چیلر

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک از رایج ترین مدل های چیلر تراکمی می باشد این مدل چیلر استهلاک پایین تری نسبت به چیلر تراکمی آبی دارد و به همین دلیل هزینه های تعمیر و نگهداری آن کمتر می باشد به همین علت انتخاب اول مصرف کنندگان چیلر تراکمی هوا خنک می باشد که در ادامه این چیلر را کاملا به شما معرفی می کنیم و جهت انتخاب آن راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهیم.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع چیلر تراکمی هوا خنک می باشد و برای شما مشاوره تخصصی رایگان جهت انتخاب و آشنایی با انواع چیلر ها فراهم آورده است شما می توانید برای استعلام بهترین قیمت چیلر تراکمی هوا خنک و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09127444461 تماس بگیرید و یا از طریق گفتکوی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

چیلر تراکمی هوا خنک چیست ؟

چیلر تراکمی هوا خنک نوعی چیلر تراکمی می باشد که به کندانسور هوایی مجهز می باشد و دیگر بخش های آن مثل کمپرسور و اواپراتور با چیلر تراکمی آب خنک یکسان می باشد در چیلر تراکمی هوا خنک در قسمت کندانسور مبرد درون یک کویل در گردش می باشد که هوا با سرعت بالا از روی این کویل عبور می کند و گرمای مبرد را از طریق تماس غیر مستقیم با آن جذب می کند.

چیلر تراکمی هوا خنک

جریان هوای عبوری از روی سطح کویل کندانسور چیلر هوا خنک توسط یک یا چند فن تولید می شود که این جریان هوای تازه سبب افزایش ضریب انتقال حرارت می شود و راندمان کندانسور را افزایش می دهد.

جهت استعلام قیمت چیلر و آشنایی با عوامل تاثیر گذار در آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

طرز کار چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک دارای کمپرسور تراکمی می باشد که گاز مبرد را فشرده می نماید و سپس گاز را به سمت کندانسور هوایی منتقل می کند درون کندانسور دمای گاز کاهش می یابد و به دلیل فشار بالایی که دارد به مایع تبدیل می شود و سپس از کندانسور خارج می شود.

مبرد مایع خارج شده از کندانسور به سمت اواپراتور آبی هدایت می شود و قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط عبور می کند و دچار افت فشار شدید می شود و سپس درون اواپراتور به دلیل فشار بسیار پایینی که دارد تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از سیال ثانویه از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و سبب خنک شدن آب درون اواپراتور می شود.

آب خنک تولید شده در اواپراتور چیلر تراکمی هوا خنک به سمت محل مورد نظر ارسال می شود تا عملیات خنک سازی را انجام دهد و این چرخه ادامه می یابد.

دسته دیگری از چیلر ها وجود دارد که سیکل تبرید متفاوتی دارند و شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این دسته از چیلرها به صفحه محصول چیلر جذبی مراجعه نمایید.

مزایا و معایب چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک پر طرفدارترین نوع چیلر می باشد چون هزینه تعمیر و نگهداری آن از چیلر تراکمی آب خنک کمتری می باشد و نگهداری از چیلر تراکمی هوا خنک راحت تر از چیلر های آبی می باشد همچنین در شرایط عادی طول عمر چیلر های تراکمی هوا خنک بیشتر از چیلرهای آبی می باشد.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلرهای هوا خنک معمولا در مناطق نزدیک دریا که هوا شرجی و گرم می باشد کندانسور چیلر دچار فرسایش می شود که البته نوع جدیدی از کندانسور ها تولید شده است که به آن کندانسور گلدن فین می گویند و مناسب استفاده در چنین شرایطی می باشد و طول عمر بیشتری دارد.

چیلر تراکمی هوا خنک در مناطق گرم و خشک راندمان بسیار پایینی دارد و بهتر است که در این مناطق از چیلر های آبی استفاده شود تا هزینه قبض برق شما کاهش یابد.

به صورت کلی در چیلر تراکمی هوا خنک مصرف برق بیشتر از چیلر آبی می باشد و دلیل آن هم وجود فن های متعدد بر روی کندانسور چیلر هوایی می باشد. شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه انتخاب چیلر خانگی به مقاله چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

تجهیزات چیلر تراکمی هوا خنک

در ساخت چیلر های تراکمی هوا خنک از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نماییم.

کمپرسور چیلر تراکمی هوا خنک

کمپرسور مهمترین بخش چیلر تراکمی می باشد که وظیفه فشرده سازی و به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد. کمپرسور های در ظرفیت و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و سه مدل رایج آن پیستونی، اسکرو و اسکرال می باشد.

چیلر تراکمی هوا خنک

کمپرسور چیلر توسط کارخانجات مختلفی در دنیا تولید می شود که کیفیت هر کدام متفاوت می باشد از برترین تولید کنندگان کمپرسور می توان به برندهای دانفوس، کوپلند، بیتزر و دورین اشاره نمود که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و استفاده از این کمپرسور ها در چیلر تراکمی هوا خنک سبب افزایش طول عمر و ضریب اطمینان دستگاه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر ها به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر مراجعه نمایید.

کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک

کندانسورهای هوایی در شکل ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام بر اساس نیاز و نظر طراح و تولید کننده مورد استفاده قرار میگیرد در ساخت کندانسور ها باید از آلیاژ مناسب جهت ساخت کویل آن استفاده شود و همچنین استفاده از جدیدترین متود ها در ساخت کندانسور سبب افزایش راندمان کندانسور می شود.

از برترین برندهای تولید کننده کندانسور می توان به شرکت برودتی نیک اشاره نمود که در ساخت کندانسورهای از جدیدترین تکنولوژی روز اروپا بهره می برد و همچنین از بهترین آلیاژ ها جهت ساخت کویل کندانسور استفاده می نماید.

اواپراتور چیلر تراکمی هوا خنک

اواپراتور آبی مورد استفاده در چیلر تراکمی معمولا در دو مدل پوسته و لوله و صفحه ای تولید می شود که هر کدام در ظرفیت های متنوعی تولید می شوند و برای ظرفیت های بالا معمولا از اواپراتور پوسته و لوله استفاده می شود آلیاژ مورد استفاده در ساخت اواپراتور آبی بسیار مهم می باشد که در اثر جریان آب دچار فرسایش و پوسیدگی نشود.

چیلر تراکمی هوا خنک

شیرآلات و لوازم کنترلی چیلر تراکمی هوا خنک

در ساخت چیلر ها از تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می شود که سبب افزایش ضریب اطمینان و عملکرد بهتر چیلر می شود این تجهیزات شامل شیرآلات مختلف و تجهیزات اندازه گیری مانند های اند لو، سایت گلاس و چندین قطعه دیگر می باشد که وجود این تجهیزات در چیلر ها باعث افزایش قیمت و همچنین طول عمر چیلر می شود.

قیمت چیلر تراکمی هوا خنک

قیمت چیلر تراکمی هوا خنک بر اساس ظرفیت، قطعات و تجهیزات استفاده شده و برند این تجهیزات متفاوت می باشد که در بالا این جزئیات را به شما ارائه دادیم تا برای خرید چیلر تراکمی هوا خنک خود با دانش کافی اقدام نمایید و خریدی مطمئن داشته باشید و حالا شما می توانید برای استعلام قیمت چیلر تراکمی هوا خنک با کارشناسان مجموعه بروتی نوری تماس بگیرید و چیلر تراکمی هوا خنک مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

برای اطلاع از قیمت چیلرهای تراکمی می توانید بر روی لینک هر کدام کلیک نمایید.

قیمت چیلر 10 تن

قیمت چیلر 30 تن

قیمت چیلر 40 تن

قیمت چیلر 80 تن

دیدگاهی در مورد “چیلر تراکمی هوا خنک
  1. آواتار مینایی مینایی گفت:

    سلام ،عملکرد اصلی چیلر تراکمی هوا خنک به چه صورت می باشد؟

    1. آواتار Farzane Azad Farzane Azad گفت:

      سلام ،عملکرد اصلی چیلر تراکمی هوا خنک به این صورت است:
      1. فن هوا: هوای محیط را جذب می‌کند و آن را فشرده می‌کند. این فشردن هوا باعث افزایش دما و فشار هوا می‌شود.
      2. سرمایش هوا: هوا پس از فشرده شدن، به یک مبدل حرارتی می‌رود که باعث خنک شدن آن می‌شود. در این مرحله، حرارت موجود در هوا از آن جدا شده و هوا خنک شده و آماده استفاده می‌شود.
      3. انتقال هوای خنک: هوای خنک شده به فضاهای داخلی ساختمان یا سیستم تهویه انتقال داده می‌شود تا فضا را خنک کند و راحتی حاکم شود.
      چیلر تراکمی هوا خنک به عنوان یکی از روش‌های اصلی سرمایش در ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود، زیرا این سیستم‌ها قادرند حجم بالایی از هوا را به صورت موثر سرمایش دهند و برای مناطقی که نیاز به سرمایش گسترده دارند، مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *