سردخانه

کف سازی سردخانه

کف سازی سردخانه

نحوه کف سازی سردخانه بسیار مهم می باشد در برخی از سردخانه ها مشاهده شده است که به دلیل سهل انگاری مجری در ساخت سردخانه این بخش را به صورت دقیق و اصولی انجام نداده اند و باعث شده است که هزینه های گزافی به سردخانه دار وارد نماید.

کف سازی اصولی سردخانه باعث می شود که از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و از سمت دیگر آلودگی در کف سردخانه باقی نمایند که به این منظور باید کف سردخانه به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی بتوان آن را شست و ضد عفونی نمود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان یا درخواست کارشناس با بهترین قیمت با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

اجرای دقیق و اصولی کف سازی سردخانه باعث می شود که استفاده از سردخانه با مشکل مواجه نشود و نیازی به تعمیر و باز سازی کف نداشته باشید. اما اگر کف سازی سردخانه به صورت اصولی انجام نشده باشد پس از مدتی کف سردخانه خراب می شود که در این صورت باید کف سردخانه تخریب شود و از اول کف سازی سردخانه را انجام دهیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها به شما پیشنهاد می کنیم که از صفحه سردخانه بازدید نمایید.

کف سازی سردخانه 1

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کف سازی سردخانه میوه و اهمیت آن به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

نحوه کف سازی سردخانه

کف سازی سردخانه شامل لایه های مختلفی می باشد که به در زیر برای شما شرح می دهیم.

1- پایین ترین لایه خاک می باشد که بهتر است ترکیبی از خاک با ماسه باشد در این قسمت می توان از لوله های مخصوصی برای انتقال سیال گرم جهت جلوگیری از انجماد خاک استفاده نمود تا کیفیت زیر سازی افزایش یابد.

2- لایه بعدی در کف سردخانه حدود 10 سانتی متر بتن غیرمسلح می باشد که بر روی خاک آن را درست می کنیم تا برای لایه های بعدی اماده شود.

3. سطح روی بتن را با قیر گونی یا ایزوگام کاملا عایق می کنیم تا از نفوذ رطوبت به سطح های بالایی جلوگیری شود.

4. سطح بعدی عایق کف می باشد این فوم ها در ضخامت های مختلفی چون 5، 10، 15 و 20 سانتی متری تولید می شوند که هرچه ضخامت بیشتر باشد عایق قوی تری می باشد و بر اساس دمای سردخانه انتخاب می شود البته دانسیته این فوم بسیار مهم می باشد و بهتر است از فوم با دانسیته بالا استفاده نمایید.

عایق کف بخش بسیار مهم کار می باشد که از هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید و نکته مهمی که باید در مورد این عایق ها بندانید این است که این فوم تنها زمانی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند که خشک باشد اگر رطوبت به این فوم نفوذ کند خاصیت خود را از دست می دهد.

کف سازی سردخانه

مشکل اساسی بیشتر سردخانه ها همین موضوع می باشد که مجری در هنگام انجام کار دقت، مهارت و علم کافی در زمینه اجرای این کار ندارد و هنگام پیاده سازی راه های نفوذ رطوبت به فوم را به درستی عایق نمی کند و باعث هدر رفت انرژی و افزایش مدت زمان کار سیستم های برودتی می شود و استهلاک تجهیزات برودتی افزایش می یابد.

5. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به فوم از چند لایه نایلون مقاوم استفاده میکنیم که بر روی عایق کف قرار میگیرد از این نایلون ها می توان جهت اطمینان در زیر عایق ها هم استفاده نمود تا تمامی راه های نفوذ رطوبت به فوم را مسدود نماییم.

6. روی سطح فوم را با 10 الی 20 سانتی متر بتن مسلح می پوشانیم تا از آسیب رسیدن به عایق کف جلوگیری شود ضخامت این سطح بستگی به ارتفاع سردخانه و وزن بار درون سردخانه دارد در صورتی که سقف سردخانه بلند می باشد و تا ارتفاع زیادی بار روی یکدیگر قرار میگیرد باید 15 تا 20 سانتی متر بتن اجرا شود.

7. در لایه بعدی از 2 تا 3 سانتی متر ملات ماسه و سیمان استفاده می کنیم که می توان روی آن را کاشی یا سرامیک نمود.

انجام موارد فوق باعث می شود که بتوانید سطح سردخانه را پس از هر مرتبه تخلیه بار کاملا شستشو و ضد عفونی کنید تا جلو رشد هر گونه باکتری و میکروب گرفته شود و از سمت دیگر نگرانی بابت نفوذ رطوبت به فوم کف را نداشته باشید و عایق حرارتی کف سالم می ماند.

در ساخت سردخانه تمامی قسمت های آن بسیار مهم می باشد و اگر هر بخش از اجرای سردخانه با مهارت و دقت لازم انجام نشود می تواند کارکرد کلی سردخانه را با مشکل مواجه نماید و بر اساس توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم متوجه شدید که حتی کف سازی سردخانه کار نسبتا پیچیده ای می باشد.

یک نمونه از سردخانه های پر طرفدار در خراسان جنوبی سردخانه زرشک می باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه ساخت سردخانه زرشک مراجعه نمایید.

عایق کف سردخانه

عایق کف مورد استفاده در کف سازی سردخانه می تواند از جنس های متفاوتی باشد و از جنس های پلی استایرن منبسط شده (EPS)، پلی استایرن اکسترود (XPS) و پلی یورتان می باشد که معمولا برای کف سازی سردخانه از پلی استایرن استفاده می کنند و از پلی یورتان ها برای ساخت ساندویچ پانل و ساخت دیواره و سقف سردخانه استفاده می شود.

 

کف سازی سردخانه

برای خرید انواع عایق های سرخانه ای در مدل ها و کیفیت های مختلف به صفحه عایق سردخانه مراجعه نمایید.

نشانه خرابی کف سازی سردخانه

یکی از نشانه های خرابی کف سازی سردخانه یخ زدن کف سردخانه می باشد که دلیل آن عدم اجرای صحیح می باشد که پس از شستشوی کف رطوبت به لایه های زیرین نفوذ می کند و در آن جا می ماند و پس از روشن شدن سردخانه و کاهش دما رطوبت به یخ تبدیل می شود و شما شاهد وجود یخ زدگی هایی در کف سردخانه می شوید.

رعایت نکات لازم در ساخت سردخانه های بسیار ضروری می باشد تا از بروز خسارت جلوگیری شود جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه ساخت سردخانه صنعتی مراجعه نمایید.

عیب یابی و اجرای کف سازی سردخانه

صنایع برودتی نوری از بزرگترین مجریان و سازندگان تجهیزات برودتی می باشند و تیم های این مجموعه در ساخت سردخانه تجربه و مهارت های لازم را دارند و می توانند برای شما اجرای کامل کف سازی سردخانه را انجام دهند و همچنین اگر مشکلی در کف سازی سردخانه خود دارید این تیم برای شما مشکل را پیدا می کند و اقدام به رفع آن می نماید.

کف سازی سردخانه

استفاده از تیمی متخصص در زمینه اجرای کامل سردخانه به شما کمک می کند تا تمامی بخش های سردخانه خود را به صورت یکپارچه و اصولی طراحی نمایید تا راندمان کاری مجموعه شما افزایش یابد و هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه کاهش یابد که در نهایت سود آوری سردخانه بیشتر شود.

از دیگر تجهیزات مورد استفاده در ساخت سردخانه، تابلو برق می باشد که به شما پیشنهاد میکنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه تابلو برق سردخانه مراجعه نمایید.

کف سازی سردخانه زیر صفر

کف سازی سردخانه های زیر صفر باید با دقت بالایی انجام شود به این دلیل که دمای این سردخانه ها بسیار پایین می باشد و هدر رفت انرژی و احتمال یخ زدگی در این سردخانه ها افزایش می یابد. در این سردخانه ها باید از عایق های ضخیمی برای کف سردخانه استفاده شود تا هدر رفت انرژی کاهش یابد.

یکی دیگر از قسمت های مهم سردخانه واحد کندانسینگ یونیت آن می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه کندانسینگ یونیت سردخانه مراجعه نمایید.

کف سازی سردخانه بالای صفر

سردخانه های بالای صفر نیز نیاز به کف سازی مناسبی دارند. در این سردخانه ها شاید احتمال یخ زدن کف سردخانه کمتر باشد ولی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی باید کف سازی سردخانه بالای صفر به درستی انجام شود. یکی از انواع سردخانه های بالای صفر، سردخانه سیب می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ساخت سردخانه سیب مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “کف سازی سردخانه
  1. آواتار فردید فردید گفت:

    سلام وقت بخیر
    در نظر دارم برای ساخت سردخانه با ۴ سالن به مساحت ۱۰×۲۰=۸۰۰متر مربع اقدام کنم
    اما هنوز قطعی نیست چرا که برآورد هزینه و مبلغ مورد نیاز نقش مهمی دارد
    لذا خواهشآ اگر مقدور است اطلاعات لازم را به من ارائه دهید ممنون میشوم
    جهت اطلاع زمین به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی دارم

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      هزینه ساخت سردخانه شما به همراه کف سازی آن محاسبه شده است و تنها چند عامل دیگر باید مورد بررسی قرار بگیرد و برای این منظور لطفا با کارشناسان فنی ما تماس بگیرید تا هزینه نهایی را به شما اعلام نمایند.
      حجم محصولات مورد نگهداری، شرایط آب و هوایی، نوع محصول و همچنین امکانات ویژه ای که مد نظر شما می باشد در ساخت سردخانه دارای اهمیت می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *