چیلر

تجهیزات چیلر | قطعات مینی چیلر

تجهیزات چیلر

در ساخت چیلر ها و مینی چیلر از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شده است. اگر قطعات چیلر و مینی چیلر از کیفیت خوبی برخوردار باشند و به درستی در کنار یکدیگر نصب شده باشند احتمال خرابی آنها بسیار پایین است. مگر اینکه در شرایط محیطی سخت مانند مناطق با آب و هوای اسیدی قرار داشته باشند. یا ظرفیت تجهیزات چیلر را به درستی محاسبه نکرده باشند و به صورت نا درست از این لوازم استفاده شده باشد.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع قطعات مینی چیلر و چیلر می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت قطعات مینی چیلر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

در اینجا قصد داریم شما را با قطعات مینی چیلر و چیلر آشنا نماییم و بهترین برندهایی که این تجهیزات را ارئه می نمایند را معرفی نماییم.

انواع قطعات مینی چیلر و چیلر

در ساخت چیلر و مینی چیلر از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده می شود و تولید کنندگان بر اساس طراحی و محاسبات خود از قطعات مختلفی استفاده می نمایند. ولی برخی از قطعات در ساختار همه چیلرهای تراکمی می باشد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم.

کمپرسور مینی چیلر و چیلر

یکی از مهمترین قطعات مینی چیلر و چیلر کمپرسور آن می باشد این دستگاه موتور سیکل تبرید تراکمی می باشد و وظیفه فشرده سازی گاز مبرد و به گردش در آوردن آن در سیکل تبرید را بر عهده دارد. این موتور در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرو و اسکرال طراحی و تولید می شود و هر کدام از این کمپرسور ها ویژگی های متفاوتی دارند.

در ساخت مینی چیلر ها معمولا از کمپرسور های هرمتیک اسکرال استفاده می شود ولی در ساخت چیلر های بزرگ صنعتی و مرکزی می توان از مدلهای مختلف کمپرسور در ساختار آن استفاده نمود.

لوازم چیلر

همانطور که گفتیم باید قطعات چیلر از کیفیت بالایی برخوردار باشند و کمپرسور های کمپانی های بیتزر، دانفوس، کوپلند و دورین از کیفیت ساخت و تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار می باشند که بهتر است در ساخت چیلر از این کمپرسور ها استفاده شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور ها به صفحه محصول کمپرسور کوپلند مراجعه نمایید.

کندانسور چیلر و مینی چیلر

کندانسور از دیگر قطعات مینی چیلر و چیلر می باشد که در ساخت چیلرهای تراکمی استفاده می شود و برای ساخت چیلرها از دو نوع کندانسور هوایی و آبی استفاده می شود که همین عامل باعث ایجاد تفاوت میان عملکرد چیلرها می شود و چیلرهای تراکمی را به دو دسته هوا خنک و آب خنک تقسیم می نماید.

چیلرهای هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی می باشند و نسبت به چیلرهای آب خنک رایج تر می باشند این نوع چیلر استهلاک بسیار کمی دارد و هزینه های تعمیر و نگهداری آن پایین می باشد هرچند که قیمت آن کمی بیشتر از چیلرهای آب خنک می باشد و مصرف انرژی نسبتا بیشتری دارد.

راندمان چیلر هوا خنک بسته به شرایط آب و هوایی منطقه متفاوت می باشد و معمولا این چیلرها در مناطق گرم و خشک راندمان بسیار پایینی دارند و در مناطق مرطوب و معتدل راندمان بالاتری دارند به همین دلیل پیشنهاد می شود که در مناطق گرم خشک از چیلرهای آبی استفاده شود.

چیلر آب خنک مجهز به کندانسور آبی می باشد و راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد ولی به دلیل گردش دائمی آب در قسمت کندانسور دچار فرسایش و رسوب می شود که باید به صورت منظم سرویس و شستشو شود تا راندمان آن کاهش نیابد.

یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده کندانسور در ایران شرکت نیک می باشد که محصولات خود را با کیفیت بالا و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید می نماید.

قطعات مینی چیلر

جهت بررسی قیمت چیلر های مختلف به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

اواپراتور مینی چیلر و چیلر

یکی دیگر از قطعات چیلر و مینی چیلر اواپراتور می باشد که در این قسمت دمای آب کاهش می یابد و آب خنک چیلر در این قسمت تولید می شود. در ساخت چیلرها از اواپراتور آبی استفاده می شود و این نوع مبدل حرارتی در مدل های مختلفی چون پوسته و لوله و صفحه ای تولید می شود.

اواپراتور صفحه ای از قطعات مینی چیلر ها می باشد و معمولا در ساخت چیلرهای بزرگ از اواپراتور پوسته و لوله استفاده می شود و اواپراتور های صفحه ای راندمان بالاتری نسبت به مدل پوسته و لوله دارند.

اواپراتور های صفحه ای دانفوس کیفیت ساخت بالایی دارند و مناسب استفاده در ساخت مینی چیلرهای می باشد و برای اواپراتور پوسته و لوله با کیفیت بالا می توان به اواپراتورهای نیک اشاره نمود که با استفاده از آلیاژهای مناسبی طراحی و تولید شده است.

اکسپنشن ولو چیلر و مینی چیلر

اکسپنشن ولو یا شیر انبساط از دیگر قطعات چیلر و مینی چیلر می باشد که قبل از اواپراتور نصب می شود و اکسپنشن ولو دانفوس یکی از بهترین قطعات چیلر موجود در بازار ایران می باشد که کیفیت و طول عمر بالایی دارد.

اکسپسنشن ولو وظیفه کاهش فشار مایع مبرد را بر عهده دارد و باید دقت بسیار بالایی داشته باشد تا این کار را به درستی انجام دهد و در صورتی که دچار مشکل شود و یا به درستی عمل نکند باعث افت راندمان و خروجی چیلر می شود و همچنین احتمال آسیب رسیدن به کمپرسور وجود دارد.

اویل سپراتور مینی چیلر و چیلر

اویل سپراتور در سیکل تبرید چیلر برای جلوگیری از ورود روغن کمپرسور به خط لوله و دیگر قطعات چیلر و مینی چیلر ها استفاده می شود و بهترین برندهای اویل سپراتور در بازار ایران دانفوس و کستل می باشند که استفاده از این قطعات در چیلر و مینی چیلر باعث عملکرد بهتر دستگاه شما می شود.

فروش قطعات چیلر

فروش قطعات چیلر صنعتی و آپارتمانی

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع قطعات چیلر و مینی چیلر می باشد و شما می توانید برای تهیه بهترین قطعات مینی چیلر و چیلر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از مشاوره تخصصی رایگان ما نیز بهره مند شوید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مینی چیلرهای منزل مسکونی به مقاله مینی چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

قیمت فروش قطعات چیلر

قطعات چیلر و مینی چیلر بر اساس برند و مدل آنها متفاوت می باشد و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت قطعات مینی چیلر و چیلر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین قطعات را با بهترین قیمت به شما ارائه دهند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *