سردخانه

ساخت سردخانه در زاهدان

ساخت سردخانه در زاهدان

پدیدار شدن تکنولوژی های نوین مانند سیستم های برودتی تغییر و تحول شگرفی در زندگی امروزه پدید آورده اند. این تغییرات در حوزه مواد غذایی بیشتر به چشم می خورند. طوری که استفاده از سیستم های برودتی در بسیاری از تولیدات صنایع غذایی اجتناب ناپذیر است.

سردخانه ها برای حفظ بازار و همچنین تقاضای مواد غذایی که در تمام فصول سال موجود نیستند، حفظ و نکهداری دارو، استفاده در صنعت پتروشیمی، صنایع آزمایشگاهی و سیستم های نظامی خاص کاربرد دارد.

جهت سفارش ساخت سردخانه در زاهدان به همراه مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

صنایع برودتی نوری دارای تیم فنی فعال در زاهدان می باشد و نیاز شما سریعا برآورده می نماید.

ساخت سردخانه در زاهدان

راه اندازی و ساخت سردخانه در زاهدان در طرح های مختلف سردخانه انجام میگیرد .مانند سردخانه کانکسی، سردخانه اتاقکی، سردخانه صنعتی،سردخانه های بالای صفر و سردخانه های زیر صفر.

یکی از انواع سرخانه های بالای صفر سردخانه میوه می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از هزینه ساخت آن به صفحه محاسبه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

نیاز ساخت سردخانه در زاهدان

اولین گام قبل از طراحی و ساخت سردخانه در زاهدان، برآورد نیاز می باشد. اینکه چه موادی را قرار است در سردخانه نگهداری کنید و نیاز به چه فضایی برای ساخت سردخانه در زاهدان دارید از مسایل مهم در ساخت و طراحی سردخانه هستند.

در صورت عدم برآورد صحیح نیازها در این زمینه خرید تجهیزات نادرست و نصب آنها بسیار پر هزینه خواهد بود و موجب از بین رفتن سرمایه شما می شود زیرا پاسخگوی نیاز های شما نبوده اند. در این زمینه می توانید با تیمی با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید و از راهکارهای آنها در مورد ساخت سردخانه در زاهدان بهره مند شوید. سپس تصمیم به ساخت و تجهیز سردخانه بگیرید.

جهت ساخت سردخانه های کوچک و برآورد قیمت آن می توانید به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه کوچک مراجعه نمایید.

چه تجهیزاتی در ساخت سردخانه در زاهدان به کار می رود؟

در ساخت انواع سردخانه در زاهدان (در بالا اشاره شد) تجهیزات یکسانی وجود دارد و در تجهیزات تخصصی تر تفاوت کمی با یکدیگر دارند. تجهیزاتی که در ساخت همه سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از : کمپرسور سردخانه ، کندانسور، اپراتور، شیرآلات کنترلی، تابلو برق و پانل و تجهیزات امنیتی و حفاظتی. در ادامه به بحث درباره این تجهیزات می پردازیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت این سازه به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه در زاهدان

تجهیزات سردخانه بسته به نوع سردخانه متفاوت است. کمپرسور ، کندانسور و اپراتور جزو تجهیزات اصلی سردخانه هستند. در این بخش تجهیزات سردخانه را برایتان شرح می دهیم .پس تا ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

کندانسور سردخانه

کندانسورها در نقش مبدل حرارتی در ساخت سردخانه در زاهدان کاربرد دارند. کار اصلی کندانسورها انتقال حرارت داخل سردخانه به فضای بیرون است. کندانسور در  دو نوع هوا خنک یا آب خنک می باشد. به این معنی که حرارت و گرما را به آب یا به هوا میفرستد. اگر از کندانسور هوایی استفاده می کنید باید آن را در فضای باز تعبیه کنید تا با کمک هوا عملیات انتقال انجام گیرد و گرما را به وسیله هوا خنک کند.

ساخت سردخانه در زاهدان

کمپرسور سردخانه

کمپرسورها در تجهیزات سردخانه دارای طیف گسترده ای هستند و انواع مختلفی دارند. بر اساس کارکرد، نوع خنک کننده، نوع فضا و محیط و مراحل تراکم دسته بندی می شوند. کمپرسورها در اصل اساسی ترین چرخه تولید برودت را بر عهده دارند و بر اساس نیاز و بودجه طراحی و انتخاب می شوند. از برندهای برتر در این حیطه می توان به بیتزر، دانفوس و کوپلند اشاره کرد.

نوع عایق بندی سردخانه

نوع عایق بندی در ساخت سردخانه در زاهدان باید به صورت کاملا اصولی انجام گیرد زیرا در عملکرد بهینه سردخانه تاثیر مستقیم می گذارد. از مهمترین مسایل در داخل سردخانه حفظ و نگهداری سرما در محیط داخل سردخانه می باشد. بعد از تولید سرما این مساله اهمیت فراوانی پیدا می کند. برای جلوگیری از هدر رفت سرما و تبادل هوای داخل سردخانه با بیرون، دیوار ها و درب سردخانه باید با روش های اصولی عایق بندی شوند. در تمامی خطوط اتصال درزها به طور کامل پوشانده شوند.

در عایق بندی کف سازی و عایق کاری کف سردخانه نباید فراموش شود و این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا عملکرد سردخانه شما با مشکل مواجه نشود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عایق بندی کف سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه کف سازی سردخانه مراجعه نمایید.

در ساخت سردخانه در زاهدان هوابند کردن محیط سردخانه از کارهای اساسی است که باید در همان ابتدای کار انجام گیرد. صنایع برودتی نوری برای عایق بندی درزها و خطوط اتصال داخل سردخانه، از ساندویچ پانل ها استفاده می کنند. به طور کلی این مرحله در ساخت سردخانه در زاهدان از مهمترین مراحل به شمار می رود و چسب کاری و عایق کاری نباید بی اهمیت شمرده شود.

جهت برآورد هزینه ساخت سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

اواپراتور سردخانه

اپراتور ها را می توان یک مبدل حرارتی در نظر گرفت. نقش اصلی اپراتور در داخل سردخانه کاهش دمای سردخانه و به جریان انداختن هوای سردخانه می باشد. این دستگاه مانند دیگر تجهیزات مورد استفاده در ساخت سردخانه در زاهدان براساس نوع عملکرد، دمای کارکرد سردخانه، نوع کالای قابل نگهداری در سردخانه و طرفیت سردخانه طراحی و نصب می شود.

تجهیز سردخانه در زاهدان

چراغ روشنایی : برای تامین نور و روشنایی در فضای ساختمان سردخانه از تجهیزات روشنایی خاصی باید استفاده گردد که در برابر دمای پایین و رطوبت دائم مقاومت داشته باشند و آسیب نبینند. اما عموما از این تکنولوژی بهره نمی برند و آن را در صنعت، گران می دانند زیرا صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین برای حل این مشکل باید چه کرد؟

در ساخت سردخانه در زاهدان به جای استفاده از لامپ های گران قیمت و پیشرفته، از لامپ های معمولی استفاده می شود در حالی که در قاب و محافظ مقاومی قرار گرفته است. مناسب ترین و معمول ترین روش جهت تامین نور و روشنایی فضای سردخانه استفاده از لامپ های تونلی میباشد.

ساخت سردخانه در زاهدان

کلید : کلیدها برای خاموش و روشن کردن لامپ ها به کار می روند اما می توان در نصب کلیدها صرفه نظر کرد و از میکروسوییچ ها استفاده کرد تا باز و بسته کردن درب های هر قسمت سردخانه ، موجب روشن شدن لامپ شود و روشنایی فضای سردخانه و اتاق ها به طور خودکار انجام شود.

تابلو برق : تابلو برق در دسته تجهیزات مهم برای ساخت سردخانه در زاهدان تلقی میشود. کار اصلی تابلوهای برق حفظ تجهیزات حساس الکترونیکی و هماهنگی تمامی تجهیزات برقی و مدارها با یکدیگر است. برای نصب این دستگاه باید به دنبال مکان مناسبی بگردید. زیرا اگر جلوی راه و در مکان تردد نصب شود برخورد با آن صورت می گیرد در صورتی که این برخورد باید به حداقل برسد همچنین مکان نصب تابلوهای برق از رطوبت کمتری برخوردار باشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این سازه صنعتی به شما پیشنهاد میکنیم به مقاله سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه در زاهدان
  1. آواتار اکرامی اکرامی گفت:

    سلام ، برای ساخت سردخانه در زاهدان با دمای بالای صفر برای نگه داری میوه و سبزی چه تجهیزاتی لازم است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام بستگی به ظرفیت سردخانه ، نوع مبرد و … می توان تجهیز ات لازم را تعیین کرد ، پیشنهاد میکنم با هنمکاران من در سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره و راهنمایی شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *