فروش آنلاین : 09127444461
051-36654030

تونل انجماد سریع IQF

تونل انجماد

عبارت Individual quick freezing که به معنی انجماد سریع اختصاصی است، در واقع به تونل انجماد IQF اشاره دارد. تکنولوژی جدیدی که با بالاترین کیفیت به فریز کردن مواد غذایی و محصولات دیگر کمک می کند. در اصل باید بگوییم این تکنولوژی به گونه ای طراحی شده است که بتواند با کمترین آسیب در بافت مواد غذایی، آنها را در دمای مناسب فریز نماید.

تونل های انجماد در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند ظرفیت این دستگاه بر اساس تن مشخص می شود و می توان این دستگاه را در ظرفیت های 1 تن یا 500 تن یا در هر ظرفیت دیگری بر اساس نیاز شما پیاده سازی نمود.

ساخت انواع تونل انجماد تضمین قیمت تونل انجماد گارانتی معتبر اجرای تونل انجماد در سراسر داخل و خارج کشور
ساخت انواع تونل انجماد تضمین قیمت تونل انجماد گارانتی معتبر اجرای تونل انجماد در سراسر داخل و خارج کشور

مشاوره رایگان + استعلام بهترین قیمت سردخانه : 0912744446105136654030

فهرست محتوا

انواع تونل انجماد

تونل های انجماد را می توان بر اساس نحوه عملکرد آنها دسته بندی کرد که می توان به نوع وزشی، تماسی، دارای نوار نقاله و … اشاره کرد.

در روش تماسی مواد را در بین جداره هایی قرار میدهند تا منجمد شوند و در بعضی مواقع از طریق تماس مستقیم با نیتروژن مایع مواد را منجمد میکنند.

در نوع وزشی هوای سرد توسط فن ها از روی محصولات عبور کرده و باعث انجماد مواد می شوند که در حال حاظر از این روش برای منجمد کردن مواد غذایی در کشور استفاده می شود.

هزینه ساخت و نگهداری تونل های انجماد وزشی نسبت به مدل دیگر مقرون به صرفه می باشد و استفاده از آن آسان تر می باشد.

تونل انجماد سریع

تونل انجماد IQF برای منجمد کردن مواد غذایی و محصولات مختلف در دمای  40 –  درجه سانتی گراد تولید شده است. محصولاتی که با استفاده از این تکنولوژی در طی چند دقیقه منجمد می شوند، هیچ گونه آسیبی در بافت آنها ایجاد نشده و تازگی و کیفیت خود را حفظ می کنند.

این مسئله در کیفیت، عطر، طعم، ویتامین ها و تازگی محصولات و گیاهان تاثیر گذاشته و محصولات را در عالی ترین کیفیت منجمد می کنند. علاوه بر آن باید بگوییم این تونل های انجماد در شرایط بی وزنی محصولات و مواد غذایی را به صورت تک به تک منجمد می کند. از این رو استفاده از تونل انجماد IQF یک روش عالی و مناسب برای انجماد مواد غذایی به شمار می رود.

انواع تونل انجماد IQF

تونل انجماد سریع بر اساس نو آوری های جدید در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه به دو نوع آن اشاره می نماییم.

تونل انجماد IQF نیتروژنی

در برخی از تونل های انجماد سریع به جای استفاده از تجهیزات برودتی تراکمی از اسپری نیتروژن مایع بر روی محصولات استفاده می نمایند در این تونل انجماد سریع دیگر نیازی به سیکل تبرید نمی باشد و فقط نیاز به منبع نیتروژن مایع دارند.

نیتروژن مایع ماده ای خنثی می باشد که در حالت عادی در هوا وجود دارد و ضرری برای مواد غذایی ندارد.

تونل انجماد سریع با سیکل تبرید تراکمی

این نوع تونل های انجماد بسیار رایج می باشند و همانند نمونه نیتروژنی توانایی انجماد سریع محصولات را دارا می باشد این نوع تونل انجماد سریع در مقایسه با نمونه نیتروژنی مصرف برق بسیار بالایی دارد ولی برای انجماد سریع نیاز نیتروژن مایع ندارد که در ادامه ساختار آن را کاملا توضیح می دهیم.

تونل انجماد چیست ؟

در جواب به سوال تونل انجماد چیست؟ باید بگوییم که تونل های انجماد یک نوع سردخانه می باشند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند به این دلیل که در حفظ کیفیت مواد غذایی نقش موثری دارند. اگر فرایند انجماد به صورت آهسته انجام شود کریستال های یخ درشت در بافت مواد غذایی ایجاد می شود و باعث تخریب بافت مواد غذایی می شود درحالی که در فرآیند انجماد سریع بافت های کریستال یخ کوچکتر بوده و ظاهر، بافت و طعم مواد غذایی حفظ می شوند.

استفاده از این دستگاه سبب می شود که زنجیره تامین و نگهداری مواد غذایی انسان ها با کیفیت بالاتری انجام شود و به سلامت انسان ها کمک فراوانی می نماید.

این دستگاه را با عنوان دستگاه انجماد سریع نیز می شناسند. برخی از افراد که با عنوان تخصصی آن آشنا نیستن این دستگاه را با نام ها مختلفی معرفی می نمایند که یکی از رایج ترین آنها دستگاه انجماد سریع می باشد.

ساخت تونل انجماد IQF 

برای ساخت تونل انجماد سریع از تجهیزات بسیاری استفاده می شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مهمترین پارامتر تونل های انجماد میزان ظرفیت آنها است. اصولا از تکنولوژی انجماد سریع برای انجماد مواد غذایی در سرعت و حجم بالا استفاده می شود. از این رو برای راه اندازی این سیستم ها نیاز به تجهیزات مناسبی است.

شیرهای انبساط، تابلو برق، کمپرسور دو مرحله ای، کندانسور، عایق و اواپراتور از جمله تجهیزات تونل انجماد سریع IQF هستند. ظرفیت تونل های انجماد نیز بسته به مقدار موادی که در زمان مشخصی نیاز به سرد شدن دارند و بسته به دمای مناسب برای انجماد، تعیین می شوند. علاوه بر این تجهیزات یاد شده باید بگوییم مبردهای مختلفی از جمله آمونیاک، فریون و موارد دیگر نیز برای طراحی و ساخت سیستم های انجماد سریع مورد استفاده قرار می گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

کمپرسور تونل انجماد سریع

کمپرسورها در اصل قلب سیستم های سرمایشی هستند. برای این که بتوان بیشتر با عملکرد کمپرسور تونل انجماد IQF سریع آشنا شد، لازم است ابتدا نسبت به سیکل های تبریدی شناخت مطلوبی به دست آورد. از کمپرسورها در سیستم های مختلف سردخانه صنعتی استفاده می شود. اما کمپرسورهایی که برای تونل انجماد سریع استفاده می شوند، معمولا از نوع کمپرسورهای دو مرحله ای هستند.

این کمپرسورها به گاز اجازه می دهند که در هر مرحله ای خنک شده و بازدهی سیستم را افزایش دهند. البته لازم به ذکر است که کمپرسورهای مورد استفاده برای تونل های انجماد تنها برای افزایش بازدهی استفاده نمی شوند. بلکه در برخی از سیستم ها این کمپرسورها در چند مرحله که به فشرده سازی گاز کمک می کنند، اقدام به کاهش دمای گاز نیز می نمایند. زیرا قطعات داخلی کمپرسورها ممکن است قادر به تحمل میزان دمای بالا نباشند.

کمپرسور پیستونی بیتزر دو مرحله ای یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت انواع تونل های انجماد می باشد. این کمپرسور آلمانی کیفیت ساخت بالایی دارد و خدمات پس از فروش معتبری در ایران دارد.

کمپرسور تونل انجماد
اواپراتور تونل انجماد

اواپراتور تونل انجماد سریع

اواپراتورهای تونل های انجماد سریع از دیگر تجهیزات مهمی هستند که در سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سردخانه ای استفاده می شوند. این تجهیزات برای تبادل حرارت در سیستم چرخش تبریدی استفاده شده و مایع را به گاز تبدیل می کنند. در نتیجه نیز با استفاده از این فرایند هوا و مایع را در محیط اطراف سرد می کنند.

اواپراتور تونل انجماد IQF سیستمی است که در آن گاز مبرد در پایین ترین دما از دمای محیط اواپراتور جوشیده و گرمای تولید شده مواد و محیط اطراف توسط این سیستم جذب می شود تا سرد شوند. این تجهیزات نیز در نمونه های متنوعی طراحی و تولید شده و برای سیستم های تبریدی و تونل های انجماد استفاده می شوند.

برای آشنایی کامل با این نوع اواپراتور ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه اواپراتور سردخانه مراجعه نمایید.

یکی از برندهای تولید کننده تونل انجماد سریع و اواپراتور تونل انجماد برودتی نیک نوری می باشد که  شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تونل انجماد نیک مراجعه نمایید.

کندانسور تونل انجماد سریع

کندانسور تونل انجماد سریع یکی دیگر از تجهیزاتی است که در سیستم های تهویه مطبوع و سردخانه ای استفاده می شود. این سیستم ها برای تبدیل گاز به مایع در چرخه سردخانه ای و انتقال گرما به محیط اعم از مایع یا هوا مورد استفاده قرار می گیرند. کندانسور تونل انجماد IQF را باید به سه گروه هوایی، تبخیری و آبی دسته بندی نمایید که معمولا از نوع آبی استفاده می شود و هر یک از این سیستم ها دارای عملکرد مجزایی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کندانسور سردخانه و خرید این دستگاه به صفحه قیمت کندانسور مراجعه نمایید.

کندانسور تونل انجماد
تونل انجماد سریع IQF 1

کاربرد تونل انجماد IQF

از تونل انجماد سریع برای آماده سازی محصولات جهت نگهداری طولانی مدت استفاده می کنند. از جمله محصولاتی که می توان با استفاده از تکنولوژی انجماد سریع با کیفیت بالایی نگهداری نمود، عبارتند از میوه، سبزیجات، آبجو، آبمیوه، مرغ، گوشت، تخم مرغ های بدون جعبه و محصولات دریایی. این محصولات پس از انجماد کیفیت اصلی و تازگی خود را حفظ کرده و در دمای 18- درجه نگهداری می شوند.

در اصل کاربرد تونل انجماد IQF نگهداری از مواد غذایی و برخی محصولات در بهترین کیفیت است. در کنار محصولاتی که به آنها اشاره کردیم باید بگوییم از تونل انجماد برای فریز کردن مواد غذایی دیگری همچون مواد کنسرو شده، نان ها، مواد غذایی پخته شده و بستنی نیز استفاده می شود.

در ادامه به بررسی یکی کاربردهای این دستگاه می پردازیم :

تونل انجماد میگو

تونل انجماد ماهی و میگو

از این دستگاه برای منجمد نمودن سریع ماهی و میگو و سایر محصولات دریایی استفاده می شود. همانطور که می دانید این مواد غذایی سرشار از پروتئین و مواد مغزی هستند و باید در نگهداری آنها بسیار دقت شود تا کیفیت آنها کاهش نیابد. به همین دلیل در فصل هایی که صید ماهی و میگو و سایر آبزیان زیاد می باشد می توان از تونل انجماد میگو و ماهی استفاده نمود تا ماهی ها و میگو ها را سریع منجمد نمود و برای نگهداری طولانی مدت آماده نمود.

تونل انجماد کشتی ماهیگیری

یکی از کاربرد های تونل انجماد در کشتی های ماهیگیری می باشد این کشتی ها که حدودا 6 ماه یا بیشتر بر روی آب هستند و مشغول ماهیگیری می باشند باید بتوانند صید خود را منجمد و نگهداری نمایند تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود. صنایع برودتی نوری امکان ساخت و تولید تونل انجماد بر روی انواع کشتی های ماهیگیری را فراهم نموده است و شما می توانید برای خرید تونل انجماد و تعمیر آن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تونل انجماد سبزیجات

تونل انجماد سبزیجات این امکان را به ما می دهند تا بتوانید این دسته از محصولات که مدت زمان نگهداری بسیار پایینی دارند را تا مدت طولانی نگهداری نمود. ساخت تونل انجماد سبزیجات همانند سایر تونل های انجماد می باشد و معمولا برای منجمد نمودن این دسته از محصولات از تونل انجماد خطی استفاده می نمایند.

با استفاده از تونل انجماد سبزیجات می توان محصولاتی چون نخود فرنگی، ذرت، لوبیا سبز، باقالی، کلم، هویج و سایر سبزیجات غیر برگی را منجمد و برای نگهداری طولانی مدت آماده نمود.

تونل انجماد سبزیجات

تونل انجماد گوشت

گوشت یکی از مواد غذایی خاصی است که در حالت عادی به سرعت فاسد شده و نمی توان آن را برای مدت زمان زیادی نگهداری کرد برای این که بتوان بیشتر از 72 ساعت اقدام به نگهداری گوشت نمود، لازم است این محصول منجمد شود.

در کشتارگاه ها پس از ضبح دام، گوشت آن را به اتاق پیش سرد کشتارگاه منتقل می نمایند تا دمای آن کاهش یابد و به حدود 7 درجه سانتی گراد برسد و سپس گوشت را برای منجمد کردن به تونل انجماد منتقل می نمایند. 

تونل انجماد گوشت در مدل های مختلفی طراحی و اجرا می شود و همه این مدل ها باید بتوانند گوشت را در مدت زمان کوتاهی منجمد نمایند انجماد سریع گوشت سبب می شود آب درون گوشت بصورت کریستال های بزرگ یخ ایجاد نشود و به بافت پروتئین های گوشت آسیب نزند.

در تونل انجماد گوشت دمای محیط را به منفی 40 درجه سانتی گراد می رسانند و سرعت گردش هوا را افزایش می دهند تا تبادل گرمای گوشت با اواپراتور های تونل انجماد افزایش یابد هرچه سرعت گردش هوا بیشتر باشد سرعت انتقال حرارت افزایش می یابد و گوشت سریعتر منجمد می شود.

گوشت پس از منجمد شدن به سردخانه گوشت منتقل می شود و می توان آن را در دمای 18- درجه سانتی گراد برای مدت زمان طولانی نگهداری نمود.

انواع تونل انجماد گوشت

تونل انجماد گوشت را می توان بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی نمود که در زیر به دو نمونه رایج از آنها اشاره می کنیم.

تونل انجماد گوشت سالنی

در تونل های انجماد سالنی حجم زیاد از گوشت را وارد سالن انجماد می کنند و سپس دمای درون اتاق را به منفی 40 درجه می رسانند و اواپراتور های نصب شده در این سالن از فن های بسیار قوی برخوردار هستند که سرعت گردش هوا را افزایش می دهند و سبب انتقال سریع گرمای گوشت به اواپراتور می شود و عملیات انجماد با سرعت بالایی انجام می شود.

تونل انجماد گوشت سریع IQF

تونل انجماد سریع گوشت عملیات منجمد سازی را سریعتر از مدل سالنی انجام می دهد به این صورت که سطح انتقال گوشت با هوا را افزایش می دهیم و تکه های گوشت را به صورت تکی بر روی نوار قرار می دهیم این نوع تونل انجماد که به آن تونل انجماد خطی نیز می گویند تشکیل شده از یک نوار نقاله که گوشت بر روی آن قرار میگیرد و سپس دیگر تجهیزات برودتی هوای بسیار سرد را از روی محصول عبور می دهند تا عملیات انجماد گوشت با سرعت بالاتری انجام شود.

به تونل انجماد IQF تونل انجماد خطی نیز می گویند چون محصولات به صورت خطی وارد دستگاه و سپس خارج می شوند در برخی از مدل های این دستگاه به جای تجهیزات برودتی از نیتروژن مایع استفاده می نمایند و با اسپری این مایع بر روی مواد غذایی آنها را سریعا منجمد می نمایند.

مهمترین کاربرد تونل انجماد گوشت

تونل های انجماد که امروزه به عنوان یکی از دستگاه های محبوب در سطح جهان شناخته می شوند، دارای کاربردهای مختلفی هستند. مثلا از تونل های انجماد گوشت برای منجمد کردن و حتی نگهداری از این نوع مواد غذایی می توان استفاده کرد. تونل انجماد هیچ گونه آسیبی به کیفیت و تازگی گوشت ها وارد نکرده و با بالاترین کیفیت این محصولات را منجمد می کند.

از این رو بسیاری از کارخانجات صنعتی برای این که بتوانند محصولات گوشتی تولید نموده خود را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند، بدون این که در بافت و کیفیت آنها اختلالی پیش آید، به سراغ استفاده از تونل انجماد گوشت می روند. این تونل با ایجاد دمای مناسب برای منجمد کردن و واکنش سریع انجماد نه تنها در بافت گوشت مشکلی به وجود نمی آورد، بلکه می تواند تازگی و طعم خوش آن را نیز حفظ کند.

به همین دلیل امروزه بسیاری از تولیدکنندگان از تونل های انجماد در ابعاد مختلف برای منجمد کردن و نگهداری مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ، سبزیجات، میوه و … استفاده می کنند. البته لازم است بدانید که محصولات گوشتی با روش انجماد آرام نیز در دمای 18- تا 40- درجه سانتیگراد منجمد می شوند. اما مسلما روش انجماد سریع می تواند در مدت زمان انجماد و حفظ کیفیت محصول تاثیرگذارتر باشد.

قیمت تونل انجماد گوشت

شرکت های تولید کننده بسیاری در ایران وجود دارند که در زمینه ساخت و طراحی تونل های انجماد فعالیت می کنند. این کمپانی ها بسته به تجهیزاتی که در تونل های انجماد استفاده می کنند، هزینه متفاوتی برای ساخت تونل می پردازند. از این رو برای بررسی و محاسبه قیمت تونل انجماد گوشت لازم است به تجهیزاتی که در ساخت تونل ها به کار برده شده است توجه نمود.

تاریخچه تونل انجماد 

از دیرباز مردم دنیا روش های مختلفی را برای نگهداری از مواد غذایی خود انتخاب می کردند. مثلا اسکیموها هنوز در قطب شمال و جنوب از یخچال های طبیعی برای نگهداری شکارهای خود استفاده می کنند. اما گذشت زمان و رونق تکنولوژی منجر شد تا دستگاه ها و تونل های انجماد با بهترین و مجهزترین تکنولوژی ها تولید و به بازار عرضه شوند. تا بتوانند فرایند انجماد سریع محصولات را در دمای مناسب رونق بخشند.

مزایای تونل انجماد

  • منجمد کردن مواد غذایی در مدت زمان کوتاه
  • جلوگیری از تخریب بافت مواد غذایی و خواصیت مواد غذایی
  • به دلیل اتومات بودن بعضی از بخش های دستگاه نیاز به نیروی انسانی کاهش میابد.
  • جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و رشد باکتری ها
  • اماده شدن سریع محصول جهت ارائه به بازار

تفاوت تونل انجماد و سردخانه چیست ؟

تفاوت عمده تونل انجماد و سردخانه در کابرد آنها می باشد از سردخانه برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می شود ولی از تونل انجماد تنها برای منجمد نمودن محصولات استفاده می نمایند. محصولات ابتدا در تونل انجماد با سرعت بسیار بالا منجمد می شوند و سپس به سردخانه زیر صفر برای نگهداری منتقل می شوند.

سردخانه ها زیر صفر توانایی منجمد نمودن سریع مواد غذایی را ندارند و برای اضافه کردن این قابلیت به سرخانه باید هزینه بسیار بالایی برای ساخت سردخانه پرداخت نماییم که اصلا مقرون به صرفه نمی باشد و اگر بخواهیم محصولات را در سردخانه قرار دهیم تا به صورت تدریجی منجمد شوند خاصیت و کیفیت خود را از دست می دهند.

دستگاه انجماد سریع

دستگاه انجماد سریع چیست؟

آیا می دانید برای نگهداری از مواد غذایی بهترین روش کدام است؟ چه نوع دستگاهی لازم است تا مواد غذایی را برای طولانی مدت در کیفیت و تازگی بالایی نگهداری کند؟ دستگاه انجماد سریع یکی از بهترین دستگاه هایی است که می توان از آن برای انجماد مواد غذایی استفاده کرد. در این مطلب بیشتر با این دستگاه و فرایند آن آشنا خواهیم شد.

بهترین روش برای نگهداری از مواد غذایی، استفاده از دمای پایین برای جلوگیری از فساد مواد است. در دنیا دو روش کلی برای منجمد کردن مواد غذایی وجود دارند که یکی با روش انجماد آهسته و دیگری با روش انجماد سریع انجام می شود. برای این که بدانید دستگاه انجماد سریع چیست لازم است ابتدا در مورد روش های انجماد اطلاعاتی به دست آورید و پس از بررسی تفاوت این دستگاه ها با دستگاه های دیگر متوجه فرایند انجماد این دستگاه ها شوید.

بهتر است این نکته را بدانید که به دستگاه انجماد سریع، تونل انجماد می گویند و این تونل ها در کوتاه ترین زمان ممکن مواد غذایی را منجمد می کنند. در اصل روش انجماد سریع یکی از بهترین روش هایی است که می تواند بدون آسیب به بافت و کیفیت مواد غذایی اقدام به منجمد کردن آنها نماید.

از این رو بیشتر تولیدکنندگان مواد غذایی برای این که بتوانند کیفیت محصولات تولیدی خود را حفظ کنند، از دستگاه انجماد سریع برای منجمد کردن مواد غذایی خود استفاده می کنند.

دستگاه انجماد سریع IQF چه نوع دستگاهی است؟ 

تونل انجماد سریع IQF در اصل دستگاهی با قدرت سرما سازی 30- درجه تا 60- درجه سانتی گراد بوده و به راحتی می توان مواد غذایی متنوعی را در این تونل ها به نقطه انجماد رساند. بیشتر تولیدکنندگان و کشتارگاه های مواد غذایی از دستگاه انجماد سریع برای منجمد کردن محصولاتی همچون مرغ، ماهی، گوشت، سبزیجات، محصولات دریایی و … استفاده می کنند.

پس از فرایند انجماد مواد غذایی در دستگاه انجماد سریع، می توان این محصولات را در دمای 18- درجه سانتی گراد برای طولانی مدت مورد استفاده قرار داد. با این روش نه تنها کیفیت و تازگی مواد غذایی دچار آسیب نمی شود، بلکه در طولانی مدت نیز حفظ خواهد شد. در کنار مواد غذایی یاد شده باید بگوییم استفاده از تونل های انجماد سریع برای فریز کردن مواد غذایی دیگری همچون بستنی، نان، انواع غذاهای کنسروی و … نیز کاربرد دارد.

تونل های انجماد سریع IQF خود در دو نوع طراحی و ساخته می شوند که هر یک با داشتن ویژگی های خاص، برای منجمد کردن مواد غذایی مناسب هستند. تونل های انجماد سریع مارپیچی و خطی. البته در ایران بیشتر از تونل های انجماد سریع خطی استفاده می شود که به شکل خط مستقیم بوده و می توان با قرار دادن بیشتر مواد غذایی بر روی این دستگاه انجماد سریع، اقدام به منجمد کردن آنها نمود.

اما تونلهای انجماد مارپیچی نیز برای انجماد بسیاری از مواد غذایی مناسب هستند، که به صورت مارپیچی طراحی شده اند و اقدام به انجماد مواد غذایی می نمایند.

دستگاه انجماد سریع

فرآیند انجماد سریع به چه صورت است؟ 

در مورد فرایند انجماد دستگاه انجماد سریع باید به دو روش کلی برای منجمد کردن مواد غذایی با استفاده از این دستگاه اشاره کنیم. در روش اول از جریان هوای سرد استفاده می شود. روش دوم به صورت تماسی( تماس غیر مستقیم و غوطه ور کردن مواد غذایی در مایع نیتروژن) به منجمد کردن این مواد غذایی کمک می کنند. در ادامه بیشتر با این روش ها آشنا خواهید شد.

قیمت تونل انجماد IQF 

قیمت تونل انجماد IQF بسته به میزان ظرفیتی که دارد و تجهیزاتی که برای ساخت آن استفاده شده است، می تواند متغیر باشد. از این رو پیش از آنکه بخواهید اقدام به خرید تونل انجماد IQF نمایید، بهتر است با انواع تونل های انجماد آشنا شده و بسته به میزان ظرفیت محصولاتی که تمایل دارند فریز نمایید، اقدام به تهیه آن نمایید.

بهتر است برای انتخاب تونل های انجماد مناسب، با کارشناسان و نمایندگان معتبر ارتباط برقرار نموده و پس از آن بهترین تونل انجماد سریع را با قیمت مقرون به صرفه و مناسب تهیه نمایید. حتما برای خرید تونل های انجماد به نوع طراحی و تجهیزاتی که در این تونل ها به کار رفته شده است، توجه ویژه ای نمایید. تا بهترین سیستم را برای فریز کردن محصولات خود تهیه کنید. 

سوالات متداول
از مهم ترین ویژگی های درب تونل انجماد چیست ؟

درب تونل انجماد به صورت کنترل دار و دارای سیستم بسته شدن اتومات می باشد.

درب تونل انجماد ضد زنگ و یخ زدگی باید باشد.

چرا انجماد مواد غذایی در زمان کم بهتر است ؟

زیرا انجماد سریع به حفظ بافت مواد غذایی کمک می کند.

چه عواملی بر کیفیت مواد منجمد شده تاثیرگذار هستند ؟

از عوامل موثر بر انجماد می توانیم به انتخاب روش مناسب برای انجماد و شرایط نگه داری محصول اشاره کنیم.

تونل‌های انجماد سالنی چگونه عمل می‌کنند؟

 تونل‌های انجماد سالنی به کمک سیستم‌های خنک‌کننده و فناوری‌های مرتبط از جمله کمپرسورها، گرم‌کننده‌ها، و اجزاء خنک‌کننده دیگر، دمای محیط داخل تونل را به حداقل می‌رسانند و در دمای مناسب برای محافظت از محصولات ذخیره شده نگه می‌دارند.

چه نوع محصولاتی می‌توانند در تونل‌های انجماد سالنی نگهداری شوند؟

تونل های انجماد سالنی می‌توانند برای نگهداری محصولات غذایی (مانند گوشت، ماهی، میوه، سبزیجات و...)، مواد دارویی، مواد شیمیایی حساس به دما و حتی برای ذخیره‌سازی نمونه‌های علمی مورد استفاده قرار گیرند.

چه اقداماتی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در تونل‌های انجماد وجود دارد؟

رعایت استانداردهای ایمنی، بازرسی و نگهداری منظم سیستم‌های خنک‌کننده، استفاده از مواد و تجهیزات با کیفیت و اجرای صحیح و دقیق طرح‌های ساخت تونل انجماد می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

دیدگاهی در مورد “تونل انجماد سریع IQF
  1. آواتار محمد عسکری محمد عسکری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من یه تونل انجماد لازم دارم که بتونم در هر مرحله حدود 8 تن مرغ را منجمد کنم. لطفا راهنمایی کنید که چه نوع تونلی باید خریداری کنم. متشکرم

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      ظرفیت تونل های انجماد با توجه به حجم محصولی که در آنها منجمد می شود مشخص می شود به همین دلیل شما نیاز به یک تونل انجماد 8 تن دارید که در هر مرحله می توانید 8 تن محصول را منجمد نمایید و مدت زمان تقریبی انجماد بدون توجه به دمای محصول ورودی حدود 8 ساعت می باشد. شما می توانید با استفاده از این دستگاه در شبانه روز حدود 24 تن محصول را منجمد نمایید.
      برای استعلام قیمت تونل انجماد 8 تن با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا هزینه ساخت این دستگاه را با توجه به شرایط شما اعلام نمایند.

  2. آواتار احمد مالکی احمد مالکی گفت:

    سلام
    من یه تونل انجماد خطی لازم دارم برای انجماد سریع محصولاتی چون نخود فرنگی و ذرت مدت زمان ساخت دستگاه حدودا چقدر می باشد و به چه صورتی آن را پیاده سازی می نمایید ؟

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      برای انجماد محصولات مورد نظر شما معمولا از تونل انجماد IQF استفاده می نمایند ولی به دلیل هزینه بالایی که دارد از تونل های جایگزین استفاده می نمایند.
      دستگاهی که مناسب نیاز شما باشد با استفاده از نوار نقاله پیاده سازی می شود با استفاده از نوار نقاله های مخصوص محصولات را به درون اتاق انجماد منتقل می نمایند و بر اساس مدت زمان مورد نیاز محصولات در مجاورت هوای سرد خروجی از اواپراتور ها قرار میگیرند و سپس از اتاق خارج می شوند.
      سوال اصلی شما در زمینه مدت زمان اجرا به نوع تونل انجماد و ظرفیت مورد نیاز شما بستگی دارد همچنین به شرایط محل نصب و سایر شرایط بستگی دارد که باید پس از بررسی دقیق و بازدید از مکان برآورد زمانی انجام شود. در هنگام عقد قرار داد مدت زمان دقیقی به شما اعلام می شود.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  3. آواتار علیرضا سیدی علیرضا سیدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من به یک تونل انجماد اسپیرال نیاز داشتم برای منجمد نمودن غذاهای نیمه اماده مانند مرغ سوخاری و ناگت لطفا قیمت تونل انجماد اسپیرال مورد نظر را اعلام نمایید.
    متشکرم

  4. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

    سلام و درود خدمت شما
    قیمت تونل انجماد اسپیرال با توجه به ظرفت آن مشخص می شود معمولا هرچه ظرفیت تونل انجماد بیشتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بیشتر می شود. همچنین قیمت این دستگاه با توجه به معیار های دیگری نیز مشخص می شود به عنوان مثال امکانات، برند تجهیزات، شرایط محل نصب و چندین معیار دیگر در قیمت این دستگاه تاثیر گذار می باشد.
    برای کاهش هزینه ها ما می توانیم به شما تونل انجماد با نوار نقاله را پیشنهاد کنیم که ترکیبی از تونل انجماد خطی و سالنی می باشد که هزینه ساخت آن کمتر می باشد و همچنین هزینه تعمیر نگهداری آن پایین تر می باشد.
    برای کسب اطلاعات دقیق و دریافت مشاوره خرید تونل انجماد به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

  5. آواتار مسلم علوی مسلم علوی گفت:

    سلام
    ببخشید دمای انجماد مناسب برای گوشت چند درجه می باشد و اینکه چه مدت باید در تونل انجماد گوشت قرار بگیرد ؟

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      برای منجمد نمودن گوشت در تونل انجماد باید دمای محیط را به حدود 40- درجه سانتی گراد برسانید ولی تنها عامل دما برای منجمد نمودن گوشت کافی نمی باشد و باید سرعت جریان هوا در محیط افزایش یابد که این کار با فن های بسیار قوی که بر روی اواپراتور قرار میگیرد انجام می شود.
      در جواب سوال دوم باید خدمت شما بگوییم که مدت زمان مورد نیاز برای منجمد نمودن گوشت به تونل انجماد شما بستگی دارد. هرچه تونل انجماد توانایی بیشتری داشته باشد و محصول را در مدت زمان کمتری منجمد نماید گوشت با کیفیت بهتری منجمد می شود. این مدت زمان می توان در تونل های انجماد سریع گوشت در حدود 2 ساعت و در سایر تونل ها حدود 8 ساعت می باشد که البته این زمان ها کاملا تقریبی می باشد.
      پس از انجماد گوشت باید آن را فورا به سردخانه با دمای 18- درجه سانتی گراد منتقل نمایید و از باز شدن یخ و منجمد شدن مجدد آن جلوگیری نمایید.

  6. آواتار کریم ابهر کریم ابهر گفت:

    سلام
    قیمت دستگاه انجماد میوه که سرعت بالایی نیز داشته باشد رو می فرمایید ؟
    برای کارخانه مواد غذایی لازم داریم و تونل انجمادی می خواهیم که کیفیت ساخت بالایی داشته باشه تا بتوانیم به صورت صنعتی از آن استفاده نماییم.

  7. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

    سلام و درود خدمت شما
    قیمت تونل انجماد میوه با توجه به نوع و ظرفیت آن متفاوت می باشد. برای انجماد میوه می توان از تونل های خطی IQF ، سالنی و اسپیرال استفاده نمود و هر کدام از انواع این تونل ها در ظرفیت های متفاوتی طراحی و ساخته می شود که در قیمت تاثیر گذار می باشد.
    ما در ساخت تجهیزات برودتی خود از قطعات و تجهیزات با کیفیت بالا استفاده می کنیم به همین دلیل شما می توانید از تونل انجماد میوه تولید شده توسط تیم ما در کارخانجات صنعتی که به صورت مداوم از دستگاه استفاده می شود بهره ببرید.
    برای خرید دستگاه انجماد میوه خود با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

  8. آواتار محمدرضا صفی خانی محمدرضا صفی خانی گفت:

    سلام
    روز بخیر
    من یه تونل انجماد کوچک برای انجماد سریع سبزیجات نیاز دارم. تونل انجماد کوچک در چه نوعی طراحی و اجرا می شود ؟
    قیمت تونل انجماد کوچک رو هم بیزحمت بفرمایید.

  9. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

    سلام و درود خدمت شما
    منظور شما از تونل انجماد کوچک با چه ظرفیتی می باشد. این موضوع کمی ایهام دارد. تونل انجماد کوچک مد نظر شما ظرفیت انجماد 1 تن محصول را در داشته باشد کافیست ؟
    این موضوع خیلی مهم می باشد و باید برای بررسی دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید.
    تونل انجماد IQF کوچک توانایی انجماد 1 تن محصول در ساعت را داراست و به طور کلی به دلیل قیمت بالایی که دارد برای این ظرفیت ها صرفه اقتصادی ندارد.
    تونل های انجماد کوچک سالنی را می توان در ظرفیت های مختلفی اجرا نمود که قیمت معقول تری دارند و به احتمال زیاد برای کار شما مناسب می باشد. می توانی این نوع تونل انجماد کوچک سبزیجات را به نوار نقاله مجهز نمود تا کار مورد نیاز شما به درستی انجام شود.

  10. آواتار مرتضی زارع مرتضی زارع گفت:

    سلام وقت بخیر
    قیمت دستگاه انجماد سریع برای گوشت قرمز رو می فرمایید ؟ ما در روز حدود 10 گوساله کشتار داریم و میخواهیم پس از تکه کاری آنها را منجمد و بسته بندی بندی نماییم. ظرفیت دستگاه انجاد سریع باید چقدر باشد ؟

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      قیمت دستگاه انجماد سریع گوشت به عوامل مختلفی بستگی دارد که ظرفیت مهمترین عامل تاثیر گذار در آن می باشد. با توجه به توضیحاتی که ارائه نمودین می توان گفت که شما نیاز به دستگاه انجماد سریع 5 تن دارید. برای ساخت تونل انجماد سالنی 5 تن می توان از تجهیزات مختلفی استفاده نمود و هزینه تقریبی آن 400 میلیون می باشد.
      البته این هزینه به صورت تقریبی می باشد و بر اساس ظرفیت 5 تن گوشت می باشد و برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

  11. آواتار farhad farhad گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من میخوام خرید سردخانه زیر صفر برای گوشت و مرغ انجام بدم ، هزینه خرید سردخانه گوشت چقدره ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام وقتتون بخیر ، برای خرید سردخانه زیر صفر گوشت و مرغ بستگی به حجم سردخانه ، نوع سردخانه و تجهیزات سردخانه و… دارد که پیشنهاد می کنم که صفحه سردخانه زیر صفر را مطالعه کنید.

  12. آواتار علی زارع علی زارع گفت:

    سلام هزینه خرید تونل انجماد چقدره و برای 10 تن ماهی تونل انجماد چند تنی لازمه ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام برای 10 تن ماهی، همان تونل انجماد ده تنی کفایت می کند ، برای استعلام قیمت روز تونل انجماد 10 تنی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  13. آواتار جعفر رحمانی جعفر رحمانی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    برای خرید تونل انجماد سریع در افغانستان پیام میدم خدمتتان. بفرمایید که شما در کشور افغانستان پروژه ای انجام داده اید یا خیر ؟
    لطفا نمونه پروژه تونل انجماد سریع در افغانستان را اعلام نمایید. متشکرم

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      ما امکان اجرا و فروش تونل انجماد سریع در افغانستان را فراهم آورده ایم و شما می توانید برای بررسی پروژه های تونل انجماد در افغانستان با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا پروژه ای در شهر شما معرفی نمایند و بتوانید از نزدیک تونل انجماد اجرا شده در افغانستان را بازدید نمایید و با کارفرما به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

  14. آواتار رامین اصغری رامین اصغری گفت:

    سلام ممنون میشم درباره تفاوت تونل انجماد سریع و سردخانه توضیح دهید؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام در سردخانه ها سرعت انجماد پایین تر است و زمان بیشتری طول می کشد تا مواد منجمد شود.ولی در تونل انجماد به دلیل تجهیزات قوی خنک کننده سرعت انجماد بالاتر است .
      به طور مثال در تونل انجماد گوشت و میگو انجماد سریع اتفاق می افتد با بافت داخلی گوشت حفظ شود.

  15. آواتار علیرضا معنمدی علیرضا معنمدی گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر ، در روش های نگه داری به صورت منجمد کردن ، استفاده از تونل انجماد iqf یا سردخانه زیر صفر بهتر است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، اینکه کدام روش بهتر است، بستگی زیادی به محصول و نوع روش نگه داری دارد، اگر انجماد سریع مد نظر است باید از دستگاه انجماد سریع یا تونل انجماد ifq استفاده کنیم ولی در مواقعی که نگه داری مواد منجمد شده یا انجماد آرام مد نظر است میتوانیم از سردخانه زیر صفر استفاده کنیم.

  16. آواتار فرهاد قاسمی فرهاد قاسمی گفت:

    سلام، بهتر است برای نگه داری محصولات پروتئینی از تونل انجماد استفاده کنیم یا سردخانه؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، برای نگه داری محصولات پروتئینی می توانید از تونل انجماد سریع مانند تونل انجماد میگو، تونل انجماد گوشت و یا تونل انجماد ماهی استفاده کنید.
      اما اگر نیاز به نگه داری در سردخانه نیز بود می توانید آن ها را در مدت معینی در سردخانه نگه داری کنید.

  17. آواتار مددی مددی گفت:

    سلام، قیمت دستگاه انجماد سریع برای احداث تونل انجماد ماهی و میگو برای جنوب میخوام، ممنون میشم قیمت خرید دستگاه انجماد سریع را برام بفرستید ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، قیمت دستگاه انجماد سریع برای ماهی و میگو بستگی به ظرفیت و مقدار بار برودتی و نوع تونل انجماد سریع درخواستی دارد، پیشنهاد می کنم با همکاران من در صنایع برودتی نیک نوری تماس بگیرید و اطلاعات لازم را به آن ها بدهید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  18. آواتار احمدی احمدی گفت:

    سلام برای یک کارخانه تولید مواد غذایی در تاجیکستان نیاز به تونل انجماد داریم میشه راهنمایی کنید چه تونل انجماد سریعی را می توانیم تهیه کنیم؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، برای ساخت تونل انجماد در تاجیکستان باید یک سری اطلاعات درباره نوع محصولات منجمد، حجم و ظرفیت آن، نوع کارخانه ، روش انجماد مد نظر برای محصولات و دیگر موارد را اعلام کنید تا راهنمایی شوید.
      پیشنهاد می کنم با کارشناسان ما در صنایع برودتی نیک نوری تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .

  19. آواتار همدانی همدانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، چه عواملی برای حفظ کیفیت مواد غذایی در فرآیند انجماد سریع (IQF) مهم هستند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام عواملی مانند دما، سرعت انجماد، فشار، و رطوبت مواد غذایی در حین فرآیند IQF بسیار حائز اهمیت هستند. کنترل دقیق این پارامترها از اهمیت زیادی برای حفظ کیفیت مواد غذایی برخوردار است.

  20. آواتار مرتضوی مرتضوی گفت:

    سلام ، لطفا توضیح بدید که چگونه تونل انجماد کار می‌کند؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، تونل‌های انجماد با استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مانند کمپرسورها و گازهای خنک‌کننده مانند فریون یا آمونیاک ساخته می‌شوند. این سیستم‌ها دمای هوا داخل تونل را به حداقل می‌رسانند و مواد غذایی یا دیگر مواد در آنجا قرار گرفته، سریعاً یخ می‌زنند و در دمای مناسب نگهداری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تونل انجماد سریع IQF افغانستان تاجیکستان عراق مشهد تهران شیراز رشت اصفهان کیش قشم چابهار بندر عباس اهواز جیرفت دزفول زاهدان کرمان
لیست شهر
سبد خرید