سردخانه

قیمت سردخانه میوه

قیمت سردخانه میوه

سردخانه میوه جات یکی از سودآور ترین کسب و کارهای می باشد. قیمت سردخانه میوه با توجه به نوع سردخانه و سایر عوامل تاثیر گذار در هزینه سردخانه میوه در میزان درآمد سردخانه تاثیر گذار می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را در احداث این سردخانه و خرید سردخانه صنعتی میوه راهنمایی نماییم تا این کسب و کار سودمند را به درستی آغاز نمایید.

قیمت سردخانه میوه بر اساس معیار های مختلفی محاسبه می شود و صنایع برودتی نوری امکان طراحی انواع سردخانه در ظرفیت های متنوع در سراسر داخل و خارج از کشور را فراهم آورده است.

قیمت سردخانه میوه جات نیازمند بررسی کارشناسان حوزه صنعت تبرید می باشد تا بتوانند بر اساس نیاز شما و شرایط اقلیمی که دارید سردخانه ای با بالاترین راندمان طراحی و اجرا نمایند که باعث افزایش سودآوری مجموعه شما شود.

صنایع برودتی نوری مجری و سازنده انواع سردخانه های میوه در کشور می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام بهترین قیمت سردخانه میوه جات خود با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین سایت با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

در ادامه عوامل تاثیر گذار در قیمت این نوع سردخانه را برای شما شرح می دهیم تا اطلاعات بهتری در این زمینه کسب نمایید.

Fruit Cold Storage cost

برای نگهداری میوه و سبزیجات معمولا از سردخانه بالای صفر استفاده میکنند البته باید به این نکته اشاره کرد که سردخانه بالای صفر می تواند دما را به زیر صفر هم کاهش دهد. به این دلیل که برخی از میوه ها جهت نگهداری به دمای زیر صفر احتیاج دارند.

با گسترش صنعت و افزایش تعداد سردخانه ها دغدغه کشاورزان و باغداران جهت نگهداری طولانی مدت محصولات کاهش می یابد و دیگر نیازی نیست که تمام محصولات خود را یکجا، در بازار عرضه نمایند.

قیمت سردخانه میوه بالای صفر

با عرضه تدریجی محصولات در بازار سودآوری افزایش یافت و همچنین مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و از سوی دیگر در کنترل قیمت محصولات و افزایش بی رویه قیمت در بازار کمک بزرگی کرده است.

در این سردخانه هر محصولی نیاز به دما و رطوبت خاص خود را دارد و به همین دلیل سردخانه صنعتی میوه دارای اتاق های مجزا با امکان تعیین دما به صورت مجزا می باشد.

در حالتی که میخواهیم میوه را در سردخانه نگهداری کنیم باید کمی قبل تر از اینکه به صورت کامل برسد جمع آوری کنیم تا در هنگام نگهداری دچار آسیب نشود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سردخانه میوه

همانطور که در بالا اشاره کردیم عوامل مختلفی در انتخاب تجهیزات و محاسبات برودت سردخانه تاثیر گذار می باشد که این موارد در قیمت سردخانه میوه تاثیر گذار می باشند که در ادامه به این موارد اشاره می نماییم.

هزینه راه اندازی سردخانه میوه بر اساس نوع مبرد

طراحی و احداث سردخانه را می توان به دو صورت فریونی و آمونیاکی انجام داد و قیمت سردخانه آمونیاکی با فریونی متفاوت می باشد. هزینه سردخانه آمونیاکی در ابعاد کوچک بسیار زیاد می باشد و توجیه اقتصادی ندارد اما در ابعاد بزرگ و صنعتی صرفه اقتصادی دارد ولی برای سردخانه های کوچک باید از گاز فریون و تجهیزات مرتبط با آن استفاده نماییم.

جهت کسب اطلاعات دقیق در زمینه سردخانه های فریونی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه سردخانه فریونی مراجعه نمایید.

هزینه سردخانه میوه آمونیاکی در مقایسه با سردخانه های فریونی بیشتر می باشد اما در احداث سردخانه های عظیم و صنعتی تمایل به راه اندازی سردخانه آمونیاکی می باشد به این دلیل که سردخانه های آمونیاکی از راندمان بالایی برخودار می باشند و در نتیجه هزینه های تعمیر و نگهداری آن کاهش می یابد.

برآورد قیمت سردخانه میوه

عکس سردخانه موز

برخی از میوه ها را فرآوری و به صورت منجمد نگهداری می نمایند و برای این دسته از میوه ها نیاز به سردخانه زیر صفر می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این دسته از سردخانه ها به صفحه سردخانه زیر صفر مراجعه نمایید.

تاثیر ظرفیت در قیمت سردخانه میوه

مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت سردخانه میوه ظرفیت آن می باشد. طراحی سردخانه کوچک و صنعتی بزرگ با توجه به نیاز مشتری انجام می شود. هر چه ظرفیت سردخانه بیشتر باشد قیمت تمام شده سردخانه افزایش می یابد که البته سود آوری مجموعه را هم افزایش می دهد و می توان حجم بیشتری میوه را در سردخانه نگهداری نمود. در سردخانه صنعتی میوه با ظرفیت بالا هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش می یابد مخصوصا اگر سردخانه شما از نوع آمونیاکی باشد.

تاثیر تعداد سالن در قیمت سردخانه میوه جات

با افزایش تعداد سالن، هزینه سردخانه میوه جات افزایش می یابد و مهمترین عامل تاثیر گذار، ساندویچ پانل و درب سردخانه می باشد که هر چه تعداد سالن ها بیشتر باشد باید از ساندویچ پانل و درب بیشتری استفاده نماییم.

با افزایش تعداد سالن ها مدیریت سردخانه آسان تر می شود و همچنین می توان میوه های متنوع تری را در سردخانه نگهداری نمود و باید امکان کنترل و مدیریت هر سالن به صورت مجزا انجام شود تا این امر امکان پذیر شود. عامل دیگری که با افزایش تعداد سالن ها باعث افزایش قیمت سردخانه می شود. تجهیزات کنترلی می باشد که باید به ازای هر اتاق اضافه شود و قیمت تمام شده سردخانه را افزایش می دهد.

قیمت سردخانه میوه در شرایط اقلیمی مختلف

شرایط اقلیمی تاثیر بسزایی در انجام محاسبات بار برودتی و انتخاب تجیهزات سردخانه دارد به همین دلیل سبب افزایش یا کاهش قیمت سردخانه میوه می شود و همین امر در سبب اختلاف قیمت نگهداری محصولات در سردخانه های سراسر کشور می شود.

در مناطق گرم و خشک راندمان تجهیزات سردخانه کاهش می یابد و همچنین نیاز به بار برودتی بیشتری می باشد تا محیط سردخانه را به دمای دلخواه خود برسانیم. به همین دلیل هزینه احداث سردخانه در این مناطق افزایش می یابد و همچنین باید از تحهیزاتی استفاده نماییم. که راندمان بهتری ارائه می کنند به عنوان مثال استفاده از کندانسور هوایی در این مناطق توصیه نمی شود و بهتر است که از کندانسور های آبی یا تبخیری استفاده شود.

عامل دیگری که در این مناطق سبب افزایش قیمت سردخانه میوه جات می شود اختلاف دمای زیاد محیط سردخانه با محیط بیرون می باشد که باید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از ساندویچ پانل های ضخیم تری استفاده نماییم و قیمت سردخانه میوه را افزایش می دهد. 

در مناطق با آب و هوای معتدل و خنک هزینه سردخانه کاهش می یابد و همچنین هزینه نگهداری محصولات در سردخانه کمتر از دیگر مناطق می باشد و در این مناطق هزینه انرژی مصرفی سرخانه کاهش می یابد.

تجهیزات سردخانه میوه و تاثیر آن در هزینه احداث

در راه اندازی سردخانه از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برندهای مختلف کیفیت های متنوعی را ارائه می کنند و این برندها قیمت های متفاوتی دارند و در برخی قطعات حتی اختلاف قیمت چند برابری دارند که سبب افزایش یا کاهش قیمت سردخانه میوه جات می شود.

قیمت سردخانه میوه کوچک

مهمترین قطعه در سردخانه کمپرسور می باشد استفاده از کمپرسور با برندهای اروپایی و آمریکایی مثل کوپلند، بیتزر، دورین، دانفوس و غیره سبب افزایش طول عمر سردخانه و ضریب اطمینان سردخانه می شود و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری مجموعه شما را کاهش می دهد.

قطعات دیگری که در طراحی سردخانه بسیار مهم هستند اواپراتور و کندانسور می باشند که می توان از برند های با کیفیت تولیدی در کشور خودمان مانند نیک استفاده نماییم که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهترین مواد اولیه طراحی و تولید می شوند که راندمان و کیفیت بسیار بالایی دارند.

تجهیزات کنترلی سردخانه مانند گیج فشار، سایت گلاس، اویل سپراتور، اکسپنشن ولو، رسیور، ترموستات و غیره باید از برندهای اروپایی معروف و قابل اطمینان مانند دانفوس و کستل استفاده شود تا ضریب عملکرد سردخانه افزایش یابد.

این قطعات تاثیر بسزایی در هزینه احداث سردخانه میوه جات دارد و می توان این قطعات را کم یا با برند های چینی جایگزین نمود تا قیمت سردخانه میوه کاهش یابد ولی صنایع برودتی نوری به شما پیشنهاد می کند که از تجهیزات کنترلی با کیفیت اروپایی در ساخت سردخانه استفاده نمایید تا ضریب اطمینان و استاندارد سردخانه شما افزایش یابد و همچنین از قطعات مهمی چون کمپرسور حفاظت کامل شود.

تاثیر نوع محصول مورد نگهداری در هزینه احداث سردخانه میوه

نوع محصول مورد نگهداری در سردخانه بر روی انتخاب تجهیزات و قیمت آن تاثیر گذار می باشد به این صورت که میوه جهت نگهداری به دما، رطوبت و شرایط نگهداری خاصی نیازمند می باشند. هرچه نیاز به دمای پایین تری برای نگهداری باشد قیمت سردخانه میوه افزایش می یابد به این دلیل که از تجهیزات برودتی قوی تری باید استفاده نماییم تا دمای سردخانه را کاهش دهیم.

در این نوع سردخانه معمولا نیاز به رطوبت بالا می باشد تا میوه ها تازه و سالم بمانند و کیفیت اولیه خود را حفظ نمایند به همین دلیل باید از اواپراتور با فاصله فین بالا استفاده نماییم که سبب افزایش قیمت اواپراتور سردخانه می شود اما برخی محصولات که نیاز به رطوبت بالایی ندارند می توان از اواپراتور با فاصله فین کم استفاده نمود تا قیمت سردخانه میوه کاهش یابد.

انواع سردخانه میوه

سردخانه های میوه را می توان به دسته کلی فریونی و آمونیاکی دسته بندی نمود که در ادامه هر کدام را شرح می دهیم.

قیمت سردخانه میوه آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی را معمولا به صورت صنعتی و در ابعاد خیلی وسیع طراحی می کنند به این دلیل که طراحی سردخانه آمونیاکی هزینه بالایی دارد و ساخت آن در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد و برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع سردخانه به صفحه سردخانه آمونیاکی مراجعه نمایید.

قیمت سردخانه میوه فریونی

احداث سردخانه های فریونی میوه محدودیتی در ابعاد ندارد و می توان آنها را در ابعاد بسیار کوچک در حد یک کانکس یا در ابعاد خیلی بزرگ مثل یک سردخانه صنعتی طراحی و اجرا نمود. قیمت سردخانه میوه فریونی بر اساس ابعاد آن محاسبه می شود و هرچه حجم سردخانه افزایش یابد قیمت سردخانه میوه فریونی هم بیشتر می شود و می توان آن را بر اساس نیاز یا زمینی که در اختیار داریم پیاده سازی نماییم.

 

فروش سردخانه میوه

درآمد سردخانه میوه

با توجه به افزایش تقاضا انواع میوه ها در فصل های مختلف سال و همچنین افزایش حجم تولید میوه جات با استفاده از تکنولوژی های مدرن مانند اصلاح نژاد، استفاده از کودهای تقویتی و غیره نیاز به نگهداری طولانی مدت این محصولات افزایش یافته است از این رو سردخانه می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای این حوزه در حال توسعه باشد.

در نتیجه متوجه می شویم که قیمت سردخانه میوه جات در مقایسه با درآمد آن بسیار خوب می باشد و همچنین با رعایت نکات اصولی و مهم در سردخانه داری می توان این درآمد را افزایش داد. داشتن یک سردخانه با راندمان بالا که هزینه های تعمیر و نگهداری آن پایین باشد یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش درآمد سردخانه می باشد.

که این امر زمانی محقق می شود که استاندارد این نوع سردخانه رعایت شده باشد و سردخانه شما به صورت بسیار دقیق و مهندسی شده طراحی و اجرا شده باشد و همچنین از تجهیزات و دستگاه های که کیفیت بالایی دارند استفاده شده باشد.

برای کسب اطلاعات در زمینه قیمت انواع سردخانه ها و استعلام قیمت آنها به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

خرید سردخانه میوه

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه نمودیم متوجه شدین که خرید سردخانه میوه چالش های مختلفی دارد که ما می توانیم با ارائه مشاوره تخصصی رایگان شما در این زمینه یاری نماییم و پروژه شما را از صفر تا 100 به صورت تخصصی اجرا نماییم.

ما می توانید شما را در خرید سردخانه میوه یا به عبارتی خرید تجهیزات سردخانه میوه جات یاری نماییم و تمامی تجهیزات مورد نیاز شما را با تضمین بهترین قیمت و کیفیت ارائه نماییم و خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

سوالات متداول

 بله، مکان و مساحت سردخانه می‌تواند تأثیر زیادی در قیمت سردخانه میوه داشته باشد. سردخانه‌های بزرگتر و با مکان‌های ممتاز ممکن است هزینه‌های بیشتری داشته باشند.

عواملی مانند ابعاد و ظرفیت سردخانه، نوع سیستم خنک کننده و تهویه، کیفیت عایق‌ها، تجهیزات مورد استفاده، نوع کنترل دما و رطوبت، وضعیت مکانی و قوانین ساختمانی می‌توانند بر قیمت ساخت سردخانه تأثیرگذار باشند.

پاسخ: بله، نوع محصولاتی که قرار است در سردخانه ذخیره شوند و نیازات خاص دما و رطوبت آنها ممکن است نیاز به تجهیزات و شرایط خاصی داشته باشد که بر قیمت تأثیرگذار است.

دیدگاهی در مورد “قیمت سردخانه میوه

  1. آواتار احمد مولایی احمد مولایی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید محاسبه قیمت سردخانه میوه 20 تنی رو می توانید برای من انجام دهید و به من اطلاع دهید. زمین مناسب رو دارم و فقط هزینه قطعات سردخانه و اجرت پیاده سازی رو می خوام بدونم.

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      برای محاسبه هزینه سردخانه میوه مورد نظر شما باید عوامل مختلفی را بررسی کنیم به عنوان مثال شرایط آب و هوایی منطقه شما در محاسبات باید لحاظ شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که برای محاسبه دقیق قیمت با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.
      همچنین ما می توانید بر اساس زمینی که در اختیار دارید مدل های مختلف پیاده سازی سردخانه را که توجیه اقتصادی بیشتری دارد را به شما پیشنهاد نماییم.
      در صورتی که هرگونه سوال دیگری داشتید خوشحال می شویم که پاسخگو شما باشیم.

  2. آواتار سیروس سیروس گفت:

    سلام ، قیمت سردخانه میوه 1000 تنی رو میخوام بدونم؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام وقتتون بخیر ، قیمت سردخانه میوه 1000 تنی بسته به تجهیزاتی که تمایل به استفاده دارید و مکان اسقرار ساخت سردخانه محاسبه می شود ، پیشنهاد می کنم از مشاوره کارشناسان مجموعه استفاده کنید.

    2. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام وقتتون بخیر ، سردخانه میوه 1000 تنی در کجا میخواین احداث کنید و چه تجهیزاتی مد نظر شماست ؟ بنا بر این ویژگی ها قیمت تعیین می شود .که باید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .

  3. آواتار حسن زاده حسن زاده گفت:

    سلام قیمت صفر تا صد سردخانه میوه و سبزی جات چجوریه ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام وقتتون بخیر ، ابتدا باید بدانیم که قیمت سردخانه میوه چند تنی مد نظر شماست ؟ و در چه مکانی میخواهید سردخانه میوه را اجرا نمایید، سپس با توجه به هزینه تجهیزات سردخانه مد نظر شما می توانیم قیمت سردخانه میوه را محاسبه کنیم .
      میتوانید به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید .

  4. آواتار عباس نگاری عباس نگاری گفت:

    سلام قیمت سردخانه میوه سیب و گلابی برای حجم 20 تن چقدر میشه ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام برای استعلام دقیق قیمت سردخانه میوه سیب و گلابی لازم است بدانیم چه سردخانه ای مد نظر شماست و در کدام شهر می خواهید اقدام به راه اندازی سردخانه میوه کنید.
      سپس بار برودتی چک شود تا نوع و برند تجهیزات نیز اعلام شود .
      پیشنهاد می کنیم که با تماس با کارشناسان ما در صنایع برودتی نیک از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

  5. آواتار یوسف یوسف گفت:

    سلام ، یک سردخانه میوه کوچک در تاجیکستان میخواهم احداث کنم ، یک لیست قیمت سردخانه میوه کوچک را برایم بفرستید.

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام، برای برآورد قیمت سردخانه میوه کوچک مواردی از جمله نوع سردخانه میوه ، برند و توان تجهیزات سردخانه میوه و قیمت زمین سردخانه در تاجیکستان و … مهم است.
      پیشنهاد می کنم برای دریافت لیست قیمت سردخانه میوه کوچک با کارشناسان سایت برودتی نیک نوری تماس بگیرید وبهتر راهنمایی شوید.

  6. آواتار امیر اصغری امیر اصغری گفت:

    سلام تاثیر ابعاد سردخانه میوه بر قیمت ساخت سردخانه میوه به چه صورت است ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، ابعاد سردخانه تاثیر زیادی بر قیمت ساخت سردخانه میوه دارد . به طور مثال اگر قیمت ساخت سردخانه کوچک در حد 6 متر در نظر باشد، اسکلت آهنی نیاز نیست و قیمت ساخت سردخانه میوه بسیار کم می شود.
      ولی اگر سردخانه با ابعاد بیشتر مد نظر باشد لازم است که اسکلت بندی صورت گیرد و قیمت ساخت سرخانه میوه طبیعتا بیشتر می شود.
      ابعاد سردخانه در خرید نوع تجهیزات نیز مهم است و نوع تجهیزات استفاده شده قیمت ساخت سردخانه میوه را می تواند کاهش یا افزایش دهد.

  7. آواتار حسین حداد حسین حداد گفت:

    سلام قیمت سردخانه برای نگهداری میوه در مشهد چقدر است؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام قیمت سردخانه برای نگهداری میوه در مشهد بستگی به نوع میوه و مکان احداث سردخانه و تجهیزات مورد نیاز دارد ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.

    2. آواتار بهمن رشیدی بهمن رشیدی گفت:

      سلام من هزار متر زمین کشاورزی دارم به نظر شما میتونم سردخانه فریونی احداث کنم باید چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

  8. آواتار نجفی نجفی گفت:

    سلام ، فروش سردخانه میوه را در اهواز دارید ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام بله ، اگر نیاز به سردخانه میوه سیار یا کانکسی دارید بله ما فروش سردخانه میوه سیار برای اهواز را نیز داریم .

  9. آواتار هاشمی هاشمی گفت:

    آیا نوع سیستم تبرید و خنک‌کننده بر قیمت سردخانه میوه تأثیر دارد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام بله، نوع سیستم تبرید و خنک‌کننده مورد استفاده می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. استفاده از سیستم‌های تبرید پیشرفته و با کارایی بالا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *