سردخانه

ساخت سردخانه سیب زمینی

ساخت سردخانه سیب زمینی

طراحی و ساخت سردخانه سیب زمینی کار بسیار حساسی می باشد و باید توسط تیم حرفه ای و با سابقه انجام شود محصول سیب زمینی که بسیار پر مصرف می باشد در حجم بسیار زیادی انبار و نگهداری می شود که باعث شده است سردخانه داران سیب زمینی از سود خوبی بهره مند شوند.

نگهداری سیب زمینی در سردخانه نیاز به شرایط خاصی دارد که باید با دقت بالایی نگهداری و مراقبت شود تا بتوانیم این محصول را در تمامی فصول سال به دست مشتریان برسانیم.

صنایع برودتی نوری یکی از بزرگترین سازنده های سردخانه در کشور می باشد که می تواند ساخت و طراحی سردخانه شما را بر عهده بگیرد و شما می توانید برای استعلام هزینه ساخت سردخانه سیب زمینی به همراه مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

ساخت سردخانه سیب زمینی

ساخت سردخانه سیب زمینی

ساخت سردخانه برای نگهداری سیب زمینی در ابعاد و مدل های مختلفی انجام می شود که بر اساس بودجه و ابعاد زمینی که در اختیار داریم برای ساخت آن برنامه ریزی میکنیم. سیب زمینی محصول بسیار حساسی می باشد و ممکن است که در طول بازه نگهداری جوانه بزند که باعث غیر قابل استفاده شدن آن می شود برای این منظور باید یک سردخانه متناسب داشته باشید و نگهداری این محصول را بر اساس نکاتی که ادامه این مقاله برای شما توضیح می دهیم انجام دهید.

یکی از مواردی که باید در محیط سردخانه سیب زمینی مد نظر قرار دهید وجود نور کافی می باشد تمامی سطح سردخانه باید روشن باشد تا سیب زمینی شروع به جوانه زنی نکند.

سردخانه سیب زمینی که یک سردخانه بالای صفر می باشد دمای درون آن را باید بتوان بین 7 تا 15 درجه سانتی گراد تنظیم نمود که بر اساس نوع سیب زمینی دما را مشخص می کنیم همچنین رطوبت نسبی مورد نیاز برای نگهداری سیب زمینی بین 85 الی 90 درصد می باشد. این سردخانه ها را می توان در دو مدل مختلف طراحی نمود که در ادامه این موارد را برای شما آورده ایم.

سردخانه سیب زمینی نوعی سردخانه میوه می باشد که شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ساخت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

انواع سردخانه سیب زمینی

  • ساخت سردخانه سیب زمینی فریونی
  • ساخت سردخانه سیب زمینی آمونیاکی

ساخت سردخانه سیب زمینی آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی که باید در ابعاد وسیع و بزرگ طراحی شوند برای نگهداری حجم زیادی از سیب زمینی مناسب هستند این سردخانه ها که ساخت آنها در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد در ابعاد بزرگ کارایی و عملکرد خوبی دارند.

تجهیزات مورد استفاده در ساخت سردخانه آمونیاکی با سردخانه فریونی متفاوت می باشد به این دلیل که مبرد آمونیاک با فلزات رنگی مانند مس واکنش می دهد و امکان استفاده از قطعات مسی در سردخانه آمونیاکی امکان پذیر نمی باشد و هزینه قطعات تجهیزات سردخانه آمونیاکی گران می باشد و به همین دلیل ساخت آن در ابعاد کوچک توجیه ندارد.

سردخانه آمونیاکی نوعی سردخانه صنعتی می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های صنعتی به صفحه سردخانه صنعتی مراجعه نمایید.

ساخت سردخانه سیب زمینی فریونی

ساخت سردخانه سیب زمینی فریونی در ابعاد و اندازه های مختلف امکان پذیر می باشد هزینه ساخت این نوع سردخانه با افزایش ابعاد و حجم آن بیشتری می شود و به همین ساخت آن در ابعاد کوچیک توجیه پذیر می باشد اما هرچه سرخانه بزرگ تر باشد سود آوری و درآمد آن بیشتر می شود.

ساخت سردخانه سیب زمینیهزینه تجهیزات و قطعات سرخانه فریونی در مقایسه با تجهیزات سردخانه آمونیاکی ارزان تر می باشد با این تفاوت که قیمت گاز آمونیاک از گاز های فریونی ارزان تر می باشد برای ساخت سردخانه 2000 تنی سیب زمینی به پایین سردخانه فریونی بهترین انتخاب می باشد.

سردخانه های سیب زمینی را می توانید به نحوی طراحی نمایید که در آنها سیب نیز نگهداری نمایید. که البته برای تغییر محصول درون سردخانه باید اقداماتی صورت گیرد و به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه سردخانه سیب نیز مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه سیب زمینی

برای ساخت سردخانه سیب زمینی نیاز به تجهیزات مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره میکنیم.

جهت استعلام قیمت سرخانه خود می توانید به صفحه محاسبه قیمت سردخانه مراجعه نمایید.

کمپرسور سردخانه سیب زمینی

کمپرسور سردخانه را بر اساس ظرفیت و حجم سردخانه انتخاب می کنند برای ساخت سردخانه ممکن است از یک یا چند کمپرسور به صورت همزمان استفاده کنند. کمپرسورها مهمترین بخش سردخانه می باشند که وظیفه مکش، فشرده سازی و انتقال آن را بر عهده دارد.

انتخاب کمپرسور مناسب بر اساس ظرفیت، شرایط اقلیمی، نوع سردخانه و دیگر تجهیزات استفاده شده در ساخت سردخانه باعث می شود که طول عمر کمپرسور شما افزایش یابد و هزینه تعمیر و نگهداری کاهش یابد.

ساخت سردخانه سیب زمینی

کندانسور سردخانه سیب زمینی

کندانسور سردخانه وظیفه خنک سازی مبرد و تبدیل آن از حالت گاز به مایع را بر عهده دارد انتخاب کندانسور مناسب باعث می شود که تمامی تجهیزات سردخانه به درستی کار کنند و مشکلی در عملکرد کلی سردخانه ایجاد نشود اگر کندانسور نتواند تمامی مبرد ورودی را به مایع تبدیل کند باعث می شود در دیگر بخش ها دچار مشکل شویم و عملیات خنک سازی به خوبی انجام نشود.

کندانسور ها انواع مختلفی دارند که برای کارکرد در شرایط آب و هوایی مختلفی طراحی شده اند شما می توانید و بهتر است که انتخاب این قطعه توسط یک کارشناس بر اساس تمامی فاکتور های موجود انجام شود تا عملکرد سردخانه شما با مشکل مواجه نشود.

اواپراتور سردخانه سیب زمینی

اواپراتور سردخانه که وظیفه جذب گرمای محیط را بر عهده دارد با تبخیر مبرد درون خود این عملیات را انجام می دهد میزان پرتاب باد اواپراتور و محل نصب آن در کیفیت و مدت زمان نگهداری سیب زمینی بسیار تاثیر گذار می باشد که بر اساس ابعاد سالن و تعداد اواپراتورها نصب این قطعه انجام می شود.

 تابلو برق سردخانه سیب زمینی

تابلو برق سردخانه سیب زمینی باید برای مدیریت و کنترل دقیق سردخانه طراحی شده باشد تا شما بتوانید مدیریت درستی بر روی دما و شرایط داخلی سردخانه داشته باشید و بتوانید سیب زمینی را برای مدت زمان طولانی نگهداری نمایید و کیفیت آن کاسته نشود.

استفاده از تجهیزات کنترلی و اندازه گیری در قسمت های مختلف سردخانه و امکان مدیریت منسجم همه این تجهیزات در تابلو برق نگهداری محصولات درون سردخانه را آسان می نماید که باید در هنگام ساخت به این نکته توجه نمایید.

صنایع برودتی نوری دارای تیم فعال در سراسر داخل و خارج از کشور می باشد و ساخت سردخانه را از صفر تا 100 برای شما انجام می دهد یکی از تیم های فعال این مجموعه در بندرعباس می باشد که شما می توانید جهت ساخت سردخانه خود به صفحه ساخت سردخانه در بندرعباس مراجعه نمایید.

هزینه ساخت سردخانه سیب زمینی

هزینه ساخت سردخانه سیب زمینی بر اساس ابعاد و نوع آن محاسبه می شود البته فاکتور های بسیار زیاد دیگری می باشد که باعث می شود در هزینه ساخت تاثیر گذار باشد اما دو عامل ابعاد و نوع بیشترین تاثیر را در هزینه تمام شده ساخت سردخانه دارند.

ساخت سردخانه سیب زمینی

برآورد هزینه دقیق هزینه ساخت سردخانه سیب زمینی به شما کمک می کند که تا در انجام این پروژه با مشکلات مالی مواجه نشوید به همین منظور محاسبه هزینه ساخت را کارشناسان صنایع برودتی نوری پس از انجام محاسبات لازم برای شما به صورت رایگان انجام می دهند تا شما را در شروع این کسب و کار یاری نمایند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سردخانه های می توانید به صفحه سردخانه مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “ساخت سردخانه سیب زمینی
  1. آواتار محسن رادمنش محسن رادمنش گفت:

    سلام برای ساخت سردخانه سیب زمینی در شیراز چه کارهایی باید انجام دهید ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، برای ساخت سردخانه سیب زمینی لازم است که مکان احداث سردخانه ، نوع سردخانه ، نوع تجهیزات و موارد دیگر بررسی شود ، کافیست با همکاران من تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *