سردخانه

سردخانه دو مداره یا دو منظوره چیست ؟

سردخانه دو مداره

سردخانه دو مداره یا دو منظوره یکی از کاربردی ترین مدل های سردخانه می باشد این نوع سردخانه مجهز به دو مدار تبرید مجزا می باشد که با استفاده از آن می توان دمای سردخانه را بالای صفر و زیر صفر تنظیم نمود.

صنایع برودتی نوری یکی از بزرگترین مجریان ساخت سردخانه دو مداره می باشد و دارای پروژه های متعددی در سراسر داخل و خارج از کشور می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت سردخانه دو مداره و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

احداث سردخانه دو مداره

در ساخت سردخانه دو مداره از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین قطعات استفاده شده در ساخت آن می پردازیم.

تجهیزات ساخت سردخانه دو مداره

در ادامه به برخی از تجهیزات استفاده شده در ساخت سردخانه دو مداره اشاره می نماییم.

کمپرسور سردخانه دو مداره

در ساخت سردخانه های دو مداره از دو نوع کمپرسور مناسب برای دماهای بالای صفر و زیر صفر استفاده می شود. کمپرسور که مهمترین بخش هر سردخانه می باشد با استفاده از محاسبات بسیار دقیقی برای سردخانه های دو مداره انتخاب می شود.

کمپرسور ها در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرال و اسکرو طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این کمپرسور ها مزایای خاص خود را دارند و برای استفاده از چند کمپرسور در ساخت سردخانه دو مداره باید همه کمپرسور یک مدل باشند تا بتوان آنها را در سیکل تبرید به صورت موازی یا سری به یکدیگری متصل نمود.

قیمت سردخانه دو مداره

در ساخت سردخانه دو مداره پیشنهاد می شود که از کمپرسور با کیفیت ساخت بالا استفاده شود به عنوان مثال کمپانی هایی چون بیتزر، کوپلند، دورین، مایکوم و دانفوس از برترین تولید کنندگان کمپرسور می باشند و محصولات آن ها کیفیت ساخت بالایی دارد و تکنولوژی استفاده شده در ساخت این کمپرسور ها بسیار بالا می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسورهای سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

کندانسور سردخانه دو مداره

کندانسور دستگاه مهم دیگری می باشد که در ساخت سردخانه دو مداره مورد استفاده قرار میگیرد این دستگاه وظیفه کاهش دمای گاز مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد. کندانسور ها در سه مدل هوایی، آبی و تبخیری طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این دستگاه ها در شرایط آب و هوایی مختلف رانمان متفاوتی دارند به همین دلیل انتخاب کندانسور مناسب در ساخت سردخانه دو مداره تاثیر بسزایی در راندمان کلی سردخانه دارد.

کندانسور ها در ظرفیت ها متفاوتی طراحی و تولید می شوند و می توان از یک یا چند کندانسور برای ساخت سردخانه استفاده نمود و انتخاب دقیق کندانسور بر اساس ظرفیت کمپرسور ها بسیار مهم می باشد به این دلیل که تاثیر بسزایی در عملکرد کلی سردخانه دارد.

کاربرد سردخانه دو مداره

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کندانسور ها به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه محصول کندانسور مراجعه نمایید.

اواپراتور سردخانه دو مداره

اواپراتور دستگاه مهم دیگری می باشد که در ساخت سردخانه استفاده می شود این دستگاه وظیفه جذب گرمای محیط را بر عهده دارد. این دستگاه خود به صورت تک و دو مداره طراحی و تولید می شود که می توان در ساخت سردخانه های دو مداره از این مدل ها استفاده نمود.

اواپراتور باید مناسب برای عملکرد در دماهای بسیار پایین تا 18- درجه سانتی گراد باشد و بهتر است که از اواپراتور با فاصله فین کم در ساخت این نوع سردخانه ها استفاده نشود به این دلیل که در دماهای پایین ممکن است دچار یخ زدگی شود.

سازه سردخانه دو مداره

در ساخت این نوع سردخانه باید سازه را بر دماهای زیر صفر طراحی و اجرا نماییم و از ساندویچ پانل با ضخامت های 10 الی 15 سانتی متری بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه استفاده نماییم به این دلیل که هرچه دمای داخل سردخانه کمتر شود اختلاف دما با محیط بیرون افزایش می یابد و سبب افزایش نرخ تبادل حرارت می شود و با استفاده از ساندویچ پانل با ضخامت و دانسیته بالا می توان جلو هدر رفت انرژی را بگیریم و هزینه برق مصرفی مجموعه را کاهش دهیم.

انواع سردخانه دو مداره

این نوع سردخانه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که می توان آن را بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی نمود و در ادامه به یک مدل دسته بندی اشاره می نماییم.

  • سردخانه دو مداره کانکسی
  • سردخانه دو مداره اتاقی
  • سردخانه دو مداره سالنی

تفاوت سردخانه های ذکر شده در ابعاد و نوع سالن آنها می باشد و سیستم سرمایش آنها ساختار یکسان با ظرفیت متفاوتی دارد.

مزایای سردخانه دو مداره

سردخانه های دو مداره این امکان را به شما می دهند که بتوانید طیف گسترده ای از محصولات غذایی را در سردخانه خود نگهداری نمایید و بتوانید در تمامی طول سال سردخانه خود را تکمیل نمایید و درآمد خود را افزایش دهید.

همچنین سردخانه های دو مداره ضریب اطمینان بالایی دارند به این دلیل که در صورت بروز مشکل و یا نیاز به سرویس یک مدار می توان از مدار برودتی دیگر برای حفظ دمای سردخانه و جلوگیری از خراب شدن محصولات استفاده نمود.

این نوع سردخانه برای مناطقی که تنوع محصولات بالایی با مدت زمان نگهداری پایینی دارند مناسب می باشد به این دلیل که می توانند هر نوع محصولی را در مجموعه خود نگهداری نمایند.

شما می توانید برای دریافت جزئیات و اطلاعات تخصصی بیشتر در زمینه احداث سردخانه دو مداره به صفحه مشاوره احداث سردخانه مراجعه نمایید.

مشخصات فنی سردخانه دو مداره

مشخصات فنی سردخانه دو مداره بر اساس ظرفیت سردخانه متفاوت می باشد اما مشخصه کلی انها به داشتن دو سیکل تبرید مجزا می باشد که این دو سیکل در برخی مواقع برای تامین بار برودتی مورد نیاز همپوشانی دارند و می توانند دمای سردخانه ها را بین 18- سانتی گراد تا 10+ درجه سانتی گراد تامین نمایند.

سردخانه های دو مداره مجهز به شیرآلات کنترلی مخصوصی می باشند که امکان مدیریت سردخانه و کنترل دما را به شما می دهند.

طراحی و ساخت این سردخانه ها کار تخصصی می باشد که باید توسط یک مجموعه با سابقه پیاده سازی و طراحی شود تا عملکرد سردخانه شما مشکلی مواجه نشود.

سردخانه دو منظوره

سیکل یا سیستم سرمایش سردخانه دو مداره

همانطور که گفتیم سیکل تبرید این نوع سردخانه ها همانند دیگر مدل ها می باشد با این تفاوت که مجهز به سیکل تبرید زیر صفر و بالای صفر به صورت همزمان می باشند و مجهز به کنترلجات مناسبی می باشد که می تواند عملکرد این دو سیستم را مدیریت نماید تا کاهش دمای سردخانه به خوبی انجام شود.

 

هزینه ساخت سردخانه دو مداره

هزینه ساخت سردخانه دو مداره بر اساس مدل، ظرفیت، شرایط آب و هوایی و چندین معیار دیگر متفاوت می باشد به همین دلیل باید قبل از استعلام هزینه ساخت آن عوامل مختلفی را بررسی نماییم که برای این کار می توانید از کارشناسان فنی ما بخواهید تا بصورت رایگان نیاز های شما و مکان احداث سردخانه دو مداره را بررسی نمایند و سپس بر اساس این عوامل هزینه ساخت سردخانه دو مداره را برای شما محاسبه نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها و نحوه ساخت آنها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “سردخانه دو مداره یا دو منظوره چیست ؟

  1. آواتار معین معین گفت:

    سلام چه مزایایی برای هر نوع کمپرسور از جمله پیستونی، اسکرال و اسکرو در ساخت سردخانه دو مداره وجود دارد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام هر یک از کمپرسورهای پیستونی، اسکرال و اسکرو مزایای خاص خود را دارند. بر اساس نیازها و شرایط، انتخاب یک نوع کمپرسور مناسب در ساخت سردخانه دو مداره صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال، کمپرسورهای پیستونی برای بارهای تغییرپذیر مناسب هستند، در حالی که اسکرال برای کار در شرایط پایدار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *