیش از عرضه به بازار در محیط مناسب با درجه سرمای مطلوب قرار گیرند.

نکته دیگر سرعت انجماد این ماده غذایی است که در کیفیت و تازگی آن تاثیرگذار است. برای این کار اصولا از روش انجماد سریع استفاده می شود. اما آیا می دانید منظور از انجماد سریع چیست؟ باید بگوییم در روش انجماد سریع مرغ در تونل های انجماد، تنها چند دقیقه زمان لازم است تا مرغ با بالاترین کیفیت منجمد شود. به همین دلیل این روش انجماد نسبت به روش های معمولی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

تونل انجماد کشتارگاه مرغ چیست؟ 

در کشتارگاه های صنعتی روزانه تعداد زیادی مرغ، ماهی، گوشت و … تولید شده و به بازار عرضه می شوند. از این رو لازم است در این محیط ها از تونل های انجماد مخصوصی استفاده شود که سرعت انجماد مواد غذایی همچون مرغ، ماهی و گوشت را افزایش دهد. بهترین تونل انجماد مرغ که می توان در کشتارگاه ها از آن استفاده کرد، تونل های انجماد سریع هستند.

از تونل های انجماد کشتارگاه مرغ در ظرفیت بالایی استفاده می شود و مواد غذایی را با حفظ کیفیت و تازگی اولیه تولید و منجمد می کند. بهترین نوع تونل هایی که برای انجماد سریع در کشتارگاه ها می توان از آنها استفاده کرد تونل های انجماد وزشی در دو نوع عادی و IQF هستند. این دو نوع تونل انجماد مرغ هر دو طبق استانداردهای بهداشتی معتبر جهان طراحی و تولید شده اند و در کشتارگاه ها از آنها استفاده می شود.

میزان ظرفیت تونل های انجماد خطی از 200 کیلوگرم در ساعت تا 12000 کیلوگرم در ساعت متغیر است. از تونل های انجماد IQF برای منجمد کردن سریع مواد پروتئینی استفاده می شود.  از این رو انتخابی عالی برای کشتارگاه ها به شمار می روند تا در خط تولید با سرعت بالایی اقدام به منجمد کردن مواد غذایی نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تونل انجماد سریع IQF می توانید به صفحه محصول تونل انجماد مراجعه نمایید.

از تونل های انجماد سالنی هم می توان برای حجم های بسیار بالا تولید استفاده نمود که در ابعاد بزرگ قیمت تمام شده کمتری دارند.

تونل انجماد مرغ

مهمترین کاربرد تونل انجماد مرغ

به طور کلی باید بگوییم تونل های انجماد تنها دستگاه هایی هستند که می توانند مواد غذایی را در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت منجمد کنند. تنها در این صورت است که می تواند مواد غذایی همچون مرغ و گوشت را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. می دانیم که مرغ لازم است تا فاصله کمی قبل از استفاده در بازار، در سردخانه ها و به صورت منجمد باقی بماند.

البته لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که تونل های انجماد تنها برای منجمد کردن مواد پروتئینی همچون مرغ و گوشت استفاده نمی شوند. بلکه از این تونل ها برای انجماد مواد غذایی کنسروی، نان و بستنی نیز می توان استفاده کرد.

 

انواع قطعات تونل انجماد مرغ

تونل انجماد مرغ نیز همچون نمونه های دیگری از تونل های انجماد، دارای تجهیزات خاصی هستند. از جمله مهمترین این تجهیزات باید به کمپرسور تونل انجماد مرغ، اواپراتور تونل انجماد مرغ، کندانسور تونل انجماد مرغ اشاره کنیم.

کندانسور نمونه دیگری از تجهیزات به کار رفته در تونل های انجماد مرغ است. این سیستم نوعی مبدل حرارتی به شمار می رود که حرارت را از مبرد جذب کرده و آن را از حالت گاز به مایع تبدیل می کند. با استفاده از این دستگاه می توان فرایند انجماد را در تونل ها عملی نمود.

در نهایت نیز باید به کمپرسورها اشاره کنیم. کمپرسورها وظیفه افزایش فشار مبرد سیکل را بر عهده دارند و در اصل قلب سیستم های برودتی و تونل های انجماد به شمار می روند. از این رو لازم است بهترین کمپرسور در تونل های انجماد استفاده شود تا بتواند فرایند انجماد را با دقت و سرعت بالایی انجام دهد.

جهت استعلام قیمت تونل انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت تونل انجماد مراجعه نمایید.

انواع تونل انجماد سریع مرغ

تونل های انجمادی که در ایران برای منجمد کردن مرغ و مواد پروتئینی استفاده می شوند، معمولا از نوع تونل های وزشی هستند. این تونل انجماد مرغ خود به دو نوع معمولی و IQF دسته بندی می شوند که هر یک قابلیت ها و ظرفیت های متناسب با خود دارند. اصولا در کشتارگاه ها برای سرعت بخشیدن به روند انجماد مواد پروتئینی، از تونل انجماد مرغ IQF استفاده می شود.

این تونل انجماد مرغ سریع بسیار پرکاربرد هستند و در کوتاه ترین زمان بیشترین حجم مرغ، گوشت، ماهی و دیگر مواد پروتئینی را منجمد می کنند. در حالی که نمونه دیگر تونل های انجماد معمولی هستند زمان بیشتری برای منجمد کردن مواد نیاز دارند اما برای منجمد کردن حجم بسیار زیاد مناسب هستند.

تونل انجماد مرغ

هزینه ساخت تونل انجماد مرغ

به طور کلی قیمت تونل انجماد مرغ بسته به تجهیزات، ظرفیت و ابعادی که دارد می تواند متغیر باشد. از این رو در زمان خرید و یا ساخت تونل انجماد مرغ باید به ابعاد و ظرفیت این تونل انجماد دقت بسیاری شود. می توان با هزینه ای مناسب اقدام به ساخت تونل های انجماد نمود. تنها کافیست تجهیزات و قطعاتی که برای ساخت این دسته از تونل ها لازم است را تهیه نموده و اقدام به ساخت تونل انجماد مرغ نمود.

برای محاسبه هزینه ساخت تونل انجماد کوچک مرغ نیز لازم است به همین مسئله توجه کنید. این که اندازه و ابعاد تونل مورد نظر شما باید چقدر باشد و چه تجهیزاتی برای ساخت این تونل انجماد مرغ لازم است.

دیدگاهی در مورد “تونل انجماد مرغ

  1. آواتار عزیزی عزیزی گفت:

    سلام یک تونل انجماد مرغ برای اصفهان نیاز داریم ، شرایط ساخت تونل در این شهر به چه صورت است.

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، شرکت ما صفر تا صد ساخت تونل انجماد مرغ و گوشت را انجام می دهد.
      کافیست با همکاران من در سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا با توجه به ظرفیت و بار برودتی مورد نیاز شما را برای احداث تونل انجماد مرغ و گوشت راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *