چیلر

خرید چیلر در افغانستان

چیلر در افغانستان

برای خرید چیلر در افغانستان باید اطلاعات کاملی در زمینه انواع چیلر ها داشته باشید تا بتوانید دستگاه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چیلر آشنا نماییم همچنین شما را در خرید این دستگاه راهنمایی کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و خرید انواع چیلر در افغانستان اینجا کلیک نمایید.
همچنین می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

برای خرید چیلر در افغانستان از ایران شما ابتدا باید بر اساس موقعیت مکانی که دارید یک مدل چیلر با ظرفیت مورد نیاز خود انتخاب نمایید.

به طور مثال ابتدا باید مشخص کنید که  نیاز به خرید چه نوع چیلری از چیلرهای جذبی، چیلر خانگی یا چیلر تراکمی تبخیری و … در افغانستان دارید، سپس می توانید  با کارشناسان تیم برودتی نوری در تماس باشید تا با توجه به شناختی که از آب و هوای مناطق مختلف افغانستان دارند و دیگر تجربیاتی که در این کشور کسب نموده اند شما را راهنمایی کنند.

چیلر 

چیلر دستگاهی می باشد که در سیکل تبرید خود مایعات را خنک می کند تا از مایع خنک شده که معمولا آب می باشد در دستگاه های مختلف برای ایجاد سرمایش استفاده شود.

از چیلر در افغانستان معمولا در دستگاه های صنعتی مانند دستگاه برش CNC، دستگاه های پزشکی و فن کویل ها و هواساز ها برای خنک کردن هوای ساختمان ها استفاده می شود و شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر برای خرید مینی چیلر برای خانه خود به مقاله چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

سیکل تبرید چیلر ها به دو صورت کلی جذبی و تراکمی می باشد که به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

1- چیلر تراکمی

چیلر تراکمی دستگاهی می باشد که تشکیل شده از 3 بخش کلی کمپرسور، اواپراتور و کندانسور می باشد که تشکیل یک چرخه می دهند به این صورت که مبرد ابتدا درون کمپرسور فشرده می شود و دمای آن افزایش می باشد و در مرحله بعدی برای کاهش دما و تقطیر وارد کندانسور می شود و سپس مبرد مایع با عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور می شود که در این مرحله مبرد ما به دلیل فشار بسیار پایینی که دارد تمایل به تبخیر شدن دارد و با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از مایع که در مجاورت مبرد قرار دارد تبخیر شده و باعث خنک شدن مایع می شود.  

چیلر های تراکمی بر اساس نوع کندانسور که دارند به 3 گروه کلی تقسیم می شوند که برای خرید چیلر در افغانستان لازم است با آنها آشنا شوید.

چیلر تراکمی آب خنک 

 چیلر تراکمی آب خنک که به آن چیلر آبی هم میگویند برای خنک کردن مبرد در قسمت کندانسور از آب استفاده می کند به این صورت که در یک کندانسور آبی مبرد و آب در مجاورت یکدیگر قرار میگیرند و مبرد حرارت خود را به آب منتقل می کند و آب پس از دریافت حرارت به سمت برج خنک کننده می رود تا برای استفاده مجدد در کندانسور خنک شود.

چیلر تراکمی هوا خنک 

 چیلر تراکمی هوا خنک که به آن چیلر هوایی هم گفته می شود در قسمت کندانسور خود از یک یا چند فن برای خنک کردن مبرد استفاده می کند به این صورت که فن ها بر روی کویل های کندانسور قرار میگیرند و جریان هوا را با سرعت از روی کویل عبور می دهند و نکته حائز اهمیت در اینجا میزان خنک شدن مبرد حداقل تا دمای هوا محیط می باشد و در مناطق با آب و هوای گرم و خشک امکان استفاده از این نوع چیلر در افغانستان وجود ندارد. 
یکی از رایج ترین مدلهای چیلر مینی چیلر ها می باشند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع چیلر و بررسی قیمت آن به مقاله قیمت مینی چیلر مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی تبخیری

این نوع چیلر از آب و هوا به صورت همزمان برای خنک کردن مبرد استفاده میکند به این صورت که آب توسط نازل هایی بر روی کویل پاشیده می شود و از سمت پایین جریان هوا توسط یک یا چند فن به سمت بالا دمیده می شود تا گرما و رطوبت را از دستگاه خارج نماید.

2- چیلر جذبی

  استفاده از چیلر جذبی در افغانستان در پروژهای بسیار خاصی کاربرد دارد و ساختار این دستگاه به این صورت می باشد که به جای کمپرسور از یک ژنراتور در آن استفاده می شود و از این نوع چیلر در افغانستان برای ساختمان ها و مراکزی استفاده می شود که دارای ژنراتور تولید برق یا موارد مشابه دارند استفاده می شود.
هزینه اولیه ساخت چیلر جذبی بالا می باشد و ابعاد بسیار بزرگی هم دارد و در بیشتر پروژه ها از چیلر تراکمی استفاده می شود.

انتخاب چیلر در افغانستان

برای خرید چیلر در افغانستان ابتدا باید نوع چیلر را بر اساس شرایط منطقه انتخاب نماییم و در ادامه نکات مهمی را در این زمینه به شما ارائه میدهیم تا بتوانید چیلر مناسب خود را انتخاب نمایید.

آب و هوای منطقه

آب و هوای منطقه در انتخاب چیلر تاثیر گذار می باشد به این دلیل که در مناطق گرم و خشک به دلیل بالا بودن دمای هوا چیلرهای هوا خنک راندمان خوبی ندارند و بهتر است از چیلر آب خنک یا تبخیری استفاده نماییم و در مناطق با آب و هوای گرم و مرطوب به دلیل کاهش راندمان چیلر آب خنک به علت رطوبت بالا هوا بهتر است از چیلر هوا خنک استفاده کنیم.

در مناطق با آب و هوای معتدل برای انتخاب چیلر در افغانستان محدودیتی ندارید و می توانید بقیه معیار ها را بررسی نمایید. شما می توانید برای بررسی قیمت چیلرها و استعلام قیمت چیلر هوایی به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

مصرف انرژی

 چیلر هوا خنک به دلیل دارای بودن تعدادی فن بر روی کندانسور نسبت به دو مدل دیگر مصرف انرژی بالاتری دارد و چیلر آبی نسبت به دو مدل دیگر از مصرف انرژی پایین تری برخوردار است البته اطلاعات برای مناطق با آب و هوای معتدل می باشد و در مناطق با آب و هوای خاص باید بر اساس نوع آب و هوای انتخاب چیلر در افغانستان صورت گیرد.

البته باید بدانید که چیلر آب خنک و تبخیری علاوه بر برق مصرف آب هم دارند ولی چیلر هوا خنک مصرف آب ندارد.

نکته مهمی که باید مد نظر شما باشد چیلرهای هوا خنک در ابعاد بسیار بزرگ مصرف انرژی بسیار زیادی دارند و برق برخی مناطق مسکونی پاسخگو این دستگاه نمی باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری

هزینه تعمیر و نگهداری چیلر آب خنک با توجه به رسوب گذاری و خورندگی آب بسیار بالا می باشد و نیاز به سرویس دوره ای سالانه و استفاده از مواد افزودنی در آب کندانسور می باشد تا دستگاه راندمان مناسبی داشته باشد.

این در حالی می باشد که چیلر هوا خنک هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی نسبت به مدل آبی دارد.

قیمت چیلر در افغانستان

قیمت ساخت چیلر ها عامل دیگری می باشد که در انتخاب چیلر در افغانستان تاثیر گذار می باشد و باید بدانید که هزینه ساخت چیلر هوا خنک نسبت به مدل آب خنک بیشتر می باشد.

 

دیدگاهی در مورد “خرید چیلر در افغانستان

  1. آواتار علی اکبر علی اکبر گفت:

    سلام خدمت شما
    ما قصد خرید چیلر 20 تن در افغانستان را داریم شما چه نوع چیلری را به ما پیشنهاد می نمایید ؟
    در شرایط آب و هوایی افغانستان چیلر هوا خنک بهتر کار می کند یا چیلر آب خنک ؟

  2. آواتار قلم دست ( مدیر سایت ) قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

    سلام و درود خدمت شما
    برای خرید چیلر در افغانستان شما باید با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود اقدام به خرید چیلر 20 تن نمایید. شرایط اقلیمی در هر بخش از افغانستان متفاوت می باشد و شما اگر در نواحی گرم و خشک زندگی می کنید باید از چیلر آب خنک در افغانستان استفاده نمایید. در صورتی که در مناطق مرطوب و مناطق با شرایط دمایی معتدل و خنک زندگی می کنید استفاده از چیلر هوا خنک در افغانستان بهترین گزینه می باشد چون نسبت به چیلر هوا خنک استهلاک و هزینه نگهداری کمتری دارد.
    در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می توانید از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *