سردخانه

ساخت سردخانه پیاز

ساخت سردخانه پیاز

ساخت سردخانه پیاز یکی از نیاز های اساسی کشور می باشد این محصول که به صورت بسیار زیاد در غذاهای ما به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار میگیرد از خواص زیادی برخوردار می باشد. کشت و برداشت این محصول فصل مخصوص به خود را دارد و برای عرضه دائمی آن به بازار باید این بتوانیم این محصول را در سردخانه نگهداری نماییم.

حجم زیادی از پیاز تولید شده در کشور به دلیل عدم وجود سردخانه یا نگهداری نادرست پیاز خراب می شوند و خسارت زیادی به افراد وارد می نماید که با ساخت سردخانه پیاز مناسب می توان از بروز این خسارت جلوگیری نمود و سود قابل توجهی برای سردخانه و کشاورزان به ارمغان بیاورد.

صنایع برودتی نوری یکی از بزرگترین سازنده های سردخانه در کشور می باشد که می تواند ساخت و طراحی سردخانه شما را بر عهده بگیرد و شما می توانید برای استعلام هزینه ساخت سردخانه پیاز به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

ساخت سردخانه پیاز

سردخانه پیاز در گروه سردخانه های میوه قرار دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های میوه و استعلام هزینه ساخت آن به صفحه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

نحوه ساخت سردخانه پیاز

ساخت سردخانه پیاز در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام می شود که بر اساس زمین و بودجه ای که در اختیار دارید مشخص می شود. برای نگهداری پیاز نیاز به سردخانه بالای صفر داریم و  بهترین دما برای نگهداری پیاز 0 تا 1 درجه می باشد و همچنین رطوبت محیط باید کم باشد که رطوبت نسبی 65 تا 70 درصدی مناسب می باشد اگر دمای سردخانه به حدی برسد که پیاز منجمد شود باعث خرابی آن می شود البته تا زمانی که دمای محیط از 3- درجه سانتی گراد کمتر نشود خطر جدی وجود ندارد.

با فراهم آوردن شرایط مناسب نگهداری پیاز می توان آن را در سردخانه انبار نمود و به مدت 3 الی 6 ماه از آن نگهداری نمود تا در تمامی طول سال بتوانیم این محصول را به بازار عرضه نماییم.

برای نگهداری پیاز در سردخانه باید آن در کیسه هایی با منافذ درشت بسته بندی نماییم تا جریان هوا به خوبی از میان این محصول عبور کند و از پوسیده شدن آن جلوگیری نماید.

جهت پیاده سازی سردخانه نیاز به یک پیمانکار حرفه دارید که بتواند تمامی بخش های کار شما را پیاده سازی نماید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه پیمانکار ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه پیاز در دو مدل مختلف انجام می شود که در ادامه بیشتر در این زمینه توضیح می دهیم.

انواع سردخانه پیاز

  • ساخت سردخانه پیاز آمونیاکی
  • ساخت سردخانه پیاز فریونی

سردخانه پیاز آمونیاکی

ساخت سردخانه های آمونیاکی در ابعاد بزرگ منطقی و مقرون به صرفه می باشد و بهتر است که برای ساخت سردخانه 2000 تن به بالا از آمونیاک استفاده نمایید این نوع سردخانه ها تجهیزات و قطعات گرانی دارد ولی خود گاز آمونیاک نسبت به فریون ها ارزان تر می باشد و اگر این سردخانه در ابعاد کوچک پیاده سازی شود هزینه تمام شده آن بسیار بالا می باشد.

ساخت سردخانه های آمونیاکی باید با دقت بالایی انجام شود تا از بروز هر گونه نشتی و خطرات احتمالی جلوگیری شود در صورت بروز نشتی خیلی کم در حد یک درصد باعث می شود سطح پیاز زرد به رنگ قهوه ای و پیاز قرمز به رنگ سیاه تبدیل شود.

خواص ترمودینامیکی گاز آمونیاک باعث شده است استفاده آن در سردخانه ها متوقف نشود به این دلیل که سردخانه های آمونیاکی عملکرد و راندمان کاری بالاتری نسبت به سردخانه های فریونی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت سردخانه های فریونی و آمونیاکی به مقاله تفاوت سردخانه آمونیاکی و فریونی مراجعه نمایید.

سردخانه پیاز فریونی

سردخانه های فریونی را می توان در ابعاد و اندازه های مختلف پیاده سازی نمود هزینه ساخت سردخانه پیاز فریونی با افزایش ظرفیت آن بیشتر می باشد و هرچه ابعاد سردخانه بزرگتر شود به بار برودتی بیشتری نیاز داریم و از تجهیزات قوی تری استفاده می کنیم. سردخانه فریونی را می توان در ظرفیت های 100 کیلو تا 100 هزار تن پیاده سازی نمود که بر اساس بودجه و زمینی که در اختیار دارید مشخص می شود.

جهت نصب سردخانه و دریافت اطلاعات بیشتر اجرایی پروژه سردخانه سازی می توانید به صفحه نصب سردخانه مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه پیاز

تجهیزات سردخانه پیاز

برای ساخت سردخانه پیاز نیاز به تجهیزات مختلفی داریم که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم.

جهت استعلام قیمت سرخانه خود می توانید به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

کمپرسور سردخانه پیاز

کمپرسور سردخانه مهمترین بخش سردخانه می باشد کمپرسور وظیفه مکش مبرد از درون اواپراتور و فشرده سازی و انتقال آن به سمت کندانسور را بر عهده دارد این دستگاه که موتور سردخانه می باشد باید از ضریب اطمینان بالایی برخوردار باشد تا بتوان با خیال آسوده از آن در ساخت سردخانه پیاز استفاده نمود.

استفاده از کمپرسور با برندهای اروپایی مثل بیتزر، کوپلند، دورین و برندهای مشابه مطمئن می شوید که هزینه تعمیر و نگهداری شما کاهش می یابد و خسارت های ناشی از خرابی سردخانه کاهش می یابد.

کمپرسور در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرو، اسکرال، باز، دو مرحله ای و غیره طراحی و تولید می شود که بر اساس نیاز و محاسبات انجام شده انتخاب می شوند.

کندانسور سردخانه پیاز

کندانسور های وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارند گاز مبرد پس از عبور از کمپرسور بسیار داغ و فشرده می باشد و با ورود به کندانسور شروع به تبادل حرارت می کند و گرمای خود را از دست می دهد و پس از خنک شدن به مایع تبدیل می شود و به سمت اواپراتور منتقل می شود.

کندانسور ها در سه مدل مختلف طراحی و تولید می شوند که بر اساس شرایط انتخاب می شوند این سه مدل کندانسور عبارتند از کندانسور هوایی، آبی و تبخیری که هر کدام کاربرد و وژگی های خاص خود را دارند و برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

اواپرتور سردخانه پیاز

اواپراتور وظیفه خنک سازی محیط سردخانه را بر عهده دارد مبرد مایع قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از یک شیر انبساط عبور می کند که باعث کاهش شدید فشار مبرد می شود و مبرد تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و مبرد با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از محیط به گاز تبدیل می شود و از اواپراتور خارج می شود که در نهایت باعث خنک شدن محیط سردخانه می شود.

ساخت سردخانه پیاز

در ساخت سردخانه پیاز می توان اواپراتور در ظرفیت های متنوعی استفاده نمود که بر اساس محاسبات انجام شده اواپراتور هوایی مورد نظر را انتخاب می کنند.

تابلو برق سردخانه پیاز

تابلو برق سردخانه امکان کنترل و مدیریت کل سردخانه را به ما می دهد و با استفاده از آن می توانید دمای سردخانه و عملکرد تجهیزات را کنترل نمایید البته برخی تجهیزات کنترلی و اندازه گیری بر روی یونیت کمپرسور قرار میگیرد اما در سردخانه های پیشرفته می توان تمامی این امکانات را در قسمت تابلو برق تعبیه نمود.

ساخت سردخانه پیاز

هزینه ساخت سردخانه پیاز

ساخت سردخانه پیاز در ابعاد و انواع مختلف باید توسط یک تیم حرفه ای انجام شود تا سردخانه شما راندمان و عملکرد خوبی داشته باشد صنایع برودتی نوری با تیمی حرفه که دارای 40 سال سابقه در زمینه ساخت سردخانه می باشند آماده انجام پروژه ساخت سردخانه پیاز شما می باشند ما می توانیم تمامی مراحل و قسمت های مختلف ساخت و پیاده سازی سردخانه را برای شما انجام دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ساخت سردخانه و نحوه احداث انواع سردخانه ها به صفحه مراحل ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

 

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه پیاز
  1. آواتار مولایی مولایی گفت:

    سلام ، هزینه ساخت سردخانه پیاز در افغانستان به چه صورت است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      برای برآورد هزینه ساخت سردخانه پیاز در افغانستان باید با همکاران من تماس بگیرید و ابعاد سردخانه و نوع تجهیزات و دیگر موارد را اطلاع دهید تا قیمت ساخت سردخانه پیاز در افغانستان را به شما اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *