چیلر

راندمان چیلر تراکمی

راندمان چیلر تراکمی

افزایش راندمان چیلر تراکمی در دو حوزه تعریف می شود یکی از لحاظ طراحی تخصصی و استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت و مناسب می باشد و دیگر روش های ساده ای می باشد که شما می توانید با رعایت این موارد راندمان چیلر تراکمی خود را افزایش دهید و همچنین باعث افزایش عمر مفید دستگاه شوید.

در اینجا قصد داریم تا شما را با کارهای ساده ای که سبب افزایش راندمان چیلر تراکمی می شود آشنا نماییم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

افزایش راندمان چیلر

با افزایش راندمان چیلر تراکمی کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی دستگاه می نمایید و همچنین در فصل های گرم سال به راحتی دمای محیط زندگی خود را در شرایط ایده آل نگه می دارید. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

افزایش راندمان چیلر تراکمی آب خنک

عوامل موثر بر راندمان چیلر تراکمی

عوامل زیادی بر راندمان چیلر تراکمی تاثیر گذار می باشد که در ادامه به بررسی جند مورد مهم آن می پردازیم.

کیفیت آب چیلر

همانطور که می دانید وظیفه چیلر کاهش دمای آب می باشد و آب در گردش باید فاقد املاح باشد و بهتر است که در آن از مواد افزودنی برای افزایش کیفیت آن استفاده نمایید. وجود املاح اضافی در آب سبب می شود که تجهیزات دچار رسوب شوند و عملیات تبادل حرارت درون کویل اواپراتور چیلر و یا کویل هواساز یا سایر تجهیزات با سرعت پایین تری انجام شود و به همین دلیل سبب کاهش راندمان می شود.

در چیلر تراکمی آب خنک نیز در قسمت کندانسور از آب برای کاهش دمای گاز مبرد استفاده می شود و این آب نیز در عملکرد کندانسور و راندمان چیلر تراکمی تاثیر گذار می باشد.

استفاده از آب تمیز و فاقد املاح تاثیر مشابهی در کندانسور دارد. در صورتی که از آب با املاح بالا در این قسمت استفاده شود درون کندانسور رسوب جمع می شود و نرخ تبادل حرارت میان آب و مبرد کاهش می یابد در نتیجه راندمان کندانسور کاهش یافته و سبب کاهش راندمان چیلر نیز می شود.

استفاده از فیلتر آب مناسب در مسیر گردش آب چیلر می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید و باعث بهبود راندمان چیلر شما شود. این فیلتر ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که باید متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

تمیز کردن کویل کندانسور

در ساخت چیلر ها از دو نوع کندانسور هوایی و آبی استفاده می شود و هرچه سطح تبادل حرارت این کندانسور ها تمیزتر باشد راندمان چیلر تراکمی افزایش می یابد. مخصوصا توصیه می شود که کندانسور چیلرهای تراکمی آب خنک را به صورت دوره ای سرویس و شستشو نمایید تا راندمان چیلر شما کاهش نیابد.

راندمان چیلر تراکمی 1

کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک را نیز باید تمیز نمود تا هرگونه گرد و غبار از روی سطح کویل دستگاه پاک شود و همچنین اگر قسمتی از مسیر جریان هوا کویل مسدود شده است باز شود.

تمیز کردن کویل اواپراتور

همانطور که می دانید در ساخت چیلرها از اواپراتور آبی استفاده می شود و احتمال دارد اواپراتور نیز دچار رسوب شود به همین دلیل پیشنهاد می شود که هر چند وقت یکبار اواپراتور دستگاه خود را نیز شستشو دهید تا راندمان چیلر تراکمی شما افزایش یابد.

انتخاب صحیح چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی در دو مدل هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این چیلرها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

راندمان چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک راندمان در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارد به این دلیل که گرمای خود را با استفاده از هوای محیط دفع می نماید و هرچه هوا دمای هوا کمتر باشد راندمان چیلر افزایش می یابد ولی در صورتی که هوا خشک و بسیار گرم باشد راندمان چیلر هوا خنک کاهش می یابد.

افزایش راندمان چیلر تراکمی هوا خنک

به همین دلیل پیشنهاد می شود که از چیلر هوا خنک در چنین شرایط آب و هوایی استفاده نشود و چیلر آب خنک جایگزین بهتری برای این شرایط می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای هوایی به صفحه محصول چیلر تراکمی هوا خنک مراجعه نمایید.

راندمان چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آب خنک به صورت کلی راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد به این دلیل که از آب برای کاهش دمای مبرد استفاده می نماید. استفاده از چیلر تراکمی آب خنک در مناطقی که دسترسی به منابع آزاد آبی برای کندانسور دستگاه داریم باعث افزایش راندمان چیلر تراکمی می شود به این دلیل که آب مورد نیاز کندانسور به راحتی تامین می شود.

راندمان چیلر تراکمی آب خنک

در صورتی که برای کندانسور دستگاه به منابع آزاد آبی دسترسی نداشته باشیم می توان از برج خنک کننده برای تامین این آب استفاده نماییم ولی در مناطقی که رطوبت هوا بالا می باشد عملکرد برج  خنک کننده با مشکل مواجه می شود و به همین عملکرد کل سیستم و راندمان چیلر تراکمی آب خنک با مشکل مواجه می شود به همین دلیل بهتر است در این شرایط از چیلر تراکمی هوا خنک استفاده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای تراکمی آبی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر تراکمی آب خنک مراجعه نمایید.

جمع بندی

با رعایت مواردی که در اینجا برای شما توضیح دادیم و انتخاب صحیح چیلر تراکمی می توانید راندمان چیلر تراکمی خود را به حداکثر برسانید و از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای تراکمی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر تراکمی مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “راندمان چیلر تراکمی

  1. آواتار امین روشندل امین روشندل گفت:

    سلام
    من فک میکنم راندمان چیلر ساختمان ما کاهش پیدا کرده و دیگه مثل قبل هوا رو خنک نمیکنه. فک میکنید مشکل از چی هستش ؟

    1. آواتار مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      ابتدا مقاله بالا ( راندمان چیلر تراکمی خود را افزایش دهید ) را به صورت کامل مطالعه و کارهایی که گفته شده است را انجام دهید اگر با انجام کارهای فوق مشکل شما حل نشد نیاز به یک متخصص دارید تا دستگاه شما را بررسی نماید. عواملی چون کاهش میزان گاز مبرد یا خرابی جزئی قطعات وجود دارد که عملیات خنک سازی را به درستی انجام نمیدهد.
      پس از بررسی موارد فوق با کارشناسان ما برای بررسی تخصصی تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *