سردخانه

ساخت سردخانه زرشک

ساخت سردخانه زرشک

ساخت سردخانه زرشک در ابعاد و مدل های مختلفی انجام می شود که بر اساس نیاز و شرایط شما متفاوت می باشد برای ساخت سردخانه زرشک نیاز به یکسری تجهیزات داریم و همچنین رعایت یکسری اصول برای نگهدار این محصول که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

صنایع برودتی نوری یکی از بزرگترین سازنده های سردخانه در کشور می باشد که می تواند ساخت و طراحی سردخانه شما را بر عهده بگیرد و شما می توانید برای استعلام هزینه ساخت سردخانه زرشک به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

ساخت سردخانه زرشک

نحوه ساخت سردخانه زرشک 

زرشک را در سردخانه های بالای صفر نگهداری می کنند و برای ساخت سردخانه زرشک باید در نظر بگیریم که دمای درون آن باید بین 0 تا 1 درجه باشد و همچنین نیاز به رطوبت بالایی داریم تا بتوانیم زرشک را در سردخانه ها طولانی مدت نگهداری نماییم.

ساخت سردخانه زرشک به ما کمک می کند تا بتوانیم این محصول ارزشمند را به صورت طولانی مدت نگهداری نماییم و همچنین آن را از آسیب افات و خرابی آن جلوگیری نماییم.

به دلیل استفاده زرشک در تمامی طول سال و افزایش تقاضای این محصول که فصل برداشت خاصی دارد ساخت سردخانه زرشک بسیار سود آور می باشد و تمامی کشاورزانی که در زمینه کشت زرشک فعالیت می کنند به دنبال نگهداری محصول خود در سردخانه هستند تا بتوانند از کاهش قیمت ناگهانی آن جلوگیری نمایند و از سمت دیگر حجم فروش محصول را افزایش دهند.

برای نگهداری زرشک بهتر است که ساخت سردخانه با دقت بالایی انجام شود این محصول که قیمت بالایی دارد باید در سردخانه با بالاترین امکانات و تجهیزات کنترلی نگه داری شود تا زرشک خراب و فاسد نشود.

در منطقه خراسان جنوبی ساخت سردخانه زرشک بسیار سود ده می باشد به این دلیل که بیشتر زرشک کشور در این منطقه تولید و به سراسر کشور ارسال می شود.

جهت استعلام قیمت سرخانه خود می توانید به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

انواع سردخانه زرشک

سردخانه زرشک را می توان به دو صورت انجام داد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

  • سردخانه زرشک آمونیاکی
  • سردخانه زرشک فریونی

ساخت سردخانه زرشک آمونیاکی

ساخت سردخانه های آمونیاکی در ابعاد بزرگ مقرون به صرفه می باشد و باید در نظر داشته باشید که برای ساخت سردخانه آمونیاکی باید فضای زیادی داشته باشید تا بتوانید سردخانه بالای 2000 تن تاسیس نمایید.

این سردخانه ها به دلیل گران بودن تجهیزات و قطعات استفاده شده در آن بسیار گران می باشند اما وقتی که ابعاد بزرگی داشته باشد هزینه ساخت آن کاهش می یابد همچنین از سمت دیگر قیمت گاز آمونیاک در مقایسه با گازهای فریون کمتر می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه های عظیم و صنعتی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساخت سردخانه صنعتی مراجعه نمایید.

قیمت سردخانه زرشک

سردخانه زرشک در دسته سردخانه های میوه قرار دارد و شما می توانید برای آشنایی با سردخانه های مختلف میوه و استعلام هزینه ساخت آن به صفحه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه زرشک فریونی

ساخت سردخانه فریونی محدودیتی در ابعاد برای ما ایجاد نمی کند و می توانیم سردخانه فریونی در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و اجرا نماییم هزینه ساخت سردخانه فریونی با افزایش ظرفیت آن زیاد می شود.

سردخانه های فریونی بسیار رایج می باشند به این دلیل که اجرا آن نسبت به سردخانه آمونیاکی ساده تر می باشد و از سمت دیگر قطعات و تجهیزات آن در دسترس می باشد به همین دلیل این نوع سردخانه برای زرشک بسیار کاربردی می باشد.

در ساخت سردخانه فریونی زرشک می توان از گاز های مختلفی استفاده نمود که برای کاهش خطرات زیست محیطی بهتر است از گاز های فریون نسل جدید استفاده شود.

سردخانه زرشک همانند سردخانه خشکبار و سردخانه میوه خشک می باشد و شما می توانید در سردخانه میوه خشک خود زرشک و سایر خشکبار را نیز نگهداری نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه زرشک

برای ساخت این سردخانه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که مهمترین قطعات را به شما معرفی میکنیم و نحوه عملکرد هر کدام را شرح می دهیم.

کمپرسور سردخانه زرشک

در ساخت سردخانه زرشک کمپرسور نقش کلیدی دارد این قطعه که موتور سردخانه محصوب می شود عملیات مکش و فشرده سازی گاز مبرد را انجام می دهد. کمپرسور ها در ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که بر اساس محاسبات و برآورد های اولیه انتخاب می شوند.

استفاده از کندانسور با برندهای مطرح اروپایی مانند کوپلند، بیتزر، دورین و غیره باعث می شود که طول عمر سردخانه شما افزایش یابد و همچنین از سمت دیگر ضریب اطمینان سردخانه افزایش یابد.

 کندانسور سردخانه زرشک

کندانسور سردخانه زرشک وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارد. مبرد که درون کمپرسور فشرده می شود دما و فشار آن به شدت افزایش می یابد و سپس درون کندانسور خنک می شود و به دلیل فشار بالایی که دارد پس از خنک شدن به مایع تبدیل می شود.

کندانسورها هم مدل ها و ظرفیت های متنوعی دارند که بر اساس محاسبات و شرایط اقلیمی محل پروژه انتخاب می شوند.

اواپراتور سردخانه زرشک

در ساخت سردخانه زرشک انتخاب اواپراتور بسیار مهم می باشد به این دلیل که اواپراتور های تاثیری مستقیمی بر روی میزان رطوبت محیط سردخانه دارند و برای نگهداری طولانی مدت زرشک باید میزان رطوبت محیط 90 درصد باشد.

اواپراتور های مورد استفاده در سردخانه زرشک باید فاصله بین فین هایش زیاد باشد تا میزان کمتری از رطوبت محیط به برفک تبدیل شود. رطوبت هوا بر اثر برخورد با فین ها سریعا یخ می زند و سپس توسط سیستم دیفراست ذوب می شود و از محیط سردخانه خارج میشود.

اگر رطوبت محیط سردخانه کم باشد باید با استفاده از سیستم اسپری آب میزان رطوبت را افزایش داد تا نگهداری محصولات با مشکل مواجه نشود.

تابلو برق سردخانه زرشک

ساخت یک تابلو برق مجهز که امکانات و سیستم های کنترلی زیاد بر روی آن باشد به شما کمک می کند تا بهتر سردخانه خود را مدیریت نمایید و همچنین به شما کمک می کند تا در صورت بروز خطا زودتر عیب یابی و حل مشکلات سردخانه سریعتر انجام شود.

وجود تجهیزات کنترلی پیشرفته و کافی باعث عملکرد بهتر سردخانه و در نتیجه از خراب شدن محصولات و خسارت های ناشی از آن جلوگیری می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تابلو برق های سردخانه می توانید به محصول تابلو برق سردخانه مراجعه نمایید.

سازه سردخانه زرشک

برای ساخت سردخانه زرشک باید سازه مناسبی پیاده سازی شود سازه سردخانه که معمولا با ساندویچ پانل پیاده سازی می شود باید از ضخامت مناسبی برخوردار باشد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید و همچنین شرایط هوایی محیط سردخانه پایدار تر باشد تا سلامت محصول زرشک ما آسیب نبیند.

صنایع برودتی نوری دارای تیم فنی فعال جهت ساخت سردخانه در سراسر داخل و خارج از کشور می باشد و به عنوان مثال جهت ساخت سردخانه در کشور عراق می توانید به صفحه ساخت سردخانه در عراق مراجعه نمایید.

هزینه ساخت سردخانه زرشکجمع بندی

در اینجا یکسری نکات مهم و کلی برای احداث سردخانه زرشک را برای شما توضیح دادیم تا بتوانید شروع این کسب و کار را با اطلاعات بیشتری انجام دهید و از سمتی هم یکسری اطلاعات اولیه برای ساخت آن داشته باشید.

برای پیاده سازی و ساخت سردخانه زرشک می توانید با کارشناسان صنایع برودتی نوری در ارتباط باشید این مجموعه پروژه های عظیمی برای نگهداری زرشک پیاده سازی کرده است و می تواند شما را در این کسب و کار یاری نماید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سردخانه های می توانید به صفحه سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه زرشک

  1. آواتار رسول رسول گفت:

    سلام، برای ساخت سردخانه زرشک چه میزان هزینه ای لازم است؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، برای برآورد هزینه سردخانه زرشک کافیست با همکاران من تماس بگیرید تا با توجه به نوع سردخانه و تجهیزات و… قیمت تمام شده سردخانه زرشک را به شما اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *