چیلر

ظرفیت مینی چیلر

ظرفیت مینی چیلر

ظرفیت مینی چیلر باید به درستی و دقیق محاسبه شود تا بتوان از آن استفاده مفیدی داشته باشیم. با استفاده از ظرفیت واقعی مینی چیلر می توان از این دستگاه در موقعیت درستی استفاده نمود و همچنین کاربری و عملکرد دستگاه بر اساس نیاز و دلخواه ما خواهد بود.

مینی چیلرها در ظرفیت های مختلفی طراحی و اجرا می شوند و معمولا دارای ظرفیت 2 الی 10 تن تبرید می باشند.

 صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع مینی چیلر ها تراکمی می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای محاسبه ظرفیت مینی چیلر خود و استعلام بهترین قیمت مینی چیلر با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

راندمان مینی چیلر

محاسبه ظرفیت چیلر

محاسبه ظرفیت مینی چیلر بر اساس فرمول ثابتی انجام می شود و باید در انجام این محاسبات دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید ظرفیت دقیق چیلر را محاسبه نمایید.

فرمول محاسبه ظرفیت مینی چیلر

ظرفیت مینی چیلر یا چیلر ها با استفاده از فرمول Q=m*p*Cp*ΔT انجام می شود که در ادامه علامت های اختصاری استفاده شده در فرمول را بررسی می نماییم.

ΔT : نشانگر اختلاف دمای آب ورودی و خروجی چیلر می باشد.

Cp : ظرفیت گرمایی آب

P : چگالی آب

M : آب مینی چیلر

Q : ظرفیت چیلر ( BTU/hr )

برای ساخت و طراحی چیلر از فرمول متفاوتی استفاده می شود که با استفاده از آن می توان ظرفیت دستگاه های مورد نیاز سیستم را برآورد نمود که کار بسیار تخصصی می باشد و باید توسط متخصصی انجام شود.

انتخاب کمپرسور، کندانسور و اواپراتور در ظرفیت مناسب باعث عملکرد بهتر چیلر می شود و در صورتی که در محاسبه ظرفیت این قطعات اشتباهی صورت بگیرد ظرفیت چیلر تغییر می کند و همچنین در عملکرد چیلر تاثیر منفی دارد.

فرمول ظرفیت مینی چیلر

عوامل تاثیرگذار در تعیین ظرفیت مینی چیلر

ظرفیت مینی چیلر به دو صورت نامی و واقعی محاسبه و اعلام می شود. ظرفیت واقعی چیلر معمولا از ظرفیت نامی چیلر کمتر می باشد و هرچه این دو مقدار به یکدیگر نزدیکتر باشند نشان دهنده کیفیت بالای ساخت مینی چیلر می باشد. در ادامه به عواملی که بر روی ظرفیت واقعی مینی چیلر تاثیر گذار می باشد اشاره می نماییم.

نوع مینی چیلر

چیلرهای تراکمی به صورت کلی در دو مدل هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شوند ولی مینی چیلرها معمولا به صورت هوا خنک تولید می شوند و کمتر به صورت آب خنک تولید می شوند. نوع مینی چیلر در ظرفیت واقعی چیلر تاثیر گذار می باشد به این صورت که چیلرهای هوای خنک بر اساس شرایط آب و هوایی راندمان متفاوتی دارند و چیلرهای آب خنک بر اساس وضعیت کندانسور خود عملکرد متفاوتی دارند.

شرایط آب و هوایی

همانطور که در بالا توضیح دادیم شرایط آب و هوایی بر روی ظرفیت مینی چیلر تراکمی هوا خنک تاثیر گذار می باشد به این دلیل که این چیلر مجهز به کندانسور هوایی می باشد و برای کاهش دمای گاز مبرد و تبدیل آن به مایع از هوای محیط استفاده می نماید. در مناطق گرم و خشک ظرفیت واقعی مینی چیلر تراکمی هوا خنک بسیار کاهش می یابد به این دلیل که اختلاف دمای محیط با سطح کویل کندانسور کاهش می یابد و تبادل حرارت بین مبرد و هوای محیط کاهش می یابد.

ظرفیت مینی چیلر تراکمی هوا خنک در مناطق معتدل یا سردسیر به میزان نامی خود بسیار نزدیک می باشد به همین دلیل چیلر راندمان بالاتری دارد. جهت بررسی قیمت مینی چیلر ها و کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه مقاله قیمت مینی چیلر مراجعه نمایید.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب ظرفیت مینی چیلر تهویه مطبوع

برای محاسبه ظرفیت مینی چیلر تراکمی مورد نیاز برای سیستم های تهویه مطبوع ساختمان باید به عوامل زیر دقت نمود.

محاسبه مساحت سطح

برای محاسبه ظرفیت چیلر باید حجم فضایی که چیلر باید دمای آن را کاهش دهد محاسبه نماییم و بر اساس این حجم می توان ظرفیت مینی چیلر تراکمی را محاسبه نمود. این عامل تاثیرگذارترین فاکتور در محاسبه ظرفیت مینی چیلر تراکمی می باشد که باید به درستی انجام شود تا بتوان دستگاه مناسبی برای ساختمان انتخاب نمود.

تعداد ساکنین

تعداد افرادی که در محیط حضور دارند نیز تاثیر بسزایی در ظرفیت چیلر دارد با افزایش تعداد نفرات باید ظرفیت چیلر افزایش یابد به این دلیل که افراد باعث افزایش دمای محیط می شوند و چیلر باید بتوانید این افزایش دما را جبران نماید.

میزان هدر رفت انرژی در ساختمان

میزان هدر رفت انرژی نیز عامل دیگری می باشد که باید بررسی شود این عامل به دو فاکتور نحوه ساخت ساختمان و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

در ساخت ساختمان های جدید از مصالح ساختمانی که عایق حرارتی می باشند استفاده می شود و همچنین از پنجره های دو جداره برای کاهش تبادل حرارت با محیط بیرون استفاده می شود به همین دلیل میزان هدر رفت انرژی کاهش می یابد ولی در ساختمان های قدیمی هدر رفت انرژی زیاد می باشد و باید ظرفیت مینی چیلر را بیشتر نماییم.

شرایط آب و هوایی نیز در هدر رفت انرژی تاثیر گذار می باشد در مناطق گرم اختلاف دمای محیط بیرون و داخل زیاد می باشد به همین دلیل نرخ انتقال حرارت افزایش می یابد که باید از چیلر با ظرفیت بالاتری در این مناطق استفاده نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای هوایی و بررسی قیمت آنها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

محاسبه ظرفیت مینی چیلر

مزایای محاسبه دقیق ظرفیت مینی چیلر تراکمی

با محاسبه دقیق ظرفیت مینی چیلر و همچنین محاسبه دقیق ظرفیت مورد نیاز می توانید دستگاه مطابق با نیاز خود تهیه نمایید تا رفاه و آسایش شما را تامین نماید.

برای این منظور در اینجا به موارد مختلفی اشاره نمودیم که در محاسبات شما تاثیر گذار می باشد که باید به درستی مورد بررسی قرار بگیرند و در محاسبات ظرفیت لحاظ شوند تا بتوانید خرید مینی چیلر تراکمی خود را با اطمینان بالا انجام دهید.

شما می توانید برای انجام این محاسبات از کارشناسان فنی ما راهنمایی بخواهید تا در انجام این محاسبات شما را یاری نمایند و یا محاسبات دقیق ظرفیت مینی چیلر تراکمی مورد نیاز را برای شما به صورت دقیق انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ظرفیت مینی چیلر

  1. آواتار مینایی پور مینایی پور گفت:

    سلام، چگونه ظرفیت نامی و واقعی مینی چیلر تراکمی تعیین می‌شود؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، ظرفیت نامی مینی چیلر تراکمی توسط تولیدکننده مشخص می‌شود و بر اساس شرایط آزمایشگاهی تعیین می‌گردد. ظرفیت واقعی مینی چیلر معمولاً کمتر از ظرفیت نامی است و این اختلاف نشان‌دهنده کاهش کارایی در شرایط عملیاتی واقعی می‌باشد.

  2. آواتار هادی هادی گفت:

    سلام، چگونه ظرفیت واقعی چیلر تراکمی محاسبه می‌شود و چرا معمولاً از ظرفیت نامی کمتر است؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، ظرفیت واقعی چیلر تراکمی به عنوان میزان حرارتی که واقعاً از چیلر به محیط انتقال می‌یابد، محاسبه می‌شود. این مقدار معمولاً از ظرفیت نامی چیلر کمتر است، زیرا در شرایط عملیاتی معمولاً عواملی نظیر هدر رفت حرارت، شرایط آب و هوایی، و نوع چیلر تأثیر گذارند که موجب کاهش ظرفیت واقعی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *