چیلر

کندانسور چیلر چیست ؟

کندانسور چیلر

کندانسور چیلر بخش مهمی از این دستگاه می باشد و چیلر های تراکمی را بر اساس نوع کندانسوری که دارند دسته بندی می کنند البته چیلر ها به دو دسته کلی تراکمی و جذبی تقسیم می شوند که مدل جذبی کاربرد بسیار کمی دارد و فقط در برخی پروژه های خاص کاربرد و صرفه اقتصادی دارد و در بیشتر پروژه ها از چیلر تراکمی استفاده می شود و در اینجا قصد داریم در زمینه کندانسور چیلر های تراکمی اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم هر چند که کندانسور مورد استفاده در چیلر جذبی با تراکمی تقریبا یکسان می باشد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان به همراه استعلام بهترین قیمت کندانسور چیلر همین حالا با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتگوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

کندانسور چیلر تراکمی

کندانسور چیلر تراکمی وظیفه خنک سازی مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد و این کندانسور ها در دو مدل مختلف طراحی و تولید می شوند که در ادامه این دو مدل را به شما معرفی می کنیم و درباره نقش کندانسور در چیلر بیشتر صحبت می کنیم.

کندانسور ها نوعی مبدل حرارتی می باشند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه مبدل حرارتی مراجعه نمایید.

نقش کندانسور در چیلر

کندانسور در چیلر تراکمی وظیفه دارد که مبرد داغ و پرفشار خروجی از کمپرسور را خنک و به مایع تبدیل نماید و در سیکل تبرید پس از کمپرسور قرار میگیرد و مبرد مایع را سمت اواپراتور چیلر که از نوع پوسته و لوله می باشد هدایت می کند تا سیال ثانویه موجود در اواپراتور با انتقال حرارت خود به مبرد خنک شود و مبرد ما از حالت مایع به گاز تبدیل و اماده ورود مجدد به کمپرسور شود.

 

انواع کندانسور چیلر

  • کندانسور چیلر هوایی
  • کندانسور چیلر آبی

کندانسور مورد استفاده در چیلر را می توان به دو دسته کلی که در بالا اشاره کردیم تقسیم نماییم و در ادامه هر کدام را برای شما شرح می دهیم.

کندانسور چیلر هوایی

 در چیلر هوایی از کندانسور هوایی استفاده می شود و دلیل نام گذاری این چیلر بر همین اساس می باشد در چیلر هوایی کندانسور برای خنک کردن و تقطیر مبرد حرارت را به هوای اطراف خود منتقل می کند و کندانسور چیلر هوایی تشکیل شده از یک کویل حرارتی که بر روی آن یک یا چند فن قرار گرفته است.

کندانسور چیلر

در کندانسور چیلر هوایی مبرد حرارت خود را به کویل و کویل به هوا منتقل می کند این انتقال حرارت به هوا توسط وزش باد با سرعت بالا در میان کویل انجام می شود و وجود فن ها بر روی کویل تاثیر بسیار مثبتی دارد.

حرکت سریع هوا از میان کویل باعث می شود که همیشه اختلاف دمای هوا با سطح کویل زیاد باشد تا ضریب انتقال حرارت بالاتر باشد. ( افزایش اختلاف دما باعث افزایش ضریب انتقال حرارت می شود )

کویل این کندانسور تشکیل شده از تعدادی لوله رفت و برگشتی که معمولا از مس ساخته می شود و بر روی این لوله ها ورق ها نازک آلومینیومی که به آن ها فین میگویند قرار گرفته است تا سطح تماس و میزان انتقال حرارت افزایش دهد.

در ساخت چیلر هوایی می توان از کندانسور های هوایی با طراحی های متنوعی استفاده نمود کندانسور هوایی در مدل های عمودی، افقی و v شکل طراحی و تولید می شوند تا در مکان های مختلف بر اساس نیاز و ظرفیت دستگاه مورد استفاده قرار گیرند.

از چیلر هوایی برای کاربردهای خانگی چون تهویه مطبوع تا کارهای صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد این چیلر ها را می توان در ظرفیت 1 تن سرمایش به بالا طراحی و تولید نمود تا تمامی نیاز های صنعتی و خانگی را برآورده نماید.

چیلرهای هوایی هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارند و همچنین از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند و استفاده از این چیلر ها دردسر بسیار کمی دارد و در بیشتر مواقع انتخاب اول مصرف کنندگان می باشد.

چیلر هوایی در مناطق با آب و هوای گرم و خشک راندمان بسیار پایینی دارد به این دلیل که اختلاف دمای هوا با سطح کویل بسیار کم می باشد و ضریب انتقال حرارت بسیار پایین می باشد به همین دلیل استفاده از چیلر آبی در این مناطق توصیه می شود به این دلیل که راندمان بسیار بالاتری نسبت به چیلر هوایی دارند.

یکی از انواع کندانسور های هوایی برند نوین می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کندانسور نوین مراجعه نمایید.

کندانسور چیلر آبی

 چیلر آبی مجهز به کندانسور آبی می باشد و عملیات خنک سازی مبرد را با استفاده از انتقال حرارت به آب انجام می دهد کندانسور این چیلر معمولا به صورت پوسته و لوله طراحی می شود و عملکرد آن به این صورت می باشد که مبرد درون پوسته این کندانسور در جریانی می باشد و با لوله های موجود در پوسته برخورد می کند درون این لوله ها که آب سرد جریان دارد حرارت مبرد را جذب می کنند و باعث خنک شدن و تقطیر آن می شوند.

کندانسور چیلر

آب پس از دریافت گرمای مبرد از کندانسور خارج می شود و اگر به منابع آزاد آب دسترسی نداشته باشیم آب خارج شده از کندانسور به سمت برج خنک کننده منتقل می شود تا خنک و قابل استفاده مجدد شود.

کندانسور های آبی مدل های متنوعی دارند ولی تنها مدل پوسته و لوله آن بسیار کاربردی می باشد و قابل استفاده در چیلر می باشد دیگر مدل ها به دلیل راندمان پایین و مشکلات مکانیکی که داشتند استفاده از آن ها منسوخ شده است.

کندانسور چیلر آبی دارای راندمان بسیار بالایی می باشد و همچنین در مقایسه با کندانسور چیلر هوایی فضای کمتری را اشغال می کند و هزینه ساخت آن هم پایین تر می باشد اما مشکل بزرگی که این کندانسور ها دارند هزینه تعمیر و نگهداری آن ها می باشد به دلیل تماس دائمی کندانسور با آب دچار رسوب و فرسایش می شود و نیاز به سرویس های دوره ای برای رسوب گیری و تعمیرات جزئی دارد و همچنین به دلیل فرسایش ایجاد شده طول عمر کمتری نسبت به کندانسور های هوایی دارند.

کندانسور ها کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند و نقش مهمی در ساخت سردخانه ها دارند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

فن کندانسور چیلر هوایی

در طراحی و ساخت کندانسور چیلر هوایی از تعدادی فن استفاده می شود که معمولا از نوع اکسیال می باشند این فن ها باید از کیفیت بالا برخورد دار باشند به این دلیل که چیلر دستگاه دائم کار می باشد و فن ها هم باید به صورت یکسره کار کنند و دچار مشکل نشوند استفاده از فن با برند های خارجی و مرغوب طول عمر دستگاه شما را افزایش می دهد.

کندانسور چیلر

شستشوی کندانسور چیلر 

کندانسور چیلر آبی و هوایی هر دو نیاز به شستشو دارند اما هر کدام به شیوه و نحوه درست خودشان به عنوان مثال کندانسور های هوایی پس از مدتی سطح کویل را با گرد و غبار یا خاک پوشیده می شود و باعث می شود که عملیات انتقال حرارت به درستی انجام نشود به همین دلیل شستشوی آن با آب به صورتی که درست باعث می شود راندمان دستگاه افزایش یابد.

اما در شستشوی کندانسور آبی معمولا از اسید مخصوصی استفاده می شود و لوله هایی که آب در آن جریان داشته و دچار رسوب شده است با اسید شستشو می دهند تا رسوب ها از بین بروند و عملیات انتقال حرارت بدون مشکل انجام شود.

کندانسور چیلر

جهت دریافت اطلاعات فنی در زمینه انواع کندانسور ها به شما پیشنهاد میکنیم به صفحه کندانسور مراجعه نمایید.

دیدگاهی در مورد “کندانسور چیلر چیست ؟

  1. آواتار تکنسین چیلر تکنسین چیلر گفت:

    ممنون از مطلب مفید شما در زمینه کندانسور چیلرها. چیلرهای هوا خنک استقبال بهتری دارند معمولا

  2. آواتار کامران کامران گفت:

    سلام ، قیمت کندانسور چیلر تراکمی برای ساختمان حدودا چقدر است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، وقتتون بخیر ، قیمت کندانسور چیلر تراکمی برای ساختمان بستگی به نوع و برند و ظرفیت چیلر تراکمی دارد ، پیشنهاد میکنم با همکاران من در سایت نیک نوری تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *