سردخانه

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

قیمت سردخانه 10000 تنی

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا قصد داریم شما را با این عوامل آشنا نماییم و همچنین نکاتی را در زمینه هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی برای شما روشن نماییم که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه شما دارد.

صنایع برودتی نوری از بزرگترین سازندگان سردخانه در ایران و کشورهای همسایه می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

به طور کلی می توان گفت که نوع سردخانه ( آمونیاکی یا فریونی )، دمای سردخانه ( بالای صفر یا زیر صفر )، قطعات استفاده شده در ساخت سیکل تبرید و سازه سردخانه در تغییر قیمت سردخانه تاثیر گذار می باشد که در ادامه هر کدام را بیشتر توضیح می دهیم.

تاثیر نوع سردخانه بر هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

سردخانه ها را به دو صورت آمونیاکی و فریونی طراحی و اجرا می نمایند که هر کدام از این دو نوع سردخانه مزایا و معایب خاص خود را دارند. سردخانه های آمونیاکی را معمولا در ابعاد بزرگ طراحی و اجرا می نمایند که به این دلیل که هزینه ساخت آن در ابعاد کوچیک بسیار زیاد می باشد و توجیه اقتصادی ندارد اما احداث سردخانه 10000 تنی به صورت آمونیاکی توجیه پذیر می باشد و می توان این نوع سردخانه را به دو صورت آمونیاکی و فریونی اجرا نمود.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی  به صورت آمونیاکی کمی هزینه ساخت بالاتری نسبت به مدل فریونی خواهد داشت اما نکته ای که باید مد نظر خود قرار دهید هزینه پایین تعمیر و نگهداری سردخانه آمونیاکی می باشد این نوع سردخانه به دلیل ویژگی هایی که گاز آمونیاک دارد راندمان سردخانه را افزایش می دهد و همچنین قیمت گاز آمونیاک در مقایسه با گاز های فریون بسیار پایین می باشد به همین دلیل توصیه می شود که سردخانه 10000 تنی را به صورت آمونیاکی طراحی و اجرا نمایید.

جهت کسب اطلاعات جامع در زمینه هزینه ساخت انواع سردخانه ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه مقاله هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی بالای صفر

دمای محیط سردخانه نیز در هزینه ساخت سردخانه تاثیر گذار می باشد هرچه نیاز به دمای پایین تری باشد هزینه ساخت سردخانه افزایش می یابد و هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی بالای صفر در مقایسه با نمونه زیر صفری کمتری می باشد در سردخانه های زیر صفر محصولاتی چون میوه، سبزی و لبنیات نگهداری می شود که هزینه نگهداری این نوع محصولات در مقایسه با محصولات منجمد کمتر می باشد.

در ساخت سردخانه های بالای صفر باید علاوه بر دما به نکات دیگری چون رطوبت و گازهای محیط سردخانه توجه نماییم به همین دلیل ممکن است ساخت سردخانه بالای صفر به دلیل نیاز به تجهیزات خاص برای کنترل میزان رطوبت و گازها از سردخانه زیر صفر بیشتر شود که به نوع محصول مورد نگهداری در سردخانه بستگی دارد.

این شرایط خاص نگهداری سبب افزایش کیفیت میوه ها می شود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع سردخانه به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی زیر صفر

همانطور که در بالا گفتیم هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی زیر صفر در مقایسه با سردخانه بالا صفر در شرایط یکسان کمی بیشتر می باشد و همچنین مصرف انرژی بیشتری نیز دارد که البته هزینه نگهداری محصول در این نوع سردخانه در مقایسه با سردخانه بالای صفر بیشتر می باشد.

در سردخانه های زیر صفر می توان محصولات متنوعی چون گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، پنیرپیتزا و غیره را به صورت منجمد نگهداری نمود. در ساخت این نوع سردخانه ها باید از عایق های بسیار قوی برای جلوگیری از ورود گرما به درون سردخانه استفاده نمود به این دلیل که اختلاف دما سردخانه زیر صفر با محیط بیرون زیاد می باشد و با افزایش اختلاف دما ظریب انتقال حرارت افزایش می یابد که باید با استفاده از تکنیک های مختلفی ظریب انتقال را کاهش دهیم که در قسمت ساندویچ پانل ها بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم نمود.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی : قطعات

قطعات استفاده شده در ساخت سردخانه تاثیر بسزایی در هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی دارد که از دو جهت می توان به آن پرداخت یکی نصب کامل تمامی قطعات و تجهیزات کنترلی مورد نیاز و دیگر برند تجهیزات استفاده شده در ساخت سردخانه می باشد که در ادامه برخی از این قطعات را به صورت کلی بررسی می نماییم.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی : کمپرسور

مهمترین بخش هر سردخانه کمپرسور آن می باشد کمپرسور وظیفه فشرده سازی و به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد این موتور در مدل های مختلفی چون پیستونی، اسکرو و اسکرال طراحی و تولید می شود که رایج ترین مدل آن جهت ساخت سردخانه 10000 تنی مدل پیستونی آن می باشد.

کمپرسور سردخانه آمونیاکی با کمپرسور سردخانه فریونی متفاوت می باشد و ساختار کمپرسور سردخانه های آمونیاکی به این صورت می باشد که سیم پیچ مسی با آمونیاک برخورد ندارد چون آمونیاک با مس واکنش می دهد و مس را در خود حل می نماید.

کمپرسور ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند و در ساخت سردخانه 10000 تنی از چند کمپرسور به صورت همزمان استفاده می شود.

کمپرسور توسط کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا تولید می شود که معروف ترین آن بیتزر، دورین، دانفوس و کوپلند می باشد که قیمت کمپرسور های معرفی شده در مقایسه با دیگر برندها بیشتر می باشد اما کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و ظریب اطمینان سردخانه را نیز افزایش می دهند و استفاده از این کمپرسور ها علاوه بر قیمت بالایی که دارند توجیه اقتصادی دارد.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی : کندانسور

از دیگر تجهیزات و قطعات استفاده شده در احداث سردخانه 10000 تنی کندانسور می باشد این دستگاه در 3 مدل هوایی، آبی و تبخیری تولید می شود که هر کدام از این دستگاه ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارند و باید با دقت بالایی انتخاب شوند. درون این دستگاه گاز مبرد با فشار و دمای بالا جریان دارد به همین دلیل باید لوله های آن کیفیت ساخت بالایی داشته باشند و ضخامت کافی را داشته باشند تا در اثر حریان گاز دچار نشتی نشوند.

از برین کندانسورهای تولیدی در کشور برند نیک نوری می باشد که طول عمر و راندمان بسیار بالایی دارند و سبب افزایش راندمان سردخانه و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری مجموعه می شود.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی : شیرآلات

استفاده از شیرآلات و کنترلجات کافی در ساخت سردخانه باعث می شود که هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی در ابتدا افزایش یابد اما در طولانی مدت به دلیل محافظت از بخش های اصلی سردخانه باعث کاهش شدید هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه می شود به همین دلیل باید دقت نماییم که در ساخت سرخانه 10000 تنی تمامی تجهیزات محافظتی به طور کامل استفاده شود.

هزینه شیرآلات سردخانه آمونیاکی بسیار گران می باشد و یکی از دلایلی که ساخت آن در ابعاد کوچک توجیه ندارد همین مورد می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه سردخانه آمونیاکی مراجعه نمایید.

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی : ساندویچ پانل

از دیگر قطعات و تجهیزات بسیار مهم در ساخت سردخانه ساندویچ پانل می باشد این مصالح ساختمانی نوین باعث کاهش مصرف انرژی سردخانه و همچنین به دلیل جلوگیری از کارکرد دائمی تجهیزات برودتی باعث کاهش استهلاک دستگاه ها می شود این محصول در ضخامت و دانیسته های مختلفی تولید می شود که پیشنهاد می شود برای سردخانه ها از ساندویچ پانل با دانسیته 40 استفاده شود و همچنین بر اساس نوع سردخانه ساندویچ پانل در ضخامت مناسب استفاده شود.

هرچه ضخامت ساندویچ پانل افزایش یابد ظریب انتقال حرارت کاهش می یابد و به عنوان مثال باید برای سردخانه های زیر صفر از ساندویچ پانل 15 الی 20 سانتی استفاده نمود که میزان انتقال حرارت به محیط بیرون را کاهش دهد.

درب سردخانه نیز از ساندویچ پانل ساخته می شود و باید بر اساس نوع سردخانه درب مناسبی انتخاب شود که به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه درب سردخانه ایوانس مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی

  1. آواتار خالد خالد گفت:

    سلام ، هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی بالای صفر در تهران چه قیمت است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، هزینه ساخت سردخانه 10000 تنی در تهران بستگی به زمین احداث سردخانه ، نوع سردخانه ، قیمت تجهیزات سردخانه بالای صفر و… دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *