مقالات

پرشر سوئیچ

pressure-switch

پرشر سوئیچ یا همان سوئیچ فشار وسیله برای اندازه گیری فشار سیالات در یک سیکل یا سیستم می باشد که در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه قصد داریم شما را با این قطعه آشنا نماییم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع پرشر سوئیچ می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب مناسب ترین دستگاه و استعلام بهترین قیمت پرشر سوئیچ با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار چیست؟

پرشر سوئیچ در دسته تجهیزات محافظتی قرار دارد به این صورت که فشار یک سیستم یا سیکل را بررسی می نماید و در صورتی که فشار سیال خارج از محدوده تنظیم شده قرار داشته باشد عملیات تعریف شده در جهت محافظت و کنترل سیستم را انجام می دهد.

به عنوان مثال از این قطعه در ساخت سیکل های تبرید تراکمی مورد استفاده در ساخت سردخانه، چیلر و دیگر تجهیزات برودتی استفاده می شود که در صورت افزایش یا کاهش فشار غیر متعارف در بخش های مختلف سیستم سیکل تبرید را متوقف یا روشن می نماید تا از آسیب رسیدن به تجهیزات مختلف مخصوصا کمپرسور جلوگیری شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها و نحوه ساخت آنها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

عملکرد سوئیچ فشار

همانطور که در بالا توضیح دادیم این دستگاه کنترل سیستم را بر عهده دارد و بر اساس تنظیماتی که دارد می تواند سیستم را روشن یا خاموش نماید و این کار را به وسیله کنتاکتوری که به سیستم وصل می باشد انجام می دهد.

قیمت پرشر سوئیچ

انواع پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ ها به طور کلی در دو مدل حالت جامد و الکترومکانیکی طراحی و تولید می شوند که در مدل الکترومکانیکی از سنسور های مختلفی برای اندازه گیری فشار استفاده می شود که در زیر آنها را نام برده ایم :

  •  کپسولی
  • دیافراگمی
  • بیلوز دار
  • بردونی
  • پیستونی

این سوئیچ الکترومکانیکی با توجه به نوع سنسوری که دارد محدوده کاری متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

سوئیچ فشار دیافراگمی

این قطعه مجهز به یک دیافراگم فلزی برای اندازه گیری فشار می باشد و برای اندازه گیری فشار تا 10 اتمسفر استفاده می شود. از مزایای این دستگاه می توان به دقت نسبتا بالای آن اشاره نمود که دارای خطای 0.5 درصدی می باشد و استفاده از آن در سیستم هایی که بیشتر از 25 چرخه در دقیقه دارند پیشنهاد نمی شود.

سوئیچ فشار لوله بوردونی

این نوع سوئیچ مجهز به یک فشار سنج لوله بوردونی می باشد و همانطور که می دانید فشار سنج های لوله بردونی مجهز به یک لوله خمیده می باشند که بر اثر افزایش فشار لوله باز و با کاهش فشار لوله به حالت اولیه باز میگردد که با استفاده از این عملکرد می توان فشار را بررسی نمود. این نوع سوئیچ قابل استفاده در فشار های 3.5 تا 120 مگاپاسکال می باشد و میزان خطای آن نیز همانند مدل دیافراگمی 0.5 درصد بوده و نرخ چرخه پایین 25 بار در دقیقه نیز دارد.

پیستونی

این نوع پرشر سوئیچ ساختاری ساده دارد و مجهز به یک پیستونی می باشد که با استفاده از یک اورینگ آب بندی شده است و نحوه اندازه گیری این دستگاه به این صورت می باشد که با افزایش فشار پیستون به حرکت در می آید و فنر متصل به پیستونی جمع می شود و با کاهش فشار فنر پیستون را به حالت قبل باز میگرداند. این دستگاه دارای 2 درصد خطا می باشد و عمر مفید آن 2.5 میلیون چرخه می باشد و برای اندازه گیری تا فشار 80 مگاپاسکال استفاده می شود.

پرشر سوئیچ حالت جامد

پرشر سوئیچ حالت جامد طراحی حرفه ای و بهتری نسبت به مدل های الکترومکانیکی دارد و دارای یک کرنش سنج و یک ترایاک می باشد. این قطعه دارای قابلیت تنظیم در 4 حالت مختلف می باشد و خروجی آن به صورت سیگنال دیجیتال یا آنالوگ می باشد که معمولا به صورت دیجیتال طراحی و ارائه می شوند. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر دیجیتال می باشد و خطای آن بسیار پایین و حدود 0.25 درصد می باشد.

قیمت سوئیچ فشار

این دستگاه در برابر لرزش و ضربه مقاومت بالایی دارد و در طیف وسیعی از فشار به خوبی کار می کند و همچنین نسبت به دیگر مدل ها طول عمر بالاتری دارد.

نحوه انتخاب سوئیچ فشار مناسب

انتخاب پرشر سوئیچ مناسب برای سیستم ها باید بر اساس دما و فشار کاری سیستم صورت بگیرد و برای این کار باید شناخت کاملی از سیستم و سیکل تجهیزات خود داشته باشید تا بتوانید این قطعه را به درستی انتخاب نمایید. پس از کسب اطلاعات کامل در زمینه نیاز سیستم خود می توانید با بررسی شرایط کاری دستگاه که توسط کارخانه تولید کننده ارائه شده نسبت به خرید آنها اقدام نمایید که البته می توانید برای اطمینان بیشتر از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان ما نیز در این زمینه بهره ببرید.

خرید پرشر سوئیچ

انواع برندهای پرشر سوئیچ

این قطعه توسط شرکت های مختلفی در سراسر دنیا طراحی و تولید می شود که در ادامه به دو کمپانی معتبر در این زمینه اشاره می نماییم.

پرشر سوئیچ آلکو

کمپانی آلکو تولید کننده تجهیزات و قطعات مختلفی می باشد و کیفیت ساخت محصولات این شرکت بسیار بالا می باشد. پرشر سوئیچ های تولیدی شرکت آلکو در 4 مدل PS1 , PS2 , PS3 , PS4 ارائه می شود که پاسخگو تمامی نیاز های صنعت برودت می باشد.

 

پرشر سوئیچ دانفوس

کمپانی دانفوس دانمارک نیز تولید کننده این قطعه می باشد که طیف گسترده از تجهیزات مربوط به صنعت برودت را با کیفیت و دقت بسیار بالایی طراحی و تولید می نماید. پرشر سوئیچ های دانفوس در دو مدل KP و RT طراحی و تولید می شود که مدل KP  برای استفاده در شرایط عادی می باشد و سری RT برای استفاده در شرایط سخت مثل مناطق دریایی و در کشتی ها استفاده می شود.

سوئیچ فشار

قیمت پرشر سوئیچ

قیمت پرشر سوئیچ بر اساس مدل، برند و دیگر ویژگی هایی که دارد متفاوت می باشد این محصول دارای تنوع بالایی می باشد که باید بر اساس نیاز انتخاب و خریداری شوند و شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت سوئیچ فشار با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا علاوه بر اعلام قیمت آن شما را در خرید این محصول یاری نمایند.

دیدگاهی در مورد “پرشر سوئیچ

  1. آواتار خدادای خدادای گفت:

    سلام، سوئیچ یا سوئیچ فشار چیست؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار یک قطعه در دسته تجهیزات محافظتی است که فشار یک سیستم یا سیکل را نظارت می‌کند. در صورتی که فشار سیال خارج از محدوده تنظیم شده باشد، این سوئیچ عملیات تعریف شده را به منظور محافظت و کنترل سیستم اجرا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *