چیلر

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی

راه اندازی چیلر تراکمی

در اینجا قصد داریم شما را با نصب چیلر تراکمی در ساختمان و نصب چیلر صنعتی آشنا نماییم و مراحل راه اندازی چیلر تراکمی را به شما معرفی نمایید. راه اندازی چیلر خانگی و صنعتی بر اساس نوع و مدل چیلرها متفاوت می باشد و بهتر است که توسط یک متخصص انجام شود. در صورتی که نصب این دستگاه به صورت صحیح انجام نشود سبب آسیب رسیدن به بخش های مختلف دستگاه می شود.

مراحل راه اندازی چیلر تراکمی

نصب چیلر تراکمی دارای مراحل مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم. این مراحل به صورت کلی می باشد و ممکن است برای برخی چیلرها متفاوت باشد. چیلر ها معمولا به صورت یونیت شده در کارخانه آماده می شوند و سپس به محل نصب ارسال می شوند.

چیلرهای تولید شده در کارخانه دارای تمامی قطعات لازم می باشند و با گاز نیتروژن یا ازت پر شده اند تا رطوبت به داخل سیکل وارد نشود و همچنین از عدم وجود نشتی مطمئن شوند.

نصب چیلر تراکمی هوا خنک

نصب چیلر در محل

برای نصب چیلر درمحل باید ابتدا مکان مناسبی برای نصب و راه اندازی در نظر گرفته شود که در ادامه به بررسی این قسمت کار می پردازیم.

محل نصب چیلر در ساختمان

محل نصب چیلر تراکمی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ما در اینجا قصد داریم به بررسی عوامل مهم برای نصب چیلر ساختمان بپردازیم و در ادامه مطلب توضیحات لازم برای نصب چیلرهای صنعتی را ذکر نموده ایم. محل نصب چیلر با توجه به مدل آن متفاوت می باشد بر همین اساس نحوه راه اندازی چیلر هوا خنک و آب خنک را به صورت مجزا توضیح می دهیم.

راه اندازی چیلر هوا خنک

چیلر های هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی می باشند به همین دلیل باید در مکانی نصب شوند که گردش هوای کندانسور به راحتی انجام شود و مانعی برای عملکرد صحیح دستگاه وجود نداشته باشد تا راندمان دستگاه کاهش نیابد.

عامل دیگری که باید در نصب چیلر تراکمی هوا خنک رعایت شود زیر سازی مناسب آن می باشد. این دستگاه وزن زیادی دارد و همچنین به دلیل فن هایی که دارد لرزش و صدای زیادی ایجاد می نماید به همین دلیل باید نقطه مناسبی برای نصب آن در نظر گرفته شود که صدای دستگاه به درون ساختمان منتقل نشود و همچنین زیر سازی دستگاه به گونه ای باشد که سبب ایجاد لرزش و صدای بیشتر نشود و دستگاه به صورت کاملا تراز نصب شود.

نصب چیلر تراکمی

نصب چیلر تراکمی هوا خنک می تواند در فضای آزاد باشد ولی بهتر است که برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و افزایش عمر مفید آن دستگاه را از تابش مستقیم نور خورشید و عوامل جوی دیگر مانند برف و باران محفوض نمایید که برای این منظور می توانید بالای چیلر را با رعایت استاندارد ها بپوشانید.

راه اندازی چیلر آب خنک

نصب و راه اندازی چیلر آب خنک معمولا در مکانی سرپوشیده انجام می شود به این دلیل که کندانسور این دستگاه آبی می باشد و جریان باد زیادی ندارد اما باز هم محل نصب دستگاه باید تهویه مناسبی داشته باشید. این دستگاه باید به برج خنک کننده خود نزدیک باشد تا لوله کشی های مورد نیاز برای انتقال آب از کندانسور به برج خنک کننده و بلعکس کاهش یابد.

محل نصب چیلر آب خنک باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای سرویس کندانسور و اواپراتور دستگاه وجود داشته باشید به این دلیل که کندانسور این دستگاه پس از یک سال یا بیشتر نیاز به سرویس و شستشو دارد تا راندمان و عملکرد آن با کاهش مواجه نشود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید هر دو مدل چیلر باید در مکانی مناسب نصب شوند که دسترسی به بخش های مختلف آن آسان باشد و بتوان به راحتی در صورت نیاز سرویس و تعمیر شوند.

نصب خط لوله آب

پس از نصب و محکم کردن چیلر در محل خود حال لوله های رفت و برگشتی آب اواپراتور و کندانسور آبی را انجام می دهیم که این لوله ها باید در قطر مناسب با توجه به دبی چیلر انتخاب شده باشند تا گردش آب به خوبی در مدار انجام شود.

عایق کردن لوله ها

پس از نصب لوله های آب باید آنها را عایق نماییم تا از پرت انرژی و یخ زدن آنها در فصل سرد جلوگیری نمود که البته می توان برای جلوگیری از یخ زدن آب آنها در زمستان تخلیه نمود تا از این بابت مطمئن شوید.

لوله های سیکل تبرید تراکمی معمولا در کارخانه عایق می شوند و درصورتی که آنها نیاز به عایق کاری داشت باید آنها را نیز عایق نمود.

شارژ گاز و روغن

پس از اماده سازی چیلر نوبت به شارژ گاز مبرد آن می رسد که باید سیکل تبرید آن را با میزان مناسبی گاز مبرد متناسب با نوع کمپرسور شارژ نمایید. همچنین شما باید میزان روغن کمپرسور را بررسی و در صورت نیاز شارژ نمایید.

نصب چیلر تراکمی صنعتی

نصب چیلر تراکمی صنعتی تفاوت چندانی با راه اندازی چیلر خانگی ندارد و با توجه به اینکه این دسته از چیلرها کاربری های متفاوتی دارند و در مکان های مختلفی استفاده می شوند باید با توجه به چیلر تولید شده نصب و راه اندازی آن صورت بگیرد و احتمال دارد که مراحل و جزئیات بیشتری برای نصب لازم داشته باشد.

راه اندازی و نصب مینی چیلر

مینی چیلر های خانگی و صنعتی معمولا در نزدیکی محل استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال نصب مینی چیلر خانگی معمولا بر روی بالکن خانه ها انجام می شود و مسیر لوله کشی آب آن بسیار کوتاه می باشد که سبب کاهش هزینه های لوله کشی می شود. همچنین سرویس نگهداری از این دستگاه ها نسبت به مدل های بزرگ و مرکزی راحت تر می باشد.

نصب چیلر تراکمی آب خنک

هزینه نصب چیلر

هزینه نصب چیلر تراکمی با توجه به ظرفیت و نوع چیلر و شرایط محل نصب متفاوت می باشد. شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت نصب چیلر تراکمی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب و خرید دستگاه مناسب و استعلام بهترین قیمت چیلر با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهی در مورد “نصب و راه اندازی چیلر تراکمی

  1. آواتار احمدی مقدم احمدی مقدم گفت:

    سلام، چگونه چیلر تراکمی هوا خنک نصب می‌شود؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام،- چیلر های هوا خنک با کندانسور هوایی مجهز می‌شوند. برای نصب آنها باید محل مناسبی را برای انجام این عملیات انتخاب کرد. مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
      – اطمینان از گردش هوا به راحتی در کندانسور
      – توجه به زیرسازی مناسب، که شامل حداقل لرزش و صدا باشد
      – مکانی که صدای دستگاه به درون ساختمان منتقل نشود
      – تراز نصب کردن دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *