ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل بسیار گسترده می باشد و از این مصالح ساختمان نوین می توان در ساخت انواع سازه های ساختمانی استفاده نمود و این مصالح ساختمانی نوین مزایای فراوانی برای شما دارد که در اینجا قصد داریم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری می باشد و شما می توانید جهت استعلام بهترین قیمت ساندویچ پانل به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل مصالح ساختمانی نوینی می باشد که به دلیل ویژگی هایی که دارد کاربرد فراوانی در ساخت و ساز پیدا نموده است. ساندویچ پانل ها در مدل های مختلف با ضخامت های متنوعی طراحی و تولید می شوند به این صورت که تشکیل شده از یک لایه عایق میانی و یک یا دو لایه ورق فلزی که روی عایق قرار میگیرد.

کاربرد ساندویچ پانل

ساختار ساندویچ پانل به این صورت می باشد که در میان دو لایه ورق یک لایه عایق قرار میگیرد که جنس عایق می تواند از پشم سنگ، پلی استایرن، پلی یورتان و غیره باشد و جنس ورق های استفاده شده در ساختار آن معمولا از آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه می باشد.

ساخت ساندویچ پانل ها معمولا بر اساس کاربر به شیوه های مختلفی انجام می شود ضخامت و نوع ورق، شیار های روی سطح ورق، یک رو یا دو رو ورق، دانسیته یا چگالی عایق میانی، ضخامت و نوع عایق میانی و چندین معیار دیگر در ساختار ساندویچ پانل تاثیر گذار می باشد.

ویژگی های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها ویژگی های مختلفی دارند که در اینجا به برخی از این ویژگی های بارز این محصول ساختمانی اشاره می نماییم:

  • عایق حرارتی قوی
  • عایق آب و رطوبت
  • امکان تولید به صورت نسوز یا کند سوز
  • بهداشتی و قابل شستشو
  • افزایش سرعت ساخت سازه
  • امکان جابجایی سازه
  • امکان نصب مجدد و یا فروش به صورت دسته دوم
  • طول عمر بالاتر در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی
  • مقاوم در مقابل رشد قارچ و باکتری درون آن
  • ضد زلزله
  • مقاوم در مقابل اشعه خورشید
  • عایق صدا
  • تنوع بالا در ساخت
  • افزایش زیبایی ساختمان

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها را می توان بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی نمود که معمولا بر اساس کاربرد آن را به دو دسته سقفی و دیواری تقسیم می نمایند.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

کاربرد ساندویچ پانل سقفی از اسم آن مشخص می باشد از این محصول جهت ساخت سقف سازه استفاده می نمایند تفاوت ساندویچ پانل سقفی با دیواری در طراحی آن می باشد به این صورت که در ساندویچ پانل های سقفی برای افزایش استحکام سطح روی ساندویچ پانل به صورت ذوزنقه ای یا به اصطلاح گام دارد طراحی می شود و معمولا به دو صورت 3 گام یا 5 گام تولید می شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

در این شیوه طراحی مقاومت فشاری ساندویچ پانل افزایش می یابد و می تواند فشار بیشتری را بر روی خود تحمل نماید و امکان راه رفتن و قرار دادن تجهیزات بر روی آن را فراهم می سازد.

در ساختار ساندویچ پانل سقفی از ورق بیشتری استفاده می شود به همین دلیل قیمت آن در مقایسه با ساندویچ پانل های دیواری در شرایط مشابه بیشتر می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با این نوع ساندویچ پانل به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ساندویچ پانل سقفی مراجعه نمایید.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل دیواری نیز جهت ساخت دیوارهای سازه می باشد و در مدل های مختلفی تولید می شوند این محصول به صورت ساده، کلاسیک، شیار دار، پیچ مخفی و چندین مدل دیگر تولید می شوند که بر اساس سلیقه در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

به شما پیشنهاد می کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل های دیواری و مدل های مختلف آن به صفحه محصول ساندویچ پانل دیواری مراجعه نمایید.

کاربرد ساندویچ پانل

انواع کاربرد ساندویچ پانل

همانطور که گفتیم ساندویچ پانل ها کاربرد های مختلفی دارند و در ساخت انواع سازه های ساختمانی کاربرد دارند و در ادامه به بررسی دقیق تر کاربرد ساندویچ پانل در در چند سازه می پردازیم.

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سردخانه

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سردخانه برای کاهش هدر رفت انرژی به واسطه جلوگیری تبادل حرارت بین محیط سردخانه و محیط بیرون می باشد. ساندویچ پانل عایق قوی حرارت می باشد و میزان تبادل حرارت درون سردخانه با خارج از سردخانه را به شدت کاهش می دهد.

همانطور که می دانید کاربرد ساندویچ پانل ها در ضخامت و دانسیته متفاوتی تولید می شود که با افزایش ضخامت و دانسیته میزان عایق بودن آن نیز افزایش می یابد که معمولا از ساندویچ پانل با دانسیته 40 جهت ساخت سردخانه استفاده می شود.

هر چه دمای سردخانه پایین تر باشد باید ضخامت ساندویچ پانل را افزایش داد البته این موضوع به دمای هوای منقطه سردخانه نیز بستگی دارد و هرچه دمای منطقه احداث سردخانه گرم تر باشد باید از ساندویچ پانل با ضخامت بیشتر استفاده نماییم به عنوان مثال معمولا در ساخت سردخانه های بالای صفر از ساندویچ پانل 10 سانتی متری و در ساخت سردخانه های زیر صفر از ساندویچ پانل 15 سانتی متری استفاده می شود و در صورتی که هوای منطقه گرم سیر باشد بهتر است که کمی ضخامت را افزایش دهیم.

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله

از ساندویچ پانل جهت ساخت انواع سوله ها استفاده می شود با استفاده از این محصول سرعت ساخت افزایش می یابد و می توان سوله های بسیار عظیم را خیلی راحت پیاده سازی نمود. عمر مفید ساندویچ پانل های مرغوب در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی بیشتر می باشد و همچنین این محصول بهداشتی و قابل شستشو می باشد.

با افزایش سرعت ساخت سوله به واسطه استفاده از ساندویچ پانل هزینه ساخت سوله کاهش می یابد و همچنین ساندویچ پانل های استفاده شده در ساخت سوله را می توان باز و مجدد استفاده نمود.

کاربرد ساندویچ پانل

کابرد ساندویچ پانل در ساخت ساختمان

امروزه از ساندویچ پانل در ساخت انواع ساختمان ها استفاده می شود از این محصول در ساخت ویلا ها و حتی برخی اپارتمان ها استفاده می شود و می توانید مشاهده نمایید که در ساختار بسیاری از ویلاهای مناطق بارانی از ساندویچ پانل استفاده شده است.

کاربرد ساندویچ پانل بسیار گسترش یافته و از آن در ساختن کانکس های متحرک مختلف مثل اتاق های نگهبانی، انبار، سرویس بهداشتی و بسیاری دیگر از سازه ها استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “کاربرد ساندویچ پانل
  1. آواتار غلامی غلامی گفت:

    سلام کاربرد ساندویچ پنل ها در کجاست ؟ می تونم برای ساخت سردخانه بالای صفر از ساندویچ پنل استفاده کنم ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، از مکان های کاربرد ساندویچ پنل می توانیم به سردخانه ها، سوله ها و.. اشاره کنیم.
      بله در ساخت سردخانه بالای صفر می توانید از ساندویچ پنل ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *