چیلر

چیلر آبی

چیلر آبی

چیلر آبی که در واقع نام آن چیلر تراکمی آب خنک می باشد یکی از انواع چیلر های تراکمی می باشد که به آن چیلر آب خنک نیز می گویند. در اینجا قصد داریم به “سوال چیلر آب خنک چیست ؟” پاسخ دهیم و همچنین شما را با طرز کار چیلر تراکمی آب خنک آشنا نماییم.

چیلرهای تراکمی از رایج ترین نمونه های چیلر می باشند و چیلر تراکمی آب خنک راندمان بالاتری در مقایسه با چیلرها هوا خنک دارد که در ادامه به بررسی دقیق این موارد می پردازیم. همچنین شما می توانید با مراجعه به کاتالوگ چیلر تراکمی آب خنک و مقایسه آن با مدل هوا خنک از این موضوع اطمینان یابید.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع چیلر تراکمی آب خنک می باشد و برای شما مشاوره تخصصی رایگان جهت انتخاب و آشنایی با انواع چیلر ها فراهم آورده است شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت چیلر تراکمی آب خنک و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

چیلر آب خنک چیست ؟

چیلر آبی دارای سیکل تبرید تراکمی می باشد و مجهز به کندانسور آبی می باشد. که این دسته از کندانسور ها از راندمان بسیار بالایی برخوردار می باشند و سبب افزایش راندمان چیلر آبی می شوند.

چیلر تراکمی آبی با استفاده از سیکل تبرید تراکمی خود تولید آب با دمای پایین می نماید و از این آب می توان در سیستم های تهویه مطبوع مثل فن کویل، هوا ساز و ایر واشر یا در دستگاه های صنعتی جهت خنک سازی بخش های مختلف دستگاه استفاده نمود.

جهت آشنایی با دستگاه ایر واشر به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ایرواشر نیک مدل naw مراجعه نمایید.

چیلر آب خنک

کندانسور آبی استفاده شده در ساخت این دستگاه معمولا از نوع پوسته و لوله می باشد. که طراحی بسیار خوبی دارد و در مقایسه با دیگر کندانسور های آبی راندمان و عملکرد بهینه تری دارد.

نوع دیگری از چیلر ها وجود دارد که به آن چیلر جذبی می گویند و سیکل تبرید آن کاملا متفاوت می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه محصول چیلر جذبی مراجعه نمایید.

نحوه عملکرد چیلر آب خنک

چیلر آبی دارای سیکل تبرید تراکمی می باشد و با استفاده از این سیکل تولید آب با دمای پایین می نماید و در ادامه قصد داریم تا شما را با نحوه عملکرد سیکل تبرید تراکمی آشنا نماییم. همچنین قطعات استفاده شده در ساخت چیلر آبی را به شما معرفی نماییم.

طرز کار چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آبی دارای سه بخش اصلی کمپرسور، کندانسور و اواپراتور می باشد که درون این سه دستگاه گاز مبرد در چرخش می باشد. به این صورت که گاز مبرد ابتدا درون کمپرسور فشرده می شود و طی این عملیات دمای آن افزایش می یابد و سپس به سمت کندانسور هدایت می شود.

کندانسور چیلر آب خنک از نوع آبی می باشد و مبرد وارد شده در کندانسور در مجاورت آب قرار می گیرد و دمای آن کاهش می یابد و به دلیل فشار بالایی که دارد در دمایی کمتر از دمای تقطیر به مایع تبدیل می شود. سپس از کندانسور خارج و به سمت اواپراتور هدایت می شود.

مایع مبرد قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط عبور می کند و دچار افت فشار شدید می شود. سپس وارد اواپراتور می شود که به دلیل فشار بسیار پایینی که دارد تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از سیال مجاور تبخیر می شود و به صورت گاز از اواپراتور آبی خارج می شود و این چرخه ادامه می یابد.

آب پس از خنک شدن در قسمت اواپراتور به سمت محل مورد نظر مثل فن کویل منتقل و مجدد گرم می شود و سپس به سمت اواپراتور چیلر آبی منتقل می شود تا دمای آن کاهش یابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر های آب خنک به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر آبی  مراجعه نمایید.

کاربرد چیلر آبی

از چیلر تراکمی آب خنک در مناطق گرم و خشک که چیلرهای هوایی راندمان بسیار پایینی دارند استفاده می نمایند. این چیلر ها به دلیل بهره مندی از کندانسور آبی راندمان بسیار خوبی دارند و باعث کاهش مصرف انرژی می شوند و از آن می توان برای کاربردهای صنعتی و خانگی در مکان های مختلفی بهره برد.

انواع چیلر آب خنک

چیلرهای تراکمی آب خنک را می توان بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی نمود. اما یکی از رایج ترین معیارهای دسته بندی چیلر بر اساس نوع کمپرسور آن می باشد. که در ادامه به بررسی آنها به صورت مجزا می پردازیم.

چیلر آب خنک با کمپرسور پیستونی

چیلرهای پیستونی همانطور که از اسم آن مشخص است مجهز به کمپرسور پیستونی می باشند. که این کمپرسور ها جزو اولین نمونه های تولیدی در بازار می باشند و به صورت سمی هرمتیک طراحی می شوند. به همین دلیل تعمیر و تعویض قطعات آنها آسان می باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل می توان به راحتی آنها را تعمیر نمود.

مینی چیلر آب خنک

مینی چیلر آب خنک دستگاهی می باشد که در ظرفیت های پایین در حدود 2 الی 10 تن تبرید طراحی و تولید می شود. این نوع چیلر آبی به ندرت طراحی و تولید می شود و اغلب مینی چیلر ها به صورت هوا خنک تولید می شوند.

مزایا و معایب چیلر آب خنک

چیلر آبی از راندمان بالایی برخوردار می باشد و دلیل آن هم استفاده از کندانسور آبی می باشد این نوع کندانسور در ظرفیت های مختلفی تولید می شود و می توان از آن در ساخت انواع چیلر های آب خنک استفاده نمود.

بر روی کندانسور های چیلر هوا خنک از یک یا چند فن استفاده شده است که سبب افزایش مصرف انرژی و همچنین آلودگی صوتی می شود که این مشکل در چیلر های آبی وجود ندارد و همچنین ابعاد چیلر آبی از چیلر هوا خنک کوچیکتر می باشد.

چیلر های تراکمی آبی نیاز به یک منبع تامین آب برای کندانسور خود دارند که اگر بتوان این آب را از منابع آزاد آبی تامین نماییم عملکرد چیلر آبی بسیار بهینه می شود در غیر این صورت می توان آب مورد نیاز این نوع چیلر تراکمی را توسط برج خنک کننده تامین نماییم.

برج خنک کننده دستگاهی می باشد که آب گرم برگشتی از کندانسور آبی را خنک می نماید و مجدد به چرخه باز می گرداند عملکرد این دستگاه بسیار ساده می باشد به این صورت که این دستگاه مجهز به یک یا چند فن سانتریفیوژی یا اکسیال می باشد که جریان هوا را به میان آب می فرستد و سبب افزایش سرعت تبخیر آب می شود که در این عملیات بخشی از آب تبخیر و بخشی دیگر خنک می شود و آماده استفاده مجدد در کندانسور می شود.

جهت آشنایی با چیلر مناسب ساختمان ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه مقاله چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی آب خنک

اجزای چیلر تراکمی آب خنک

در ساخت چیلر تراکمی از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شده است که کیفیت این تجهیزات تاثیر بسزایی در عملکرد و کاربری چیلر شما دارد و باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر دستگاه چیلر شما می شود که در نهایت سبب افزایش رفاه شما می شود که در ادامه این موارد را بررسی می نماییم.

جهت استعلام قیمت چیلر و آشنایی با عوامل تاثیر گذار در آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

کمپرسور 

کمپرسور مهمترین بخش چیلر تراکمی آب خنک می باشد که وظیفه فشرده سازی مبرد را بر عهده دارد کمپرسور ها دارای مدل های مختلفی می باشند و سه مدل رایج آن اسکرو، اسکرال و پیستونی می باشد که دو مدل اسکرو و اسکرال بیشتر در ساخت چیلر مورد استفاده قرار میگیرند.

برند کمپرسور بسیار مهم می باشد و باید در خرید چیلر آبی خود به این مورد دقت نمایید کمپرسور های تولیدی کمپانی هایی چون بیتزر، دانفوس، کوپلند و دورین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و وجود این کمپرسور های در چیلر شما ضریب اطمینان دستگاه شما را افزایش می دهد.

کندانسور چیلر آبی

کندانسور آبی چیلر باید از آلیاژ مناسبی ساخته شده باشد تا در مقابل جریان آب مقاوم باشد و دچار فرسایش سریع نشود و طول عمر آن افزایش یابد. از برند های مطرح و با کیفیت کندانسور می توان به برند نیک اشاره نمود که کیفیت بسیار بالایی دارد.

اواپراتور 

اواپراتور چیلر تراکمی همانند کندانسور باید از آلیاژ مناسبی ساخته شده باشد هرچند که آب استفاده شده در قسمت اواپراتور معمولا از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و طول عمر اواپراتور را افزایش می دهد. ولی به دلیل وجود جریان آب احتمال فرسایش وجود دارد.

کندانسور چیلر آبی

شیرآلات و لوازم کنترلی

در ساخت چیلر های تراکمی از قطعات و لوازم مختلفی استفاده می شود که معمولا تولید کنندگان چیلر از تعداد قطعات مختلفی استفاده می نمایند. این تفاوت در ساخت باعث ایجاد اختلاف در هزینه تولید و ضریب اطمینان چیلر می شود و همچنین برند تجهیزات و قطعات استفاده شده تاثیر بسزایی در عملکرد چیلر شما دارد.

استفاده از تمامی قطعات و تجهیزات لازم برای ساخت چیلر تراکمی آب خنک و همچنین استفاده از قطعات با برندهای معروف و با کیفیت چون کستل و دانفوس باعث افزایش کیفیت چیلر شما می شود.

جهت آشنایی و کسب اطلاعات در زمینه نوع دیگر چیلرهای تراکمی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه  چیلر تراکمی هوا خنک مراجعه نمایید.

قیمت چیلر تراکمی آب خنک

قیمت چیلر آب خنک بر اساس ظرفیت، برند تجهیزات و لوازم کنترلی استفاده شده در آن متغییر می باشد و شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت چیلر آبی خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده چیلر در ظرفیت های متنوعی می باشد و برای نمونه می توانید به صفحه قیمت چیلر 15 تن مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “چیلر آبی
  1. آواتار میعاد میعاد گفت:

    سلام یک چیلر آبی تراکمی میخوام بخرم ، ممنون میشم راهنمایی کنید که چه برندی بخرم بهتره ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام برای خرید بهترین چیلر آبی تراکمی لازم است که بدانیم در چه جایی قرار است استفاده شود تا برند و ظرفیت مناسب به شما معرفی شود ، پس با همکاران ما در نیک نوری تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *