سردخانه

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پنل سردخانه

ساندویچ پانل سردخانه مصالح ساختمانی نوینی می باشد که ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب شده است بتوانیم از آن در ساخت سازه های مختلفی از جمله سردخانه استفاده نماییم.

ساندویچ پانل سردخانه در ضخامت، دانسیته و ویژگی های مختلف دیگری طراحی و تولید می شود که هر کدام دارای کاربردهای منحصر به فردی می باشند.

ساندویچ پانل ها به صورت دو رو ورق یا یک رو ورق و با استفاده از ورق های مختلفی چون آلوزینک، آلومینیوم، گالوانیزه و غیره تولید می شوند عایق استفاده شده در میان ساندویچ پانل می تواند از جنس پشم شیشه، پلی اورتان، پلی استایرن، xps، پلی یورتان و غیره باشد.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل های سردخانه ای می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان به همراه استعلام بهترین قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پانل سردخانه ای چیست ؟

ساندویچ پانل سردخانه ای محصولی می باشد که با استفاده از آن سازه یا به عبارتی سقف و دیواره های سردخانه را می سازند این محصول عایق حرارتی قوی می باشد و همچنین بهداشتی می باشد و امکان رشد باکتری ها و قارچ در این محصول وجود ندارد و همچنین قابل شستشو می باشد تا بتوان محیط نگهداری محصولات غذایی را تمیز نمود.

استفاده از ساندویچ پانل سرعت ساخت سردخانه را افزایش می دهد و همچنین امکان عایق نمودن درزها بسیار آسان می باشد این محصول معمولا در عرض 1 متر الی 1.2 متر با طول های مختلف تا 12 الی 14 متری تولید می شود. و هنگام ساخت سردخانه ساندویچ پانل سردخانه را کنار یکدیگر قرار می دهند و شیار هایی که بر روی لبه آنها قرار گرفته است درون یکدیگر می رود و مانند پازل به هم متصل می شوند و سپس آنها را پیچ می نمایند.

ساندویچ پانل سردخانه به دو دسته کلی سقفی و دیواری دسته بندی می شوند و همانطور که از اسم آنها مشخص است هر کدام برای ساخت دیوار و سقف مورد استفاده قرار میگیرند.

ساندویچ پانل های سقفی برای افزایش استحکام و مقاومت طراحی ذوزنقه ای دارند که به آن گام می گویند و معمولا به صورت 3 گام یا 5 گام طراحی و تولید می شوند.

جهت آشنایی با ساندویچ پانل های دیواری و انواع آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ساندویچ پانل دیواری مراجعه نمایید.

مشخصات ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پانل سردخانه ای معمولا به صورت دو ورق می باشد که جنس ورق آن می تواند بر اساس نیاز شما آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه باشد که همه این ورق ها قابلیت استفاده در ساخت سردخانه را دارند ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل می تواند بین 0/4 میلی متر تا 1/5 میلی متر باشد که بر اساس نیاز قابل انتخاب می باشد و ضخامت ورق تاثیری بر روی میزان عایق حرارتی ندارد و بیشتر برای افزایش مقاومت فشاری ساندویچ پانل سردخانه می باشد.

شیار های موجود روی لبه ساندویچ پانل باید توسط دستگاه های بسیار دقیق ایجاد شده باشد تا به راحتی درون یکدیگر قرار بگیرند و همچنین هیچگونه درزی ایجاد نکند تا از ورود و خروج هوا به درون محیط سردخانه جلوگیری شود.

دانسیته یا چگالی ساندویچ پانل سردخانه بهتر است 40 باشد تا از هدر رفت انرژی و ورود گرما به درون سردخانه جلوگیری شود با افزایش چگالی عایق میانی فشرده تر شده و علاوه بر افزایش میزان ضریب عایق بودن آن مقاومت فشاری ساندویچ پانل را هم افزایش می دهد.

در ساخت سردخانه باید از ساندویچ پانل مرغوب استفاده نمود و در ساندویچ پانل های مرغوب عملیات تزریق فوم عایق در میان ورق ها باید بصورتی انجام شود که هیچگونه حفره ای ایجاد نشود تا عایق بندی سردخانه با مشکل مواجه نشود.

ساندویچ پانل سردخانهنوع عایق استفاده شده در ساندویچ پانل سردخانه بهتر است از نوع پلی یورتان باشد که در چند مدل مختلف تولید می شود که بهترین نوع آن پلی یورتان های کند سوز می باشد که امنیت سردخانه شما را افزایش می دهد.

ساندویچ پانل سردخانه در ضخامت های مختلفی تولید می شود که ضخامت ساندویچ پانل به دمای درون سردخانه و دمای هوای محیط بستگی دارد هرچه اختلاف دمای داخل و خارج از سردخانه بیشتر باشد باید از ساندویچ پانل ضخیم تری استفاده نماییم تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل سردخانه زیر صفر

ساندویچ پانل سردخانه زیر صفر بهتر است که در ضخامت های 15 الی 20 سانتی متری باشد به این دلیل که دمای سردخانه های زیر صفر بسیار پایین می باشد و در مناطق با آب و هوای معتدل حدود 45 درجه سانتی گراد و در مناطق گرم می تواند تا 70 درجه سانتی گراد اختلاف دما وجود داشته باشد که هرچه اختلاف دما بیشتر باشد ضریب انتقال حرارت افزایش می یابد که با افزایش ضخامت ساندویچ پانل ضریب انتقال حرارت را کاهش می دهیم.

در مناطق گرم پیشنهاد می شود که سازه سردخانه زیر صفر را با ساندویچ پانل های 20 سانتی متری اجرا نمایند.

ساندویچ پانل سردخانه بالای صفر

ساندویچ پانل سردخانه بالای صفر می تواند ضخامت کمتری نسبت به ساندویچ پانل های سردخانه زیر صفر داشته باشد چون اختلاف دمای میان هوای محیط با هوای درون سردخانه کمتر می باشد البته در مناطق گرمسیر باز هم پیشنهاد می شود که از ساندویچ پانل 15 سانتی متری برای ساخت سازه سردخانه بالای صفر استفاده نمایند اما در مناطق معتدل و سردسیر می توان از ساندویچ پانل های 10 سانتی متری و یا کمتر استفاده نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب و اجرای ساندویچ پانل سردخانه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه نصاب ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

ساندویچ پانل سردخانه دسته دوم

یکی از ویژگی های ساندویچ پانل استفاده مجدد آن می باشد که سبب شده است بتوان سازه ای که با ساندویچ پانل ساخته شده است را باز کرد و در مکان دیگری مجدد نصب نمود و همین امر امکان فروش دسته دوم آن را فراهم آورده است که شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل سردخانه دسته دوم با کارشناسان مجموعه صنایع برودتی نوری در ارتباط باشید تا استعلام قیمت آن را بر اساس موجودی انبار به شما اعلام نمایند.

ساندویچ پانل سردخانه

نصب ساندویچ پانل سردخانه

در نصب ساندویچ پانل سردخانه باید عملیات عایق کاری درزها با دقت بالایی انجام شود. در نصب ساندویچ پانل سردخانه باید هر پانل به صورت کامل در دیگری فیکس شود و سپس درز ها را با استفاده از فوم عایق و درزگیر مناسب پر شود تا از پرت انرژی و ورود حرارت به درون سردخانه جلوگیری شود.

قیمت ساندویچ پانل سردخانه

همانطور که در بالا در مورد ساندویچ پانل سردخانه توضیح دادیم متوجه شدین که ساندویچ پانل ها دارای مدل های مختلفی می باشند و قیمت هر کدام متفاوت می باشد که به عواملی چون ضخامت ورق و عایق، نوع ساندویچ پانل (دیواری یا سقفی)، جنس ورق و عایق، دانسیته عایق و از همه مهمتر کیفیت ساخت بستگی دارد.

شما می توانید برای استعلام قیمت ساندویچ پانل سردخانه در مدل ها و ضخامت های مختلف با کارشناسان صنایع برودتی در ارتباط باشید تا این محصول را با تضمین بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهند.

جهت استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل های سقفی می توانید به صفحه قیمت ساندویچ پانل سقفی مراجعه نمایید.

سوالات متداول

زیرا ساندویچ پانل ها داری ویژگی های عایق حرارتی رطوبتی، نصب آسان و سریع، سبک بودن و مقاومت در برابر خوردگی و حفظ دما هستند.

در خرید ساندویچ پنل عواملی مانند ضخامت، ضریب عایق حرارتی، مقاومت در برابر مقاومت، مقاومت ساختاری و مقاومت در برابر شرایط محیطی باید مورد بررسی قرار گیرند.

پانل‌های ساندویچ به دلیل خواص عایق حرارتی مواد، استفاده می‌شود، باعث کاهش مصرف انرژی برای حفظ دمای مطلوب در سردخانه می گردد.

دیدگاهی در مورد “ساندویچ پانل سردخانه
  1. آواتار شهروز صفرزاده شهروز صفرزاده گفت:

    سلام خسته نباشد
    من برای ساخت سردخانه نیاز به ساندویچ پانل سردخانه ای دارم. منطقه ما هوا خیلی گرم هستش به نظر شما باید از چه نوع ساندویچ پانلی استفاده کنم ؟
    قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای مناسب نیاز من رو هم بفرمایید.
    متشکرم

    1. آواتار امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) امین محمد قلم دست ( مدیر سایت ) گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      انتخاب نوع ساندویچ پانل سردخانه به عوامل زیادی بستگی دارد و نوع سردخانه بسیار مهم می باشد که بالای صفر می باشد یا زیر صفری. برای سردخانه های زیر صفری در مناطق گرمسیر ما پیشنهاد می کنیم که از ساندویچ پانل با عایق پلی یورتان با ضخامت 15 الی 20 سانتی متری با دانسیته 40 استفاده نمایید تا میزان هدر رفت انرژی شما به حداقل برسد و استهلاک دستگاه های برودتی شما کاهش یابد.
      قیمت ساندویچ پانل سردخانه با توجه به ضخامت و دانسیته عایق، نوع ورق و ضخامت آن و کیفیت ساخت آن متفاوت می باشد. شما می توانید برای استعلام قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا علاوه بر اعلام قیمت اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

  2. آواتار مینایی مینایی گفت:

    سلام ساندویچ پانل سردخانه باید چه مقدار عایق داشته باشد ؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ، مقدار عایق ساندویچ پانل سردخانه به کاربرد سردخانه و میزان نگه داری سرما و بار برودتی بستگی دارد .معمولا ضخامت بین 5 الی 15 مناسب سردخانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *