فن کویل

فن کویل سقفی

فن کویل سقفی

همانطور که می دانید فن کویل ها بخش از سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها می باشند و فن کویل سقفی نمونه از آن می باشد که درون سقف نصب می شود و در ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه قصد داریم شما را با این دستگاه بیشتر آشنا نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع فن کویل می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت فن کویل سقفی و دریافت مشاوره تخصصی رایگان جهت انجام محاسبات لازم و همچنین انتخاب صحیح دستگاه با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

فن کویل سقفی

فن کویل سقفی چیست ؟

فن کویل سقفی مانند دیگر مدل های فن کویل می باشد که محل نصب آن در سقف می باشد این فن کویل دارای یک کویل حرارتی می باشد که آب خنک چیلر در آن گردش دارد و هوای محیط توسط فن هایی که بر روی فن کویل نصب می باشد از روی سطج این مبدل حرارتی عبور می کند و هوای محیط گرمای خود را به آب خنک درون مبدل منتقل می نمایند که سبب کاهش دمای محیط می شود.

فن کویل تشکیل شده از یک کویل حرارتی، یک یا دو فن سانتریفیوژی، سینی دیرین، شیر تخلیه، شیر هواگیری، فیلتر هوا، جعبه فرمان و چند بخش دیگر که عملیات تبادل حرارت میان هوای محیط و آب درون لوله را مدیریت می نمایند.

انواع فن کویل سقفی

فن کویل های سقفی را در دو مدل مختلف طراحی می نمایند که در ادامه هر کدام را به شما معرفی می نماییم.

فن کویل سقفی روکار

فن کویل سقفی روکار دارای قاب و بدنه مناسبی می باشد و می توان آن را به راحتی در سقف نصب نمود به گونه ای که بدنه و قاب آن در رویت باشد این مدل فن کویل ظاهری زیبا دارد و نصب آن نسبت به مدل های توکار راحت تر می باشد و همچنین امکان سرویس و تعمیر آسان تری نیز دارد.

به فن کویل سقفی روکار، فن کویل کاستی نیز می گویند که معمولا در دو مدل یک طرفه و 4 طرفه طراحی و تولید می شود.

فن کویل سقفی

فن کویل سقفی توکار

فن کویل های سقفی توکار فاقد قاب و بدنه می باشند و این نوع دستگاه را داخل قسمت خاصی از سقف که برای این دستگاه طراحی شده است نصب می نمایند و بدنه این دستگاه قابل مشاهده نیست که البته در ظرفیت و شرایط یکسان قیمت این دستگاه در مقایسه با نمونه روکار ارزان تر می باشد.

فن کویل سقفی

فن کویل سقفی نیک

فن کویل سقفی نیک که با نام تجاری NFCC به بازار عرضه می شود فاقد قاب بیرونی می باشد و به صورت توکار استفاده می شود مدل دیگری از این فن کویل نیز وجود دارد که به آن فن کویل کاستی می گویند که دارای قاب بیرونی می باشد و به صورت یک طرفه و 4 طرفه طراحی و تولید می شود.

فن کویل سقفی نیک مدل NFCC دارای رنج هوادهی 200 الی 1200 فوت مکعب در دقیقه می باشد و در 7 مدل مختلف طراحی و تولید می شود این دستگاه دارای ظرفیت گرمایشی 4.2 الی 19.9 کیلو وات و ظرفیت سرمایشی آن 2.4 الی 11.7 کیلو وات می باشد که طیف وسیعی از نیازهای تهویه مطبوع را برآورده می نماید.

فن کویل سقفی کاستی  4 طرفه نیک با نام تجاری NFCF در بازار عرضه می شود و دارای ظاهری شیک و مدرن می باشد و همانند مدل NFCC درون سقف کاذب نصب می شود این مدل فن کویل در دو مدل 2 لوله و 4 لوله به بازار ارائه می شود که نیاز سرمایشی و گرمایش را برآورده می نماید.

فن کویل کاستی چهار طرفه دو لوله دارای میزان هوادهی 200 الی 800 فوت مکعب در دقیقه و دارای ظرفیت گرمایشی 8.2 الی 11.2 کیلو وات و ظرفیت سرمایشی 2 الی 7 کیلو وات می باشد.

فن کویل کاستی چهار طرفه نیک مدل NFCF چهار لوله دارای میزان هوادهی 400 الی 800 فوت مکعب در دقیقه می باشد و از ظرفیت گرمایشی 6.2 الی 9.4 کیلو وات و ظرفیت سرمایشی 6.2 الی 8.4 کیلو وات برخوردار می باشد.

فن کویل سقفی یک طرفه نیک با نام تجاری NFCO به بازار عرضه می شود و این نوع فن کویل نیز دارای ظاهری زیبا می باشد و قابل استفاده در ساختمان های مختلف اداری، تجاری، مسکونی و غیره می باشد.

فن کویل کاستی نیک یک طرفه مدل NFCO دارای رنج هوادهی 300 الی 600 فوت مکعب در دقیقه است که در 4 مدل مختلف در ظرفیت سرمایشی 2.7 الی 5.4 کیلو وات و ظرفیت گرمایشی 4.1 الی 8 کیلو وات طراحی و تولید می شوند.

فن کویل سقفی

فن کویل های نیک دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و در تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده شده است و همچنین طراحی بسیار دقیق و مهندسی شده ای دارد که باعث عملکرد صحیح و بدون صدا آن می شود و جزو برترین برندهای موجود در بازار ایران می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با فن کویل های نیک به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه فن کویل نیک مراجعه نمایید.

چیلر فن کویل

همانطور که می دانید فن کویل ها در کنار چیلر کار می کنند و این دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند چیلر ها وظیفه تامین آب خنک و انتقال آن به فن کویل را بر عهده دارند و درون فن کویل عملیات تبادل حرارت و جذب گرمای محیط انجام می شود و پس از جذب گرمای محیط توسط آب مجدد به سمت چیلر هدایت می شود تا برای استفاده مجدد آماده شود.

چیلرها در ظرفیت های مختفی طراحی و تولید می شوند که بر اساس ابعاد محیط مورد نظر ما و شرایط اقلیمی محل نصب انتخاب می شوند این دستگاه باید توانایی تولید آب خنک با دما و میزان مورد نظر ما را داشته باشد و از سمت دیگر باید فن کویل ها در ظرفیت و تعداد مناسب درون ساختمان نصب شده باشند تا عملیات تهویه هوا به خوبی انجام شود که این کار باید توسط یک متخصص بر اساس محاسبات دقیقی انجام شود تا هوای محیط زندگی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

قیمت فن کویل سقفی

قیمت فن کویل سقفی بر اساس ظرفیت و مدل آن متفاوت می باشد که در بالا تا حدودی شما را با تفاوت های این دستگاه آشنا نمودیم و قبل از خرید فن کویل ابتدا باید بر اساس محاسبات دقیق تعداد و نوع فن کویل های مورد نظر خود را مشخص نمایید و یا از کارشناسان فنی صنایع برودتی نوری درخواست نمایید که این محاسبات را برای شما انجام دهند و سپس بر این اساس قیمت فن کویل سقفی را استعلام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فن کویل ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول فن کویل مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “فن کویل سقفی

  1. آواتار طاهر طاهر گفت:

    سلام، چگونه می‌توان قیمت فن کویل سقفی را محاسبه کرد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، قیمت فن کویل سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس موارد زیر قابل محاسبه است:
      ظرفیت فن کویل: ظرفیت حرارتی مورد نظر بر اساس نیاز سیستم تهویه هوا در محیط تعیین می‌شود. ظرفیت بالاتر به طور معمول با قیمت بالاتر همراه است.
      مدل و برند فن کویل: برندها و مدل‌های مختلف از نظر کیفیت و توانایی ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. برخی از برندها معروفتر و معتبرتر هستند که ممکن است باعث افزایش قیمت شوند.
      تعداد و ابعاد فن کویل: تعداد و ابعاد فن کویل‌ها نیز تأثیر مستقیمی بر قیمت دارند. نیاز به فن کویل‌های بیشتر یا بزرگتر ممکن است به افزایش هزینه منجر شود.
      شرایط بازار: شرایط بازار، تقاضا و عرضه در منطقه ممکن است قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *