سردخانه

ساخت سردخانه مرکبات

ساخت سردخانه مرکبات

ساخت سردخانه مرکبات در مناطقی که این دسته از میوه ها تولید می شود بسیار سودآور می باشد به این دلیل که مرکبات در فصل های خاصی از سال به عمل می آیند و نمی توان کل محصول تولید شده را به بازار عرضه نمود و از سوی دیگر نگهداری این محصولات باعث خراب شدن و از بین رفتن آن می شود و تنهای راه حل برای نگهداری طولانی مدت این دسته از محصولات سردخانه ها می باشند.

ساخت سردخانه مرکبات و نگهداری طولانی مدت این دسته از محصولات سبب می شود که قیمت آن به صورت ناگهانی کاهش یا افزایش نیابد و سودآوری کشاورزان و سردخانه داران افزایش یابد و از سوی دیگر مصرف کنندگان همیشه محصول مورد نیاز خود را در اختیار دارند و می توانند از آن استفاده نمایند.

در اینجا شما را با نحوه ساخت سردخانه مرکبات و نگهداری آن آشنا می نماییم و همچنین انواع آن را به شما معرفی می نماییم.

صنایع برودتی نوری از بزرگترین مجریان ساخت سردخانه مرکبات می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت هزینه ساخت سردخانه مرکبات به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

ساخت سردخانه مرکبات

ساخت سردخانه مرکبات

جهت ساخت سردخانه مرکبات باید به شرایط نگهداری مرکبات توجه نماییم جهت نگهداری میوه هایی چون پرتغال، لیمو شیرین، گریپ فروت و غیره باید سردخانه بالای صفر با رطوبت بالا طراحی نماییم و این سردخانه باید تمامی استاندارد های لازم جهت نگهداری میوه را دارا باشد.

مدت زمان نگهداری مرکبات در سردخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به این موارد اشاره می نماییم.

عوامل تاثیر گذار در مدت زمان نگهداری مرکبات :

  • نحوه تولید میوه شامل نوع درخت، پیوند، نژاد، نحوه آبیاری و غیره
  • زمان برداشت میوه ( قبل از رسیدن یا پس از رسیدن )
  • شرایط نگهداری مرکبات در سردخانه و قبل از رسیدن به سردخانه
  • دما سردخانه مرکبات
  • رطوبت نسبی هوای سردخانه
  • میزان سم پاشی و تیمار درخت
  • رعایت اصول انتقال میوه به سردخانه و کاهش دمای میوه

مواردی که در بالا ذکر شد بسیار کلی می باشند و باید رعایت شوند و ما در اینجا قصد داریم که بیشتر در زمینه ساخت سردخانه مرکبات و ویژگی ها آن صحبت نماییم.

جهت نگهداری مرکبات در سردخانه باید طراحی کاملا اصولی داشته باشید که بتوان میوه ها را تا مدت زمان زیادی نگهداری نماییم و همچنین از افت کیفیت میوه جلوگیری نمایید.

عوامل تاثیر گذار در کیفیت و مدت زمان نگهداری در سردخانه :

  • تنظیم دمای مناسب و یکنواخت در کل سردخانه و جلوگیری از نوسان دما
  • کنترل و حفظ رطوبت مورد نیاز مرکبات
  • کنترل اتمسفر و گاز های درون سردخانه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه میوه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

انواع سرخانه مرکبات

ساخت سردخانه مرکبات به دو صورت انجام می گیرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در ادامه این دو مدل را معرفی می نماییم.

  • سردخانه مرکبات آمونیاکی
  • سردخانه مرکبات فریونی

ساخت سردخانه مرکبات آمونیاکی

ساخت سردخانه مرکبات آمونیاکی معمولا در ابعاد بزرگ و وسیع انجام می شود به این دلیل که ساخت سردخانه آمونیاکی در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد و زمانی که آن را در ابعاد بزرگ طراحی و اجرا می کنیم قیمت مناسبی دارد.

سردخانه های آمونیاکی از راندمان بالایی برخوردار می باشند و هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین می باشد به همین دلیل سردخانه های صنعتی که شامل چندین سالن می باشند را به صورت آمونیاکی طراحی و اجرا می نمایند.

گاز آمونیاک بسیار سمی می باشد و در صورت بروز نشتی سبب سمی شدن مواد غذایی و نابودی گیاهان محیط اطراف می شود همچنین برای انسان بسیار خطرناک می باشد و می تواند باعث مرگ انسان شود به همین دلیل در ساخت این سردخانه باید نکات امنیتی بسیاری رعایت شود.

ساخت سردخانه مرکبات

ساخت سردخانه مرکبات فریونی

ساخت سردخانه مرکبات فریونی در هر ابعادی امکان پذیر می باشد و هزینه ساخت آن بر اساس ابعاد و حجم سردخانه افزایش می یابد. ساخت سردخانه مرکبات فریونی می تواند در اندازه یک اتاق کوچک یا یک سردخانه عظیم صنعتی اجرا شود و بر اساس نظر کارفرما این سردخانه پیاده سازی می شود.

گاز مورد استفاده در سردخانه فریونی اثرات زمین گرمایی و گاز های فریون نسل قدیم سبب نابودی لایه اوزون می شود که بهتر است از گازهای جدید که اثرات زیست محیطی کمتری دارند استفاده نماییم و در صورت نشتی این گاز در محیط سردخانه اثری بر روی محصولات ندارد اما حجم زیاد آن برای انسان خطرناک می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های فریونی به شما پیشنهاد می کنیم که به محصول سردخانه فریونی مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه مرکبات

در ساخت سردخانه مرکبات از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در اینجا به 3 دستگاه اصلی سردخانه اشاره می نماییم.

جهت اطلاع از هزینه ساخت سردخانه و استعلام قیمت قطعات آن به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

کمپرسور سردخانه مرکبات

کمپرسور یا موتور سردخانه مهمترین بخش سردخانه می باشد و باید در ساخت سردخانه از کمپرسور های با کیفیت استفاده نمایید تا ظریب اطمینان سردخانه افزایش و از بروز مشکل جلوگیری شود کمپرسور های دارای برندهای مختلفی می باشند که معروف ترین آنها بیتزر، کوپلند، دورین، دانفوس، مایکوم و غیره می باشند که استفاده از این کمپرسور های سبب می شود که از بروز خرابی و ایراد در سردخانه جلوگیری شود و نوسانات دمایی جلوگیری شود.

کمپرسور های در مدل های مختلفی تولید می شود که معمولا برای ساخت سردخانه از کمپرسورهای پیستونی و اسکرو استفاده می شود این دسته از کمپرسور ها در ظرفیت های بالایی طراحی می شوند و به صورت سمی هرمتیک تولید می شوند که امکان تعمیر آن را برای ما فراهم می سازد.

ساخت سردخانه مرکبات

کندانسور سردخانه مرکبات

در ساخت سردخانه مرکبات باید از کندانسور مناسب با شرایط اقلیمی محل ساخت سردخانه استفاده نماییم کندانسور ها دارای 3 مدل کلی آبی، هوایی و تبخیری می باشند که هر کدام در شرایط آب و هوایی مختلف، رانمان متفاوتی دارند و باید به صورت کاملا اصولی انتخاب شوند تا راندمان و عملکرد سردخانه افزایش یابد.

اواپراتور سردخانه مرکبات

برای ساخت سردخانه مرکبات از اواپراتور های هوایی با فاصله فین زیاد استفاده می شود این اواپراتورها از کاهش بیش از حد رطوبت محیط جلوگیری می نمایند و عملکرد بهتری دارند استفاده از اواپراتور با فاصله فین کمتر هزینه ساخت سردخانه مرکبات را کاهش می دهد ولی فاصله کم میان فین ها سبب یخ زدن کامل رطوبت هوا و خارج شدن آن از محیط سردخانه می شود که در نهایت سبب افت کیفیت و مدت زمان نگهداری میوه ها در سردخانه می شود.

هزینه ساخت سردخانه مرکبات

هزینه ساخت سردخانه مرکبات به عوامل زیادی بستگی دارد که پس از بررسی این موارد می توان قیمت سردخانه مرکبات را مشخص نمود این معیار های شامل ابعاد سردخانه، دمای مورد نیاز سردخانه، شرایط آب و هوایی منطقه، نوع سردخانه ( فریونی یا آمونیاکی) و ابعاد زمین بستگی دارد که شما می توانید برای اطلاع از هزینه ساخت سردخانه مرکبات خود با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

برخی از مرکبات را به صورت خشک شده و یا مارمالاد شده در سردخانه های زیر صفر نگهداری می نمایند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه سردخانه زیر صفر مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه مرکبات
  1. آواتار سیروس صالحی سیروس صالحی گفت:

    سلام
    من قصد احداث سردخانه سیب دارم. آیا شما با ساخت این نوع سردخانه هم آشنایی دارید ؟
    لطفا هزینه 0 تا 100 ساخت سردخانه سیب را به من اعلام نمایید.
    متشکرم

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      بله ما ساخت سردخانه سیب را به صورت تخصصی برای شما انجام می دهیم. طراحی و اجرای سردخانه سیب باید با انتخاب دقیق تجهیزات انجام شود تا محصول مورد نگهداری کیفیت خود را حفظ نماید.
      هزینه احداث سردخانه سیب به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید به صورت دقیق بررسی و سپس بر اساس این معیارها که شامل ظرفیت سردخانه، نوع، شرایط اقلیمی، سیستم کنترلی، برند تجهیزات و قطعات و چند معیار دیگر هزینه ساخت سردخانه سیب مشخص شود. برای این منظور شما می توانید با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *